Deffered Procedure Calls

Osadnik

To "coś" pożera mi cały czas procesora. Oddaje procesom innym to co sie
uda wywalczyć ale reszte przybiera dla siebie - korzystanie z komputera
z z 2GHz zegaem jest jak na maszynie z 400MHz. Co robić? skąd to się
bierze? Na wikipedii niezrozumiałe.

goomish

*Osadnik* pisze:

Cytat z pomocy programu Process Explorer:
"On Windows NT-based systems Process Explorer shows two artificial
processes: Interrupts and DPCs. These processes reflect the amount of time
the system spends servicing hardware interrupts and Deferred Procedure
Calls (DPCs), respectively. High CPU consumption by these activities can
indicate a hardware problem or device driver bug."

Jednym słowem masz jakiś problem ze sprzętem albo sterownikiem to niego. W
najbardziej kuriozalnym przypadku (miałem taki :) ) może to być np.
przytarty kabel myszy powodujący, że system dostawał czkawki. Dokładnie
takiej jak opisujesz.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792] [ICQ: 275830896]

Osadnik

goomish pisze:

> [...]
> najbardziej kuriozalnym przypadku (miałem taki :) ) może to być np.
> przytarty kabel myszy powodujący, że system dostawał czkawki. Dokładnie

Czyli zabawa w podmienianie sprzętu? o rety..

Jedynie mam urządzenie ACPI do którego system nie może znaleźć żadnego
sterownika. Przerabiałem tego szukając w całym internecie - nie znalazło
odpowiedzi. Może to to?

Osadnik

Osadnik pisze:

> Czyli zabawa w podmienianie sprzętu? o rety..

Od czego najlepiej zacząć? Karty sieciowe sprawdzone - wyłączałem i
włączałem różne - problem nie ustępuje.
Ma jeszcze na pokładzie dwa dyski (wątpię żeby dysk) 3 optyki i grafikę.
Reszta wbudowana w płytę główną. Czy powoli szukać fakturki z gwarancją
do wymiany płyty głównej? (gwarancja do listopada)

Lawrens Hammond

Użytkownik "Osadnik" <osadn...@wp.pl> napisał w wiadomości

Piszesz, że masz ACPI bez sterownika... zamiast szukać w ciemno nie
wiadomo gdzie, to może po prostu wyłącz to ACPI, w systemie i w BIOSie,
i wtedy zobacz...?

--
LH
Zjadłeś wszystkie rozumy?

goomish

*Osadnik* pisze:

Hmm, zanim zaczniesz się szarpać i tracić nerwy załatwiając formalności
związane z naprawa gwarancyjną... instalowałeś/aktualizowałeś ostatnio
jakieś sterowniki? Bo to *też* może być przyczyną wysokiego obciążenia
procesora przez DPCs .

Osadnik

Lawrens Hammond pisze:

> Piszesz, że masz ACPI bez sterownika... zamiast szukać w ciemno nie
> wiadomo gdzie, to może po prostu wyłącz to ACPI, w systemie i w BIOSie,
> i wtedy zobacz...?

Kiedy ACPI w poprzedniej instalacji systemu było :| i nagle wcięło. Przy
najbliższym restarcie wyłączę tylko hibernacja nie będzie działać.

Osadnik

goomish pisze:

> [...]
> związane z naprawa gwarancyjną... instalowałeś/aktualizowałeś ostatnio
> jakieś sterowniki? Bo to *też* może być przyczyną wysokiego obciążenia

Nie. Sterowniki te same. Ogólnie ozdrowienie komputera po restarcie, DPC
w ryzach, wszystko pięknie, za jakiś czas znowu mu coś odchrzani.
Na razie bede sobie zapisywał co robię w jakim programie i kiedy zauważę
rozwałkę w DPC.

Lawrens Hammond

Użytkownik "Osadnik" <osadn...@wp.pl> napisał w wiadomości

W każdym razie zobacz. Bo jak procek się oswobodzi, to mogło by znaczyć,
że jednak coś tutaj. Jeśli nie, to już połowa roboty za sobą, wiadomo,
ze przyczyna (zwykle) gdzie indziej leży.