Jakieś dziwne filtry gmail.com

Karol Dudek

Mam pewien problem z gmail.com. Posiadam pocztę na własnym serwerze w
domenie @sli.pl. Jeśli wyślę jakiegoś maila na jakiekolwiek konto na
gmail.com to trafia ono do zakładki SPAM. Wysłałem do ~12 ludzi i
zawsze trafiało do katalogu SPAM, ludzie oznaczali że to NIE SPAM i
jak im wtedy wysłałem kolejną wiadomość to już trafiała normalnie. Ale
jak wysłałem na kolejne konta to zawsze pierwsza wiadomość trafia do
SPAM.

Zaznaczam że na 100% nie jest rozsyłana z mojego serwera żadna
niechciana poczta. Mam stały adres IP, ustawiony revDNS nie miałem
ustawionego w DNS wpisu o SPF, ale go dodałem i nadal lipa. Dodałem
także swoje domeny do abuse.net, zgodnie z zaleceniami google (http://
mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=pl&answer=81126). Ponadto
zaznaczam, że w domenie istnieją dwa konta z których nie jest
rozsyłana żadna seryjna wiadomość itp ani NIGDY nie była rozsyłana,
jedynie mail'e wykorzystywane do komunikacji :) Czyli ktoś wysyła
maila ja odpowiadam itp.

Skończyły mi się pomysły, jak zrobić żeby gmail normalnie przyjmował
wiadomości. Chciałbym rozwiązać ten problem zauważywszy że spora część
ludzi używa maili w gmail.com, a ostatnio się przydarzyła mi przykra
sytuacja bo ktoś wiadomości ode mnie nie otrzymał na czas...

Jak ktoś ma jakieś pomysły, jak rozwiązać problem to proszę o pomoc.

Lemat

Karol Dudek wrote:

> [...]
> jak im wtedy wysłałem kolejną wiadomość to już trafiała normalnie. Ale
> jak wysłałem na kolejne konta to zawsze pierwsza wiadomość trafia do

problemem jest tepsa i jej zakres 83.0.0.0/11 w którym jest za dużo zombie
rozsiewających spam a za mało normalnej poczty. proporcje te powinny się
nieco zmienić w grudniu, kiedy tepsa odetnie port 25 tcp neostradowcom.

wtedy zostanie ci tylko problem z bezpośrednim sąsiedztwem, dla przykładu
/24 ma następujące wpisy w CBL:

20090107:83.13.88.34
20090107:83.13.88.218
20090108:83.13.88.34
20090108:83.13.88.218
20090111:83.13.88.34
20090111:83.13.88.218
20090115:83.13.88.34
20090115:83.13.88.218
20090123:83.13.88.34
20090123:83.13.88.218
20090123:83.13.88.214
20090123:83.13.88.74
20090203:83.13.88.34
20090203:83.13.88.214
20090203:83.13.88.74
20090203:83.13.88.154
20090203:83.13.88.138
20090203:83.13.88.218
20090301:83.13.88.34
20090301:83.13.88.154
20090419:83.13.88.34
20090419:83.13.88.74
20090419:83.13.88.138
20090419:83.13.88.83
20090509:83.13.88.34
20090509:83.13.88.74
20090509:83.13.88.83
20090509:83.13.88.122
20090509:83.13.88.138
20090509:83.13.88.250
20090509:83.13.88.234
20090702:83.13.88.34
20090702:83.13.88.74
20090702:83.13.88.122
20090702:83.13.88.54
20090702:83.13.88.50
20090727:83.13.88.34
20090727:83.13.88.122
20090727:83.13.88.50
20090812:83.13.88.34
20090812:83.13.88.122
20090812:83.13.88.50
20090913:83.13.88.34
20090913:83.13.88.50

jak widać 83.13.88.34 rozsyła spam od roku i tepsa ma to w dupie, reputacja
leci na łeb i twoja poczta utyka w katalogu /SPAM. Oczywiście /24 podałem z
lenistwa, równie dobrze gmail może mieć /16 na czarnej liście.

tak więc słowo kluczowe: smarthost z adresem IP poza tepsą.
Lemat
easyISP jest spam friendly - utrzymuje notorycznego spamera polandexport /
ipeik / netex-sterling, pomóżcie ich przekonać nie wykupując u nich
hostingu.

Karol Dudek

Dzięki za info, na to bym nie wpadł. :)
Jest jakaś możliwość, powiadomić gmail.com żeby mój adres wpisali do
białej listy? Skoro nigdy na żadnych rbl'ach itp nie było moich
adresów? Albo do TP napisać żeby przydzielili jakieś nowe adresy, z
innej puli?

Lemat

Karol Dudek wrote:

> Dzięki za info, na to bym nie wpadł. :)
> Jest jakaś możliwość, powiadomić gmail.com żeby mój adres wpisali do
> białej listy?

wątpię. Zignorują cię - jesteś za mały. Oni takich próśb mają tysiące i już
opracowali zgrabny ruch nadgarstka przeklikujący to do /dev/null

> Skoro nigdy na żadnych rbl'ach itp nie było moich
> adresów?

