Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

speedtest.net i moje spostrzezenia

瀏覽次數:6 次
跳到第一則未讀訊息

Icek

未讀,
2009年2月14日 上午10:47:492009/2/14
收件者:
Tak ie zaczalem przygladac do jakich serwerow speedtest generuje ruch i tak
blado to wyglada.

Wroclaw - niby dialog ale jakis serwer gier co chyba bardziej jest via
dialog a nie sam dialog do tego nigdy nie udalo mi sie wyciagnac do niego
wiecej niz 20 mega.

Lublin - jakis lokalny dostawca internetu. Nie wyglada imponujaco zwlaszcza
jak z 20 osob na raz chcialoby przetestowac takie lacze 6Mb/s

Do tego jak klikam sobie po stronie speedtestu to firefox wskazuje zajecie
procesora na poziomie 90%. Wiec jak do licha mam taki load i komputer ledwo
zipie bo sie flash wyswietla to ile zostaje tego procesora na obsluge ruchu
sieciowego ? Wystarczylo, ze wylaczylem winampa co wyjatkowo duzo mi pozeral
zasobow i mi predkosc skoczyla z 2 mega do 4. Zmienilem serwer z wroclawia
na warszawke i juz 10.

inne miasta podobnie. Czy to nie jest jawne oszukiwanie ludzi?

Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?

Icek

icek2

未讀,
2009年2月14日 上午11:06:192009/2/14
收件者:
Icek pisze:

> Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
> speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?

tia

widzisz, "dialog" wystawił

u mnie główna konkurencja to dialog, ludzie porównują speedtest z
serwera "dialogu" i ze jest "kiepsko"
to nic, ze kazdy inny pokazuje ruch 2-5X większy

a duzych to kto by sie miał pojawic? netia?

nie wierze by GTSy Exatele Tktelekomy się w to bawiły

to "pomiar" dla end userów

--
pozdros
icek

crazy bejbi

未讀,
2009年2月14日 上午11:48:512009/2/14
收件者:
Icek pisze:

> inne miasta podobnie. Czy to nie jest jawne oszukiwanie ludzi?
>
> Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
> speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?

zastanawiałem sie kiedyś kto może być serwerem w speedteście i w
regulaminie ich na stronie jest, że trzeba mieć łacze do internetu
minimum gigabitowe (nie było chyba mowy ile musi być wolnego :)

niemniej w Polsce na łączach gts/exatel spokojnie miałem kilka razy
licznik przekręcony. Głównie testowałem na Bydgoszcz, Lublin, Warszawa,
Wrocław.

wojtek

crazy bejbi

未讀,
2009年2月14日 上午11:57:472009/2/14
收件者:
crazy bejbi pisze:

> niemniej w Polsce na łączach gts/exatel spokojnie miałem kilka razy
> licznik przekręcony. Głównie testowałem na Bydgoszcz, Lublin, Warszawa,
> Wrocław.

przed chwilą sprawdziłem, mam w domu łącze vdsl 10/4 + accesspointa
lokalnie na mieszkanie i łącze się do niego po wifi.

Lublin: 10/3Mbps
Wrocław: 10/3Mbps
Bydgoszcz: 10/3Mbps
Warszawa 10/2,5 Mbps (ale ping 8ms :D)

dla porównania zagranica:
Nurenberg: 7,3/2,3Mbps
Frankfurt: 5,8/1,7Mbps
Dublin: 7,5/1,8Mbps
Kijów: 6/1 Mbps
Budapest: 7,8/2,1 Mbps

Wojtek

Adam Wołk-Jankowski

未讀,
2009年2月14日 中午12:07:202009/2/14
收件者:
Siłą speedtesta jest właśnie to, że możesz sobie wybrać serwer oraz porównać
wyniki dla kilku serwerów w Polsce i za granicą.
Moim zdaniem właśnie z tego powodu jest to najbardziej wiarygodny sposób
testowania łącza dla end usera.
Gdzie Ty tu widzisz oszustwo?
--
Z poważaniem:
Adam Wołk-Jankowski

Icek

未讀,
2009年2月14日 下午5:36:282009/2/14
收件者:
> Gdzie Ty tu widzisz oszustwo?
> --

no w tym, ze ten dziwny flash zajmuje mi procesor i pomimo, ze mialem z 50
mega wolnego pasma to z trudem pokazywal mi wiecej niz 10. Jak tylko
powylaczalem wszystkie inne aplikacje ze starczylo procesoroa dla flasha
wiecej to i wynik skoczyl.

