dysk, którego nie ma ;)

855 wyświetleń

gadacz

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 11:18:2716.04.2011
do
Witajcie,

Jakimś dziwnym trafem w systemie pojawił mi się dysk, który nie
istnieje. Nie ma go nigdzie, ani w urządzeniach ani nigdzie, nie jest to
też żaden wirtualny dysk ani inny wynalazek. Pendrive etc. również nie.

Nie ma do tego dysku dostępu, ma 0 bajtów pojemności.

Pierwszy raz w życiu spotykam się z czymś takim, a Vistę mam od 2 lat.
Dokładnie system to Vista64 ultimate.

Jeśli miał ktoś z Was podobny przypadek i wie jak tego ustrojstwa pozbyć
się, to będę zobowiązany.

pozdrawiam
Gadacz

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 12:47:2416.04.2011
do
In news:iocc05$1fn7$1...@opal.icpnet.pl,
*gadacz* <gadacz...@o2.pl> typed:

Usun z rejestru klucz:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2
Po resecie komputera klucz sie samoczynnie zrekonstruuje i rozpocznie sie
nowe mapowanie. Kasacja calego klucza nie ma skutków ubocznych.

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx

gadacz

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 13:09:2616.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 18:47, Piotr Palusiński pisze:

> [...]
>
> Po resecie komputera klucz sie samoczynnie zrekonstruuje i rozpocznie sie
> nowe mapowanie. Kasacja calego klucza nie ma skutków ubocznych.

niestety ten sposób nie dał rady.
poszukałem podobnych przypadków u wujka google, ale tam niewiele się
dowiedziałem, tj. o przypadkach, kiedy są to dyski wymiennie itp.

staram się przypomnieć sobie, czy coś instalowałem ostatnio,
ale jeśli to już coś było to nie miało nic wspólnego z dodatkowymi dyskami.

jeszcze jakieś możliwe wyjścia?

ps. ogólnie ten dysk jakoś specjalnie mi nie przeszkadza,
ale chciałbym dokopać się chociaż do przyczyny tego, że on w ogóle się
znalazł, drugi plan to likwidacja tego dysku.

pozdrawiam
gadacz

animka

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 14:29:5216.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 19:09, gadacz pisze:

> [...]

> ale chciałbym dokopać się chociaż do przyczyny tego, że on w ogóle się
> znalazł, drugi plan to likwidacja tego dysku.

A może to nagrywarka utworzyła Ci jakiś dysk wirtualny, jakiś projekt.

--
animka

gadacz

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 14:38:3816.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 20:29, animka pisze:

jest pewien problem - nie mam nagrywarki fizycznie podłączonej ;)
6 tasiemek sata zajmują dyski [2x ssd(raid0) i 4hdd(raid01)] i złożyło
się tak, że nagrywarka/cd/dvd jak tam to zwał również ma interfejs sata,
a płyta główna ma ich tylko 6, wiec nie mam jej podpiętej już ze rok
czasu ;). Pozostaje mi kupić taka z interfejsem IDE i będzie śmigać, ale
jakoś nie mogę zebrać się w siłę aby to zrobić.
No i mały OT nam się zrobił.

Zastanawiam się, jak sprawdzić skąd to diabelstwo jest, bo tak szczerze
mówiąc to nie wiem gdzie szukać tego... (oczywiście o narzędziach admin.
i menedżerze urządzeń wiem, ale może jeszcze gdzieś?)

pozdrawiam
gadacz

animka

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 14:49:1016.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 20:38, gadacz pisze:

> [...]
> mówiąc to nie wiem gdzie szukać tego... (oczywiście o narzędziach admin.
> i menedżerze urządzeń wiem, ale może jeszcze gdzieś?)

A w Komputer/Zarządzaj/Zarządzanie dyskami-co Ci się pokazuje?
A może program Everest by coś podpowiedział?

--
animka

Stokrotka

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 15:03:5416.04.2011
do
A pszywracanie systemu nie pomogło?

gadacz

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 16:05:5816.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 20:49, animka pisze:

> A w Komputer/Zarządzaj/Zarządzanie dyskami-co Ci się pokazuje?
> A może program Everest by coś podpowiedział?

ma tylko na oku te dyski, które rzeczywiście istnieją i powinny być,
jak wspomniałem w wątku wyżej.

gadacz

gadacz

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 16:06:3016.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 21:03, Stokrotka pisze:

> A pszywracanie systemu nie pomogło?

a co to jest "pszywracanie"?

animka

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 16:13:5116.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 22:05, gadacz pisze:

To zajrzyj jeszcze do Bios-u. Poszukaj też w rejestrze.
Ja bym odinstalowala, czy jakoś wywalila ten dysk.

--
animka

gadacz

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 16:46:4116.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 22:13, animka pisze:

no właśnie... jak?
bios, wskazuje dyski, które są fizycznie, nic innego,
rejestr został "przeładowany" wg sugestii Piotra - to nie pomogło.

system ogólnie nie widzi tego dysku, a jednak on jest.

zerknij na ten link:
http://img155.imageshack.us/i/screenkdj.jpg/

dla jasności
ten dysk dvd to wirtualny dysk magiciso, ale on mnie nie interesuje,
ten z literką "Q" mnie drażni.

pozdr
gadacz

animka

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 17:40:2816.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 22:46, gadacz pisze:

To jest pewnie jeden i ten sam wirtualny dysk.
Odinstaluj to i zobacz co Ci się pokaże po ponownym uruchomieniu komputera.

