Ginąca polska czcionka we Flashu

Marek

Witam wszystkich,

Czy ktoś wie jak uporać się z ginącą polską czcionką w momencie gdy
korzystamy z czcionki osadzonej w library?
W celu doprecyzowania chciałbym przedstawić krok po kroku co robię:
- zakładam dynamiczne pole tekstowe i do embed fonts dodaję m.in. polskie
znaki, przypisuję Ariala
- wyświetlam tekst pobrany z zewnątrz - jest ok.
- do Library ładują tego samego Ariala
- włączam opcję embedFonts=true

No i tracę wszystkie polskie znaki...

Marek

k0m0r

Z serii głupich pytań - jesteś pewien, że wszędzie jest to samo
kodowanie? :)

Marek

>Z serii głupich pytań - jesteś pewien, że wszędzie jest to samo
>kodowanie? :)

Szczerze mówiąc nawet jeśli specjalnie chciałbym kodowanie zmienić to nie
wiedziałbym jak. W międzyczasie zauważyłem jeszcze jedną rzecz, która chyba
dowodzi, że Flash CS4 dyskryminuje polskie znaki.
Otóż zrobiłem FLA tylko z jednym polem tekstowym (dynamic field), wybrałem
Arial Regular, dodałem polską czcionkę i parę innych znaków w embedded
characters, włączyłem raportowanie rozmiaru i wyeksportowałem swf. W
raporcie otrzymałem m.in. raport znaków jakie zostały osadzone - wszystkie,
które osadziłem w tym polu znalazły się w nim.

A teraz hit: utworzyłem symbol fontu na bazie Arial Regular no i w
raporcie... wszystkie polskie fonty ZOSTAŁY USUNIĘTE. Pojawiło się za to
sporo innych znaków. Więc jeśli teraz użyjemy tej osadzonej czcionki poprzez
embedFonts=true to nic dziwnego, że nie ma polskich liter.

Mi to wygląda na nacjonalistyczne cechy Flasha. Zastanawiam się jedynie czy
istnieje sposób zmuszenia programu do uwzględniania tego, że Polska też jest
na mapie świata i w ramach tego aby dodawał te parę znaków do listy
czcionek.