przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dostawca poczty?

sunmoon

używam serwera pocztowego jednego z głównych polskich dostawców. od
kilku tygodni zauważyłem, że przestałem otrzymywać pocztę, która do tej
pory regularnie co tydzień przychodziła na moje konto. to mnie
zastanowiło i zacząłem podejrzewać, że poczta ginie u dostawcy.

wczoraj zarejestrowałem się na jednej z witryn, która napisała, że
wysyła list w celu potwierdzenia. ten list nie dotarł. napisałem o tym
do właściciela witryny, który odpowiedział mi tak:

"Some Polish providers use paranoid (and obviously wrong) mail filtering
rules and silently discard emails. This might be your case."

tym samym potwierdził moje wcześniejsze przypuszczenia.

a zatem: uważajcie! wasz polski dostawca poczty mógł już wprowadzić
cenzurę większą, niż sobie wyobrażacie.

--
sunmoon

Mariusz 'Lesio' Leśnikowski

sunmoon pisze:

> a zatem: uważajcie! wasz polski dostawca poczty mógł już wprowadzić
> cenzurę większą, niż sobie wyobrażacie.

A kolega wie co to jest spam i z czym to sie je ?

--
.: Lesio :.
www.lesio.net

sunmoon

Mariusz 'Lesio' Leśnikowski pisze:

> A kolega wie co to jest spam i z czym to sie je ?

wiem. jednak to, co usunięto, z całą pewnością nie było spamem.

--
sunmoon

Michał Górny

Panie, nie wprowadzaj Pan większej paranoi niż Pana dostawca.
Nie obrażając nikogo, ale niestety w Polsce adminowanie zrobiło się modne
i niewątpliwie często takie stanowiska zajmują średnioodpowiedzialne
osoby. Potem mamy serwery, które nie odpowiadają na pakiety echo
czy takie, które filtrują jak głupie pocztę, kierując się niezbyt
rozsądnymi regułkami.

Jeśli jest się po stronie filtrującej to jeszcze pół biedy, ale wyobraź
sobie Pan teraz, że mnóstwo serwerów albo po cichu filtruje pocztę
ode mnie, albo potencjalni korespodenci niebardzo zainteresowani są
przeglądaniem folderu „spam”. Wtedy dopiero pojawia się problem.

Swoją drogą, gdzieś ostatnio obił się o uszy mi pomysł taki, by wymagać
od serwerów pocztowych certyfikatów — to dopiero chory sposób filtrowania.

--
Z poważaniem,
Michał Górny

<http://mailnull.com/w?au=f6744c6f5e097cc9816a562802f331c2>
<xmpp:mgo...@jabster.pl>

Mariusz 'Lesio' Leśnikowski

sunmoon pisze:

> wiem. jednak to, co usunięto, z całą pewnością nie było spamem.

Moze i nie bylo ale zostalo z jakis wzgledow wyfiltrowane wiec cos w tym
musi byc.

sunmoon

Mariusz 'Lesio' Leśnikowski pisze:

> Moze i nie bylo ale zostalo z jakis wzgledow wyfiltrowane wiec cos w tym
> musi byc.

oczywiście. nawet wiem, co jest. to jest postawa taka: muszę coś zrobić,
a skoro nie umiem zrobić dobrze, to przynajmniej zrobię byle jak.

--
sunmoon

crazy bejbi

sunmoon pisze:

> [...]
> pory regularnie co tydzień przychodziła na moje konto. to mnie
> zastanowiło i zacząłem podejrzewać, że poczta ginie u dostawcy.

jest generalnie problem i to problem poważny. bo z jednaj strony firmy,
które mam na serwerze nie chcą dostawać spamu (jak przychodzi około
10-20 sztuk na dobę, to już się podnosi krzyk, że za dużo spamu) a z
drugiej strony jak nie dojdzie ten ważny mail, bo sie załapie w filtry
to tez jest źle. Oczywiście to rozumiem, niemniej na chwilę obecną nie
bardzo jest skuteczny system filtrowania.