Bezpośrednio - nie. Ale pośrednio to twój adres siedzi w np. UCEPROTECT L2,
L3. Oraz siedział pewne w dul.dnsbl.sorbs.net. Więc twoje stwierdzenie jest
fałszywe ;).

> Albo do TP napisać żeby przydzielili jakieś nowe adresy, z
> innej puli?

Aż parsknąłem śmiechem. Tpsa nie ma chyba takiej sieci wolnej od spamu. Oni
nawet mają IP 212.244.73.235 należący do ich dyrekcji ("Dyrekcja Spolki TP
S.A.") na czarnej liście. To jest moloch w którym wszyscy wszystko mają w D.
Możesz jedynie pisać o "obniżenie abonamentu z powodu wadliwej usługi"

Karol Dudek

No to już wiem dlaczego mają oni tak "skuteczny" system antyspamowy
skoro mają też i dobre serwery na blacklistach.

> [...]
> L3. Oraz siedział pewne w dul.dnsbl.sorbs.net. Więc twoje stwierdzenie jest

Gdzie jest mój adres widoczny i jak to sprawdzić, oraz ważna
informacja kiedy tam trafił. Bo być może przed tym jak te adresy
zostały mi przydzielone.

> [...]
> Możesz jedynie pisać o "obniżenie abonamentu z powodu wadliwej usługi"

To ciekawe, ciekawe ;) Może do RIPE po nowe adresy? :P (to oczywiście
żart)

Pozdro

Lemat

Karol Dudek wrote:

> Gdzie jest mój adres widoczny i jak to sprawdzić, oraz ważna
> informacja kiedy tam trafił. Bo być może przed tym jak te adresy
> zostały mi przydzielone.

nie zrozumiałeś - są czarne listy, które nie listują pojedynczych IPków
(twoich) a całe sieci typu /24 - taki jest właśnie UCEPROTECT L2 i L3, oraz
DULe SORBSa

Karol Dudek

On 26 Wrz, 19:25, Lemat <#...@lemat.priv.pl> wrote:

> nie zrozumiałeś - są czarne listy, które nie listują pojedynczych IPków
> (twoich) a całe sieci typu /24 - taki jest właśnie UCEPROTECT L2 i L3, oraz
> DULe SORBSa

Spoko, dzięki za info. Pytanie czy jest jakiś automat co sprawdza czy
IP się znajduje w jakiś "spam-listach"? Znalazłem coś takiego na
http://www.nospam-pl.net/rbl.php, ale nie wiem może jest coś lepszego
(ogólnie dostępnego rzecz jasna)?

Swoją drogą nie wiesz czy Netia i inni operatorzy maja podobne
problemy na swoich IP? Bo ewentualnie można by zmienić operatora (na
razie głośnio myślę :) Albo jeszcze fajniejsze rozwiązanie, żeby
zakręcić się o własnych kilka IP z RIPE. Problem z tym jakie koszty by
takie przedsięwzięcie mogło osiągnąć? Bo własne adresacie to tylko z
PI czyli musiał bym mieć własnego AS'a? :/

Lemat

Karol Dudek wrote:

> Spoko, dzięki za info. Pytanie czy jest jakiś automat co sprawdza czy
> IP się znajduje w jakiś "spam-listach"? Znalazłem coś takiego na
> [...]

robtex.com
google->multi rbl check

> Swoją drogą nie wiesz czy Netia i inni operatorzy maja podobne
> problemy na swoich IP?

chodzi o operatorów DSLowych? tak, w większym lub mniejszym stopniu tam
gdzie windowsy+lamerzy+ladmini tam problemy.

Netia i Dialog też siedzą w L2, L3 UCEPROTECTa

najlepiej to wygląda na łączach "korporacyjnych", ale to są koszty o rząd
wielkości większe. Za to stosunek hamu do spamu o niebo lepszy.

> [...]
> takie przedsięwzięcie mogło osiągnąć? Bo własne adresacie to tylko z
> PI czyli musiał bym mieć własnego AS'a? :/

słowo kluczowe: smarthost
wykupujesz kawałek hostingu - tak abyś miał własny adres IP (czyli raczej z
tych droższych* ), raczej u takiego ISP, który nie lubi spamerów i jego IPki
nie lądują na czarnych listach. Stawiasz tam smarthosta dla poczty
wychodzącej ale nie stawiasz tam MXa dla poczty przychodzącej. Ustawiasz
odpowiednio SPF. I to załatwia sprawę.
Jak ISP wyląduje na czarnych listach to wysyłasz opierdol i zmieniasz go na
innego. Dla przykładu w tej chwili widzę superhosta i crowleya na liście
SBL.

*) typu netart, kei. Home przez ostatnie kilka lat skiepścił się utrzymuje
spamerów (np. wróżka elwira) i kompletnie nic z tym nie robi. Zresztą
wybierz sam z listy na top100.pl i sprawdź czy ich nie ma na liście SBL
http://www.spamhaus.org/sbl/index.lasso