PLD i kernel 2.4.x

Red

Witam
Mam zainstalowana na serwerze ostatnia wersje PLD
Poniewaz mam urzadzenia ktorych sterowniki chodza tylko
pod kernelem 2.4.x , chcialem zapytac ktory z kerneli serii
2.4.x najlepiej zainstalowac na PLD ?
Bede wdzieczny za informacje.
Red

Marcin Wojtczuk

begin Red quotation:

> ktory z kerneli serii
> 2.4.x najlepiej zainstalowac na PLD ?

A co jest złego w dystrybucyjnym ?

--
[ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
<spoczko@#linuxpl> linuch nie sluzy tylko do hackowania

Michał Stępień

Marcin Wojtczuk <r0...@boo.pl> wrote:

> A co jest złego w dystrybucyjnym ?

dystrybucyjne z nesta jest tak spaczowane,
że bardziej już nie można:
-xfs
-jfs
-grsecurity

i więcej ale się nie interesowałem

--
* www.dystrybucje.magma-net.pl - sklepik z FreeBSD, QNX i
z dystrybucjami Linuksa, *4 zł za płytkę !*

Red

Nie napisalem ze jest cos zlego, chodzi o to ze mam
karty (radiowe) ktore maja stery tylko pod 2.4.x
i dlatego to pytanie.
Red

Marcin Wojtczuk

begin Red quotation:

> Nie napisalem ze jest cos zlego, chodzi o to ze mam
> karty (radiowe) ktore maja stery tylko pod 2.4.x

Już być zdążył 3razy spróbować 2.4 dystrybucyjne, najnowsze 2.4.19pre i
jeszcze 2.4.18. Czemu po prostu nie spróbujesz ? Do odważnych świat
należy.
Ja mam niedystrybucjne ale niedługo wchodzę w dystrybucyjne, bo ma być
sheduler O(1) + preemptive.

--
[ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
<spoczko@#linuxpl> linuch nie sluzy tylko do hackowania

NP: Black Sabbath - Sweet Leaf

Red

Jakos nie moge odczytac tych zalacznikow.
Normalnie nie mozesz odpisac ?

jerzy szczudłowski

... and Red disseminated foul capitalist propaganda:

> Jakos nie moge odczytac tych zalacznikow.
> Normalnie nie mozesz odpisac ?

Bodajże Ctlr+Alt+F3 oraz NTG...

--
American beer is like making love in canoe: fuckin' close to water [W.
Allen]

Red

> ... and Red disseminated foul capitalist propaganda:
Jak czerwona to nie kapitalistyczna

> Bodajże Ctlr+Alt+F3 oraz NTG...

Cus ci sie pomerdolilo i to zdrowo.
Red

CrowKing

BTW. Jaki jest wlasciwie status wersji nest, czy to wersja stricte
developerska ? Chcialbym uzywac pld na serwery "produkcyjne" ale
koniecznie z kernelem 2.4, czy nest sie do tego nadaje ? Pytam bo nie
podoba mi sie sytaucja gdy kazdy kernel 2.4 na wersje ra musze
patchowac na blad "limit wielkosci pliku [urzadzenia blokowego]" i
wogole chcialbym w przyszlosci uniknac innych podobnych niespodzianek.

Czy PLD wogole sie na to nadaje, moze jednak inne distro. PLD ogolnie
jest swietne jednak po kilku przykrych bledach pomyslalem, ze przydala
by sie wieksza niezawodnosc, cos lepiej dopracowanego i sprawdzonego,
niekoniecznie supernowosci [moze cos jak FreeBSD ;)][ z calym
szacunkiem dla Tworcow PLD].

Pozdrawiam
tw

jerzy szczudłowski

... and Red disseminated foul capitalist propaganda:
> Cus ci sie pomerdolilo i to zdrowo.

No to Ctrl+F3 misiu puciaty.

