jaki najlepszy OCR pod Linuksa

R.M.

Witam,
obrazy beda przechwytywanie bezposrednio z monitora (XGetImage) - wiec
nie bedzie zadnych "zaklocen" - co proponujecie uzyc - jakiej biblioteki?

do tej pory znalazlem 4: gocr,hocr,ocrad,kooka

zdaje sie ocrad i kooka odpada - potrzebuje tylko biblioteki, ktora
zawiera funkcje (char text* = ParseText(XGetImage(...)))

na pierszym miejscu stawiam 1.stabilnosc na drugim 2.wydajnosc

co proponuje uzyc?

pozdrawiam

Mikolaj Machowski

R.M. napisał:

Wszystkie FOSS są marne. Starsze wersje FineReadera (do 8) działają pod
Wine. Tylko że to pełne programy, więc raczej się nie nadają. Kiedyś
ABBYY (twórca FineReadera) sprzedawał bibliotekę pod Linuksa, ale
wyłącznie w licencji producenckiej za koszmarne pieniądze.

m.
--
LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

R.M.

Mikolaj Machowski wrote:

> Wszystkie FOSS są marne. Starsze wersje FineReadera (do 8) działają pod

nie stabilne czy wolne? wydaje mi sie ze z rozpoznaniem tekstu z
monitora nie beda mialy problemu ...

Mikolaj Machowski

R.M. napisał:

Marne rozpoznawanie tekstu. Zero rozpoznawania layoutu.

Tomasz Roskal

Dnia 11.03.2008 R.M. <rafal...@gmail.com> napisał/a:
> do tej pory znalazlem 4: gocr,hocr,ocrad,kooka

Pare dni temu byl artykul na ten temat w linux magazine:
http://www.linux-mag.com/id/5320

Wieslaw Kierbedz

R.M. nagli:
kooka, to oprogramowanie skanera
Korzysta z gocr lub ocrad.
Całkiem fajnie wychodziło kooka+ocrad+ispell.
A obrazy z monitora.
Zakłócenie jest zawsze - niska rozdzielczość.
Bitmapa, to bitmapa.

--
WK - delimitery mnie irytują