Programowanie palma

anna...@wywal_towp.pl

MS oferuje darmowe środowisko do programowania PPC, a PalmSource?
Też da się coś takiego pobrać?

A jeśli tak to czy jest coś co pozwala szybko zaprojektować interfejs?

Chciałem napisać sobie program do rozliczania kosztów samochodu - wiem
że są takie programy, ale to chyba dobry pomysł na pierwszy program do
nauki pisania programów na Palma.

Będzie tam potrzebna jakaś prosta baza danych, są wbudowane jakieś
mechanizmy czy należy sobie samemu oprogramować jak w starych czasach
w Pascalu, czy innym C pod Dosem?

Kwestia kompatybilności, czy kompilator, środowisko czy co tam jeszcze
samo troszczy mi się o zachowanie zgodności z Motorolą i Arm?

Rozumiem że emulator/simulator jest bardzo przydatny?
--
Bartek

c3k

Witam,

b...@onet.pl napisał(a):

> MS oferuje darmowe środowisko do programowania PPC, a PalmSource?
> Też da się coś takiego pobrać?

PalmOS Developer Suite to kompletne i darmowe środowisko do
programowania pod system PalmOS na Windowsach. Jeśli chodzi o Linuxa to
gcc + pilrc + prctools (również za free)

> Chciałem napisać sobie program do rozliczania kosztów samochodu - wiem
> że są takie programy, ale to chyba dobry pomysł na pierwszy program do
> nauki pisania programów na Palma.

Pomysł nawet bardzo dobry :)

> Będzie tam potrzebna jakaś prosta baza danych, są wbudowane jakieś
> mechanizmy czy należy sobie samemu oprogramować jak w starych czasach
> w Pascalu, czy innym C pod Dosem?

Są mechanizmy wbudowane do obsługi baz pdb.

> Kwestia kompatybilności, czy kompilator, środowisko czy co tam jeszcze
> samo troszczy mi się o zachowanie zgodności z Motorolą i Arm?

To kwestia kompilatora, myślę że z prctools'ami nie będzie problemu.

> Rozumiem że emulator/simulator jest bardzo przydatny?

No jasne że jest. Testowanie aplikacji tylko na żywym palmie jest
bardziej czasochłonne a debugowanie praktycznie niemożliwe.

pozdro,
--
c3k
http://palmtop.pl :: Wortal Technologii Mobilnych

anna...@wywal_towp.pl

On Tue, 05 Apr 2005 14:06:44 +0200, c3k <c...@g-point.biz> wrote:

>PalmOS Developer Suite to kompletne i darmowe środowisko do
>programowania pod system PalmOS na Windowsach.

A gdzie to znajde? Na PalmSource?

>Są mechanizmy wbudowane do obsługi baz pdb.

W sumie dalej nie wiem co mogę przechowywać w takim pliku i co
obsługuje PalmOS, ale może uda mi się doczytać :)

>No jasne że jest. Testowanie aplikacji tylko na żywym palmie jest
>bardziej czasochłonne a debugowanie praktycznie niemożliwe.

Czy jest możliwe śledzenie krok po krou, zastawianie pułapek i takie
tam?

--
Bartek

pebro

Użytkownik "b...@onet.pl" <anna_m284@WYWAL_TOwp.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
wiem
> że są takie programy, ale to chyba dobry pomysł na pierwszy program

Wez pod uwage, ze sa samochody uzywajace dwoch paliw (benzyna i gaz).
W tym zakresie masz duze pole do popisu, znane mi programy (rowniez
pod win) obsluguja jeden rodzaj paliwa. Ostatecznie sobie napisalem
prymitywny arkusz kalkulacyjny, ale chetnie widzialbym taki programik
na palma, wskazane, zeby dzialal pod PalmOS 3,5 ;-)

Pawel /pebro/

RaNo

Tak. A pośrednio również na www.google.com

> W sumie dalej nie wiem co mogę przechowywać w takim pliku i co
> obsługuje PalmOS, ale może uda mi się doczytać :)

Jak to w databazie - możesz przechowywać rekordy :-)
A każdy taki rekord może mieć dowolną strukturalno-tablicową logikę.

Jest.

--
Radoslaw Nowak, RNS::
www.ranosoft.net/palm

anna...@wywal_towp.pl

On Tue, 5 Apr 2005 16:14:50 +0200, "RaNo" <s...@www.ranosoft.net>
wrote:

>Tak. A pośrednio również na www.google.com

Nawet znalazłem, ale trzy kolejne próby ściągnięcia zakończyly się
fiaskiem :(,
może później się uda.

--
Bartek

strOOs

Użytkownik "pebro" <pebro_a...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prymitywny arkusz kalkulacyjny, ale chetnie widzialbym taki programik
> na palma, wskazane, zeby dzialal pod PalmOS 3,5 ;-)

W takim zakresie programow to kazdy IMO musi na tym chodzic - jakby ktos
zrobil tego typu rzecz tylko na POS5 to byloby to nieciekawe... w koncu
POS3.5 ma juz wszystkie biblioteki zeby proste przeliczenia obslugiwac...