nagios konfiguracja

Witam
Zainstalowalem sobie program nagios.Instalacje zrobilem tak jak w
dokumentacji i przebiegla poprawnie.Jak wpisze w przegladarce
http://localhost/nagios widze okno programu nagios.Problem w tym ze
wyswietla mi tylko localhost.Do pliku hosts.cfg dopisalem jeden komputer
gdzie zainstalowany jest linux.Di pliku services.cfg dodalez tez wpis
odnosnie tego komputera w sekcji PING.Niesty nie widze tego komputera w
nagiosie.Czy trzeba instalowac jakis dodatkowy soft na klientach?Wiem ze
trzeba dla systemu windows ale dla linuksa nic nie pisze w
dokumentacji.Czy trzeba jeszcze skonfigurowac jakis plik?

Dziekuje i pozdrawiam

Tomasz Chmielewski

m schrieb:

Restart nagiosa + patrz w logi nagiosa.

Jesli nie ma w nich slowa o nowych hostach, to cos zle zrobiles.

--
Tomasz Chmielewski

croofec

Tomasz Chmielewski napisał(a):

Na serwerach klienckich instaluje się NRPE wraz z pluginami nagiosa aby
lokalnie sprawdzać stan serwera np. ilość zajętego miejsca na dyskach
czy load serwera. Wtedy nagios łączy się z klientem i odpytuję go o
stan. W przypadku pinga coś po prostu popsułeś.

Marcin Łućko
http:\\www.croofec.net

to sp...@wytnij.croofec.net
problem byl w konfiguracji nagiosa.Mieliscie racje pisze poniewaz moze
komus poczatkujacemu sie przydac.Na maszynie byl zainslaowany "stary"
nagis w wersji 2.0.Zainstalwoalem nowego w innej lokalizacji zgodnej z
dokumentacja ze strony nagios.org.Okazalo sie ze w nowej sciezce nie ma
pliku hosts.cfg a to co konfigurowalem to pliki starej wersji.Po
utworzeniu pliku hosts.cfg, zmianie wlasciciela pliku oraz
skonfigurowaniu go pokazay sie hosty.Ale teraz mam jeszcze pytanie czy
musze zainstalowac na maszynie linuxowej nagios-plugin?A na windowsach nrpe?

Bardzi dziekuje za pomoc,pozdrawiam

croofec

M napisał(a):
> [...]

> skonfigurowaniu go pokazay sie hosty.Ale teraz mam jeszcze pytanie czy
> musze zainstalowac na maszynie linuxowej nagios-plugin?A na windowsach

O ile chcesz monitorować lokalne zasoby serwera to tak musisz
zainstalować pod linuxem nagios-plugins. Co do windowsa to nie wiem ale
pod linuxem nrpe wymagało instalacji pluginów. Ze względu na to, że nrpe
wykonuję poprostu te pliki na zdalnym serwerze.

Marcin Łućko
http:\\www.croofec.net