jaki bardzo szybki skaner do dokumentow?

1 wyświetlenie

noname

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 05:22:286.12.2005
do
Witam
Chcialbym kupic szybki skaner do skanowania dokumentow w firmie
Skaner bedzie wykorzystywany w biurze do skanowania dokumentow w rozdzialce
max 300dpi i najczesciej w skali szarosci.
Zalezaloby mi na prostej obsludze - najlepiej takiej, ze wklada sie dokument
wciska klawisz na skanerze a skaner zapisuje dokument w folderze do pdf'a z
okreslonymi parametrami (czyli dpi i skala barw). Format pdf i szybkosc jest
dla mnie priorytetowa.
Na skaner chcialbym przeznaczyc 500-600zl.
Mozecie cos doradzic. Moze ktos skanuje kilogramami dokumenty w ten wlasnie
sposob i moze cos polecic?
Z gory dziekuje za pomoc.
pozdrawiam

Radosław Sokół

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 05:24:586.12.2005
do
noname napisał(a):

> okreslonymi parametrami (czyli dpi i skala barw). Format pdf i szybkosc jest
> dla mnie priorytetowa.

Prawdę mówiąc przechowywanie zeskanowanych dokumentów w for-
macie PDF jest zdziebka bez sensu. JPG byłby chyba lepszy
(bardziej standardowy, obsługiwany przez wszystko, podglą-
dalny nawet przez głupią przeglądarkę WWW).

| | Administrator, Politechnika Śląska |

Michal Bien

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 05:31:466.12.2005
do
Radosław Sokół <Radosla...@polsl.pl> wrote:

> [...]
> (bardziej standardowy, obsługiwany przez wszystko, podglą-
> dalny nawet przez głupią przeglądarkę WWW).

Nie zgodze sie. Duzo wygodniej przeglada sie dokumenty w pdfie
niz w jpg, nawet jedli to pdf typu bitmapa, a nie tekst. Spojrz chociazby
jak udostepniane sa skanowane dokumenty na stornach Sejmu czy przez
sopockiego Lexa. Poza tym w administracji/wielu firmach przyjeta jest
medtoda wymiany wszystkich dokumentow w pdf i indywidualne preferencje nie
maja tu znaczenia.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mb...@mail.uw.edu.pl

Radosław Sokół

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 05:36:236.12.2005
do
Michal Bien napisał(a):

> Nie zgodze sie. Duzo wygodniej przeglada sie dokumenty w pdfie

Kwestia gustu. Ja się nie zgodzę. Szczególnie, jeżeli trafisz
na platformę na której nie ma przeglądarki PDFów czy na komputer,
na którym akurat ktoś tego nie zainstalował. PDF jednak jest
mniej uniwersalny. Już nie mówię o tym, że odpalenie Acrobat
Readera trwa parę sekund i do tego zamula przeglądarkę.

> jak udostepniane sa skanowane dokumenty na stornach Sejmu czy przez
> sopockiego Lexa. Poza tym w administracji/wielu firmach przyjeta jest

To są ich ustalenia i nie są obowiązującymi zasadami.
Ja udostępniam w JPG.

> medtoda wymiany wszystkich dokumentow w pdf i indywidualne preferencje nie
> maja tu znaczenia.

Jeżeli firma sobie tak ustaliła to tak. Ja w tej firmie nie
jestem i wyraziłem swoją suwerenną negatywną opinię :)

noname

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 06:01:406.12.2005
do
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radosla...@polsl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (bardziej standardowy, obsługiwany przez wszystko, podglą-
> dalny nawet przez głupią przeglądarkę WWW).

Problem w tym ze JPG nie jest formatem wielostronicowym. Mino, ze wiekszosc
bedzie skanowanych jednostronnych faktur "z klawisza z obudowy" to dokumenty
wielostronicowe tez bedziemy przechowywac i skanowac. Dlatego PDF i juz -
postanowione. Poza tym nikt nie bedzie ich przegladal niczym zdjecia i
szybkosc odpalania przegladarki czy to ze bede musial zainstalowac Readera
na jednym jedynym komputerze gdzie to bedzie przegladane nie odgrywa zadnej
roli.
Wracajac do tematu - szybki skaner z mozliwoscia skanowania z obudowy do pdf
i moze nie odbiegajmy od tematu w kierunku JPG.
dziekuje za uwage :) i pomoc

Sander

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 06:38:106.12.2005
do
"Radosław Sokół" <Radosla...@polsl.pl> w news:dn3pj8$4jj$1...@polsl.pl
napisał(a):

> Już nie mówię o tym, że odpalenie Acrobat
> Readera trwa parę sekund i do tego zamula przeglądarkę.

OT, ale wypróbuj Radku dużo szybszy 'Foxit PDF Reader 1.3'.

Świetny program służący do odczytywania dokumentów w formacie PDF.
Aplikacja robi to z niezwykle dużą szybkością i łatwością.
Zajmuje znikomą ilość miejsca na dysku i nie wymaga instalacji.
Program polecamy wszystkim osobom, które są zmęczone długim czasem
otwierania plików PDF, przez powolny Acrobat Reader.

