jaka grubosc wylewki

3 wyświetlenia

Jari

nieprzeczytany,
2 mar 1999, 03:00:002.03.1999
do
Jaka powinna być minimalna grubość wylewki cementowej ???
Czy dobrze chce polozyc warstwy ?
-
Wylewka na parterze :
-piasek 20 cm
-beton 5 cm
-folia pcv
-styropian 10 cm
-beton ???? cm
-podloga z desek na legarach
-
Wylewka na pietrze :
-strop terriva
-styropian 3 cm
-beton ???? cm
-podloga z desek na legarach
-
Legary chce zamontowac w wylewce odizolowane papa.
Chce jak najciensza wylewke bo chce zachowac jak najwyzsze wnetrze i mam
niskie otwory drzwiowe.
-
Jak najlepiej zamontowac legary i jak je prosto wypoziomowac ??
Prosze Was o rade.
Moze ktos juz to przerabial u siebie ?
--

Krzysztof Plebańczyk

nieprzeczytany,
2 mar 1999, 03:00:002.03.1999
do

Jari wrote:

> [...]
> Legary chce zamontowac w wylewce odizolowane papa.
> Chce jak najciensza wylewke bo chce zachowac jak najwyzsze wnetrze i mam

Po co w ogóle ta wylewka? Czy nie dałoby się położyć wełny mineralnej między
legarami?

Jari

nieprzeczytany,
3 mar 1999, 03:00:003.03.1999
do
Chce odizolowac akustycznie podlogi na pietrze i termicznie te na parterze.

--

Michal Sobkowski

nieprzeczytany,
3 mar 1999, 03:00:003.03.1999
do
Jari wrote:

> Chce odizolowac akustycznie podlogi na pietrze i termicznie te na parterze.
Izolacja akustyczna - np. 2x2cm miękka płyta pilśniowa. Izolacja
termiczna - styropian.
Michał
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Michał Sobkowski mailto:ms...@ibch.poznan.pl

Marek Hyla

nieprzeczytany,
3 mar 1999, 03:00:003.03.1999
do
Wydaje mi sie, ze stosujac plyty pilsniowe oszczedzi niewiele (raptem 1
cm),
a bedzie mial z tym troche problemow (AFAIK, na plyty trzeba dawac folie).

Ja zrobilem ze styropianu plywajaca podloge (3 cm grubosci) - mozna na
gorze skakac, a na dole ledwo slychac).

Michal Sobkowski

nieprzeczytany,
3 mar 1999, 03:00:003.03.1999
do
Marek Hyla wrote:

> [...]
> a bedzie mial z tym troche problemow (AFAIK, na plyty trzeba dawac folie).
>
> Ja zrobilem ze styropianu plywajaca podloge (3 cm grubosci) - mozna na

Napisz proszę coś więcej na ten temat. Właśnie szykuję się do robienia
wylewek i polecono mi płytę pilśniową. Nie wspomniano jednak o folii; po
co ona? A co do styropianu, z tego co wiem, ma raczej mierne własności
jako izolacja akustyczna, rozumiem więc, że raczej chodzi tu o tłumienie
drgań?

Michał
PS. 2x2cm=4cm płyty pilśniowej, więc wychodzi grubiej niż styropianu.

Marek Hyla

nieprzeczytany,
3 mar 1999, 03:00:003.03.1999
do

> Napisz proszę coś więcej na ten temat. Właśnie szykuję się do robienia
> wylewek i polecono mi płytę pilśniową. Nie wspomniano jednak o folii; po
> co ona?

Gdzies czytalem, ze jest potrzebna bo plyta (szczegolnie miekka) nasiaka
woda
z betonu i gnije (?). Zabij mnie - nie potrafie powiedziec gdzie to bylo
(chyba Murator
- kilka lat temu)

> A co do styropianu, z tego co wiem, ma raczej mierne własności
> jako izolacja akustyczna, rozumiem więc, że raczej chodzi tu o tłumienie
> drgań?

Tak - ale, pomimo wlasciwosci styropianu, pelni to takze doskonala role
izolacji
akustycznej. Tyle ze:
- powinno sie zrobic plywajaca podloge (odizolowac wylewke od scian paskami
styropianu i to zarowno na pietrze jak i na parterze)
- teoretycznie uzywac styropianu elastycznego (STYROPOL robi cos o symbolu
M1T
co takie wlasnie jest). Ja dalem (z braku laku...) styropian normalny i tez
to b.dobrze
zdalo egzamin (jak juz napisalem - dzieci biegaja na gorze, a ja ledwo
slysze na dole
lekkie odglosy - trudno mi powiedziec, czy przez sufit, czy naokolo
schodami).

Pozdrowienia

Marek

Michal Sobkowski

nieprzeczytany,
3 mar 1999, 03:00:003.03.1999
do
Marek Hyla wrote:

> [...]
> woda
> z betonu i gnije (?). Zabij mnie - nie potrafie powiedziec gdzie to bylo
W stropie nad parterem??? Dziwne!

[...]

