Siec za NATem i dziwny problem

Radek Pilawka

Witam,
mam ok. 400 klientow podpietych do routera linuksowego za NAT'em.
U wielu z nich od pewnego czasu obserwuje pewien dziwny problem,
mianowicie nagle przestaje dzialac net, z tym ze juz nawiazane
polaczenia nie sa zrywane a tylko nie mozna nawiazac nowych.
Wuglada to tak, ze np. u klienta jest odpalona sesja ssh, jakis
komunikator itp. i w momencie wystapienia problemu sesja ssh i gg nadal
dzialaja, ale juz nowej sesji ssh na ten serwer sie nie odpali,
podobnie nie otwieraja sie strony, po zamknieciu klienta gg nie bedzie
mozliwe ponowne polaczenie itd. Pingi do zewn. hostow w internecie sa
caly czas poprawne.
Co ciekawe - pomaga zrestarowanie komputera klienta, od razu siec
zaczyna dzialac poprawnie. Nic innego nie pomaga - a probowalem zmieniac
adres ip klientowi, odswiezac ustawienia sieci poleceniem ipconfig /all,
podobnie przeladowanie ustawien sieci i firewalla po stronie serwera nic
nie pomaga. Nawet reboot routera nic nie daje, dlatego przyczyn raczej
szukam w komputerach klientow (wszystkie to windowsy XP), ale jak na
razie nic nie znalazlem, a problem wystepuje u wielu ludzi. Systemy byly
sprawdzane po katem wystepowania wirusow, trojanow itd.
Spotkal sie ktos z czyms takim?

Radek Pilawka

news

faktycznie dziwne, ile w tym momencie masz zarejestrowanych polaczen w
ip_conntrack?

Użytkownik "Radek Pilawka" <ra...@net-arena.pl> napisał w wiadomości

Radek Pilawka

news <mksi...@efbud.com.pl> wrote:
> faktycznie dziwne, ile w tym momencie masz zarejestrowanych polaczen w
> ip_conntrack?

Sprawdze przy najblizszej okazji, ale watpie zeby to bylo to

[root@gw root]# cat /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max
81920

No i w takiej sytuacji (osiagniecie ip_conntrack_max)
restart maszyny klienta raczej by nie pomagał,
natomiast reboot routera tak, a tak nie jest...

Radek Pilawka

Slawek 'IDEall' Fydryk

Radek Pilawka napisał:

> [...]

> Nawet reboot routera nic nie daje, dlatego przyczyn raczej
> szukam w komputerach klientow (wszystkie to windowsy XP)

Moze to to dziwne ograniczenie polaczen w xp-sp2?

--
jkr

pingwin

ja sie z czyms takim spotkałem - na moim kompie cos takiego sie działo
tez windows XP
przesiadłem sie na linuxa i po problemie

Radek Pilawka

Slawek 'IDEall' Fydryk <sla...@walla.co.il> wrote:
> Moze to to dziwne ograniczenie polaczen w xp-sp2?

Niestety - występuje zarówno na kompach z SP2 jak i bez niego.

--
Radek Pilawka

news

tzn. ze problem lezy po stronie klienta?