EIZO S1921 i "szybkość" matrycy

nemo

W planie mam zakup EIZO S1921. Monitor będzie służył do obróbki
statycznej grafiki i tekstu, a raczej sporadycznie wykorzystywany będzie
do pogrania lub oglądania krótkiego filmiku, więc nie planuję S1931. I
tu powstaje pytanie do użytkowników S1921: jeśli już ogląda się na nim
coś ruchomego, to właściwie jak wtedy jest - strasznie "smuży" czy
raczej jest znośnie? Oczywiście zakładam różne subiektywne odczucia
dotyczące tego zjawiska, ale zawsze to coś...

pozdrawiam,
nemo

--
Cats are smarter than dogs.
You can't get eight cats

adym

nemo pisze:

> [...]
> raczej jest znośnie? Oczywiście zakładam różne subiektywne odczucia
> dotyczące tego zjawiska, ale zawsze to coś...

Wybierz model S1931 ma dodatkowo tkzw. system overdrive co znacznie
skraca czas reakcji.

toak

> Wybierz model S1931 ma dodatkowo tkzw. system overdrive co znacznie skraca
> czas reakcji.

Znacznie? Nie mam dostpeu do www, ale z tego co pamietam to z 20 skraca do
16ms.
Niedawno kupilem taki sam monitor dla rodzinki, ktorzy przesiedli sie z
kineskopa sony triniton i odczuli zmiane w obrazie
ale nie byli zachwyceni, ale to wynikalo z tego ze nie pracowali na TN :), a
ten soniacz na prawde ladnie swiecil. Ktos zapyta po co
im taki panel - coz, mialem im wybrac cos w cenie ok. 1000-1100zl i mialo
sie skonczyc na jakims szajsungu az zobaczylem w media
tego s1921 za 1300zl i nie bylo dyskusji :)
Na pytanie czy smuzu w filmach teraz ci nie odpowiem, ale jak instalowalem
te ustrojstwo to obraz jak dla mnie pikny :)

Radosław Sokół

adym pisze:

> [...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^^^^^^^^

> Wybierz model S1931 ma dodatkowo tkzw. system overdrive co znacznie
> skraca czas reakcji.

Przeczytałeś w ogóle co pytający napisał? ;)

Co do oryginalnego pytania: wątpię, by jakikolwiek nowoczesny
monitor smużył w sposób wyraźny, skoro już kilka lat temu moni-
tory LCD, o znacznie gorszych przecież parametrach, smużyły
tylko w skrajnych okolicznościach.

| | Administrator, Politechnika Śląska |

adym

toak pisze:

> Znacznie? Nie mam dostpeu do www, ale z tego co pamietam to z 20 skraca do
> 16ms.

Jesli wierzyc EIZO to skraca czas reakcji z 20ms do 8ms ale nie chcialem
tego pisac bo osobiscie traktuje takie dane z przymruzeniem oka.

> Niedawno kupilem taki sam monitor dla rodzinki, ktorzy przesiedli sie z
> kineskopa sony triniton i odczuli zmiane w obrazie
> ale nie byli zachwyceni, ale to wynikalo z tego ze nie pracowali na TN :)

..ale S1921 i S1931 to matryca PVA, TN ma S1901 lub S1911?

adym

Radosław Sokół pisze:

> [...]
> monitor smużył w sposób wyraźny, skoro już kilka lat temu moni-
> tory LCD, o znacznie gorszych przecież parametrach, smużyły

Sugerujesz, ze dziś ściganie sie w tych parametrach to wyścig tylko o
klienta?
Nie miałem okazji sprawdzenia tego w bardzo szybkich grach FPP zwłaszcza
w trybie multiplayer ale to chyba mogą być te skrajne okoliczności.
Natomiast w pozostałych czynnościach w 100% smużenie nie stwarza dziś
żadnego problemu.

adym

Player

> Jesli wierzyc EIZO to skraca czas reakcji z 20ms do 8ms ale nie chcialem
> tego pisac bo osobiscie traktuje takie dane z przymruzeniem oka.

dopalacz skraca przejscia w odcieniach pośrednich, czas 20ms BTB pozostaje
bez zmian dla obu monitorów 1921 i 1931, monitory PVA 8 czy 20ms nadal smużą
na niskich kolorach z zakresu 0 do ~60, własciwie nie jest to smuzenie tylko
większe rozmycie przy ruchomym obrazie, radą jest granie w jasne gry :)

ja miałem Eizo 768 na PVA bez dopalacza i oprócz super jakości to smuzenie
było nie do przyjęcia, smuzyło nawet w XP - ponieważ była to przesiadka
bezpośrednio z CRT to mocno odczuwałem roznicę, teraz juz się troche
przyzwyczaiłem i mogę grać na PVA

na allegro mozna wyhaczyć czasami 1931 w dobrej cenie zazwyczaj od
uzytkownika który kupił monitor do gier a się rozczarował (osobiście znam
taki przypadek, gosciu przesiadł się z E1931 na LGka 2ms i był bardziej
zadowolony z LGka)

Radosław Sokół

adym pisze:

> Sugerujesz, ze dziś ściganie sie w tych parametrach to wyścig tylko o
> klienta?

W wielu przypadkach tak. Szczególnie biorąc pod uwagę, że
często różnice wynikają nie tyle z różnego czasu reakcji
matrycy, ale z różnej metodologii pomiaru.

> Nie miałem okazji sprawdzenia tego w bardzo szybkich grach FPP zwłaszcza
> w trybie multiplayer ale to chyba mogą być te skrajne okoliczności.

Mogą. Ale przy okazjonalnej grze nie stanowi to problemu.

> Natomiast w pozostałych czynnościach w 100% smużenie nie stwarza dziś
> żadnego problemu.

No właśnie :)

toak

> ..ale S1921 i S1931 to matryca PVA, TN ma S1901 lub S1911?

Nie zrozumielismy sie - chodzi mi, ze co innego jak czlowiek przesiadzie sie
z TN na PVA a co innego (ich przypadek) jak z dobrego CRT na PVA (chodzi
oczywiscie o kolory)