Oczywiście, będą tacy, co krzykną: SPF, greylist, sender callout itd.
Spamaasassin, rbl-e ... ale nie ma środków skutecznych w 100%.

Z tym, że pomimo, że problem jest nie bardzo widać rozwiązanie ...

Wojtek

crazy bejbi

crazy bejbi pisze:

> Z tym, że pomimo, że problem jest nie bardzo widać rozwiązanie ...

jedyną możliwością, którą serio rozpatruję jest postawienie specjalnego
serwera, na którym nic nie będę filtrować. Jak Klient sobie nie życzy,
to go tam podczepię. Ciekawe po ilu dniach zmięknie :)

Dziennie odbieram na jednym z serwerów ok 100 000 maili z czego jako
spam kwalifikuje się ok 85 000 ... a i tak filtry są na tyle lekkie, że
ja sam dostaje koło 5-10 spamów na dobę.

Wojtek

sunmoon

crazy bejbi pisze:

> Dziennie odbieram na jednym z serwerów ok 100 000 maili z czego jako
> spam kwalifikuje się ok 85 000 ... a i tak filtry są na tyle lekkie, że
> ja sam dostaje koło 5-10 spamów na dobę.

te proporcje znam i lekkie filtry też są do zaakceptowania. jednak jeśli
główny dostawca stosuje filtr prawie taki: "jeśli w treści maila są
słowa po angielsku to odrzuć mail" to chyba coś nie jest w porządku :-)

--
sunmoon

Marcin Kulas

crazy bejbi wrote:
> jedyną możliwością, którą serio rozpatruję jest postawienie specjalnego
> serwera, na którym nic nie będę filtrować. Jak Klient sobie nie życzy,
> to go tam podczepię. Ciekawe po ilu dniach zmięknie :)

Miałem kiedyś klienta, który sporadycznie dostawał nietypowe maile.
Były bardzo podobne do statystycznego spamu i filtry kontekstowe tak je
oceniały. Oczywiście podniósł się krzyk, że "nie życzą sobie by cokolwiek
z ich pocztą robić, bo mają antywirusa i antyspam u siebie". Klient nasz
pan. Wyłączyłem dla jego kont antywirusa i antyspama. Dostawał każdego
maila, który przychodził na jego domenę - tak jak chciał. Po 2 tygodniach
(wcześniej chyba duma mu nie pozwalała) przyszedł z podkulonym ogonem
prosząc o włączenie ochrony, którą miał pierwotnie.

P.S.

Zgadzam się, że nie powinno się odsiewać klientom maili, które chcą
dostawać. Zgadzam się, że należy odsiewać spam, którego dostawać nie chcą.
Tylko że im się wydaje, że w serwerze pocztowym siedzi milion Chińczyków,
którzy czytają maile i decydują co jest dobre, a co złe. Myślą, że
wystarczy im powiedzieć, że od dzisiaj mają do klienta X przepuszczać
maile na temat viagry nadawane przez pana Y i tak się stanie. Otóż nie.
Nie ma filtrów idealnych, które można zastosować globalnie tak, by
wszystkim pasowało. Albo ktoś się na tym zna i umie sobie skonfigurować
filtr indywidualny pod siebie (polecam bogofiltra), albo liczy na
niemożliwe i obarcza ISP winą za to, że świat opanowała Ciemna Moc
Marketoidów. Dopóki klienci będą siedzieli z założonymi rękami, dopóki
będą dawać bierne przyzwolenie na panoszący się (nie tylko w sieci) spam,
dopóty będą go dostawać więcej i więcej z roku na rok. Alternatywą jest
stosowanie przez ISP coraz ostrzejszych filtrów, które będą częściej się
myliły w przypadku maili pożądanych, by zachować podobny do wcześniej-
szego poziomu skuteczności w odrzucaniu śmieci.

Problem w tym, że tu działa psychologia tłumu i każdemu się wydaje,
że jego jeden głos "na nie" nic nie zmieni, więc siedzą cicho i odbierają
śmieci od ulotkarzy, podobnie jak godzą się z dostawaniem spamu
w codziennej porcji poczty, w radiu, telewizji itd.

