szkolka

Vax

kolejne zadanko (na algorytmizacje tym razem) ;))

wywolanie funkcji roma(N) gdzie N jest naturalne
ma zwrocic stringa z zapisem liczby w cyfrach rzymskich ;)

na "deser" wlasnie wymyslona ciekawostka:
<script>
</script>
moze pomoc w weryfikacji wynikow wlasnej funkcji ;)

v.
PS. liczy sie elegancja, a nie zestaw if'ow ;))
PS2. jak ktos chce, moze tez zrobic w druga strone - z rzymskich na arabskie
:)
PS3. jak komus _bardzo_ to pomoze, moze przyjac N<4000 ;)

Coder

> PS2. jak ktos chce, moze tez zrobic w druga strone - z rzymskich na
arabskie
> :)

A mozna zrobic 'w dwie strony' ? :P

> PS3. jak komus _bardzo_ to pomoze, moze przyjac N<4000 ;)

Hmm.. jakies ograniczenie trzeba bedzie wprowdzic, w koncu trudno zapisac
1000000 w rzymskim systemie ;)

Pozdrawiam

Krzyszt_off

> PS3. jak komus _bardzo_ to pomoze, moze przyjac N<4000 ;)

Znaczy sie - MMMCMXCIX. Mowze do nas po rzymsku ;)

Krzysiek

Coder

Pierwsze podejscie (czyli jak zwykle w moim przypadku - niewypal ;)):

function Roma(N){
if(!N||N>=4000)return false
var R='',s=[
['I','II','III','IV','V','VI','VII','VIII','IX'],
['X','XX','XXX','XL','L','LX','LXX','LXXX','XC'],
['C','CC','CCC','CD','D','DC','DCC','DCCC','CM'],
['M','MM','MMM']]
N=N.toString().split('').reverse()
for(i=N.length-1;i>=0;i--)if(N[i])R+=s[i][N[i]-1]
return R
}

> PS. liczy sie elegancja, a nie zestaw if'ow ;))

Jak widac poszedlem na latwizne. Chociaz z drugiej strony - czy jest sens
wymyslac jakis skomplikowany algorytm dla tak prostego zadania ?

> PS2. jak ktos chce, moze tez zrobic w druga strone - z rzymskich na
arabskie
> :)

Hehe.. sprobuje.

> PS3. jak komus _bardzo_ to pomoze, moze przyjac N<4000 ;)

Z matematyki orlem nigdy nie bylem.. Czy da sie przedstawic w systemie
rzymskim liczbe wieksza lub rowna 4000 ? Oczywiscie nie chodzi mi o cos w
stylu:

MMMM[itd.]

Da sie ?

Pozdrawiam

Krzyszt_off

> PS2. jak ktos chce, moze tez zrobic w druga strone - z rzymskich na
arabskie

function Arab(rome){
function Digit(a){
return
a=='I'?1:a=='V'?5:a=='X'?10:a=='L'?50:a=='C'?100:a=='D'?500:a=='M'?1000:0
}
var sum=0
for(var i=0;i<rome.length;i++)

sum-=Digit(rome.charAt(i))*((Digit(rome.charAt(i))<Digit(rome.charAt(i+1)))*
2-1)
return sum
}

Nie mam teraz czasu na pierwsza czesc ;-(

Krzysiek

P.S.: jak Ci sie podoba moj boolean * 2 - 1 ? - pozbylem sie if-else ;)

Coder

Użytkownik "Vax" <v...@ircx.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> <script>
> </script>
> moze pomoc w weryfikacji wynikow wlasnej funkcji ;)

Co ciekawe IE6 (nie wiem jak starsze wersje) przeznacza na liczbe porzadkowa
w <ol> tylko kilkadziesiat pikseli. W rezultacie dluzsze liczby sie nie
mieszcza i ich czesc jest ukrywana (po lewej stronie). Czyzby bug ?

Pozdrawiam

Vax

Użytkownik "Coder" <mic...@w.pl> napisał w wiadomości

> Pierwsze podejscie (czyli jak zwykle w moim przypadku - niewypal ;)):
[...]