--
English lesson #1:
"Wojna i pokój" - "War and room"

jerzy szczudłowski

... and CrowKing disseminated foul capitalist propaganda:

> BTW. Jaki jest wlasciwie status wersji nest, czy to wersja stricte
> developerska ? Chcialbym uzywac pld na serwery "produkcyjne" ale
> koniecznie z kernelem 2.4, czy nest sie do tego nadaje ? Pytam bo nie

Jak zainstalowałem 2.4 z nest jakieś 3 tygodnie temu to niektóre
rzeczy z iptables nie chciały działać (bodajże cel REJECT i coś
jeszcze)

--
The "Internet" cannot be removed from your Desktop. Do you want to delete the
"Internet" now ? [Microsoft Windows 95]

Red

> No to Ctrl+F3 misiu puciaty.

Jak nie masz nic do powiedzenia oprocz obrazania to
lepiej sie nie odzywaj.
Misiu puciaty to mozesz sobie powiedziec mamie albo zonie
jesli posiadasz

Bartosz Wierucki

^^^^^^^^^^^^^^^^

W jakiej epoce żyjesz? Niewolnictwo już zniesiono.

A poza tym Outlook cię oszukuje, a ty, biedaczyno, jesteś tego nieświadom.

P.S. *PLONK* za głupotę połączoną z bezczelnością.

P.P.S. Jeśli nie wiesz, co to PLONK, to twój problem.
--
+=====================================================================+
| Bartosz Wierucki --- bar...@megapolis.pl --- Debian GNU/Linux User |

Red

> W jakiej epoce żyjesz? Niewolnictwo już zniesiono.
>
> A poza tym Outlook cię oszukuje, a ty, biedaczyno, jesteś tego nieświadom.
>
> P.S. *PLONK* za głupotę połączoną z bezczelnością.

Bezczelni to Wy jestescie

Joe Seeder

My master Red wrote:

> Bezczelni to Wy jestescie
*PLONK* za generalna glupote
--
M.S.D.O.S.: Mechanical Synthetic Device Optimized for Sabotage
->www.blackue.net/apcoh.png

Red

> *PLONK* za generalna glupote

A *PLONK*ajcie sobie i tak z Was zadnego pozytku

Wojciech

jerzy szczud?owski <je...@jedwab.net.pl> wrote:
[...]

:
: Jak zainstalowa?em 2.4 z nest jakie? 3 tygodnie temu to niekt?re
: rzeczy z iptables nie chcia?y dzia?a? (bodaj?e cel REJECT i co?
: jeszcze)

A spatczowales inne programy ?????
Z tego co pamietam, to zeby to dzialalo, musza byc nalozone dwa patche
na .... nie pamietam na co ...

Pozdrawiam.
Sas.
--
{Wojciech 'Sas' Cieciwa} {Member of PLD Team }
{e-mail: cie...@alpha.zarz.agh.edu.pl, http://www2.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa}

jerzy szczudłowski

... and Wojciech Sas Cieciwa disseminated foul capitalist propaganda:

> [...]
>: Jak zainstalowa?em 2.4 z nest jakie? 3 tygodnie temu to niekt?re
>: rzeczy z iptables nie chcia?y dzia?a? (bodaj?e cel REJECT i co?

Nic nie patchowałem. Kernel i iptables były z dystrybucji.

--
Computers are not intelligent. They only think they are.

Jakub Bogusz

W nie, 09 cze 2002 o 15:47 GMT, jerzy szczudłowski napisał(a):
> [...]
>
> Jak zainstalowałem 2.4 z nest jakieś 3 tygodnie temu to niektóre
> rzeczy z iptables nie chciały działać (bodajże cel REJECT i coś

Bo trzeba było brać z nest/PLD, a nie nest/test. 2.4.18 release > 2 (te
ułamkowe) miały newnata, do którego trzeba było przebudować iptables. Po
2.4.18-3 iptables miało być przebudowane na nowych nagłówkach.

--
Jakub Bogusz | http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/

jerzy szczudłowski

... and Red disseminated foul capitalist propaganda:
> Jak nie masz nic do powiedzenia oprocz obrazania to
> lepiej sie nie odzywaj.

"misiu puciaty" to dla ciebie inwektywa? To jak mam mówić, żeby
Cię nieobrażać? "Baranie"? A Ctrl+F3 kiedyś sprawdzałem, więc
powinno działać.

> Misiu puciaty to mozesz sobie powiedziec mamie albo zonie
> jesli posiadasz

Mamę posiadam a zone mam w bindzie. Jeżeli zamierzasz kontynuować
w tę stronę to fut.