Icek

Adam Wołk-Jankowski

未讀,
2009年2月14日 下午6:08:532009/2/14
收件者:
Ale przecież to ma być do testowania łączy klienckich a przynajmniej u nas
jak na razie powyżej 10Mbps to raczej trudno znaleźć ;)

Tak BTW to mi spokojnie pokazuje 30-35Mbps a maszynkę mam raczej słabą.

Matt Rutkowski

未讀,
2009年2月15日 凌晨3:27:382009/2/15
收件者:
Znam pare przypadkow gdzie mali ISP (cirka 100 klientow) celowo
ustawiaja lepsze transfery do/z serwerow speedtest aby zatuszowac
sytuacje rzeczywista.

--
Matt Rutkowski

Icek

未讀,
2009年2月15日 凌晨4:21:562009/2/15
> [...]
> jak na razie powyżej 10Mbps to raczej trudno znaleźć ;)
>
> Tak BTW to mi spokojnie pokazuje 30-35Mbps a maszynkę mam raczej słabą.

wczoraj srednio mialem czas ale:

- zle pokazuje jak masz router i zle polaczenie do routera (np. slabe radio)
- zle pokazuje jak z internetu za routerem ktos korzysta
- zle pokazuje jak np.w tle masz inna aplikacje korzystajaca z internetu
- zle pokazuje jak masz obciazony komputer/procesor, brak pamieci

to tak w skrocie. Chodzi o to, ze aby wynik byl wiarygodny trzeba spelnic
mase warunkow.

Dodaje do tego, ze jak 20 osob na swiecie postanowi sprawdzic jakie ma pasmo
np. do serwera w polsce to taki serwer musi miec wolnego pasma na poziomie
nie mniej jak 120Mb/s a w mojej ocenie trudno mi uwierzyc, ze zaprezentowane
serwery maja 1Gb/s wolnego pasma.

Icek

未讀,
2009年2月15日 凌晨4:27:302009/2/15
> [...]
> jak na razie powyżej 10Mbps to raczej trudno znaleźć ;)
>
> Tak BTW to mi spokojnie pokazuje 30-35Mbps a maszynkę mam raczej słabą.

a upload ile Cipokazuje ? Bo ja wolnego pasma w tej chwili mam nie mniej jak
30 Mb/s w obu kierunkach i jakos nie moge osiagnac lepszego wyniku jak 10-12
down i 4 up.

icek2

未讀,
2009年2月15日 清晨5:45:412009/2/15
收件者:
Icek pisze:

> a upload ile Cipokazuje ? Bo ja wolnego pasma w tej chwili mam nie mniej jak
> 30 Mb/s w obu kierunkach i jakos nie moge osiagnac lepszego wyniku jak 10-12
> down i 4 up.

down pare razy miałem 30M
czesto 10-15 - przy ponad 30 wolnego

up, czesto ponad 10M, mimo dziesiatek wolnego.

--
pozdros
icek

Wlochaty

未讀,
2009年2月15日 清晨6:24:562009/2/15
收件者:
Dla mnie speedtest jest tylko ciekawostka, czyms gdzie mozna sobie
plus/minus sprawdzic jak dziala lacze, pod warukniem ze nasz wolumen nie
przekracza kilku Mbps.
Ostatnio mialem sytuacje u klienta: upgrade lacza z 2 do 4Mbps, modemy
VDSL zworkami skrecone do 6Mpbs. Klient pierwsze kroki po upgradzie lacza
kieruje na speedtest.net. Chwile pozniej wynik: 24Mbps down i 12Mbps up...