--
[ Marcin Kulas jid: h...@jabbed.org ]
[ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

futszaK

Marcin Kulas wrote:

> [...]
> śmieci od ulotkarzy, podobnie jak godzą się z dostawaniem spamu
> w codziennej porcji poczty, w radiu, telewizji itd.

jest jedna mała różnica pomiędzy RTV a pocztą, mianowicie "spam" idący
tamtędy jest przepuszczany przez filtry o nazwie "wpłać kase to go
wyemitujemy".
gdyby warunkiem wysłania poczty przez każdy serwer było wpłacenie 1
eurocenta na konto właściciela servera to by spamerzy nie słali tyle
spamu

--
Tomasz Kruk
http://net.czarne.net - zapraszamy do współpracy okolicznych operatorów

Chuck

mi kiedyś na home.pl wycieli maila od zagranicznej firmy z którą
współpracuje. Żadnych dziwnych linków ani nic z tych rzeczy... Treść po
angielsku z elementami po niemiecku.
Co ciekawsze była to kolejna odpowiedź na maila, z cytowaną treścią
poprzednich. Sprawa była dosyć ważna więc kilka osób było w CC..

Dobrze, że przynajmniej wysłali zwrotkę do autora, że jego mail został
odrzucony... bo inaczej mail by zaginął i byłoby dziwnie...

W helpdesku powiedzieli żeby dodać do białej listy bo nic innego nie
mogą zrobić...

--
CZAK

Marcin Kulas

futszaK wrote:
> jest jedna mała różnica pomiędzy RTV a pocztą, mianowicie "spam" idący
> tamtędy jest przepuszczany przez filtry o nazwie "wpłać kase to go
> wyemitujemy".

Masz rację. Chodziło mi bardziej o ogólną treść niż reklamy, bo tych
z definicji nie oglądam/nie słucham. Są robione dla debili i nie trzymają
w większości poziomu dla mnie akceptowalnego. Problem w tym, że treść
od dość dawna również sięga dna. Dla mnie to zwykły spam i strata czasu.

> gdyby warunkiem wysłania poczty przez każdy serwer było wpłacenie 1
> eurocenta na konto właściciela servera to by spamerzy nie słali tyle
> spamu

Słaliby, tak jak robią to teraz, czyli przez zombies.

futszaK

Marcin Kulas wrote:

> Słaliby, tak jak robią to teraz, czyli przez zombies.

a niby jak ?

zombie> cześć,chce CI wysłać poczte
ja> spoko spoko,wpłać 1 eurocenta na 823649239049823749 to Ci pozwole :)

futszaK

Chuck wrote:

> Dobrze, że przynajmniej wysłali zwrotkę do autora, że jego mail został
> odrzucony... bo inaczej mail by zaginął i byłoby dziwnie...

a mi ktoś powiedział że nie ułatwiamy życia spamerom i nie informujemy
ich o tym że dana poczta nie dotarła... :/

kurde sorki, ale ja jakoś ciągle stoję po stronie tych,co filtrują za
dużo niż za mało,bo spam jest irytujący,zaś poważne firmy stać jest na
wpłacenie 1 eurocenta za każdego maila na rzecz serwera odbiorczego
poczty

Radosław HORODNICZY

Użytkownik "sunmoon" <nospam.sunm...@nospam.o2.nospam.pl.nospam>
napisał w wiadomości news:gcpsqv$pr8$1...@atlantis.news.neostrada.pl...

Nie oszukujmy sie, ale na dzien dzisiejszy jesli ktos poprzez email
zalatwia powazne biznesy, to nie ma innego wyjscia jak postawic
swoj serwer i zatrudnic swojego admina, innej rady nie ma.

Strasznie mnie smieszy jak czesto dosc duze firmy korzystaja
z jakichs o2, czy innych wp :))) To juz nawet nie rzecz w tym ze cos
nie doszlo, ale w tym ze nie mozna w zadne sposob tego potem
sprawdzic czy poprawic.

sunmoon

futszaK pisze:

> poważne firmy stać jest na wpłacenie

to na pewno, ale ja nie pisałem z pozycji firmy (choćby niepoważnej),
ale z perspektywy zwykłego obywatela, który chce porozmawiać ze zwykłym
obywatelem spoza Polski albo otrzymywać informacje zamawiane od firm.

i to dla zwykłych obywateli była przestroga, że jeśli korzystają z usług
polskich dostawców, to się mogą poczty nie doczekać.