--
If Bill Gates had a dime for every time a Windows box crashed...
...Oh, wait a minute, he already does.

Wojciech

jerzy szczud?owski <je...@jedwab.net.pl> wrote:
[...]
:
: Nic nie patchowa?em. Kernel i iptables by?y z dystrybucji.
:

Czyli spierd****
Ostatnio dopiero zauwazylem, ze pominalem dwa patche na iptables
i ich brak mogl powodowac problemy.

Powinno sie wlasnie przebudowywac.

Tomasz Kłoczko

Red <alf...@poczta.onet.pl> wrote:

O ile dostarczyszh odpowienie patche to bardzo chętnie to wrzucimy do
dystrybucyjnego kernela.
To samo do innych osób dla kytórych dystrybucyjne jądro ma jakeis btraki w
sterownikach.

kloczek
Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: klo...@rudy.mif.pg.gda.pl*

Tomasz Kłoczko

CrowKing <crow...@poczta.onet.pl> wrote:
> BTW. Jaki jest wlasciwie status wersji nest, czy to wersja stricte
> developerska ?

Tak.

> Chcialbym uzywac pld na serwery "produkcyjne" ale
> koniecznie z kernelem 2.4, czy nest sie do tego nadaje ?

Moze i się nadaj ale robisz to wyłacznei na własne ryzyko.

> [...]
> wogole chcialbym w przyszlosci uniknac innych podobnych niespodzianek.

> Czy PLD wogole sie na to nadaje, moze jednak inne distro.

Ni powidziałęś na razie nic o tym do czego to ma być użyte.

> [...]
> by sie wieksza niezawodnosc, cos lepiej dopracowanego i sprawdzonego,
> niekoniecznie supernowosci [moze cos jak FreeBSD ;)][ z calym

Jakich błędach ? Prośba o dłuższy opis.

Child

To ja też zrobię plonka, w końcu będę miał jakiś porządnu negatywny wpis
w Score:)

--
Child

CrowKing

On Mon, 10 Jun 2002 17:44:31 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
<klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

>Moze i się nadaj ale robisz to wyłacznei na własne ryzyko.

No wlasnie...

>Ni powidziałęś na razie nic o tym do czego to ma być użyte.

Nic nadzwyczajnego, zwykle maszyny uslugowe [serwisy sieciowe, obsluga
sieci itp.] jednak powinny byc raczej ciagle dostepne.

>Jakich błędach ? Prośba o dłuższy opis.

Wybacz, nie pamietam dokladnie szczegolow ale naogol chodzilo o drobne
usterki i przewaznie udawalo sie rozwiazac problemy samemu ale przy
upgradeach trzeba zachowac czujnosc zeby nagle nie okazalo sie ze cos
przestalo dzialac, po awarii zasilania system nie botuje lub botuje z
niewlasciwa konfiguracja - szczegolnie bolesne w administracji
zdalnej. Mialem tez dziwne [absurdalne] sytuacje, ze na jednym
systemie [takze pierwotnie z 2.2.x] cos dziala a na pld nie lub np.
zawiesza system.

Ostatni drobny "problem" to np. to ze poldek nie upgradeowal grepa do
nowszej wersji, a ow posiadal blad ktory mogl sie zakonczyc zwisem
maszyny jak dobrze zrozumialem a o fakcie dowiedzialem sie przypadkiem
z pcol.

Jako zwyklemu userowi, ktory traktuje system tylko jako narzedzie PLD
jawi sie jako dystrybucja w ktorej nie wszystko dopiete jest na
ostatni guzik lub nalezycie przetestowane.

Oczywiscie nie mam do nikogo pretensji, to raczej zyczliwe uwagi
jednak zycze Tworcom i sobie zeby bylo jeszcze lepiej :)

Pozdrawiam
tw
--
PS. Dlaczego z PLD zniknely paczki z softem D.J.Bernsteina [qmail,
djbdns itd...].

Tomasz Kłoczko

> [...]

> zdalnej. Mialem tez dziwne [absurdalne] sytuacje, ze na jednym
> systemie [takze pierwotnie z 2.2.x] cos dziala a na pld nie lub np.

