Ile stopni ?

netman

witam,

Mam karte firmy Gigabyte oparta na procesorze nVidia GeForce 7300GS 512MB z
chlodzeniem pasywnym Zalman.

Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w gry mam
ponad 120C czy to nie za duzo?

Jaka jest graniczna temp?

--
skonczyl sie tusz w drukarce?
bez paniki - www.Tusze24.pl

Maciej Browarczyk

Użytkownik netman napisał:

[cut]

> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w gry mam
> ponad 120C czy to nie za duzo?

IMHO dosc za duzo, ja mam podczas gry (Galaxy 7600GS konkret podkrecone,
chlodzenie Zalman) kolo 50*C, u mnie prog spowolnienia to 130*C ale
nigdy temperatura nie doszla do 90*C (nawet jak wiatrak padl).

Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

qwerty

Użytkownik "netman" <m@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chlodzeniem pasywnym Zalman.
>
> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w gry mam

Za duża. Puść jakikolwiek nawiew na tą kartę.

Janeo

On 18 Sie, 15:10, "netman" <m...@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> wrote:
> [...]
> chlodzeniem pasywnym Zalman.
> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w gry mam
Ta karta grzeje i przypuszczalnie jest to normalne, w koncu ma
chlodzenie pasywne. Byc moze nie mialbys klopotu, gdyby chlodzenie
pasywne tej karty odbywalo sie przez heatpipe (7300GT). Ale chyba mimo
wszystko nie masz odpowiedniego przewiewu w pudle kompa, powinny byc
dodatkowe 2 wiatraki z przodu i z tylu.
A jak masz, to doloz 3. z boku z lekkim nawiewem na radiator.
PS: Galaxy 7600GS ma chlodzenie wiatrakiem, za to generuje szum
J.

Sander

w news:46c6efe7$1...@news.home.net.pl napisał(a):

> [...]
> chlodzeniem pasywnym Zalman.
>
> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w gry mam

Sprawdź w sterowniku w zakładce "ustawienia temperatury".
U mnie na starej karcie jest teraz 50°C, a max jaka może być to 129°C.

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama ProLite H511S-W2U + Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000

Michal Bien

netman <m@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> wrote:

> Mam karte firmy Gigabyte oparta na procesorze nVidia GeForce 7300GS
> 512MB z chlodzeniem pasywnym Zalman.

Kto Ci wcisnal taka pokrake? Zgaduje ze "uczynny" sprzedawca, bo oni
bardzo lubia karty Gigabyte (dlaczego? dystrybutor ma dobre warunki
platnosci czy co?). 512 MB i to zapewne DDR2 przy karcie o wydajnosci
GF7300GS (64Bit!) pasuje jak kwiatek do kozucha.

> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w
> gry mam ponad 120C czy to nie za duzo?

Za duzo - generalnie nie powinna przekraczac 90 stopni, przy 115
stopniach GPU powinien juz automatycznie spowolnic nawet kalibrowany
pod chlodzenie pasywne. Zafunduj jej dodatkowy wentylator 80-120mm
(tak to jest z pasywnymi - jak chce sie grac a nie tylko do 2D to i tak
musza miec chlodzenie) a najlepiej do gier sprzedaj to bardziewie i kup
cos normalnego. GF7300gS 64bit to porazka do gier. Chlodzenie aktywne wcale
nie musi byc glosne - pamietaj ze przy GF7 mozesz regulowac obroty
wentylatora. Na obecnym GF7600GS@GT GDDR3 Palita (Sonic) mam je srecone
na 30% i jest absolutnie nieslyszalne przy zalozeniu ze nie masz pasywnie
chlodzonego CPU i zasilacza.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mb...@mail.uw.edu.pl

Piter

> [...]
> pasywne tej karty odbywalo sie przez heatpipe (7300GT). Ale chyba mimo
> wszystko nie masz odpowiedniego przewiewu w pudle kompa, powinny byc

no i wlasnie dlatego nie kumam kupowania z pasywnym, i tak wentylatory musza
sie krecic wiec po co przeplacac ??