--
sunmoon

Marcin Kulas

futszaK wrote:

> a niby jak ?
>
> zombie> cześć,chce CI wysłać poczte
> ja> spoko spoko,wpłać 1 eurocenta na 823649239049823749 to Ci pozwole :)

zombie> ok, oto przelew z konta frajera, który ma w komputerze wszystkie
swoje dane. czy już doszedł?

Marcin Kulas

sunmoon wrote:
> i to dla zwykłych obywateli była przestroga, że jeśli korzystają z usług
> polskich dostawców, to się mogą poczty nie doczekać.

Bo to jest prawda. Taka sama jak fakt, że z Polski do paru większych
ISP za granicą też nic nie dojdzie. Komu za taki stan rzeczy mamy
dziękować, no komu? Oczywiście, że spamerom.

Ludzie mają w naturze niszczenie wszystkiego co ich otacza, włącznie
z własnym gatunkiem. Tak nie postępują nawet wirusy.

Marcin Kocur

Osoba Radosław HORODNICZY napisała na pl.internet.polip:

> Nie oszukujmy sie, ale na dzien dzisiejszy jesli ktos poprzez email
> zalatwia powazne biznesy, to nie ma innego wyjscia jak postawic
> swoj serwer i zatrudnic swojego admina, innej rady nie ma.

A ja zapytam z pozycji zwykłego użytkownika konta na gmailu: jak
wyłączyć tam filtrowanie?

Szlag mnie trafia, gdy nie przychodzą mi ważne maile, a spam jest i tak
odsiewany przez spamassassina.

Marcin Kocur

Arkadiusz Patyk

On Sun, 12 Oct 2008 16:30:27 +0200, Marcin Kocur
<marci...@gmail.com.wytnij> wrote:

>A ja zapytam z pozycji zwykłego użytkownika konta na gmailu: jak
>wyłączyć tam filtrowanie?

wyłączyć to nie wiem, ale możesz dać filtr co złapie wszystkie.
W filtrze da się zaznaczyć by nigdy nie traktował jako spam tych
wiadomości.
--
Arkadiusz Patyk [areq<>pld-linux:org] [http://rescuecd.pld-linux.org/]
[IRC:areq GG:1383 jid:arek<>patyk:net]

Chuck

2008-10-12 14:11, futszaK napisał(a):

> a mi ktoś powiedział że nie ułatwiamy życia spamerom i nie informujemy
> ich o tym że dana poczta nie dotarła... :/

w tym akurat wypadku cieszyłem się że zwrotka poszła...

ale fakt, że irytujące jest to, że czasami dostaję zwrotki odbite od
serwera nadawcy spamu... :/

--
CZAK

Marcin Kocur

Osoba Arkadiusz Patyk napisała na pl.internet.polip:

> wyłączyć to nie wiem, ale możesz dać filtr co złapie wszystkie.
> W filtrze da się zaznaczyć by nigdy nie traktował jako spam tych
> wiadomości.

Na to nie wpadłem, dzięki. Się wypróbuje jutro.

crazy bejbi

Marcin Kulas pisze:

> [...]
> pan. Wyłączyłem dla jego kont antywirusa i antyspama. Dostawał każdego
> maila, który przychodził na jego domenę - tak jak chciał. Po 2 tygodniach

tutaj się rodzą pewne problemy - jak filtrujesz w sesji smtp to
odciążasz serwer, ale nie masz kontroli do kogo leci mail. Jak mogłeś
wyłączyć filtrowanie dla domeny, albo kontrolować filtrowanie per
domena, to już używasz skryptów dla userów.

Naprawdę zaczynam zgrzytać zębami jak na serwerze z xeonem 4 rdzeniowym
i 8GB ram mam load często powyżej 4.00 .... a procesy to spamd oraz
clamav ...

