Lorem ipsum...

Anna B

Witam,

Mam może dziwne pytanie ale strasznie mnie to nurtuje, co oznacza ten
tekst i skąd się w ogóle wziął?

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Maecenas
feugiat consequat diam. Maecenas metus. Vivamus diam purus, cursus a,
commodo non, facilisis vitae, nulla. Aenean dictum lacinia tortor. Nunc
iaculis, nibh non iaculis aliquam, orci felis euismod neque, sed ornare
massa mauris sed velit. Nulla pretium mi et risus. Fusce mi pede, tempor
id, cursus ac, ullamcorper nec, enim. Sed tortor. Curabitur molestie.
Duis velit augue, condimentum at, ultrices a, luctus ut, orci. Donec
pellentesque egestas eros. Integer cursus, augue in cursus faucibus,
eros pede bibendum sem, in tempus tellus justo quis ligula. Etiam eget
tortor. Vestibulum rutrum, est ut placerat elementum, lectus nisl
aliquam velit, tempor aliquam eros nunc nonummy metus. In eros metus,
gravida a, gravida sed, lobortis id, turpis. Ut ultrices, ipsum at
venenatis fringilla, sem nulla lacinia tellus, eget aliquet turpis
mauris non enim. Nam turpis. Suspendisse lacinia. Curabitur ac tortor ut
ipsum egestas elementum. Nunc imperdiet gravida mauris."

Dzięki za odpowiedz.

Konrad Kosmowski

** Anna B wrote:

> Mam może dziwne pytanie ale strasznie mnie to nurtuje, co oznacza ten
> tekst i skąd się w ogóle wziął?

> "Lorem ipsum dolor sit amet,

Ech, WikiPedię zamkli?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum
http://en.wikipedia.org/wiki/Lorem

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

Anna B

to Konrad Kosmowski
Konrad Kosmowski napisał(a):

> Ech, WikiPedię zamkli?
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum
> http://en.wikipedia.org/wiki/Lorem

Ech no tak o wikipedii jakoś zapomniałam
dzięki

pozdrawiam

Tomek

Warto jednak dodać, o czym niestety polska wersja wikipedii zapomina, że
nie jest to dosłowny cytat z dzieła napisanego w łacinie, lecz ciąg
wybranych słów, czasem poobcinanych (!), dobranych tak, aby
częstotliwość występowania liter odpowiadała językowi angielskiemu.

Mój domowy ekspert, czyli pani Żona, filolog klasyczny, odczytuje to
jako bełkot :) Ale też o to chodzi, żeby to nie miało żadnego znaczenia,
tylko wyglądało jak typowy tekst.

--
tomek malpa japko kropka info

Robert Drózd

Tomek napisał:

> [...]
>wybranych słów, czasem poobcinanych (!), dobranych tak, aby
>częstotliwość występowania liter odpowiadała językowi angielskiemu.

Na górze masz zakładkę "edytuj" :-)

Ponieważ jesteśmy na grupie od www, warto podkreślić, że najlepiej NIE
stosować lorem ipsum, nawet we wstępnych projektach. Już lepiej wziąć
pierwszy lepszy tekst z istniejącej strony i go wlać.

https://gettingreal.37signals.com/ch11_Use_Real_Words.php

r.

--
Robert Drózd <rdrozd(na)yes.iq.pl>
http://www.webaudit.pl/blog/ -- użyteczność, marketing, technologie

Raf :-)

Dnia Sat, 25 Nov 2006 19:30:14 +0100, Robert Drózd napisał(a) w
<news:9j2hm212vs7atoubf...@4ax.com> :

> [...]

> stosować lorem ipsum, nawet we wstępnych projektach. Już lepiej wziąć
> pierwszy lepszy tekst z istniejącej strony i go wlać.

Ani autor artykułu na wskazanej stronie, ani ty nie zrozumiałeś do
czego służy Lorem. Albo może raczej wy zrozumieliście, tylko ludzie
rzeczywiście używają go do tego, o czym pisze autor artykułu?

To tak jakby napisać, że w salonie sprzedaży telefonów komórkowych,
nie należy dawać atrap klientom, którzy chcą wybrać telefon.
Sprzedawca który chciałby to robić raczej jest dobrym kandydatem na
prezydenta Białegostoku, z szansą na 2% głosów, niż na właściciela
salonu. Jest to oczywiste, atrapa służy do położenia na wystawie,
gdzie będzie leżała w słońcu przez kilka miesięcy.

Lorem nie służy do prezentacji projektu klientowi. Służy do wyboru
czcionki, układu na stronie itd. A jeśli ktoś Lorem wpisuje to tabelki
zamiast liczb - no cóż - gratuluje wyobraźni.

Pozdrawiam,

Raf :-)

--
www.myprofile.w.pl

Robert Drózd

Raf :-) napisał:

>Lorem nie służy do prezentacji projektu klientowi. Służy do wyboru
>czcionki, układu na stronie itd.

I tu jest problem.

Powiedz, na jakiej podstawie wybierasz tę a nie inną czcionkę, a
szerzej: krój pisma, wielkość, rozstrzelenie, akapity, interlinię i tym
podobne.

Jednym z podstawowych kryteriów będą czytelność i skanowalność tak
sformatowanego tekstu. A czytelności i skanowalności nie ocenisz mając
"lorem ipsum", bo logicznie jest to dla ciebie tylko plama złożona z
liter.

Raf :-)

Dnia Mon, 27 Nov 2006 10:23:05 +0100, Robert Drózd napisał(a) w
<news:jdblm2lmffupch3rv...@4ax.com> :

> Powiedz, na jakiej podstawie wybierasz tę a nie inną czcionkę, a
> szerzej: krój pisma, wielkość, rozstrzelenie, akapity, interlinię i tym
> podobne.

Lorem służy *tylko* do wyboru kroju. Ewentualnie można mówić o stopniu
czcionki/wielkości fontu, ale to trochę jak wbijanie gwoździa
kombinerkami. Da sie, ale czy ma sens?

Ustalanie rozstrzelenia, akapitów czy interlinii z użyciem Lorem to
czysta loteria - można strzelić sobie potężnego samobója estetycznego,
wklejając gotowy tekst. Takie przynajmniej jest moje zdanie.

Ale przyznaję się, że przy składzie i łamaniu pracowałem bardzo mało i
z pewnością nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

Raf :-)
--
www.myprofile.w.pl