Recovery

Janusz

Posiadam laptopa Samsung R530. Omyłkowo usunąłem partycję Recovery. Mam ją
skopiowaną na zewnętrznym dysku twardym. Po skopiowaniu jej na dysk
wewnętrzny nie mogę jej uruchomić przy pomocy klawisza F2 (jak to było do
tej pory), wyświetla się komunikat: Invalid Recovery Area :(
Zauważyłem, że zniknęła jedna malutka partycja (prawdopodobnie tzw loader)
Mam zainstalowany Windows7 HP, czy ktoś "łopatologicznie" mógłby mi
wytłumaczyć, jak naprawić to co namieszałem?

-- Pozdrawiam
Janusz

Doxent

> Mam zainstalowany Windows7 HP, czy ktoś "łopatologicznie" mógłby mi
> wytłumaczyć, jak naprawić to co namieszałem?

zabezpiecz klucz aktywacyjny programem ABR Beta dopóki stary windows działa.
( najlepiej na pen drive żeby był po formacie hdd)
http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restore
pożycz od kogoś (sąsiad, kolega itp) oryginalny nośnik OEM Windows 7 HP i
wykonaj jego kopię aby móc później skorzystać
Może być 64 bit albo 32 bo działa na tym samym kluczu bez zająknięcia. Jakby
sąsiad nie miał to można to wydębić prawie w każdym sklepie/serwisie
komputerowym (za paręnaście złotych zrobią ci kopię DVD). Ewentualnie za
około 120 zł mogą ci go zainstalować bez problemów.
Sterowniki ściągnij sobie ze strony producenta.

Dzięki temu możesz od nowa zainstalować czysty system i tylko to co
potrzebne do działania. Chodzi o wiele lepiej niż ten zainstalowany przez
producenta z przeładowanym crapware.

Michal Kawecki

Dnia Fri, 11 Mar 2011 09:36:27 +0100, Janusz napisał(a):

> [...]
> wewnętrzny nie mogę jej uruchomić przy pomocy klawisza F2 (jak to było do
> tej pory), wyświetla się komunikat: Invalid Recovery Area :(

Czym kopiowałeś tę partycję w obie strony? Na pewno po skopiowaniu ma
ona identyczny typ i wielkość, jak oryginał? Widzisz jej zawartość? Jaki
ma systenm plików na sobie?

> Zauważyłem, że zniknęła jedna malutka partycja (prawdopodobnie tzw loader)
> Mam zainstalowany Windows7 HP, czy ktoś "łopatologicznie" mógłby mi
> wytłumaczyć, jak naprawić to co namieszałem?

Co jeszcze "omyłkowo" zrobiłeś i w jaki sposób udało Ci się uruchomić
system bez tej malutkiej (jak dużej?) partycji?
--
M. [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Janusz

Użytkownik "Michal Kawecki" napisał w wiadomości grup

[...]

Partycję kopiowałem Paragonem. Ta mała partycja, która zniknęła, miała 100
MB.
Przypuszczam, że usunąłem MBR, a teraz nie wiem jak go stworzyć?
Windows 7 wchodzi bez zastrzeżeń, nie działa Recovery, również w opcji
tworzenia kopii zapasowej.
Miałem też na zewnętrznym dysku inny system, który teraz jest niewidoczny-
automatycznie startuje Win7.
Jak uruchomiłem kompa po raz pierwszy? Włożyłem płytę ratunkową, którą
wykonałem dużo wcześniej:)
Wystartował z płyty, a później już normalnie- z zastrzeżeniami o których
piszę:(

-- Pozdrawiam
Janusz

Michal Kawecki

Dnia Fri, 11 Mar 2011 17:52:38 +0100, Janusz napisał(a):

> [...]
> wykonałem dużo wcześniej:)
> Wystartował z płyty, a później już normalnie- z zastrzeżeniami o których

Niestety ale Samsung korzysta z własnego nietypowego rozwiązania
polegającego na instalacji w MBR dysku zmodyfikowanego kodu startowego,
współpracującego wyłącznie z oryginalną partycją Recovery należącą do
tego konkretnego komputera. Podobno po pierwszej inicjalizacji nie ma
już możliwości odtworzenia tego kodu - chyba że przy użyciu oryginalnej
płytki DVD utworzonej spod programu Samsung Recovery.

Teoretycznie można jednak zmienić ID tej partycji na 0x07, dodać ją do
bootmanagera Windows i zabootować z niej program Samsung Recovery
Solution, następnie utworzyć spod niego dysk startowy USB i przy jego
pomocy naprawić MBR. Nie wiem niestety, czy zadziała to w przypadku
Twojej maszyny.
Wszystko jest w tym wątku:
http://www.sammynetbook.com/forum/threads/12024-N140-SRS-Partition-Admin-tool-made-F4-functional-again.