Zmiana płyty i procesora a Windows XP

9 wyświetleń

MadMan

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 16:04:243.09.2006
do
Witam,

jutro szykuje się duża zmiana w moim komputerze - zmieniam płytę główną
i procesor. Płyta będzie na chipsecie ULi 1695 (obecnie jest to VIA
KT600), a procesorem będzie dwurdzeniowy Athlon64.
W związku z tym pytania:
1. Czy Windows XP "wytrzyma" taką operację? Planuję odinstalować
sterowniki chipsetu itp. przed ostatnim wyłączeniem, zmienić płytę i
podłączyć wszystko na nowo.
2. Jeśli 1. nie - to czy instalacja w trybie naprawy załatwi sprawę?
3. Jeśli 2. tak - to czy zachowam po niej wszystkie zainstalowane
programy, ustawienia ich itp. ?

SIG daję z grup "sprzętowych", bo myślę że tym razem może pomóc.

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron@AthlonXP 1,6@2,2 GHz FSB200 +2 GB |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +WD80GB |

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 16:33:223.09.2006
do
Użytkownik "MadMan" <madm...@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 1. Czy Windows XP "wytrzyma" taką operację? Planuję odinstalować
> sterowniki chipsetu itp. przed ostatnim wyłączeniem, zmienić płytę i

Pomysł dobry, są szanse że się powiedzie. Nie zapomnij doinstalować
sterowniki IDE/SATA do nowej płyty zanim dysk odepniesz od starej.

> 2. Jeśli 1. nie - to czy instalacja w trybie naprawy załatwi sprawę?

Jeśli tylko instalator pozwoli na naprawę, to czemu nie...

> 3. Jeśli 2. tak - to czy zachowam po niej wszystkie zainstalowane
> programy, ustawienia ich itp. ?

Nie wszystkie ustawienia, ale te najważniejsze tak. A, uważaj na pliki
zaszyfrowane - po reinstalce możesz już się do nich nie dostać.
--
M. [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/

MadMan

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 16:45:593.09.2006
do
Dnia Sun, 3 Sep 2006 22:33:22 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Pomysł dobry, są szanse że się powiedzie. Nie zapomnij doinstalować
> sterowniki IDE/SATA do nowej płyty zanim dysk odepniesz od starej.

O, dzięki za przypomnienie, sterowników IDE bym nie zainstalował. Dysku
SATA nie mam.

> Nie wszystkie ustawienia, ale te najważniejsze tak. A, uważaj na pliki
> zaszyfrowane - po reinstalce możesz już się do nich nie dostać.

Szyfrowania nie mam włączonego, bo jedno że nie potrzebuję a drugie że
właśnie o takich problemach słyszałem. Na wszelki wypadek oczywiście
zrobię "podwójny backup" - normalne skopiowanie ważniejszych plików +
obraz partycji jakimś programem.

MadMan
JabberID: madman15 (at) jabberpl.org

MadMan

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 17:07:083.09.2006
do
Dnia Sun, 3 Sep 2006 22:33:22 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Nie zapomnij doinstalować
> sterowniki IDE/SATA do nowej płyty zanim dysk odepniesz od starej.

Mam z tym problem - system nie wykrywa sterownika mimo że wskazuję
folder go zawierający (dokładniej sterownik dla Win2k, innego nie umiem
znaleźć). Co z tym fantem zrobić?

MadMan

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 17:09:203.09.2006
> [...]

Mam z tym problem - system nie wykrywa sterownika mimo że wskazuję

folder go zawierający (dokładniej sterownik dla Win2k, innego nie umiem

znaleźć). Oryginalnego instalatora nie można uruchomić, bo nie mam
chipsetu ULi :)

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 17:30:373.09.2006

> [...]
> folder go zawierający (dokładniej sterownik dla Win2k, innego nie umiem
> znaleźć). Oryginalnego instalatora nie można uruchomić, bo nie mam

Cóż - pozostaje albo próba importu sterownika (pliku .inf) spod prawokliku,
albo sporządzenie specjalnej dyskietki z tym sterownikiem i podstawienie jej
naciskając F6 podczas startu systemu po przenosinach. A na wypadek gdybyś
nie miał stacji dyskietek ;-) - istnieje możliwość uruchomienia Windows
poprzez ręczne dodanie wpisów powiązanych z IDE (siside, viaide, etc.) w
rejestrze do klucza HKLM\System\CCSet\Control\CriticalDeviceDatabase. Żeby
system wstał, konieczne jest jeszcze wyłączenie sterowników IDE powiązanych
ze starą płytą, tym razem w kluczu \HKLM\System\CCSet\Services (w tym także
sterownika Intelide) oraz oczywiście przekopiowanie odpowiednich plików
sterowników do \Windows\System32\drivers. Zresztą zajrzyj do pliku .inf, tam
są ładnie opisane ścieżki i wpisy do rejestru. Bawiłem się tym ostatnio
dłuższy czas, bo nie wierzyłem, że BSOD 0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE w przypadku zmiany sterownika dysku jest w zasadzie
nienaprawialny. I okazało się, że miałem rację... ;-)

Michal Biek

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 18:04:363.09.2006
do
MadMan log:
[...]