Wojtek

Marcin Kulas

crazy bejbi wrote:
> Naprawdę zaczynam zgrzytać zębami jak na serwerze z xeonem 4 rdzeniowym
> i 8GB ram mam load często powyżej 4.00 .... a procesy to spamd oraz
> clamav ...

Ciesz się, że nie masz 6+ GB ramu na 32-bitowym Linuksie.
Wtedy dopiero się cyrki potrafią dziać. :)

Asmodeusz

Użytkownik Marcin Kocur napisał:

> Na to nie wpadłem, dzięki. Się wypróbuje jutro.

To i tak nie zadziała bo na gmailu spora część jest odrzucana we
wcześniejszej fazie jeszcze przed filtrami dostępnymi dla użytkownika.

Marcin Debowski

Dnia 11.10.2008 crazy bejbi <tego....@nie.ma> napisał/a:
> [...]
> to tez jest źle. Oczywiście to rozumiem, niemniej na chwilę obecną nie
> bardzo jest skuteczny system filtrowania.

Zaproponować opcję filtrowania do folderu. Można ten folder automatycznie
czyścić z postów starszych niż n-dni.

--
Marcin

futszaK

Marcin Kulas wrote:

> zombie> ok, oto przelew z konta frajera, który ma w komputerze wszystkie
> swoje dane. czy już doszedł?

spodziewasz się,że za jakiś czas zombie będą aż tak inteligentne ?

Marcin Kulas

futszaK wrote:
> spodziewasz się,że za jakiś czas zombie będą aż tak inteligentne ?

No przecież Skynet przejmie kontrolę nad światem, nie oglądałeś?
Ale to już nie jest problem polskiego Internetu. Jeszcze nie jest. ;)

bo...@nano.pl

sunmoon napisał(a):

Po pierwsze zawsze możesz wyłączyć filtrowanie spamu. Pstryk i już. Możesz zajrzeć też do katalogu
spam. To nie jest czarna dziura, przez jakiś czas maile tam są. Poza tym można często ustawiać też
poziom filtrowania, od mocnego po słaby. Zwykle mail, który został przyjęty przez system pocztowy
trafia do filtrów, za pewne zwroty, cechy charakterystyczne dodawane są punkty. Później są sumowane
i jeśli liczba punktów przekracza poziom określony dla danej skrzynki mail trafia do folderu spam. U
mnie jest tak zrobione, że każdy użytkownik może sobie określić jaką chcę mieć ochronę: wysoką,
normalną, niską czy brak ochrony. Oprócz tego może oczywiście dodawać określone skrzynki czy domeny
do białej lub czarnej listy.

Ustawienie odpowiednio filtrów to jest bardzo duży problem. To nie jest tak, że robisz pstryk i
świat jest idealny. Spamerzy stosują tysiące sztuczek. Filtry antyspamowe są obecnie bardzo
skomplikowane. Spam stanowi od 85% do 97% przychodzącej poczty.

Wymyśl lepszy sposób, który jest NIEZALEŻNY od innych serwerów. Taki zależny to można wprowadzić,
ale wymaga on zmian na wszystkich serwerach pocztowych.

wer

p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.

rozmowa z klientem:
- Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł jeszcze!!!!
Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

Verox

On Mon, 13 Oct 2008 10:29:24 +0200, Marcin Kulas napisał:

> No przecież Skynet przejmie kontrolę nad światem, nie oglądałeś?
> Ale to już nie jest problem polskiego Internetu. Jeszcze nie jest. ;)

ONI chcą żebyś tak myślał.

--
begin 755 signature.exe
[tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

futszaK

Verox wrote:

> ONI chcą żebyś tak myślał.

...a szczerze powiedziawszy pieniądz nie śmierdzi, jak mi każdy nadawca
będzie płacił za to, że mój serwer poczty przyjmuje jego przesyłki to
polubię spamerów i mogę wpuszczać tysiące przesyłek dziennie :)

Dylon

Dnia Sat, 11 Oct 2008 21:07:04 +0200, crazy bejbi wrote:

> Oczywiście, będą tacy, co krzykną: SPF, greylist, sender callout itd.
> Spamaasassin, rbl-e ... ale nie ma środków skutecznych w 100%.