Stopień wytestowanai 2.2.20 z PLD jest już tak duży że spokojnie mogę niemal
założyć że jest to albo wina sprzetu albo tego co sam namieszałeś :)

> [...]
> nowszej wersji, a ow posiadal blad ktory mogl sie zakonczyc zwisem
> maszyny jak dobrze zrozumialem a o fakcie dowiedzialem sie przypadkiem

I co było wypisywane ?
Na pewno miałeś zassane nwe indeksy do poldka ?

> Jako zwyklemu userowi, ktory traktuje system tylko jako narzedzie PLD
> jawi sie jako dystrybucja w ktorej nie wszystko dopiete jest na
> ostatni guzik lub nalezycie przetestowane.

Nie ma takeij dystrybucji w kytórej wszystk jest dopięte na ostani guzik :)

[..]

> PS. Dlaczego z PLD zniknely paczki z softem D.J.Bernsteina [qmail,
> djbdns itd...].

Z powodów licencyjnych.
Prawdopodbnie w zamykanym właśnie 1.0 qmail będzie tylko w postaci
src.rpm-a (o ile wogóle będzie).

CrowKing

On Tue, 11 Jun 2002 09:31:56 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
<klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

>Stopień wytestowanai 2.2.20 z PLD jest już tak duży że spokojnie mogę niemal
>założyć że jest to albo wina sprzetu albo tego co sam namieszałeś :)

hmm, moze i tak... ;)

>I co było wypisywane ?

poldek --upgrade-dist zupgradeowal wszystko al epominal grepa. Po
recznym wydaniu komendy install, wypisale jakis komunikat ze wersje
sie nie zgadzaja [tak jakby nowsza wersja wcale nie byla nowsza] ale
zainstalowal poprwnie.

>Na pewno miałeś zassane nwe indeksy do poldka ?

Napewno

>Z powodów licencyjnych.
>Prawdopodbnie w zamykanym właśnie 1.0 qmail będzie tylko w postaci
>src.rpm-a (o ile wogóle będzie).

Hmm, a dlaczego w takim razie stuff Bernsteina jest dostepny jako
pakiety .deb, paczki dla slackware'a a tazke jest w niektorych
dystrybucjach dyskietkowych i innych rpmowych ?
Szkoda :/ [dobrze, ze jakis czas temu mozna bylo jeszcze znalezc te
pakiety w mirrorach]

Pozdro
tw

Tomasz Kłoczko

> [...]

> recznym wydaniu komendy install, wypisale jakis komunikat ze wersje
> sie nie zgadzaja [tak jakby nowsza wersja wcale nie byla nowsza] ale

Jeżeli były "jakieś" komunikaty to powinieneś "coś" zrobić .. zapewne :>
Mam się domyślać co się działo ? :>

> [...]

> dystrybucjach dyskietkowych i innych rpmowych ?
> Szkoda :/ [dobrze, ze jakis czas temu mozna bylo jeszcze znalezc te

Można to spakować tak żeby nie łamało licencji ale qmail bez conamniej
kilku, kilkunastu patchy w wersji surowej bez modyfikacji jest praktycnie
bezużyteczny i takego qmaila nikt w zasadzie niechce.

CrowKing

On Thu, 13 Jun 2002 12:01:46 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
<klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

>Jeżeli były "jakieś" komunikaty to powinieneś "coś" zrobić .. zapewne :>

Gdyby upgrade reczny sie nie udal to bym zaczal dochodzic co i jak ale
poniewaz poszlo gladko wiec uznalem blad przy auto upgrade za wypadek
przy pracy Poldka ;) No ale spoko, bede zglaszal nastepnym razem takie
bledy :)

>Mam się domyślać co się działo ? :>

Nie, daruje poldkowi tamten numer :>

>Można to spakować tak żeby nie łamało licencji ale qmail bez conamniej

>kilku, kilkunastu patchy w wersji surowej bez modyfikacji jest praktycnie
>bezużyteczny i takego qmaila nikt w zasadzie niechce.