1. Nazwę płyty gł. z tym Uli, pls !?
2. Konsola z CD działa ?
--
cd or next generation ...!;-)

JoteR

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 18:48:563.09.2006
do
"Michal Kawecki" <kkw...@o2.px> napisał:

> Cóż - pozostaje albo próba importu sterownika (pliku .inf) spod prawokliku,
> albo sporządzenie specjalnej dyskietki z tym sterownikiem i podstawienie jej
> naciskając F6 podczas startu systemu po przenosinach.

A nie jest tak, że skoro producent wypuścił instalator uruchamiany z poziomu
zabootowanej już na dobre Windy, to są podstawy przypuszczać, iż na tej płycie
uda się jednak uruchomić system na standardowych windzianych sterownikach? Bo
inaczej jaki byłby sens wypuszczania instalatora uruchamianego w GUI?

JoteR

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
3 wrz 2006, 19:26:483.09.2006
do
Użytkownik "JoteR" <jo...@pf.pl> napisał w wiadomości

VIA też wypuszcza plik instalatora all-in-one, a niezależnie od tego osobno
dostępne są sterowniki dyskietkowe. Ale Twoje spostrzeżenie jest całkiem
sensowne. Tym bardziej że mowa o zwykłym IDE.

MadMan

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 01:21:244.09.2006
do
Dnia Mon, 4 Sep 2006 00:04:36 +0200, Michal Biek napisał(a):

> 1. Nazwę płyty gł. z tym Uli, pls !?

AsRock 939Dual-VSTA

> 2. Konsola z CD działa ?

Nie sprawdzałem, ale zapewne tak. Zresztą na razie te dywagacje są
czysto teoretyczne - płyta jak pisałem przychodzi dzisiaj.

Michal Biek

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 02:15:154.09.2006
do
MadMan log:

> AsRock 939Dual-VSTA

Może pomoże:
http://www.driverscollection.com/?H=939Dual-VSTA&By=ASRock&SS=winXP
BTW z płytą gł. IMHO powinny być na CD drivery co potrzebne.

> Nie sprawdzałem, ale zapewne tak. Zresztą na razie te dywagacje są
> czysto teoretyczne - płyta jak pisałem przychodzi dzisiaj.

Jeżeli konsola będzie działać to driver ULi ... z dyskietki można
zainstalować (czysto teoretycznie;-)
--
GL&BE

MadMan

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 02:22:414.09.2006
do
Dnia Mon, 4 Sep 2006 08:15:15 +0200, Michal Biek napisał(a):

> Może pomoże:
> http://www.driverscollection.com/?H=939Dual-VSTA&By=ASRock&SS=winXP
> BTW z płytą gł. IMHO powinny być na CD drivery co potrzebne.

No, raczej będą. A na stronie którą podałeś nie ma sterowników do
chipsetu i IDE :) Coraz bardziej zaczynam wierzyć w to, że Windows ma
wbudowane sterowniki do ULi (czy tam ALi).

> Jeżeli konsola będzie działać to driver ULi ... z dyskietki można
> zainstalować (czysto teoretycznie;-)

1. Ze stacją dyskietek mam taki problem, że jest w komputerze obok :)
2. Nawet jak przełożę, to nie wiem jak...

Jacek Marek

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 03:42:524.09.2006
do
MadMan wrote:
> [...]
> 2. Jeśli 1. nie - to czy instalacja w trybie naprawy załatwi sprawę?
> 3. Jeśli 2. tak - to czy zachowam po niej wszystkie zainstalowane
AsRock 939Dual-VSTA - 3 dni temu miałem podobnie.
Zmiana z PIII 1GHz na VIA (płyta 2 procowa z jednym prockiem) przeszła nie
zauważalnie.
Aż się lekko zdziwiłem.

JM

Michal Biek

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 04:12:064.09.2006
do
MadMan log:

> No, raczej będą. A na stronie którą podałeś nie ma sterowników do
> chipsetu i IDE :) Coraz bardziej zaczynam wierzyć w to, że Windows ma
> wbudowane sterowniki do ULi (czy tam ALi).

http://www.softwarepatch.pl/plik/6495/sterowniki_i_biosy/ULi_Integrated_Driver_220.html
http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/newspub/search.cgi?category=2&keyword=Integrated+Driver
Mini-IDE driver może wystarczy?

> 1. Ze stacją dyskietek mam taki problem, że jest w komputerze obok :)
> 2. Nawet jak przełożę, to nie wiem jak...

Mniej więcej tak (jeżeli potrzebne byłoby:-)
1. Przełożyć FDD
2. "Zrzucić" instalkę na dyskietkę
3. Zainstalować driver
--
GL&BE

MadMan

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 09:57:474.09.2006
do
Dnia Sun, 3 Sep 2006 22:04:24 +0200, MadMan napisał(a):

No i niestety klops, system ani sam nie wstał, ani nie dało się go
naprawić w trybie naprawy. Musiałem instalować na nowo. Trudno.

