winsxs mi zachorowało...

15 wyświetleń

marfi

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 10:03:526.05.2008
do
Ilu z Was zauwazyło jak bardzo rozrasta się katalog ...\Windows\winsxs i
ilu spośród tych zo to zauważyli zauważyło, że Microsoft nie uważa tego
zjawiska za problem?
--
marfi

Tomasz Bątor

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 10:18:586.05.2008
do

Było o tym tutaj nawet wczoraj.

A owo zjawisko jest raczej rozwiązaniem problemu (innego), aczkolwiek można to chyba było zrobić lepiej :)

t.

marfi

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 10:38:396.05.2008
do
Użytkownik "Tomasz Bątor" <m...@koralgol.pl> napisał w wiadomości

Owszem ale raczej jako pokorne pogodzenie się z tym, że jezeli MS zrobił
głupstwo "by design" to należy zwiększyć partycję dla Visty aby się winsxs
miał gdzie rozrastać... U mnie winsxs zajmuje 9,7GB podczas gdy na dysku dla
Visty jest zajęte 20,9GB - z czego programy i profile zajmują ~4GB (katalog
Windows+winsxs = 17,8GB) - IMO paranoja.
--
marfi

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 10:47:556.05.2008
do
In news:fvpqir$3pj$1...@news.onet.pl,
*marfi* <marfi @bb.onet.pl> typed:

U mnie winsxs zajmuje 6.6.. GB, cala Vista z SP1 ~17GB.

Temujin

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 10:49:456.05.2008
do
Dnia Tue, 6 May 2008 16:38:39 +0200, marfi napisał(a):

> [...]

> Visty jest zajęte 20,9GB - z czego programy i profile zajmują ~4GB (katalog
> Windows+winsxs = 17,8GB) - IMO paranoja.

Zainstalowałeś Vistę na partycji mniejszej niż 40GB?
Też tak zrobiłem pierwotnie. Po czym resize do 60GB. :)

--
Temujin
"No reason to get excited, the thief, he kindly spoke,

marfi

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 11:30:256.05.2008
do
Użytkownik "Temujin" <grz...@bc.cy> napisał w wiadomości

> Zainstalowałeś Vistę na partycji mniejszej niż 40GB?

Nie na mniejszej ale dokładnie na 40GB.

--
marfi

Piotr Kąkol

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 12:21:226.05.2008
> [...]

> Visty jest zajęte 20,9GB - z czego programy i profile zajmują ~4GB (katalog
> Windows+winsxs = 17,8GB) - IMO paranoja.

A wyobraź sobie, że ja przeznaczyłem 20GB na partycję systemową. Nieźle się
zdziwiłem, gdy się okazało, że po czasie mam zaledwie 3 GB wolnego miejsca
na dysku (obecnie 2.4GB) :)

Nie jest jednak tragicznie. Gdy przyjdzie pora, poświęcę partycję na której
mam zainstalowany XP i połączę ją z partycją systemową Visty.

A co do folderu winsxs, przypuszczam, że bez szkody można usunąć co
poniektóre pliki, na przykład multimedialne (wmv, avi, wav).

--
Piotr Kąkol email: xnx...@tznvy.pbz

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 15:24:386.05.2008
do
Dnia Tue, 6 May 2008 16:47:55 +0200, Piotr Palusiński napisał(a):

> In news:fvpqir$3pj$1...@news.onet.pl,
> *marfi* <marfi @bb.onet.pl> typed:

> U mnie winsxs zajmuje 6.6.. GB, cala Vista z SP1 ~17GB.

A u mnie jedynie 710 MB, zaś cała Vista z SP1 - posadzona zresztą w
listopadzie 2006 roku i obrośnięta programami jak stary dziad w pierwszą
wojnę światową - raptem 7,2 GB.

P.S. Co Wy robicie z tym systemem... ;->
--
M. [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

marfi

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 15:49:146.05.2008
do
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkw...@o2.px> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A u mnie jedynie 710 MB, zaś cała Vista z SP1 - posadzona zresztą w
> listopadzie 2006 roku i obrośnięta programami jak stary dziad w pierwszą

Podobny rozmiar mam Visty32 na maszynie wirtualnej - to o czym piszę
dotyczy Vista64, może tu jest taka istotna róznica?

