gtse czy tktelekom?

Wasyl

hej!
obecnie mamy "dyszke" od tk, sprawuje sie poprawnie,
wpiecie do swiatelka krakow-katowice

planujemy zwiekszyc do 20 i tu moje pytanie:

brac gts ktory jest troche tanszy czy zostac przy tk?
rejon: okolice Krakowa,
glownie chodzi mi o bezawaryjnosc oraz kulture pracy lacza

co polecacie?
z gory dzieki za wszelkie opinie

Wasyl

loksim

> planujemy zwiekszyc do 20 i tu moje pytanie:
> brac gts ktory jest troche tanszy czy zostac przy tk?

jesli dziala, to nie zmieniaj

loksim

Mario

> jesli dziala, to nie zmieniaj

j.w.

Z daleka od GTSE.

MZ

Wlochaty

Użytkownik "Wasyl" <wasyl...@o2.pl> napisał w wiadomości

TKTelekom ma to do siebie ze jezeli dziala bezawaryjnie to niewiele mozna mu
zarzucic. Jesli nie masz problemow (na Gornym Slasku niestety sa) to zostan
z TKT.

pozdr
Wlochaty

Sied@r

Wasyl napisał(a):

> [...]
> wpiecie do swiatelka krakow-katowice
>
> planujemy zwiekszyc do 20 i tu moje pytanie:
>
> brac gts ktory jest troche tanszy czy zostac przy tk?
wygodniej renegocjowac stawki dla wiekszej przeplwynosci i pewnie nie
bedzie duzo drozszy od GTS a moze nawet tanszy.

futszaK

On Tue, 30 Jan 2007 08:34:21 +0100, Mario wrote:

> Z daleka od GTSE.

widze ze jeszcze sie nie wzieli za rynek indywidualny a juz sobie
przechlapali w biznesie...
to sie nazywa palenie za soba mostow...

--
futszaK
0601061867

Teodor

Użytkownik "Wasyl" <wasyl...@o2.pl> napisał w wiadomości

gts pracuje na tym sam światełku co tktelekom
tktelekom właśnie rozbudowuje swoją sieć, wię jakość będzie jeszcze lepsza.
skontaktuj się z tktelekom na pewno dojdziecie do porozumienia
Twojego posta przekazałem do osób odpowiedzialnych za sieć w tktelekom
Teodor

Marek Burzyński

Ja na twoim miejscu dokupił bym sobie ze 2-4megabity z tkt na aktualne
uzupełnienie potrzeb i poczekał do końca lutego - połowy marca na ruchy
ze strony tktelekom (wymiana routerów, przyspieszenie traktów, etc)

Jeżeli wszystko przebiegnie prawidłowo, w tkt powinno zwolnić się troche
pasma (w/g moich szacunków nawet 2-5 krotne przyspieszenie sieci <
aczkolwiek przy potencjale tkt można by zrobić 100 razy szybszą
sieć...>), które tk, szybko będzie chciała upłynnić (główne po to by
spłacić koszty modernizacji) więc przy odpowiednich rozmowach z
handlowcem dojdziecie do satysfakcjonującej was ceny i jakość też nie
powinna być najgorsza.

Warto jednak rozważyć przyszłościowo zakup niewielkiego wolumenu z GTSE
(lub od kogoś innego) - do 10Mbits , jako drugie łącze i uruchomienie
BGP, szczególnie jakbyś postanowił przenieść całą przepustowość
"internetu" z tkt na "tranzyt zagraniczny" (prawie 2-3 razy tańszy od
normalnego "internetu") i ruch do Polskich zasobów + TPNET puścić przez
GTS - teroretycznie za niewie więcej kasy masz dużo więcej
przepustowości + failover.

futszaK

On Tue, 30 Jan 2007 18:16:13 +0100, Teodor wrote:

> gts pracuje na tym sam ¶wiate³ku co tktelekom
> tktelekom w³a¶nie rozbudowuje swoj± sieæ, wiê jako¶æ bêdzie jeszcze lepsza.

naprawde ?
500m ode mnie mial byc swiatlowod do 2005 roku, jeszcze go nie ma :/

> Twojego posta przekaza³em do osób odpowiedzialnych za sieæ w tktelekom

bede wdzieczny za jakies namiary bo pare pomyslow wisi i czeka, ktore byc
moze z kolejarzami uda sie zrobic :)

Konrado5

Użytkownik "Mario" <Ma...@op.pl> napisał w wiadomości

> Z daleka od GTSE.
Dlaczego? Przecież GTS ma do większości serwerów najlepsze pingi co widać na
http://noc.gts.pl? Czyżby te pingi były wyprofilowane?