Ja tam wychodze z zalozenia, ze user sobie zrobi ze spam co chce.
W sesji smtp jest odrzucane tylko to co nie spelnia rfc oraz host z
popularnych rbl-i.
Maile, ktore serwer uwaza za spam sa oznaczane [SPAM] i user sobie sam
robi z nimi porzadek.

--
Maciej Dylski
adres: szukaj w naglowku

Konrad Bechler

Witam,

> Bo to jest prawda. Taka sama jak fakt, że z Polski do paru większych
> ISP za granicą też nic nie dojdzie. Komu za taki stan rzeczy mamy
> dziękować, no komu? Oczywiście, że spamerom.

Właśnie. Ale nie zawsze jest to 'problem' strony odbierające. Np. FT
filtruje na swoich routerach cały ruch na procie TCP/25 pochodzący od
TP... I ani jedni ani drudzy nie mają zamiaru nic z tym robić.

--
Konrad Bechler
konrad (at) konsol (dot) eu

Jan Strybyszewski

bo...@nano.pl pisze:

> Po pierwsze zawsze możesz wyłączyć filtrowanie spamu. Pstryk i już.

O ile mozesz.
IMHO problem lacza do serwera pocztowego dzis nie jest problemem dla
klienta, wiec moze wystarczy oznaczanie spamu a filtry zbuduje sobie
klient u siebie. Mozna co najwyzej filtrowac niechlujnych
administratorow czyli listy z serwerow bez MX itd.

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

crazy bejbi

Dylon pisze:

> Ja tam wychodze z zalozenia, ze user sobie zrobi ze spam co chce.
> W sesji smtp jest odrzucane tylko to co nie spelnia rfc oraz host z
> popularnych rbl-i.

not o wywalasz userowi to co on potencjalnie chce. cięcie wg rbli to
masakra w przypadku spamolubnych klientów. a cięcie po rfc to mi kiedyś
wycięło korespondencję z banku milenium - i wytłumacz teraz klientowi,
że "to bank jest be!"

Wojtek

Dylon

Dnia Mon, 13 Oct 2008 16:37:39 +0200, crazy bejbi wrote:

> [...]
> masakra w przypadku spamolubnych klientów. a cięcie po rfc to mi kiedyś
> wycięło korespondencję z banku milenium - i wytłumacz teraz klientowi,

Przy rbl-ach nadawca otrzymuje zwrotke, wiec wie dlaczego nie moze sie
"dobic na miedzymiastowa" :) a jako ze ten test jest wykonywany na koncu
to mala szansa ze akurat zwrotka pojdzie do jakiegos zombie...
(przynajmniej mam taka nadzieje :D )

Marcin Kulas

Dylon wrote:
> [...]
> "dobic na miedzymiastowa" :) a jako ze ten test jest wykonywany na koncu
> to mala szansa ze akurat zwrotka pojdzie do jakiegos zombie...

A banki czytają zwrotki, tak? ;)

Lukasz Czarnowski

On Mon, 13 Oct 2008 10:39:41 +0200
"bo...@nano.pl" <bo...@nano.pl> wrote:

[...]

> [...]
> tysiące sztuczek. Filtry antyspamowe są obecnie bardzo skomplikowane.
> Spam stanowi od 85% do 97% przychodzącej poczty.

Jako ciekawostka - dane z CERN:

https://mmmservices.web.cern[dot]ch/mmmservices/Default.aspx

"""
(yesterday)
Incoming mails 1930307
Rejected 1891656 (98%)
Moved to Spam Folder 26108 (1%)
Good mails 12543 (1%)
Outgoing mails 30439

Spam in Total + 99%

"""

> p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.
>
> rozmowa z klientem:
> - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł
> jeszcze!!!! Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

IMHO tu dobrze sprawdza się greylisting w połączeniu z RBL (patrząc na
statystyki - wraca jakieś 10% zombi).