> P.S. Co Wy robicie z tym systemem... ;->

No własnie, przecież nie instaluję śmieci z gazet komputerowych (bo ich po
prostu nie kupuję), nie mam ani jednej gry, głównie produkty MS (SDK,DDK,VPC
itp) i Borlanda oraz kilka programów pomocniczych (Russinovich i podobne,
NOD, O&O, Nero, Intellicad, OpenOffice)
--
marfi

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 15:53:116.05.2008
do
In news:1j2gi95mh6o8b$.dlg@kwinto.prv,
*Michal Kawecki* <kkw...@o2.px> typed:

> A u mnie jedynie 710 MB, zaś cała Vista z SP1 - posadzona zresztą w
> listopadzie 2006 roku i obrośnięta programami jak stary dziad w pierwszą
> wojnę światową - raptem 7,2 GB.
>
> P.S. Co Wy robicie z tym systemem... ;->

Etam, sama instalka dziewicza zajmuje ~12 GB, a gdzie reszta.
Michał, mam Ci poszukać Twoich postów, gdzie pisałeś o wilekości Twojej
Visty ;->

marfi

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 16:18:156.05.2008
do
Nakazałem wyszukać w partycji Visty pliki większe niż 10MB - oto kilka
kwiatków:

chess.dll 28MB - 3 wystąpienia o takim samym rozmiarze
PurblePlace.dll 27MB - 3 wystąpienia
To chyba gry niezbędne do pracy Visty?

mshwchsr.dll - 21.5MB - 6 wystąpień i jeszcze 12 wystąpień o rozmiarze
19,5MB (chines handwriting...)
mshwkorr.dll - 21.3MB - 10 wystąpień (korean handwriting...)
mshwjpnr.dll - 21MB - 10 wystąpien (japanes handwriting...)

Ludzie... ja się nie znam na "krzaczkach" ale bym się pogodził z jednym
"mshwchsr.dll" ale 18 sztuk to stanowczo za dużo z czego jedna jedna sztuka
w ...Common Files\microsoft shared\ink a reszta czyli 17*/~20MB w
windows\winsxs !!!!

itd
itp...
--
marfi

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 16:21:476.05.2008
do
Dnia Tue, 6 May 2008 21:53:11 +0200, Piotr Palusiński napisał(a):

> [...]
>
> Etam, sama instalka dziewicza zajmuje ~12 GB, a gdzie reszta.
> Michał, mam Ci poszukać Twoich postów, gdzie pisałeś o wilekości Twojej

Masz rację, TC wprowadził mnie w błąd. Faktyczna wielkość folderu z
Vistą (32-bit) to 12,9 GB, w tym sam winsxs zajmuje aż 6 GB.

"Users" "5,51 GB"
"Windows" "12,91 GB" "59078"
"Program Files" "3,54 GB" "29253"
"ProgramData" "640,8 MB" "1378"

marfi

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 16:38:336.05.2008

> Dnia Tue, 6 May 2008 21:53:11 +0200, Piotr Palusiński napisał(a):
>
> Masz rację, TC wprowadził mnie w błąd. Faktyczna wielkość folderu z
> Vistą (32-bit) to 12,9 GB, w tym sam winsxs zajmuje aż 6 GB.

Czy przypadkiem winsxs nie ma jakiegoś związku z funkcją przywracania
systemu?
Coś mi się kojarzy, że gdy pierwszy raz zainstalowałem Vistę (w lutym) i
wyłaczyłem przywracanie systemu to zmniejszył się również winsxs. Później
reinstalowałem Vistę i nauczony bolesnymi doświadczeniami pozostawiłem
przywracanie aktywne aż do wczoraj czy przedwczoraj. Może to ta usługa źle
działa i śmieci po dysku?
--
marfi

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 16:43:246.05.2008
do
In news:17ilpoaz...@kwinto.prv,

> [...]
>
> Masz rację, TC wprowadził mnie w błąd. Faktyczna wielkość folderu z
> Vistą (32-bit) to 12,9 GB, w tym sam winsxs zajmuje aż 6 GB.

Ano mam ;-)
http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.winnt/browse_thread/thread/90e63d48d48a4416/042b387ac83e2210?hl=pl&lnk=st&q=System+Restore+palusi%C5%84ski#042b387ac83e2210

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
6 maj 2008, 17:18:406.05.2008
do

6 GB zajęte przez winsxs w rzeczywistości zawiera głównie twarde
dowiązania. Zliczenie programem hlscan daje taki wynik:

Files scanned: 34441
Physical files with more than one name: 9801
Hard links: 11717

Prawdziwa wielkość folderu winsxs zliczona programem c't True Size Tool
jest o 0,5 GB mniejsza, zaś na całej partycji C pliki zwielokrotnione
hardlinkami zajmują niemal 3 GB.

Brutto:
149096 Dateien, 19527 Ordner
33,4 GB (35.942.173.427 Bytes)
Symlinks/Junctions:
1 Dateien, 119 Ordner
Hardlinks:
11465 Dateien
2,82 GB (3.038.368.957 Bytes)
Komprimiert:
640 Dateien
Unkomprimiert: 959 MB (1.005.757.263 Bytes)
Komprimiert: 272 MB (285.532.060 Bytes)
Durchschnittliche Kompressionsrate: 71.6%
Sparse Files:
1 Dateien
Gesamtgröße: 93,7 KB (96.008 Bytes)
Belegt: 93,7 KB (96.008 Bytes)
Alternate Data Streams:
8117 Streams in 8055 Dateien und 0 Ordnern
8,46 MB (8.872.927 Bytes)
Total:
145747 Dateien und Streams, 19408 Ordner
29,9 GB (32.192.452.194 Bytes)
Inklusive Cluster-Verschnitt: 30,2 GB (32.516.345.856 Bytes)