> Jak widac poszedlem na latwizne. Chociaz z drugiej strony - czy jest sens
> wymyslac jakis skomplikowany algorytm dla tak prostego zadania ?

sens jest, a i temat ciekawy, znasz system binarny, szesnatkowy,
dziesietny... a tu masz piatkowo-dwojkowy naprzemienny ;))
najciekawsze algorytmy bazuja na zauwazaniu prawidlosci,
nie na silowym rozwiazaniu ;)

[...]

> Z matematyki orlem nigdy nie bylem.. Czy da sie przedstawic w systemie
> rzymskim liczbe wieksza lub rowna 4000 ? Oczywiscie nie chodzi mi o cos w
> [...]

wlasnie MMMMMM.....
ale mozemy poteoretyzowac i dodac kolejne wagi
5000, 100000 itd. literek troche zostalo ;)

v.

Vax

> [...]
> w <ol> tylko kilkadziesiat pikseli. W rezultacie dluzsze liczby sie nie
> mieszcza i ich czesc jest ukrywana (po lewej stronie). Czyzby bug ?

yhy - ale mozesz poprzedzic <center> a takze <small> - pomaga ;)

w innych przegladarkach tez bywa "smiesznie" :)

v.

Vax

Użytkownik "Krzyszt_off" <leszek...@grube.ryby.pl> napisał w wiadomości
[...]

skupmy sie narazie na tym kawaleczku:

> function Digit(a){return
a=='I'?1:a=='V'?5:a=='X'?10:a=='L'?50:a=='C'?100:a=='D'?500:a=='M'?1000:0}

a ja sobie "z palucha" napisze pare innych "Digitow" :)

function
Digit(a,d,s){for(a='IVXLCDM'.indexOf(a),s=1,d=2;a--;s*=d=7-d);return s}
function Digit(a,s){for(a='IVXLCDM'.indexOf(a),s=1;a--;s*=a&1?2:5);return s}
function Digit(a){a='IVXLCDM'.indexOf(a);return
Math.pow(2,a>>1)*Math.pow(5,++a>>1)}
function Digit(a){a='IVXLCDM'.indexOf(a);return Math.pow(10,a>>1)*(a&1?5:1)}

wszystkie _algorytmiczne_, ktory Ci sie najbardziej podoba? ;)

w dodatku to nie wszystkie metody, ale ciekawe,
ze jest ich az tyle na tak pozornie blache zagadnenie :)

> P.S.: jak Ci sie podoba moj boolean * 2 - 1 ? - pozbylem sie if-else ;)

ten zakres materialu uwazaj za opanowany ;)

pozdrawiam - v.

Coder

> [...]
Math.pow(10,a>>1)*(a&1?5:1)}

> wszystkie _algorytmiczne_, ktory Ci sie najbardziej podoba? ;)

:-O (szczeka mi opadla). Ja wysiadam, to nie moj poziom ;).

Pozdrawiam

Bogdan Błaszczak

> kolejne zadanko (na algorytmizacje tym razem) ;))

<script>

function roma(N){
var b,i,o,a,s='',
R=['I','V','X','L','C','D','M']

for(b=R.length-1;b>=0;b--){
a=Math.pow(10,b>>1)*(b&1?5:1)
o=Math.floor(N/a)
if(o<4)for(i=0;i<o;i++)s+=R[b]
else{i=s.slice(-1)==R[b+1]
s=(i?s.slice(0,-1):s)+R[b]+R[b+(i?2:1)]}
N-=o*a}
return s
}

</script>
</head><body style="margin-left:200px">
<script>
xx=prompt('?',3999)
ss=!~~xx||xx>3999?'Spadaj':'<ol type=I start='+xx+
document.write(ss)
</script>

Krzyszt_off

> [...]
> w <ol> tylko kilkadziesiat pikseli. W rezultacie dluzsze liczby sie nie
> mieszcza i ich czesc jest ukrywana (po lewej stronie). Czyzby bug ?

W IE 5.0 nie mozna za to zaznaczyc tak wygenerowanego tekstu... - zaznacza
mi sie tylko spacja, ktora nie wiedziec czemu, siedzi w srodku liczby.