Wlochaty

crazy bejbi

未讀,
2009年2月15日 清晨6:37:332009/2/15
收件者:
Icek pisze:

> [...]
> - zle pokazuje jak masz obciazony komputer/procesor, brak pamieci
>
> to tak w skrocie. Chodzi o to, ze aby wynik byl wiarygodny trzeba spelnic

tak. proponuję, żeby było "wiarygodnie":
1. podłączyć się na 2,4GHz tak dla zasady, żeby mieć kilkanście procent
strat do bazy, bo przecież radiówka jest cool i będzie _wiarygodnie_
2. no fakt - z mojego routera NIKT nie powinien korzystać, bo przecież
nie będzie _wiarygodnie_
3. no fakt - przecież mając np. pakiet 4Mbps i ssając z torrentów 3,5
Mbps to na testerze nadal powinno się pokazywać 4Mbps - wtedy byłoby
_wiarygodnie_
4. brak pamięci/obciążony procesor - no cóż. są pewnie strony dla Ciebie
specjalnie html-only - wtedy będzie _wiarygodnie_

Chłopie ! Puknij się w czoło. Warunki, które podajesz do spełnienia są
oczywiste !

Wojtek

Piotr Sz.

未讀,
2009年2月15日 清晨7:12:262009/2/15
> [...]
> mega wolnego pasma to z trudem pokazywal mi wiecej niz 10. Jak tylko
> powylaczalem wszystkie inne aplikacje ze starczylo procesoroa dla flasha

Wylaczenie gownianego systemu antyvirus/firewall powoduje skok wyniku
(zwlaszcza uploadu testowanego) o 100-150%. Piszac o "gownianym" mam na
mysli np wszelakie NIS od 2003 do najnowszych. NOD juz np nie robi takich
jaj.
Problem "niewiarygodnosci" testu to raczej sprawa lokalna - Twojej maszyny.

Piotr Sz.
piotr(@)szkut.com
www.szkut.com

Icek

未讀,
2009年2月15日 上午10:13:072009/2/15
收件者:

OK, zapodaj mi link do materialow, ktore w sposob wiarygodny mi to
potwierdza ??

Bo jak mowie to mojemu klientowi to mi nie wierzy. A stosownej informacji na
stronie speedtestu nie ma.Klient klika i mysli, ze ten test tak z kosmosu
powie mu jaki ktos ma internet

Icek

未讀,
2009年2月15日 上午10:21:052009/2/15
收件者:

poruszylem temat bo kazdego dnia jakis klient pisze do m,nie maila typu:

"wlaczylem speedtest i wcale nie mam 6 Mb/s bo test pokazuje ze mam 3 !!!
Prosze o naprawienie lacza".

Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

Grzegorz Staniak

未讀,
2009年2月15日 上午11:36:122009/2/15
收件者:
On 15.02.2009, Icek <ic...@do.pl> wroted:

> Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
> ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

Gdybyś jeszcze na początek zastanowił się i doprecyzował co masz na myśli
mówiąc "szybkość internetu", może z tej rozmowy coś by dla Ciebie wynikło.

GS
--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

Robert Bogacz

未讀,
2009年2月15日 中午12:20:212009/2/15
收件者:
Icek pisze:

> [...]
>
> Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
> ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

Może zrób sobie u siebie w sieci swój http://www.speedtest.net/mini.php
i wystaw klientom jako jedynie słuszny i wiarygodny test łącza.
Co prawda klienci będą dzwonić że mają 997 zamiast 1024 ale to już inna
bajka ;)

Icek

未讀,
2009年2月15日 下午4:16:022009/2/15
收件者:

> Gdybyś jeszcze na początek zastanowił się i doprecyzował co masz na myśli
> mówiąc "szybkość internetu", może z tej rozmowy coś by dla Ciebie wynikło.

ehh
Ja specjalnie i z rozwaga napisalem "jak badac szybkosc internetu" gdyz
takiego materialu potrzebuje. Nie po to aby sie uczyc tylko po to aby go
rozpropagowac dla debili co nie wiedza, nie umieja, nie rozumieja i maja
muchy w nosie. Sadze, ze kupuja lacze 12Mb/s i test zawsze i w kazdych
warunkach ma pokazywac 12Mb/s. Ani mniej ani wiecej.