No tak, racja ale niech chociaz zostanie
tinydns/dnscache/djbdns/[daemonstools/uscpi - te dwa chyba byly]
Bardzo bardzo przydatne i dobrze przygotowane w PLD.

tw

Jakub Bogusz

W czw, 13 cze 2002 o 12:01 GMT, Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Jeżeli były "jakieś" komunikaty to powinieneś "coś" zrobić .. zapewne :>
> Mam się domyślać co się działo ? :>

grepa trzeba przebudować ze zwiększonym Epoch (w CVS to już jest), bo
dla rpm-a nie ma jednoznacznej relacji między wersjami 1:2.5e i 1:2.5.1.

> Można to spakować tak żeby nie łamało licencji ale qmail bez conamniej
> kilku, kilkunastu patchy w wersji surowej bez modyfikacji jest praktycnie
> bezużyteczny i takego qmaila nikt w zasadzie niechce.

I jest niezgodny z jednym z założeń dystrybucji (zgodność z FHS 2.x)

Jakub Bogusz

W czw, 13 cze 2002 o 17:48 GMT, CrowKing napisał(a):

> [...]
> poniewaz poszlo gladko wiec uznalem blad przy auto upgrade za wypadek
> przy pracy Poldka ;) No ale spoko, bede zglaszal nastepnym razem takie

To nie wina poldka, tylko niejednoznacznej (wg rpmlib) relacji między
wersjami.

> No tak, racja ale niech chociaz zostanie
> tinydns/dnscache/djbdns/[daemonstools/uscpi - te dwa chyba byly]
> Bardzo bardzo przydatne i dobrze przygotowane w PLD.

I to przygotowanie było niezgodne z licencją (czyt. wymysłami DJB).

People are making PCI ne2000 clones! Oh the horror, the horror...
(linux/drivers/net/ne2k-pci.c)

Tomasz Kłoczko

> [...]

> tinydns/dnscache/djbdns/[daemonstools/uscpi - te dwa chyba byly]
> Bardzo bardzo przydatne i dobrze przygotowane w PLD.

Patrząc po statystykach na ftp zainrtersowanie było praktycznie żadne.
Względy dla których to wyleciało sa takie same jak w przypadku qmaila.
Wszystkie te rzeczy są nadal w ccs takze jak ktoś naprawdę mocn potzrebuje
to sam moze sobie dociagnąć i zbudować.

CrowKing

On Fri, 14 Jun 2002 12:32:41 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
<klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

>Patrząc po statystykach na ftp zainrtersowanie było praktycznie żadne.
>Względy dla których to wyleciało sa takie same jak w przypadku qmaila.

W sumie to bez patchowania byly calkiem przydatne. No ale nie wnikam,
pewnie tak musi byc.

>Wszystkie te rzeczy są nadal w ccs takze jak ktoś naprawdę mocn potzrebuje
>to sam moze sobie dociagnąć i zbudować.

Super. Dzieki za info.

tw

GoTaR

begin CrowKing <crow...@poczta.onet.pl> skribis:

> BTW. Jaki jest wlasciwie status wersji nest, czy to wersja stricte
> developerska ?

NeverEnding STory - czyli stricte devel, po upgradzie system może nie
wstać w każdej chwili.

> Chcialbym uzywac pld na serwery "produkcyjne" ale
> koniecznie z kernelem 2.4, czy nest sie do tego nadaje ? Pytam bo nie

Sam nest nie, weź samego kernela i pakiety zależne.

> podoba mi sie sytaucja gdy kazdy kernel 2.4 na wersje ra musze
> patchowac na blad "limit wielkosci pliku [urzadzenia blokowego]" i
> wogole chcialbym w przyszlosci uniknac innych podobnych niespodzianek.

A jak często na maszynach produkcyjnych zmieniasz kernela? Raz na pół
roku, rok...

> jest swietne jednak po kilku przykrych bledach pomyslalem, ze przydala
> by sie wieksza niezawodnosc, cos lepiej dopracowanego i sprawdzonego,

Tu już pretensje to TK.

--
GoTaR <go...@priv0.onet.pl> USA sux
...Dżahilijja... znowu? Nadal...

Tomasz Kłoczko

GoTaR <go...@priv0.onet.pl> wrote:
[..]

> Tu już pretensje to TK.