maX

> [...]
> z chlodzeniem pasywnym Zalman.
>
> Jaka dopuszczalna jest temperatura dla chipu tej karty? Po graniu w gry

To karta low-end, produkowana najtańszymi technologiami, niewykluczone że
maszyna "chlapnęła" na mało pasty między chipset, a radiator i teraz karta
za mocno się grzeje. Włącz sobie w sterowniku informowanie o przekroczeniu
temperatury dopuszczalnej.
Ja też mam pasywnie chłodzonego Gigabyte'a (tyle że to 7300GT, fabrycznie
podkręcony) i w idle mam 70C. Ale ja mam szczelnie zabitą obudowę, bez
wentylatorów nawiewających i wywiewających. Jeszcze nigdy nie dostałem
alarmu temperaturowego.

Janeo

On 18 Sie, 21:55, "Piter" <temp-s...@o2.pl> wrote:
> no i wlasnie dlatego nie kumam kupowania z pasywnym, i tak wentylatory musza
> sie krecic wiec po co przeplacac ??
No wlasnie, jak sie wczesniej nie przemyslalo obudowy, (tzn kupilo
nieodpowiednia), albo w starej nie ma mozliwosci zamontowania starego
wiatraczka z przodu - to tak jest...
J.

netman

Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podkręcony) i w idle mam 70C. Ale ja mam szczelnie zabitą obudowę, bez
> wentylatorów nawiewających i wywiewających. Jeszcze nigdy nie dostałem

w idle to ja mam 60C, tak jak pisalem temperatura mocno rosnie w czasie
grafiki 3d np tescie 3dmark 2001;)

Janeo

On 19 Sie, 11:39, "netman" <m...@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> wrote:
> w idle to ja mam 60C
Tak z ciekawosci, jak sie dowiedziec, jaka temperatura jest na karcie?
Sprobuje na swojej puscic test.
J.

Janeo

.... puscilem na test i mam jakies niebotyczne wartosci (18194 przy
1280x960). Czy ktos moze wytlumaczyc, cos tu nie gra...
Sprawdzalem temp., karta sie bardziej grzeje tak na dotkniecie reka,
ale nie spieka.
J.

Michal Bien

netman <m@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> wrote:

> w idle to ja mam 60C, tak jak pisalem temperatura mocno rosnie w czasie
> grafiki 3d np tescie 3dmark 2001;)

Czyli transfer temperatury jest OK, problem jest w zlej wentylacji
obudowy/grafiki - chcesz ja zachowac to do tego pasywnego Zalmanna i tak
musisz dorobic garazowa metoda dodatkowy wentylator (ot i sens kupowania
kart pasywnie chlodzonych do 3D), ale jesli chcesz na niej grac powtarzam
jeszcze raz - sprzedaj ta 64bitowa pokrake i kup cos normalnego.

netman

Uzytkownik "Janeo" <jane...@gmail.com> napisal w wiadomosci

a jaki test pusciles? puszcze go u siebie i ci powiem

co do karty to sie pomylilem mam 7600gs 512mb

http://gigabyte.pl/products/vga/specs/gv-nx76g512p-rh.html

czyli domontowac wentylator i bedzie ok?

Janeo

On 19 Sie, 16:57, "netman" <m...@-PRECZSPAMERSE-jic.pl> wrote:
> a jaki test pusciles? puszcze go u siebie i ci powiem
Taki jak wyzej, 3dmark2001, ustawienia default.
Jak zmierzyc temp. karty???

> czyli domontowac wentylator i bedzie ok?

Z tego wynika. Ja mialem otwor z przodu w chassis obudowy, teraz
przykrecilem stary wiatraczek i puscilem na polgwizdka - powietrze
plynie wolniutko az pod karte (niestety karty Gigabyte'a maja
idiotycznie radiatory do dolu, nie wiadomo dlaczego...:-/
J.

Janeo

..... my tu gadu gadu, a nie powiedziales, czy karta osiaga tak wysoka
temperature rowniez sytuacji, kiedy masz zdjeta obudowe.
J.