[Nieco NTG] Jakies gui do MySQL a utf-8

wgd

Witam,

Wiem, ze nieco NTG, ale sadze, ze tu najszybciej znajde jakas
pomoc/odpowiedz. Dostalem w ,,spadku'' nieco baz danych, do ktorych nie
ma zadnego cms, a trzeba poprawiac co jakis czas dane. Najwygodniejsze
wydalo mi sie uzycie windows i jakiegos gui w stylu MySQL-Front czy
phpMyAdmin... Zabawa polega na tym, ze zamiast polskich fontow w jednym
i drugim widze krzaczki, bo kodowanie tekstu w bazie to utf-8.
Wyprobowalem kilka takich gui, miedzy innymi ems czy navicat, wszedzie
to samo. Ma ktos jakis pomysl?
Tabele maja ustawiony default charset na utf8, a navicat pokazuje
podczas polaczenia encoding 65001 (UTF-8).

Z gory dzieki,
pozdr. wgd

Michał Gancarski

On Wed, 13 Sep 2006 13:40:38 +0200, wgd <spamas...@tlen.pl> wrote:

> [...]
> phpMyAdmin... Zabawa polega na tym, ze zamiast polskich fontow w jednym
> i drugim widze krzaczki, bo kodowanie tekstu w bazie to utf-8.

phpMyAdmin daje radę z UTF. Trzeba tylko ustawić kodowanie dla interfejsu.

--
Michał Gancarski
"If there's not drama and negativity in my life, all my songs will be

rezist.com

> phpMyAdmin daje radę z UTF. Trzeba tylko ustawić kodowanie dla interfejsu.

ale dziala zdaje sie tylko przy podawaniu jako zrodla danych pliku,
pzy przeklejaniu przez schowek Windy jest roznie

--
tomek nowak
http://rezist.com

wgd

On Wed, 13 Sep 2006 13:50:27 +0200
Michał Gancarski <wysyi...@tnijtotlen.pl> wrote:

> phpMyAdmin daje radę z UTF. Trzeba tylko ustawić kodowanie dla interfejsu.

Hm, no w moim przypadku nie daje, sprawdzilem, jest w naglowku i w meta
utf-8, phpMyAdmin pokazuje kodowanie utf-8, moze cos z serwerem?
Trafilem na SQLyog, mozna ustawic kodowanie, ale i tak sa krzaki. Na
stronkach oczywiscie wszystko ok, a te, ktore maja cms - w cms tez ok,
tylko w zadnym gui nie jest ok.

Dzieki, pozdr.,
wgd

Michał Gancarski

On Wed, 13 Sep 2006 14:01:56 +0200, rezist.com <ss...@paukie.com> wrote:

> ale dziala zdaje sie tylko przy podawaniu jako zrodla danych pliku,
> pzy przeklejaniu przez schowek Windy jest roznie

Nie mam pojęcia, wiem, że przeglądałem UTFowe bazy bez krzaczenia.

Paweł Chalacis

On 2006-09-13 13:40:38 +0200, wgd <spamas...@tlen.pl> said:

> Tabele maja ustawiony default charset na utf8, a navicat pokazuje
> podczas polaczenia encoding 65001 (UTF-8).

a czy zaimportowane dane to tez utf?
czy moze ustawione tylko tabele a dane wczytane w innym kodowaniu?
czy na stronach www jest ustawiany charset na utf?

u mnie zarowno navicat jak i mysql query browser dziajala dobrze.

--
Paweł Chalacis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ale o co chodzi?
praca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://punktg.com.pl

Xorock

wgd napisał(a):
Spróbuj Mysql Gui Tools. Wszystko w jednym pakiecie. Zawiera Query
Browser 1.2 który w porównaniu do 1.1.20 wyświetla poprawnie dowolne znaki.
Zresztą navicat też nie ma problemów tylko trzeba skonfigurować
poprawnie połączenie ;)

wgd

On Wed, 13 Sep 2006 14:34:24 +0200
Paweł Chalacis <pa...@punktg.com.pl> wrote:

> a czy zaimportowane dane to tez utf?
> czy moze ustawione tylko tabele a dane wczytane w innym kodowaniu?