Przemysław Gubernat

Konrado5 napisał(a):
Popatrz na http://217.153.108.10/matrix/.
Teraz Wawa -> Katowice prawie 75 ms
Wawa -> Kielce 63.50 ms
Wawa -> Łódź 65.3 ms
Wawa -> Wrocław 61.4 ms

Marek Burzyński

> Dlaczego? Przecież GTS ma do większości serwerów najlepsze pingi

buhahahahah o mało co nie oplułem monitora ze smiechu...

ja tez mam takie zobacz:

C:\Documents and Settings\Marek>ping www.google.com -t

Badanie www.l.google.com [72.14.221.147] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=3ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=3ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=3ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=5ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
Odpowiedź z 72.14.221.147: bajtów=32 czas=2ms TTL=64

Statystyka badania ping dla 72.14.221.147:
Pakiety: Wysłane = 9, Odebrane = 9, Utracone = 0 (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 2 ms, Maksimum = 5 ms, Czas średni = 2 ms

Musualem zacząć takie oszustwo wprowadzić po kilku seansach GTS'u gdzie
pingi na POLSKIE PORTALE przekraczały 400ms ( z zagranicą to można było
i 1000 zobaczyć) ...

--
Marek Burzyński
Certified Mikrotik Trainer

Konrado5

Użytkownik "Przemysław Gubernat" <rep...@WYKASUJ-To.repcio.net.na.newsach>
napisał w wiadomości news:epqbl0$ip$1...@pyro.tvk.wroc.pl...

> Wawa -> Kielce 63.50 ms
> Wawa -> Łódź 65.3 ms
> Wawa -> Wrocław 61.4 ms
To czemu jak pinguję z http://noc.gts.pl to do większości serwerów mi
wychodzą najlepsze pingi?

Message has been deleted

stra...@poczta.onet.pl

On Tue, 30 Jan 2007 02:46:14 +0100, Wasyl wrote:

> hej!

Tez wzielismy 10 Mb od tk na testy, i chyba pozegnamy sie z GTS-em.
Zreszta, ostatnio slabo w GTS-ie z obsluga klienta, oj slabo..

strauss

Tomasz Śląski

Użyszkodnik Konrado5 napisał:

> To czemu jak pinguję z http://noc.gts.pl to do większości serwerów mi
> wychodzą najlepsze pingi?

Bo nie jest wielką sztuką wygenerować stosowną regułkę na pingi. Mógłbym w
ciągu kilkunastu minut spowodować, że wszyscy moi klienci będą mieli stałego
pinga do onetu czy do interii o wartości 5 ms. Albo 1 ms. Zalezy od mojego
widzimisię. Ale chyba nie o to chodzi?

--
TOM
ORG-PGiw1-RIPE

Przemysław Gubernat

stra...@poczta.onet.pl napisał(a):
Wiesz w TKT też nie jest różowo :/
Telefon lokalny (24h) - serwis praktycznie telefonów
Telefon lokalny (8-15) - osoby kompetentne.

futszaK

On Thu, 01 Feb 2007 10:24:24 +0100, Przemysław Gubernat wrote:

> Wiesz w TKT też nie jest różowo :/
> Telefon lokalny (24h) - serwis praktycznie telefonów
> Telefon lokalny (8-15) - osoby kompetentne.

za to w fTP odcinanie klienta od osob kompetentnych, unikanie
odpowiedzialnosci przez kogokolwiek i odsylanie na drzewo o nazwie
"infolinia"

Teodor

> Wiesz w TKT też nie jest różowo :/
> Telefon lokalny (24h) - serwis praktycznie telefonów
> Telefon lokalny (8-15) - osoby kompetentne.
Musisz dodać do tego od 15-8 i całodobowo sobota niedziela
dyżur domowy osoby odpowiedzialnej za sieć
Zawsze ktoś jest gotowy zrobić zdalny reset.
W razie zerwania światłowodu w ciągu 2 godzin
ekipa podejmuje działania zmierzające do naprawy kabla
bez względu porę dnia czy nocy w każdy dzień roku i miejsce awarii
--
Teodor

Michal Gawrylczyk

Teodor napisał(a):

Taaaak... moze po 2h podejmuja jakies dzialania, ale ile
trwa naprawa? W sobote 27.01 swiatlowod Warszawa-Gdansk
naprawiali od 6 rano do 16.

M.

Adam Paluch

Teodor napisał(a):

to raczej standard u liczacych sie operatorow

--
Adam Paluch
Ex.T.. Sosnowiec

Teodor

> Taaaak... moze po 2h podejmuja jakies dzialania, ale ile
> trwa naprawa? W sobote 27.01 swiatlowod Warszawa-Gdansk
> naprawiali od 6 rano do 16.
> M.

Bądź człowiekiem
Cała ekipa zebrała się i zapakowała sprzęt w dniu wolnym od pracy w 2
godziny
(na szczęście było rano i nikt nie był na grilu albo u szwagra na
imieninach)
częś monterów mieszka powiedzmy 20 km od bazy jakoś muszą się tam dostać.
W miedzyczasie dyżurny monter zlokalizował usterkę w km 53.356
(reflektometrem)
teraz szybko ustalamy gdzie to jest w terenie
Niestety 50parę kilometrów od bazy dojazd polną drogą śnieg po kolana
jakiś złodziej ze złości albo ciekawości przeciął kabel na moście
na całe szczęście wystarczy odkopać z jednej strony zeby zrobić wtawkę
(trzeba wstawić kilkadziesiąt metrów zakopie się później)
przygotowanie i spawanie to już mały pryszcz
Ja wiem że jak braknie neta to Wasze telefony grzeją się do czerwoności
a Wy wysłuchujecie wyzwisk, ale usterka musi trwać
Pewnych rzeczy nie da się zrobić w pięć minut.
--
Teodor
ps