Grzegorz Staniak

未讀,
2009年2月15日 下午4:51:162009/2/15
> [...]

> ehh
> Ja specjalnie i z rozwaga napisalem "jak badac szybkosc internetu" gdyz

To będę Cię musiał przykro rozczarować: nie ma czegoś takiego jak
"szybkość internetu".

> [...]
> muchy w nosie. Sadze, ze kupuja lacze 12Mb/s i test zawsze i w kazdych
> warunkach ma pokazywac 12Mb/s. Ani mniej ani wiecej.

Poinformuj ich więc przy zawieraniu umowy, że jest to np. 12 Mb/s do routera
brzegowego i olej wszelkie reklamacje oparte na czymkolwiek innym niż pomiar
przepustowości do routera brzegowego. No, chyba że masz taką misję, żeby
krzewić wśród klientów wiedzę i zrozumienie, wtedy możesz jeszcze napisać
broszurkę wyjaśniającą dlaczego tak jest i co to oznacza i załączać ją
do umów.

Przemysław Gubernat

未讀,
2009年2月15日 下午5:52:242009/2/15
收件者:
Icek pisze:
Ja odpaliłem mini speedtesta. Działa na moim serwerze i tylko te testy uznaję za
w miarę wiarygodne. Dlaczego w miarę ?
Łącze 100Mbit stacja - serwer, wykazuje ok. 70-80Mbit ale jest to zależne od
przeglądarki, komputera.
* komp 1 - FF 50 Mbit
* komp 1 - IE 89 Mbit
* komp 2 - FF 30 Mbit
* komp 2 - IE 45 Mbit

i komu to wierzyć ?

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Piotr Sz.

未讀,
2009年2月15日 下午5:59:422009/2/15
收件者:
> Łącze 100Mbit stacja - serwer, wykazuje ok. 70-80Mbit ale jest to zależne
> od
> przeglądarki, komputera.
> * komp 1 - FF 50 Mbit
> * komp 1 - IE 89 Mbit
> * komp 2 - FF 30 Mbit
> * komp 2 - IE 45 Mbit

Wiesz, kabelek kabelkowi nierowny a switch switchowi.
Mi sie max na kablu bezposerdnio wpietym do routera uzyskac 90Mbit/s. Na
STmini.

Grzegorz Staniak

未讀,
2009年2月15日 晚上7:28:462009/2/15
收件者:
On 15.02.2009, Piotr Sz. <ad...@antyspamowy.pl> wroted:

> Wiesz, kabelek kabelkowi nierowny a switch switchowi.
> Mi sie max na kablu bezposerdnio wpietym do routera uzyskac 90Mbit/s. Na
> STmini.

A komuś się w ogóle udało na FastEtehernecie zobaczyć równe 100 Mb/s?
Przecież to tylko teoretyczne maksimum.

Grzegorz Staniak

未讀,
2009年2月15日 晚上7:38:302009/2/15
> [...]
> STmini.

A komuś się w ogóle udało na FastEtehernecie zobaczyć równe 100 Mb/s?

Krzysztof Halasa

未讀,
2009年2月15日 晚上7:46:052009/2/15
收件者:
Grzegorz Staniak <gsta...@wp.pl> writes:

> A komuś się w ogóle udało na FastEtehernecie zobaczyć równe 100 Mb/s?
> Przecież to tylko teoretyczne maksimum.

Zalezy jak liczyc, ale po dodaniu wszelkich dodatkowych elementow ramek
- owszem. Takze 1 Gb/s w przypadku gigabitowego Ethernetu i takze
z 64-bajtowymi pakietami.