Tak, dane z cms (do tych tabel, ktore maja cms) idą w utf-8, bo tak
jest ustawione kodowanie strony (naglowek xml oraz meta), a navicat
pokazuje krzaki.

> czy na stronach www jest ustawiany charset na utf?

Tak, zarowno w cms, jak i w wyjsciowych stronach.

Pozdr.,
wgd

wgd

On Wed, 13 Sep 2006 14:57:00 +0200
Xorock <xorock...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> Browser 1.2 który w porównaniu do 1.1.20 wyświetla poprawnie dowolne znaki.
> Zresztą navicat też nie ma problemów tylko trzeba skonfigurować

To samo, zadnej roznicy (Query Browser 1.2.3).

Pozdr.,
wgd

Michał Gancarski

A czy jakakikolwiek skrypt php wyciąga te dane poprawnie? Bo może wszystko
jest poustawiane na UTF ale zawartość została źle włożona?

wgd

On Wed, 13 Sep 2006 15:27:04 +0200
Michał Gancarski <wysyi...@tnijtotlen.pl> wrote:

> A czy jakakikolwiek skrypt php wyciąga te dane poprawnie? Bo może wszystko
> jest poustawiane na UTF ale zawartość została źle włożona?

Tak, systemy cms obslugujace niektore z tabel robia poprawnie zarowno wyciaganie jak i upload danych. Chwilowo dopisalem prostego cms'a i tak sobie radze. Nie jest to jednak docelowe rozwiazanie, bo za duzo tego.

Pozdr.,
wgd

Robert Drózd

wgd napisał:

>Hm, no w moim przypadku nie daje, sprawdzilem, jest w naglowku i w meta
>utf-8, phpMyAdmin pokazuje kodowanie utf-8, moze cos z serwerem?

Spróbuj wyeksportować bazę z poziomu shella (mysqldump) i obejrzeć plik.

Jeśli plik ktory wyjdzie ma nadal krzaczki - będą kłopoty.

Dla wersji mysql wyższych niż 4.1 przyczyną mogło być wstawianie do bazy
bez dwóch magicznych poleceń:

SET NAMES utf8 COLLATE utf8_polish_ci
SET character_set_results = utf8

a wtedy, jeśli domyślnym kodowaniem bazy jest np. latin1, dane są
przechowywane jako UTF, ale ... w latin1 :)

Uwaga: wszystkie skrypty php odczytują i zapisują to poprawnie, ale
człowiek się dziwi, dlaczego w mysql front czy myadminie mamy krzaki. :)

Mi w takiej sytuacji pomogło:
mysqldump {user/pass/baza} --set_charset=utf8
--default-character-set=latin1 > plik_z_poprawnym_kodowaniem.sql

r.

--
Robert Drózd <rdrozd(na)yes.iq.pl>
http://www.webaudit.pl/blog/ -- użyteczność, marketing, technologie

Exe Very Cute

wgd napisał(a):

> Tabele maja ustawiony default charset na utf8, a navicat pokazuje
> podczas polaczenia encoding 65001 (UTF-8).

To, że tabele mają ustawiony UTF-8, nie znaczy że takie kodowanie
faktycznie jest zastosowane. Dzięki temu że różne wersje MySQL mają
różną (albo wcale) obsługę kodowania, zdarzają się pliki gdzie widnieje
np. utf-8/utf8_swedish_ci, a tak na prawdę to latin2/latin2_general_ci.
Więc radzę ręcznie usunąć deklarację kodowania tabel, a potem przy
imporcie pliku wybrać latin2/win1250/inne metodą prób. Bądź otwarcie
pliku w dobrym edytorze i siłowa konwersja na utf8, ew. iconv.

Pzdr
Exe Very Cute