Narzędzia:

Hlscan
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=289adee4-abb3-4e18-ab07-c77db8654979&displaylang=en
c't True Size Tool
http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.heise.de%2Fct%2Fftp%2Fsuche%2Fergebnis%3Frm%3Dresult%3Bwords%3DctTrueSize%3Bq%3DctTrueSize%3Burl%3D%2Fct%2Fftp%2F08%2F01%2F180%2Fdefault.shtml&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF8

marfi

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 05:03:107.05.2008

> 6 GB zajęte przez winsxs w rzeczywistości zawiera głównie twarde
> dowiązania. Zliczenie programem hlscan daje taki wynik:

Czyli co? Mam się cieszyć, że dzięki hardlinkom zajmuje tylko ~10GB a nie
np. 20GB?

--
marfi

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 05:36:167.05.2008
do

Myślę, że jest to jednak przejaw dbałości o miejsce na Twoim dysku ze
strony Microsoftu ;-). No i czyni to bezpodstawnym Twoje narzekania na
mnogość kopii jednego pliku...

marfi

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 05:37:167.05.2008
do
Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfe...@invalid.wp.pl> napisał w
wiadomości news:fvqg3q$g5l$1...@atlantis.news.neostrada.pl...

Chyba nie tylko TC czuje się zagubiony :)

Gdy wybiorę własciwości dysku C: dowiaduję się, że zajęte miejsce to
19,3GB, gdy natomiast zaznaczę wszystkie katalogi na C: to właściwości
katalogów podają zajęte miejsce na dysku 24,1GB czyli 20-25% błędu???
Jaka jest prawda?

--
marfi

marfi

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 05:55:357.05.2008

> Myślę, że jest to jednak przejaw dbałości o miejsce na Twoim dysku ze
> strony Microsoftu ;-). No i czyni to bezpodstawnym Twoje narzekania na
> mnogość kopii jednego pliku...
> --

Bezpodstawne to będa wtedy, gdy po zaznaczeniu 10 plików po 20GB explorer
napisze we właściwościach, że zajętość miejsca na dysku wynosi 20,*GB a nie
200GB jak obecnie.
Jesteś pewien, że MS wprowadza mnie w błąd takim komunikatem i że nie jest
to stan faktyczny?
Nie mogę tego sprawdzić bo nie uśmiecha mi się odtwarzanie systemu czy wręcz
reinstalacja.
--
marfi

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 08:32:157.05.2008
do

Eksplorator zlicza tylko to, co widzi :-). A nie widzi wielu rzeczy, na
przykład magazynu pod woluminy Shadow Copy. Zapuść polecenie vssadmin
list shadowstorage i dowiesz się, ile zajmuje...

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 08:44:417.05.2008
do
Dnia Wed, 7 May 2008 11:55:35 +0200, marfi napisał(a):

> [...]

> to stan faktyczny?
> Nie mogę tego sprawdzić bo nie uśmiecha mi się odtwarzanie systemu czy wręcz

Dla mnie eksplorer nie jest programem, na którego wskazaniach mógłbym
się opierać :-). Podałem Ci linki do właściwych narzędzi.

marfi

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 08:48:477.05.2008

> [...]
> przykład magazynu pod woluminy Shadow Copy. Zapuść polecenie vssadmin
> list shadowstorage i dowiesz się, ile zajmuje...

Używana przestrzeń magazynu kopii w tle: 0 B
Przydzielona przestrzeń magazynu kopii w tle: 0 B
Maksymalna przestrzeń magazynu kopii w tle: 39.06 GB

Jakie wnioski z tego należy wyciągnąć bo ja naprawdę nie wiem...
--
marfi

marfi

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 09:10:347.05.2008

> Dnia Wed, 7 May 2008 11:55:35 +0200, marfi napisał(a):
>
> Dla mnie eksplorer nie jest programem, na którego wskazaniach mógłbym
> się opierać :-). Podałem Ci linki do właściwych narzędzi.

No cóż - dla mnie już też nie jest. Szkoda, że MS nie ostrzega o powaznych
błędach w działaniu tego programu :(
Ciekawe co sobie myślą użytkownicy, którzy zobaczą, że na dysku o wielkości
np. 20GB mają zajęte 25GB :)
--
marfi

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
7 maj 2008, 09:48:537.05.2008
do
Dnia Wed, 7 May 2008 14:48:47 +0200, marfi napisał(a):

> [...]

> Maksymalna przestrzeń magazynu kopii w tle: 39.06 GB
>
> Jakie wnioski z tego należy wyciągnąć bo ja naprawdę nie wiem...

Że masz wyłączone Przywracanie systemu.

A wracając do poprzedniego postu, jeżeli Eksplorator widzi więcej niż
pokazują właściwości partycji, to zapewne traktuje te hardlinki tak jak
zwykłe pliki.

Nowe wiadomości: 0