Krzysiek

Krzyszt_off

> w dodatku to nie wszystkie metody, ale ciekawe,
> ze jest ich az tyle na tak pozornie blache zagadnenie :)

Ech, czlowiek slepy na starosc ;-)

Na swoje wytlumaczenie mam tylko to, ze spieszylem sie maksymalnie,
zeby siasc do tego jeszcze wczoraj, a ze czasu nie mialem
za bardzo na myslenie, to zrobilem raz-ciach i puscilem posta...

Faktycznie, nietrudno zauwazyc, ze 1,5 10,50 100,500 :>
Mea culpa.

Krzysiek

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <bla...@board.pl> napisał w wiadomości
[...]

no tak, Blatek to Blatek :)))

generalnie algorytmy mozna podzielic na dwa rodzaje:
1. od najwyzszych "wag"
sprawdzamy, ile razy miesci sie 1000, 500, 100 itd.
tworzac ciag przez dodawanie kolejnych, coraz mniej znaczacych
czesci liczby
2. "od tylka strony" - bazujac na badaniu reszty z dzielenia
z podstawy systemu liczbowego - w tym wypadku zachodzi
drobna komplikacja, gdyz system rzymski jest specyficznym
przypadkiem systemu przemiennie-dwojkowo-piatkowego :)))
tu mala <dygresja>, "przelacznik" pomiedzy A i B
realizuje sie np. za pomoca: przelacznik=(A+B)-przelacznik
(zamiast np. przelacznik=(przelacznik==A)?B:A czy innych "ifow" ;)))
w naszym przypadku np. przelacznik=7-przelacznik
</dygresja>

Blatek poszedl droga pierwsza. Mnie osobiscie
ta druga (mniej oczywista) wydaje sie bardziej "wyrafinowana",
ale to juz dywagacje typu "rock czy jazz", nie wdajac sie w dyskusje
co lepsze, mozna tylko stwierdzic, ze jazz "rozumie" mniej osob,
a dobra muzka i tak jest dobra, bez wzgledu na gatunek :)))

skrypt Blatka nie wymaga chyba wiekszych komentarzy?
dorzuce tylko kilka "dingsow", ale to juz "poza konkurencja",
wszak nacisk kladlismy na _algorytm_ :))

> R=['I','V','X','L','C','D','M']

mozna by np.: R='I V X L C D M'.split(' ') ;)))
wiem, wiem... "zboczenie" ;))

[...]

> R[b+(i?2:1)]
a moze wystarczy R[1+b+i] ?
(wymuszona konwersja bool->int)

coz jeszcze... mozna inaczej rozwiazywac
wyjatki "czworek-dziewiatek" unikajac ciecia
juz wypisanego ciagu...

W kazdym razie Blatek pokazal klase, kto jeszcze
sie pokusi na eleganckie _algorytmiczne_ rozwiazanie
problemu? (moze ta druga metoda? :))))

pozdrawiam - v.
PS. to wlasnie jest piekne w informatyce, ze dobry programista
wychwytuje prawidlowosci i wykorzystuje je, szuka reguly
i uniwersalizuje :))
Sa wprawdzie tacy, ktorzy uwazaja, ze nie forma wazna, wystarczy,
by dzialalo, ale ja jestem zwolennikiem np. _ladnych_ aut,
_ladnych_ mebli, czy _ladnych_ kobiet. Te brzydkie tez "dzialaja",
ale na piekno jest jakby wiekszy popyt.... :)))

v.

Krzyszt_off

> mozna by np.: R='I V X L C D M'.split(' ') ;)))

albo 'IVXLCDM'.split('') - 7 znakow krotsze :>>>

Krzysiek

Krzyszt_off

> a=='I'?1:a=='V'?5:a=='X'?10:a=='L'?50:a=='C'?100:a=='D'?500:a=='M'?1000:0}

function Digit(a){return[1,5,10,50,100,500,1000]['IVXLCDM'.indexOf(a)]}

Wprawdzie nie algorytmicznie (no bo nie bede kopiowal Twojego kodu),
ale troche sie poprawilem :)

Krzysiek

Vax

> albo 'IVXLCDM'.split('') - 7 znakow krotsze :>>>

owszem, ale mialem z tym na ktoryms browserze klopot :)
ale fakt faktem, krotsze :)

v.