> lekkie odglosy - trudno mi powiedziec, czy przez sufit, czy naokolo
> schodami).

Dzięki!
Michał

Jari

nieprzeczytany,
4 mar 1999, 03:00:004.03.1999
do
A jakies uwagi czysto praktyczne ?
Przy scianach tez 3 cm ? Na jaka wysokosc ?
Czy styropian z jednej warstwy ? Czy na przemian po 1.5 cm ?
Czy dawales folie przed wylewka ?
Jak poradziles sobie z szczelnym ulozeniem styropianu aby beton nie wlal sie
pomiedzy plyty przez szczeliny ?
Moze wiesz jak umiescic i wypoziomowac legary w wylewce pod podloge z desek
?
:o)
--

Jari

nieprzeczytany,
4 mar 1999, 03:00:004.03.1999
do
A jaki gruby beton wylales na te 3 cm syropianu ??

--

Marek Hyla

nieprzeczytany,
4 mar 1999, 03:00:004.03.1999
do
> Przy scianach tez 3 cm ? Na jaka wysokosc ?

Na wysokosc wylewki (robisz wanne ze styropianu, do ktorej wlewasz
beton)

> Czy styropian z jednej warstwy ? Czy na przemian po 1.5 cm ?

Ja dawalem z jednej (zreszta styropian elastyczny jest robiony chyba
wylacznie o grubosci 3 cm)

> Czy dawales folie przed wylewka ?

Nie

> Jak poradziles sobie z szczelnym ulozeniem styropianu aby beton nie wlal
sie
> pomiedzy plyty przez szczeliny ?

Staralem sie go ukladac w sposob szczelny (dobijalem, jak byly szczeliny to
je
klinowalem etc.). Ale, nie ma co na to liczyc, woda i tak wplynie do
szczelin.
Styropianowi woda jednak nic nie zrobi (a tak swoja droga - staralismy sie
ograniczac ilosc wody w betonie na wylewke, tak by mial konsystencje
gesta).

> Moze wiesz jak umiescic i wypoziomowac legary w wylewce pod podloge z
desek

Legarow nie przerabialem (polozylem parkiet). Jednak dosc podobny problem
mialem
z kladzeniem desek podlogowych na strychu (na jetkach, ktore bynajmniej
polozone
rowno nie byly). Otoz po prostu wzialem i je zestrugalem heblem tak, by
trzymaly poziom.
Wydaje mi sie, ze z legarami mozna zrobic podobnie - polozyc je jak
najrowniej, a
skorygowac heblem (szlifierka tasmowa).

Pozdrowienia

Marek

Jacek Pietraszek

nieprzeczytany,
4 mar 1999, 03:00:004.03.1999
do
Jari napisał w wiadomości:

> A jakies uwagi czysto praktyczne ?
> Przy scianach tez 3 cm ? Na jaka wysokosc ?

W moim przypadku ograniczylem sie do 2 cm zwyklego M-30,
natomiast przy brzegu wsadzalem szczelnie paski wyciete
z tegoz styropianu na wysokosc ok.5 cm ponad poziom
wylewki. Po zwiazaniu przycialem na rowno z wylewka.

> Czy styropian z jednej warstwy?

> Czy na przemian po 1.5 cm ?

Jedna warstwa, ulozona na docisk jednej plyty do drugiej,
plyta pod spodem byla w miare rowna i nie wznosilo mi
plyt styropianowych.

>Czy dawales folie przed wylewka ?

Nie, nie bylo takiej potrzeby.

> Jak poradziles sobie z szczelnym ulozeniem styropianu,

> aby beton nie wlal sie pomiedzy plyty przez szczeliny?

Plyty byly ulozone, jak juz wspomnialem, na docisk a procz
tego szczeliny zalepilem szeroka tasma adhezyjna, jakiej
uzywa sie czasem do pakowania.

Jacek Pietraszek

Jari

nieprzeczytany,
5 mar 1999, 03:00:005.03.1999
do
Dziekuje Markowi i Jackowi napewno skorzystam z Waszych doswiadczen

--

Jari

nieprzeczytany,
5 mar 1999, 03:00:005.03.1999
do
>Ja dawalem z jednej (zreszta styropian elastyczny jest robiony chyba
>wylacznie o grubosci 3 cm)

Co to jest styropian elastyczny ?
Ile to kosztuje ?
Ja chcialem polozyc zwykly M30
Ile placiliscie za m2 styropianu M30 gr. 3 cm ?
Ile powinien kosztowac worek 50 kg cementu 350 ?
--

Marek Hyla

nieprzeczytany,
5 mar 1999, 03:00:005.03.1999
do
> Co to jest styropian elastyczny ?

To taki specjalny styropian na podlogi plywajace (w STYROPOLU ma symbol
M1T)

> Ile to kosztuje ?

Cenowo chyba rozni sie niewiele - problem w tym, ze nigdzie go nie ma (na
skladach
na haslo - plywajaca podloga - robia taaakie oczy).

> Ja chcialem polozyc zwykly M30

Ja tak zrobilem - jest O.K.

Marek

Nowe wiadomości: 0