Przyznaje ze to ostatnie jest niezupelnie trywialne, jesli w gre wchodzi
normalny "komputer" (a nie tylko np. switche Ethernet) - ale osiagalne
(prawie 1.5 mln pakietow/sekunde).
--
Krzysztof Halasa

Icek

未讀,
2009年2月16日 凌晨2:48:532009/2/16
收件者:

> To będę Cię musiał przykro rozczarować: nie ma czegoś takiego jak
> "szybkość internetu".

i jak odpisze tak klineotiw to dostane "wiedzialem, ze jestesie z dupy
operator bo ja wiem, ze jest cos takiego"

> [...]
> krzewić wśród klientów wiedzę i zrozumienie, wtedy możesz jeszcze napisać
> broszurkę wyjaśniającą dlaczego tak jest i co to oznacza i załączać ją

znaqczy mamy stracic klienta ?

Icek

crazy bejbi

未讀,
2009年2月16日 凌晨3:59:462009/2/16
收件者:
Icek pisze:

> i jak odpisze tak klineotiw to dostane "wiedzialem, ze jestesie z dupy
> operator bo ja wiem, ze jest cos takiego"

nikt nie mówił, że to będzie prosta branża :)

pietruszkę jest łatwiej sprzedać, bo widać, czy świeża czy nie ...

Wojtek

Grzegorz Staniak

未讀,
2009年2月16日 凌晨4:09:562009/2/16
收件者:
On 16.02.2009, Icek <ic...@do.pl> wroted:

> i jak odpisze tak klineotiw to dostane "wiedzialem, ze jestesie z dupy
> operator bo ja wiem, ze jest cos takiego"

[...]

> znaqczy mamy stracic klienta ?

Możesz też oczywiście przestawić firmę i zamiast świadczyć usługi operatorskie
poświęcać czas na udowadnianie, że nie jesteś wielbłądem. Nie byłbym jednak
taki pewien, że to cokolwiek da w przypadku gości którzy i tak wiedzą lepiej.
Sorry, ale jak klient zakłada, że speedtest prawdę mu powie a Ty go
okłamujesz, to możesz stanąć na rzęsach -- tracąc przy tym kupę czasu --
a i tak go nie przekonasz. Znacznie prościej i zdrowiej jest ustalić jasną
zasadę: kupujesz pan 12 Mb/s mierzone stąd dotąd, jeśli się nie podoba, to
proszę szukać operatora który gwarantuje pasmo po całości Intenetu, życzę
powodzenia i krzyżyk na drogę.

Przemysław Gubernat

未讀,
2009年2月16日 凌晨4:53:252009/2/16
收件者:
Piotr Sz. pisze:

> Wiesz, kabelek kabelkowi nierowny a switch switchowi.
> Mi sie max na kablu bezposerdnio wpietym do routera uzyskac 90Mbit/s. Na
> STmini.

To ten sam switch i ten sam kabel :P

Icek

未讀,
2009年2月16日 下午2:39:312009/2/16
收件者:

> [...]
> proszę szukać operatora który gwarantuje pasmo po całości Intenetu, życzę

nie no OK, ale ja znalazlem rozwiazanie na takich. Wszystkie powyzsze
informacje spisane w jakims niezaleznym miejscu.

Klient czyta. Jak nie wierzy to ch.. mu w pupe. Ale moze przeczyta i da
wiare. Dlatego bylo pytanie czy ktos juz moze zebral materialy w jakiejs
zjadliwej dla laika formie w jakims miejscu ;)

icek2

未讀,
2009年2月16日 下午4:03:592009/2/16
收件者:
Icek pisze:
ja zrobiłem "procedure testową"
jedna strona
10 linków z serwerów NOC i tasku/ftp.tpnet.pl

gdy pobieranie 5 plików jednoczesnie nie wysyca łącza, należy powtórzyć
test po 1h
gdy 3 próby pod rząd są nieudane - prosze o zgłoszenie usterki do BOKu

i tyle

--
pozdros
icek