A może Twoja drukarka ma jakąś pamięć i też się pokazuje jakiś dysk (jak
u mnie).

--
animka

animka

nieprzeczytany,
16 kwi 2011, 18:04:3716.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 22:46, gadacz pisze:

A tak w ogóle to trzeba było napisać, że sobie partycję D chciałeś
powiększyć a C zmniejszyć. Trzeba było to robić Partition Managerem.
Teraz sobie wycofaj te zmiany, usuń tę partycję i ten dysk dodatkowy Ci
zniknie.

--
animka

gadacz

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 05:01:3717.04.2011
do
W dniu 2011-04-16 23:40, animka pisze:
<ciach>

> [...]
>
> A może Twoja drukarka ma jakąś pamięć i też się pokazuje jakiś dysk (jak

nie mam drukarki z wymienną pamięcią flash - to odpada,
wyłączenie magiciso również nie wnosi nic.

gadacz

gadacz

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 05:08:1817.04.2011
do
W dniu 2011-04-17 00:04, animka pisze:

> [...]
> powiększyć a C zmniejszyć. Trzeba było to robić Partition Managerem.
> Teraz sobie wycofaj te zmiany, usuń tę partycję i ten dysk dodatkowy Ci

a skąd to podejrzenie, że chciałem coś zmniejszać bądź zwiększać?
dysk0 (2x ssd64gb) - jest przecież mniejszy niż dysk1 (4xhdd 500gb)
stąd różnice w szerokości tych pasków.

http://img705.imageshack.us/i/screen2nb.jpg/

jak widać powyżej nie mam co powiększać ;)

pozdrawiam
gadacz

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 09:00:4917.04.2011
do
In news:iocv7j$23ea$1...@opal.icpnet.pl,
*gadacz* <gadacz...@o2.pl> typed:

> [...]
> rejestr został "przeładowany" wg sugestii Piotra - to nie pomogło.
>
> system ogólnie nie widzi tego dysku, a jednak on jest.

Zerknij do klucza
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
Usuń wpis do dysku Q

animka

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 10:26:3717.04.2011
do
W dniu 2011-04-17 11:08, gadacz pisze:

Mnie się kiedyś utworzył nowy dysk lokalny-partycja jak sobie chcialam
zwiększyć partycję D (w Win7) i dlatego takie skojarzenie. Potem już
zrobilam to jednak programem Partition Manager i obyło sie bez żadnych
problemów.

Teraz już wiesz gdzie w rejestrze usunąć ten "dysk lokalny", to pewnie
już usunąłeś :-)

--
animka

gadacz

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 11:38:0017.04.2011
do
W dniu 2011-04-17 15:00, Piotr Palusiński pisze:

> In news:iocv7j$23ea$1...@opal.icpnet.pl,
> *gadacz* <gadacz...@o2.pl> typed:

> Zerknij do klucza
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
> Usuń wpis do dysku Q

Dziękuję Piotrze, ten zabieg pomógł.
Ale zastanawia mnie skąd to diabelstwo się pojawiło.
Kilka dni temu było dość sporo aktualizacji pod Vistę do pobrania
i być może coś z tego wpłynęło na ten dodatkowy dysk?

pozdrawiam
gadacz

gadacz

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 11:38:4717.04.2011
do
W dniu 2011-04-17 16:26, animka pisze:
<ciach>

> [...]
> problemów.
>
> Teraz już wiesz gdzie w rejestrze usunąć ten "dysk lokalny", to pewnie

Animka, Tobie również dziękuję za poświęcony czas i podsuwanie
podpowiedzi :).

pozdrawiam
gadacz

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
17 kwi 2011, 12:04:4417.04.2011
do
In news:iof1gp$16ij$1...@opal.icpnet.pl,
*gadacz* <gadacz...@o2.pl> typed:

Złośliwość przedmiotów martwych ;-)

gadacz

nieprzeczytany,
18 kwi 2011, 12:50:0418.04.2011
do
W dniu 2011-04-17 18:04, Piotr Palusiński pisze:

> Złośliwość przedmiotów martwych ;-)

Utrapienie...
Dziś zauważyłem, że dysk zniknął z "mojego komputera", ale nadal widzę
go przy przeglądaniu dysku przy zapisie jakiegoś pliku (choćby
załącznika z maila).
Mignął mi również ze 2 razy przy normalnym otworzeniu "mojego komputera".

Jeszcze jakaś czystka w rejestrze?

pozdrawiam
gadacz

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
18 kwi 2011, 12:55:4918.04.2011
do
In news:iohq3v$11fg$1...@opal.icpnet.pl,
*gadacz* <gadacz...@o2.pl> typed:

Ponownie usun z rejestru klucz:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2

Restart

gadacz

nieprzeczytany,
18 kwi 2011, 13:55:4818.04.2011
do
W dniu 2011-04-18 18:55, Piotr Palusiński pisze:

> Ponownie usun z rejestru klucz:
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2
>
> Restart

hmhmhm, poki co nie ma tego dysku :)
dziękuję, mam nadzieję, że zniknie na zawsze.

pozdrawiam
gadacz

Nowe wiadomości: 0