Producent: Foxit Software
Licencja: Freeware
System: Windows 95/98/ME/NT4/2000/XP/2003

http://foxitsoftware.com/
http://www.amnezja.org//modules.php?name=News&file=article&sid=8782

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450 + Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000

jj

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 07:00:456.12.2005
do
noname wrote:

> [...]
> Wracajac do tematu - szybki skaner z mozliwoscia skanowania z obudowy do pdf
> i moze nie odbiegajmy od tematu w kierunku JPG.

No cóż szybko (mam nadzieję że bez duplexu), w kolorze, w 300 dpi i
bezpośrednio do pdf - a to wszystko za 600pln, tak to Panu chyba tylko w
Erze dopasują.

A tak poważnie to:
My skanujemy sporo dokumentów w 300dpi, w duplex ale B&W do formatu TIFF
na skanerach Fujitsu, ale taki skaner kosztuje ok 90000pln.

Zainteresuj się może tym:
http://www.alstor.com.pl/pl/katalog:produkt/ip=0/ic=856/it=3420
http://www.fel.fujitsu.com/home/v3__product.asp?pid=429&inf=&wg=23
ale to kosztuje ok.1800 pln (możesz poszukać czegoś podobnego bez
duplexu powinno być tańsze).
Oczywiście może inaczej rozumiemy szybko i Tobie wystarczy zwykły flatbed.

Pozdrawiam
Jurek

Ty-grysek

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 07:11:426.12.2005
do
Użytkownik "noname" <n...@email.com> napisał w wiadomości

> [...]
> szybkosc jest dla mnie priorytetowa.
> Na skaner chcialbym przeznaczyc 500-600zl.

Canon CanoScan 3200F
Mam taki. Nagrzewa się niecałą minutę, ale potem działa jak burza.
Można skonfigurować, ża za jednym przyciskiem zapisuje PDF-a na dysk bez
zbędnych pytań.

Pozdrawiam
Tygrysek

Kuba Panas

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 07:13:186.12.2005
do
Witaj,
noname napisał(a):

Kiedyś też dotykałem problemu. I wynik był taki:
Za 600 zł to można kupić zwykły skaner płaski.
Jak masz mało dokumentów (kilka dziennie), to powinien ci wystarczyć.
Jak potrzebujesz czegoś szybszego, to rozmawiamy o skanerach bębnowych,
a te już są dodatkowo dwustronne. I w zalezności od wydajności (ilość
skanowanych stron/min), rozdzielczości (choć ta rzadko przekracza
300dpi), głębi szarości (dominują skanery cz/b) i dołączonego
oprogramowania to możesz wydac prawie dowolną ilość pieniędzy.
Obejrzyj na przykład skanery Fujitsu, są między innymi tu:
http://www.alstor.com.pl/pl/katalog/ic=856/ip=31

Ceny od 1800zł - model A4, duplex, liczony na obciążenie max 100
dok/dzień, wydajność 15 str/min (single)
Do ...(sześć cyfr, tyle co dobry samochód, sam zobaczysz), A3, duplex,
24 000 dok/dzień, 180 str/min, ale ten to na przykład może stać w ZUSie,
do skanowania dokumentów pod OCR.

Pozdrawiam
Kuba Panas

ToMasz

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 09:52:266.12.2005
do

a jaki ma byc szybki? tzn ile stron na minute to jest szybko?
ToMasz

Polar

nieprzeczytany,
6 gru 2005, 13:33:246.12.2005
do

hmmm, szkodaże tak mało kasy bo do dużej ilości dokumentów to automatyczny
podajnik by się przydał

co można polecić - Epsony zgarniają wszystkie nagrody od jakiegoś czasu -
kupiłem i nie żałuje

BQB

nieprzeczytany,
7 gru 2005, 06:07:037.12.2005
do
Użytkownik "Sander" <ROT13_...@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości

Się wetnę

> [...]
>
> Producent: Foxit Software
> Licencja: Freeware
> System: Windows 95/98/ME/NT4/2000/XP/2003

Foxit Reader runs on Windows 95/98/NT/2000/XP/2003. It is provided by
Foxit Software Company for free non-commercial use. I jak w firmie z
niego korzystać hę?

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

Artur M. Piwko

nieprzeczytany,
13 gru 2005, 18:19:3913.12.2005
do
In the darkest hour on Tue, 06 Dec 2005 11:31:46 +0100,
Michal Bien <mb...@usunto.uw.edu.pl> screamed:

> [...]
> sopockiego Lexa. Poza tym w administracji/wielu firmach przyjeta jest
> medtoda wymiany wszystkich dokumentow w pdf i indywidualne preferencje nie

Do dokumentów polecałbym DjVu. Co prawda jest jeszcze mniej "standardowy"
niż pdf, ale nadaje się do tego (przeglądania) wyśmienicie.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
[ 00:18:58 user up 10825 days, 12:13, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

Better be patient on the road than a patient in the hospital.

Nowe wiadomości: 0