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 12:53:274.09.2006

> Dnia Sun, 3 Sep 2006 22:04:24 +0200, MadMan napisał(a):
>
> No i niestety klops, system ani sam nie wstał, ani nie dało się go
> naprawić w trybie naprawy. Musiałem instalować na nowo. Trudno.

"Nie wstał" - można coś bliżej?

MadMan

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 14:14:224.09.2006
do
Dnia Mon, 4 Sep 2006 18:53:27 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> "Nie wstał" - można coś bliżej?

BSOD od razu po zaczęciu ładowania. Typu STOP, nawet informacji nie
spisywałem.
Instalacja w trybie naprawy zatrzymywała się na "34 minuty do końca" i
dalej nijak nie chciała iść. Normalna instalacja poszła gładko.

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 14:32:284.09.2006

> BSOD od razu po zaczęciu ładowania. Typu STOP, nawet informacji nie
> spisywałem.

Pewnie ten o którym już raz tutaj pisałem - "STOP: 0x0000007B [...]
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE". Trudny w zwalczeniu, no ale ja przepis podałem.

> Instalacja w trybie naprawy zatrzymywała się na "34 minuty do końca" i
> dalej nijak nie chciała iść. Normalna instalacja poszła gładko.

A to byłoby ciekawe. No ale za późno już na ustalanie przyczyn problemu, jak
widzę. Z ciekawości się spytam, czy odinstalowałeś sterowniki karty
graficznej i usunąłeś wszystkie "przeszkadzajki" z komputera w rodzaju kart
PCI, podpiętych urządzeń USB, etc.?

MadMan

nieprzeczytany,
4 wrz 2006, 15:20:064.09.2006
do
Dnia Mon, 4 Sep 2006 20:32:28 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Pewnie ten o którym już raz tutaj pisałem - "STOP: 0x0000007B [...]
> INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE". Trudny w zwalczeniu, no ale ja przepis podałem.

Nie, bez żadnej nazwy błędu był właśnie, i to było ciekawe.

> Z ciekawości się spytam, czy odinstalowałeś sterowniki karty
> graficznej i usunąłeś wszystkie "przeszkadzajki" z komputera w rodzaju kart
> PCI, podpiętych urządzeń USB, etc.?

Owszem, sterowniki odinstalowały się razem z odinstalowanym "VIA PCI to
AGP bridge" :) Zresztą karta i tak ta sama została.

Mirek

nieprzeczytany,
5 wrz 2006, 03:15:445.09.2006
do
Ja ostatnio zmieniale plytę z chipem SIS na nForce2 i nie bylo problemow
pod warunkie ze jak to wyczytalem w sieci po zmianie plyty uruchamia sie
instalator WinXP (najlepiej z SP2) i trzeba przeprowadzić nową instalacje
do momentu gdy instalator wykryje wcześniejszą wersje Win na danej partycji
i da wybor czy naprawiać czy instalować swiezy. Po takim zabiegu win wstal,
programy zainstalowane wczesniej tez byly. edyne co trzeba bylo zrobić to
zainstalować drivery do nForce2 i już.

Mirek

nieprzeczytany,
5 wrz 2006, 03:18:015.09.2006
do
Dnia Tue, 5 Sep 2006 09:15:44 +0200, Mirek napisał(a):

> [...]
> do momentu gdy instalator wykryje wcześniejszą wersje Win na danej partycji
> i da wybor czy naprawiać czy instalować swiezy

Oczywiscie trzeba wtedy dać opcje naprawy i podczas instalacji spyta się o
nr seryjny Windy.

MadMan

nieprzeczytany,
5 wrz 2006, 03:28:565.09.2006
do
Dnia Tue, 5 Sep 2006 09:18:01 +0200, Mirek napisał(a):

> Oczywiscie trzeba wtedy dać opcje naprawy i podczas instalacji spyta się o
> nr seryjny Windy.

U mnie właśnie naprawić się nie udało, instalator "wisiał" na 34
minutach do końca. Przy nowej instalacji etap ten przeszedł gładko -
było takie "miganie" monitora, domyślam się że to objaw inicjalizacji
sterownika karty graficznej (zintegrowałem go z instalką Windowsa
wcześniej).

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
5 wrz 2006, 04:39:035.09.2006

> Nie, bez żadnej nazwy błędu był właśnie, i to było ciekawe.

Kod wystarczy.

> Owszem, sterowniki odinstalowały się razem z odinstalowanym "VIA PCI to
> AGP bridge" :) Zresztą karta i tak ta sama została.

Może odinstalowanie nie wystarcza, być może trzeba je jednak zastąpić
standardowym sterownikiem VGA; takie porady widziałem w wielu opisach.
Dotyczy to zapewne również sterownika dysków, w tym wypadku należało przejść
na standardowe IDE. Tak sobie gdybam tylko.

MadMan

nieprzeczytany,
5 wrz 2006, 05:08:115.09.2006
do
Dnia Tue, 5 Sep 2006 10:39:03 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Tak sobie gdybam tylko.

MVP od windowsowego shella to się zna, niestety ja nie mam praktycznie
żadnej wiedzy o Windows. Gdybym miał połowę tej wiedzy co mam o AmigaOS,
to bym sobie pewnie poradził :)

Nowe wiadomości: 0