Do których wogóle będzie się można ustosunkować jeżeli wiadomo o czym mowa.

GoTaR

begin Tomasz Kłoczko <klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> skribis:

> Do których wogóle będzie się można ustosunkować jeżeli wiadomo o czym mowa.

Kolega pisał o tym, co było kiedyś, ja też - ostatni jaki pamiętam to
był chyba exim. W chwili obecnej mam do zrobienia upgrade na jednym
serwerze, który jest kilkadziesiąt kilometrów ode mnie. I trochę się
boję, bo pamiętam jak to któryś postinstall ubijał aktywne połączenia, a
później coś zdychało i nie można się było zalogować.

Takie rzeczy robią złe wrażenie na _bardzo długi_ czas, więc postuluję o
trochę uwagi w pakietach krytycznych. Bezrefleksyjnie to można
upgrade'ować dodatki.

Tomasz Kłoczko

GoTaR <go...@priv0.onet.pl> wrote:
[..]

> Takie rzeczy robią złe wrażenie na _bardzo długi_ czas, więc postuluję o
> trochę uwagi w pakietach krytycznych. Bezrefleksyjnie to można
> upgrade'ować dodatki.

Powiem wprost: pieprzysz.

Siedzisz dość blisko PLD. Masz RW w repo. Wiesz jak pewne rzeczy są robione.
Pewnych rzeczy nie da się poprostu przewidzieć. Sprora ilość przypadków jest
zależna od doświadczenia odób które robią konkretne zasoby.
Błędy można zredukwać do zera .. wystarczy porostu nic nie robić. Tylko czy
o to właśnie w tym wszystkim chodzi ?

GoTaR

begin Tomasz Kłoczko <klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> skribis:

> Powiem wprost: pieprzysz.

Tak. Inaczej nie zwracasz na mnie uwagi. Mam po raz 17 posłać te same
STBR, o które proszę od 3 miesięcy?

> Błędy można zredukwać do zera .. wystarczy porostu nic nie robić. Tylko czy
> o to właśnie w tym wszystkim chodzi ?

Dokładnie! Chodzi o to, aby istniała linia, w której że tak powiem - nic
się nie robi w sensie upgrade, a jedynie bugfixes. Innymi słowy - chodzi
o tą cholerną stable. Miała być już w zeszłym roku, w grudniu. Minęło 7
miesięcy...
Dopóki używam PLD na workstacjach to wszystko jest w porządku, ale do
diabła - jakikolwiek błąd w tej chwili rzutuje na całe PLD. Wydzielenie
linii stable daje tyle, że błędy w nest można komentować słowami 'po coś
używał linii rozwojowej, sam się prosiłeś o pad'.

Tomasz Kłoczko

GoTaR <go...@priv0.onet.pl> wrote:
> [...]

> się nie robi w sensie upgrade, a jedynie bugfixes. Innymi słowy - chodzi
> o tą cholerną stable. Miała być już w zeszłym roku, w grudniu. Minęło 7

Mineło także trchę czasu po tym jak ogłosiłem krótką listę rzecyz do zrobienia
przed 1.0. Robiłeś coś w tej sprawie.
Pytałem się czy brakuje komuś czegoś z tego co jest w repo. Podsyłałeś
informacje ?

Nie pamietam żebyś trzy miesiące temu posyłał mi coś co miało pojść na
buildery, a co nie poszło. Masz takze bugs.pld.org.pl gdzie także takie
rzeczy możesz zgłaszać.

GoTaR

begin Tomasz Kłoczko <klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> skribis:

> Mineło także trchę czasu po tym jak ogłosiłem krótką listę rzecyz do zrobienia
> przed 1.0. Robiłeś coś w tej sprawie.

Mylisz się uważając, że to mi zależy na wysokiej funkcjonalności oraz
dobrym imieniu PLD. To Tobie powinno zależeć, więc nie do mnie z
pretensjami, że czegoś nie robiłem. Widać nie czułem się kompetentny do
ruszania tych rzeczy.

> Pytałem się czy brakuje komuś czegoś z tego co jest w repo. Podsyłałeś
> informacje ?