Lukasz Czarnowski
relaks@ciach_o2.pl

Spamcop

Użytkownik "crazy bejbi" <tego....@nie.ma> napisał w wiadomości

> Oczywiście, będą tacy, co krzykną: SPF, greylist, sender callout itd.
> Spamaasassin, rbl-e ... ale nie ma środków skutecznych w 100%.
>

> Z tym, że pomimo, że problem jest nie bardzo widać rozwiązanie ...

Wydaje mi sie ze czesciowo mi sie udalo rozwiazac problem u siebie:
1. zestawy filtrow (systemowe/prywatne/po domenie/ip/rev/greylisting/biala
lista)
wlaczane indywidualnie przez samych userow (opcja)
2. lista odrzuconych maili dostepna natychmiast w panelu
3. kanal RSS dla kazdego konta z odrzuconymi mailami (opcja)
4. raz na dobe raport odrzuconych z porpzedniego dnia na maila (opcja)

Nikt sie nie skarży :)

--
s.

Dylon

Dnia Mon, 13 Oct 2008 18:17:11 +0200, Marcin Kulas wrote:

> A banki czytają zwrotki, tak? ;)

Ktos przynajmniej powinien :)

Poza tym, wazne listy sa wysylane tez w tradycyjnej, papierowej formie...

Dylon pisze:

> Ktos przynajmniej powinien :)
>
> Poza tym, wazne listy sa wysylane tez w tradycyjnej, papierowej formie...

i tu dba o to niezawodny mta - poczta polska i jej ludziki ninja ze
spamassassina przepasane torba na listy ;]

Andrzej 'The Undefined' Dopierała

Dnia 14.10.2008 K <a@b.c> napisał/a:

> i tu dba o to niezawodny mta - poczta polska i jej ludziki ninja ze
> spamassassina przepasane torba na listy ;]
czy ja wiem czy niezawodne...

Biorąc pod uwagę ile maili "papierowych" i rachunków (!) w ostatnich
miesiącach do mnie nie dociera (Poznań ;), albo dociera po terminie to
jednak imho mda są bardziej niezawodne ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator

RoMan Mandziejewicz

Hello Marcin,

Sunday, October 12, 2008, 4:30:27 PM, you wrote:

[...]

> A ja zapytam z pozycji zwykłego użytkownika konta na gmailu: jak
> wyłączyć tam filtrowanie?

To se ne da.

> Szlag mnie trafia, gdy nie przychodzą mi ważne maile, a spam jest i
> tak odsiewany przez spamassassina.

Ale gmail ma dość sprawnego odsiewacza spamu i "uczy się", które maile
nie są od spamerów.

--
Best regards,
RoMan mailto:ro...@pik-net.pl

bo...@nano.pl

Ja tnę po prostu po RBL, wybrałem największe i te, którym można ufać.
Nie jestem sadystyczne, z UCE Protect korzystam tylko z level 1 do
cięcia. W sumie bym nie odbierał żadnych maili z AS 5617 :).

wer

Stefan Burczymucha

"Mariusz 'Lesio' Leśnikowski" <3x3...@p0czt4.FyMy> wrote in message

> A kolega wie co to jest spam i z czym to sie je ?

a nie mozna tego rozwiazac tak jak na exchange czy gmailu gdzie taki mail
wpada do odpowiedniego folderu z ktorego znika po 30 dniach, trzeba od razu
kasowac?

crazy bejbi

Stefan Burczymucha pisze:

teoretycznie można. tylko dyski też nie są z gumy. tak jak mówię: mam
ruch rzędu 100tys maili na dobę - maile spamerskie mają po
kilkanaście/dziesiąt kilobajtów. to sobie pomnóż ile wyjdzie na dobę
miejsca na serwerze. (podpowiedź: dla maila 50kB mamy 5GB). A przecież
część maili jest normalnych, czyli z dużymi czasami załącznikami.
Niemniej większość tych maili będzie leżeć na serwerze więcej niż
dzień/tydzień/ ... ?

