Mikrofon pod asus a7v600

tomjas

Witam.
Czy ktos z grupowiczow ma moze plyte ASUS A7V600 i na tym Linuksa? Nie
moge sobie poradzic z konfiguracja mikrofonu przy sluchawkach. Mikrofon
raczej sprawny bo slysze wszystko w glosnikach natomiast w skypie nie
dziala. Podobnie Krec nic nie nagrywa wiec przypuszczam ze cos
z ustawieniami alsy. System Slackware 12, kernel 2.6.22-ck1, alsa
z kernela.
Ktos podpowie? Bawie sie juz od godz przelacznikami w alsamixerze ale
bezskutecznie.
Z gory dzieki i pozdrawiam.

[ tom...@WYTNIJTOtlen.pl ] [ GG# 4513130 ]
[ Registered Linux User# 309932 ] [ICQ# 173190698 ]

Zygfryd Homonto

Witam,

On Sat, 12 Jan 2008 18:19:12 +0000 (UTC)
tomjas <tom...@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> wysmażył poniższe:

>Bawie sie juz od godz przelacznikami w alsamixerze ale
>bezskutecznie.

no bo one sa zalezne od opcji modulu
w /etc/modules.conf albo innym zaleznym od dystrybucji
takie opcje calkowicie zmieniaja mixer i jego dzialanie

--
Zygfryd Homonto
zyghom(AT)yahoo.co.uk

tomjas

On 12 Jan 2008 21:17:43 +0100, m00se wrote:

> A jaka karta muzyczna? Jaki chipset płyty? Co mówi lspci -v?

VIA VT8237, KT600

00:11.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc.
VT8233/A/8235/8237 AC97 Audio Controller (rev 60)
Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. A7V600/K8V-X/K8V Deluxe
motherboard (ADI AD1980 codec [SoundMAX])
Flags: medium devsel, IRQ 9
I/O ports at e000 [size=256]
Capabilities: <access denied>

Dodam jeszcze ze kiedys pod slackiem 9 ladnie chodzilo ale nie
pamietalem ustawien.
Pozdrawiam.

tomjas

On Sat, 12 Jan 2008 22:35:06 +0000, Zygfryd Homonto wrote:
> [...]
> w /etc/modules.conf albo innym zaleznym od dystrybucji
> takie opcje calkowicie zmieniaja mixer i jego dzialanie

Wudaje sie ze wszystkie potrzebne moduly sa zaladowane:

snd_seq_oss 27648 0
snd_seq_midi_event 5824 1 snd_seq_oss
snd_seq 42832 4 snd_seq_oss,snd_seq_midi_event
snd_pcm_oss 38240 0
snd_mixer_oss 13760 2 snd_pcm_oss
snd_via82xx 21012 2
snd_ac97_codec 93472 1 snd_via82xx
ac97_bus 1792 1 snd_ac97_codec
snd_pcm 65736 3 snd_pcm_oss,snd_via82xx,snd_ac97_codec
snd_timer 17412 2 snd_seq,snd_pcm
snd_page_alloc 7304 2 snd_via82xx,snd_pcm
snd_mpu401_uart 6080 1 snd_via82xx
snd_rawmidi 18080 1 snd_mpu401_uart
snd_seq_device 6348 3 snd_seq_oss,snd_seq,snd_rawmidi
soundcore 5408 2 snd

tomjas

On 12 Jan 2008 22:23:24 +0100, m00se wrote:

> Czy w alsamixer wybrałeś odpowiednie źródło zapisu?

Nie widze zadnego przelacznika z nazwa sugerujaca zapis w alsamixerze.
W Kmix jest "Capture" ktore jest wlaczone. Dodam ze wyprobowalem chyba
wiekszosc kombinacji pozostalych przelacznikow.
> ps. miałem kłopot z MCP51 (nVidia chipset). musiałem podczas instalacji
> ALSY wywalić jedną linię w module przed kompilacją..ale o tym może później :)

No kiedys sie instalowalo alse ale teraz w jajku jest wiec z takiej
korzystam.

Zygfryd Homonto

Witam,

On Sat, 12 Jan 2008 20:55:06 +0000 (UTC)
tomjas <tom...@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> wysmażył poniższe:

>Wudaje sie ze wszystkie potrzebne moduly sa zaladowane:

sie nie zrozumielismy
w ubuntu mam tak:
cat /etc/modprobe.d/alsa-base :
options snd-hda-intel model=targa-dig

w arch mam to samo tylko w /etc/modprobe.conf

bez tego "options" mialem kaszaneczke zamiast dzwieku - zwlaszcza w mikserach
tak wiec pisze ci nie o module tylko jego opcjach
te opcje mozna znalezc w manualu do alsy (ja to wyczytalem gdzies w /usr/src/linux/hotwo-czytam-doc-dokladnie-nie-pamietam)

tomjas

On Sun, 13 Jan 2008 00:58:08 +0000, Zygfryd Homonto wrote:
> Witam,
>
> On Sat, 12 Jan 2008 20:55:06 +0000 (UTC)
> [...]
Przejrzalem /etc/modprobe.conf z poprzedniego systemu jaki mialem
zainstalowany (pod ktorym mikrofon dzialal) i nie mialem zadnych opcji
przy ladowaniu modulow a dzwiek byl ok. Moduly tez praktycnzie te same
byly ladowane. Dlatego tym bardziej szukam kogos kto ma taka plyte jak
ja i poda kombinacje ustawien mixera.
Pozdrawiam.

tomjas

On Sun, 13 Jan 2008 09:41:47 +0000 (UTC), tomjas wrote:

> [...]
> przy ladowaniu modulow a dzwiek byl ok. Moduly tez praktycnzie te same
> byly ladowane. Dlatego tym bardziej szukam kogos kto ma taka plyte jak
Problem rozwiazany. Nie wiem czemu w kmix jest wiecej przelacznikow niz
w alsamixerze ale tam dlubalem. Poza tym nie wpadlbym chyba na to ze
czerwona lampka znaczy wlaczenie (jest tez zielona ktora zawsze
wlaczalem). Tak czy inaczej w kmix trzeba bylo wlaczyc CZERWONA przy
swuaku capture:)
Pozdrawiam wszystkich i dzieki za podpowiedzi.