Tak:
- pisałem o kde-i18n - ktoś (ciekawe) nie chciał przyjąć tymczasowego
rozwiązania, jakim była instalacja jednego pakietu z dokumentacją,
- zsynchronizowałem polskie tłumaczenia w całych rc-scriptach i pisałem,
żeby to przebudować. Reakcji zero, znów się rozsynchronizowały i jest
polsko-angielska mieszanka.

> Nie pamietam żebyś trzy miesiące temu posyłał mi coś co miało pojść na
> buildery, a co nie poszło.

Przepraszam, 2 miesiące.

1. Z zestawienia wysłanego 16 kwietnia (oryginały więc szły wcześniej)
pozostało do dziś:

Date: Tue, 16 Apr 2002 13:42:24 +0200
From: GoTaR <go...@poczta.onet.pl>
To: Tomasz Kłoczko <klo...@rudy.mif.pg.gda.pl>
Subject: Fwd: STBR i inne takie
[...]

5. przenieś spacechart do /,
11. przenieś issue* do /,
13. przebuduj rox,
14. przebuduj rox-base,
15. przebuduj slrn,

Reszta chyba jest.

2. spece, jak już zostało ustalone, że pełne release==STBR, a ułamkowe
nie, dodatkowy wpis STBR mają:

cwtext: 2002/05/23 STBR
fenris: 2002/05/23 STBR, 2002/05/30 STBR
gtkballs: 2002/05/23 STBR
gtkballs2: 2002/05/23 STBR
libTlen: 2002/05/23 STBR
missile: 2002/05/23 STBR
mkbootdisk: 2002/05/23 STBR
xpad: 2002/05/23 STBR
xpad2: 2002/05/23 STBR

3. PS-y na pcol pominę, bo tego mogłeś nie przeczytać, choć były chyba w
dyskusjach z Tobą.

I w zasadzie po 23 maja poza literówkami nie robię nic, bo chyba nie ma
po co.
O ile mogę zrozumieć opór przed upgradem, o tyle nieprzebudowania nowego
pakietu (8 z powyższych), bądź ewidentnie niedziałającego (mkbootdisk)
jakoś nie mogę.

Aha - pdnsd zapisuje cache tylko zakończony sygnałami 4, 6 bądź 8.
Kiedyś działał poprawnie na samo killall. Podejrzewam jakąś zmianę w
glibcach, która mu zaszodziła, niemniej jednak to, co obecnie leży na
ftp, jest zupełnie bezwartościowe.

> Masz takze bugs.pld.org.pl gdzie także takie
> rzeczy możesz zgłaszać.

Próbowałem tam kiedyś zgłosić, że cvs nie pozwala mi na dodawanie w
module SOURCES. Niestety nie chciało to współpracować z lynksem i po
zalogowaniu czego bym nie zrobił to następny ekran witał mnie słowami
'nie zalogowany'.

Tomasz Kłoczko

GoTaR <go...@priv0.onet.pl> wrote:
> [...]

> dobrym imieniu PLD. To Tobie powinno zależeć, więc nie do mnie z
> pretensjami, że czegoś nie robiłem. Widać nie czułem się kompetentny do

Tak czy inaczej dotąd nie było warunków do zamkniecia całosci.

> Tak:
> - pisałem o kde-i18n - ktoś (ciekawe) nie chciał przyjąć tymczasowego
> rozwiązania, jakim była instalacja jednego pakietu z dokumentacją,

Sprawa została zamknięta ponad tyzień temu.

> - zsynchronizowałem polskie tłumaczenia w całych rc-scriptach i pisałem,
> żeby to przebudować. Reakcji zero, znów się rozsynchronizowały i jest
> polsko-angielska mieszanka.

RCS file: /cvsroot/SPECS/rc-scripts.spec,v
Working file: rc-scripts.spec
head: 1.93
^^^^
branch:
locks: strict
access list:
symbolic names:
rc-scripts-0_3_1-2: 1.93
[..]
STABLE: 1.93
^^^^
rpm3: 1.4.0.2
keyword substitution: kv
total revisions: 94; selected revisions: 94
revision 1.93
date: 2002/05/25 10:47:20; author: kloczek; state: Exp; lines: +9 -8
^^^^^^^^^^
- relelase 2: use new %doc infrastructure.
----------------------------

Zamknięte ~trzy tygodnie tmu.