Wojtek

bo...@nano.pl

crazy bejbi napisał(a):

Dyski to są tanie, gorzej z mocą do przetwarzania przez filtry tych tysięcy maili. Jeśli nie byłoby
spamu to zapewne 1/5 maszyn obsługujących w tej chwili mta by wystarczyła. Włączenie rbl-a na
serwerze powoduje taki ładny zjazd load average w dół :)

wer

Verox

Popatrzcie ile to prądu !
Może trzeba ekologami poszczuć spamerów :-)

bo...@nano.pl

Verox napisał(a):
Ja bym jednak wykorzystał wściekłe psy.

wer

SlawcioD

sunmoon pisze:
> [...]
>
> tym samym potwierdził moje wcześniejsze przypuszczenia.

> a zatem: uważajcie! wasz polski dostawca poczty mógł już wprowadzić

onet wycina ruch z OVH nie informujac o tym. mogly by kutasy chociaz
posylac to do katalogu spam, ale nie-> /dev/null...

pozdrawiam
SlawcioD

SlawcioD

SlawcioD pisze:

> onet wycina ruch z OVH nie informujac o tym. mogly by kutasy chociaz
> posylac to do katalogu spam, ale nie-> /dev/null...
>
> pozdrawiam
> SlawcioD

nie ma tez info zwrotnego do nadawcy...
zenua...

pozdrawiam
SlawcioD

Jacek Osiecki

Dnia Sun, 12 Oct 2008 14:11:23 +0200, futszaK napisał(a):
> a mi ktoś powiedział że nie ułatwiamy życia spamerom i nie informujemy
> ich o tym że dana poczta nie dotarła... :/

Niezły nonsens - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że i tak spam przychodzi od
zombies które mają gdzieś wynik sesji SMTP...

> [...]
> dużo niż za mało,bo spam jest irytujący,zaś poważne firmy stać jest na
> wpłacenie 1 eurocenta za każdego maila na rzecz serwera odbiorczego

Niby jak to wpłacanie eurocentów by miało być zrealizowane? Jak miałaby
następować weryfikacja płatności? Jak to zrealizować, by było odporne na
DDoS? Moim zdaniem - mało realne...
Do tego nic by nie pomogło na sieci zombies - tyle że wirusy zaczęłyby
aktywniej korzystać z kont mailowych nosicieli, to by uderzyło po kieszeni
właścicieli serwerów pocztowych więc zaczęliby ścigać zawirusowanych o zwrot
kosztów itp... Jeden wielki bajłagan.

A co do tnących zbyt wiele: dla mnie liderem głupoty są firmy (niejednokrotnie
uważające się za poważne), które tną automatycznie wszystkie maile z
serwerów wymienionych w CBL.

Jacek Osiecki jos...@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

Jacek Osiecki

Dnia Mon, 13 Oct 2008 10:39:41 +0200, bo...@nano.pl napisał(a):
> p.s. greylisting nie zawsze wchodzi w grę.
>
> rozmowa z klientem:
> - Przed minutą wysłałem maila z innej skrzynki i nie doszedł jeszcze!!!!
> Przy greylistingu taki mail może iść znacznie dłużej.

Jeszcze zabawniej jest, jak jakieś wielkie korporacyje mają totalnie
spierniczone serwery mailowe - taki szajs potrafi wykonać jedną próbę
wysyłki na wszystkie serwery MX (oczywiście wszędzie dostaje temporary
error), a potem po prostu nic nie robi... ani zwrotki do nadawcy, ani
kolejnych prób wysyłki. Oczywiście nie można sprawdzić co się dzieje, bo
admini siedzą w Brukseli/Paryżu/Londynie i w ogóle nie wiedzą co to są logi
a nawet jakie są zasady wysyłki poczty :)

Piotr KUCHARSKI

Marcin Kulas <0...@z.jabbed.org> wrote:
> zombie> ok, oto przelew z konta frajera, który ma w komputerze wszystkie
> swoje dane. czy już doszedł?

No i dobrze. Ludzie szybciej by zombie naprawiali. :)

p.

Lemat

bo...@nano.pl wrote:

> Ja bym jednak wykorzystał wściekłe psy.

a co to? dzień dobroci dla spamerów?

Lemat
The Internet does not need law enforcement, it only needs few
good sysadmins with cojones.