> Reszta chyba jest.

Przejrzę to ale już widże zę część jest już dawno zrobiona.

[..]

> [...]

> module SOURCES. Niestety nie chciało to współpracować z lynksem i po
> zalogowaniu czego bym nie zrobił to następny ekran witał mnie słowami

I to jest błąd lynxa jeżli już. Tak czy inaczje masz jeszcze conajmneij dwie
inne tetm przegladarki http i najpewniejszym sposobem zgłaszanai rzeczy
bedzie właśnie zrobienie tego przez bugs.pld.org.pl.

Jakub Bogusz

W nie, 16 cze 2002 o 14:16 GMT, Tomasz Kłoczko napisał(a):
[...]

> I to jest błąd lynxa jeżli już. Tak czy inaczje masz jeszcze conajmneij dwie
> inne tetm przegladarki http i najpewniejszym sposobem zgłaszanai rzeczy
> bedzie właśnie zrobienie tego przez bugs.pld.org.pl.

Kiedyś (kilka miesięcy temu) próbowałem trzema tekstowymi i żadną się nie
udało.
Teraz działa pod elinksem (wtedy elinksa jeszcze nie było), pod innymi
już nie sprawdzałem.

Tomasz Kłoczko

Czyli wygląda że Pert spróbował poprawić to co nie działało :_)
Czyli także już wiadomo że można mu podziękować :)
(jakby było ciężko skojarzyć o czym piszę to dodam że istnieje taki adres
jak http://elinks.pld.org.pl/ ;-)

GoTaR

begin Tomasz Kłoczko <klo...@rudy.mif.pg.gda.pl> skribis:

> Sprawa została zamknięta ponad tyzień temu.
[...]
> Zamknięte ~trzy tygodnie tmu.

To było do zrobienia 3 miesiące temu. To dobrze, że już jest, więcej na
to nie narzekam.

Ciągle kwitnie stare release, niedostosowane do applnk

Nie ma mojej klawiatury (issue-alpha bodajże)

Ciągle nie ma dostosowanego do applnk i z ikonami zlinkowanymi w
%{_pixmapsdir}

Ciągle stare.

brak

brak

brak

brak

brak

brak

niedziałająca stara wersja

brak

brak

> Przejrzę to ale już widże zę część jest już dawno zrobiona.

Znaczy CO konkretnie jest zrobione? Bo z ciekawości właśnie odpaliłem
drugą maszynę, bez cache'a DNS-ów, ale ona też tego nie widzi.

> I to jest błąd lynxa jeżli już. Tak czy inaczje masz jeszcze conajmneij dwie
> inne tetm przegladarki http

links i w3m. Pod tym pierwszym też nie działa, a w3m nie będę specjalnie
dla tego instalował. Pewnie jest jeszcze mozilla, galeon, skipstone,
elinks, netscape, arachne i opera, ale ja ich nie mam, więc...

> i najpewniejszym sposobem zgłaszanai rzeczy
> bedzie właśnie zrobienie tego przez bugs.pld.org.pl.

...więc dla mnie BTS po prostu nie istnieje.

GoTaR

begin Jakub Bogusz <qbo...@NO.SPAM.priv6.onet.pl> skribis:

> Kiedyś (kilka miesięcy temu) próbowałem trzema tekstowymi i żadną się nie
> udało.
> Teraz działa pod elinksem (wtedy elinksa jeszcze nie było), pod innymi
> już nie sprawdzałem.

Spoko, znaczy że jak Tomek usunie elinksa (bo przecież jest links, vide
sprawa slrn vs slrn-pl), to będzie się dało tylko przeglądarkami
graficznymi? ROTFL

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala

Dnia 09 cze 2002 rozstąpiło się niebo i ziemia i przy głosie
siedmiu trąb Marcin Wojtczuk napisał(a):

> begin Red quotation:

> A co jest złego w dystrybucyjnym ?

Tak - mi nie działa, o czym pisałem na liscie pld-kernel.
Niestety nikt tego nie poprawił a błąd jest powtarzalny na 2 maszynach z
różnymi chipsetami VIA.

Pozdrawiam
Jo Joro
--