Bogdan Błaszczak

> no tak, Blatek to Blatek :)))

bla,bla,bla[...]

> mozna by np.: R='I V X L C D M'.split(' ') ;)))
> wiem, wiem... "zboczenie" ;))

R='IVXLCDM'.match(/./g)
;))

Blatq

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "Vax" <v...@ircx.pl> napisał w wiadomości

<composed>
> 1. od najwyzszych "wag"

> 2. "od tylka strony" - bazujac na badaniu reszty z dzielenia

> ta druga (mniej oczywista) wydaje sie bardziej "wyrafinowana",

> wiem, wiem... "zboczenie" ;))
</composed>

:]]]]]]]]
a tak powaznie to

> [...]
> co lepsze, mozna tylko stwierdzic, ze jazz "rozumie" mniej osob,
> a dobra muzka i tak jest dobra, bez wzgledu na gatunek :)))

dam jeszcze pare(nascie?) godzin szansy innym, a potem tez se pojazzuje :))

BlaTek

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <bla...@board.pl> napisał w wiadomości
[...]
> R='IVXLCDM'.match(/./g)
> ;))

no to "przy okazji" zostaly przerobione "krokie deklaracje tablic"
zarowno literowych, jak i np. nazw miesiecy czy dni tygodnia ;)
fajnie, nie? ;)

v.
jest jeszcze potencjal do wykorzystania tkwiacy w exec,
np. zrobienie ze stringa stream'a, z ktorego mozna
sekwencyjnie czytac znaki, slowa, liczby, itp.,
ale to juz moze innym razem ;)

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
wiadomości news:b09j6g$od1$1...@news.tpi.pl...
[...]

> dam jeszcze pare(nascie?) godzin szansy innym, a potem tez se pojazzuje
:))

daj im wiecej, powiedzmy do poniedzialkowego wieczoru :)))
ja prawde mowiac zrobilem wersje rock i jazz rownolegle :)

a skad to "zadanko" - wlasnie szkolka, taki niby banal,
programistyczna wprawka, ale z "hakiem" (IV, IX etc.)
i wieloma mozliwosciami rozwiazan - mozna "poszalec" :)

v.

Bogdan Błaszczak

> [...]

[...]

> dam jeszcze pare(nascie?) godzin szansy innym, a potem tez se pojazzuje

ok, let's jazz

function roma(N){
var b,i,o,a=2,s='',R='I,V,X,L,C,D,M'.split(',')
for(b in R){
a=7-a;o=N%a;N=(N-o)/a
if(o==4){s+=R[1*b+(N&1)+1]+R[b];i=o*(N&1)}
else{if(i!=4)for(i=0;i<o;i++)s+=R[b];i=0}
}
return s.match(/./g).reverse().join('')
}

BlaTek

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "Vax" <v...@ircx.pl> napisał w wiadomości

[...]

> daj im wiecej, powiedzmy do poniedzialkowego wieczoru :)))

eech puscilismy jednoczesnie
sorry

BlaTek

Bogdan Błaszczak

> [...]
>
> no to "przy okazji" zostaly przerobione "krokie deklaracje tablic"
> zarowno literowych, jak i np. nazw miesiecy czy dni tygodnia ;)

uwaga, w NS/Moz to bedzie calkiem normalna tablica
w IE nia tak calkiem
mozna sie nadziac przy petli for..in

BlaTek

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
wiadomości news:b0balh$htp$1...@news.tpi.pl...

[...]

> uwaga, w NS/Moz to bedzie calkiem normalna tablica
> w IE nia tak calkiem

no wiesz, cos z gatunku Nie DoViary ;)))

function isIE(){return!!'kurwa'.match(/./g).input}

BlaTek
ps. sorry ze klne, ale nie moglem sie powstrzymac

Vax

> [...]
wiadomości news:b0balh$htp$1...@news.tpi.pl...
[...]
> uwaga, w NS/Moz to bedzie calkiem normalna tablica

czytajac dokumentacje da sie wychwycic ow niuans ;)

v.

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
wiadomości news:b0b9tq$bhe$1...@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
> [...]

motyw zagrany bardzo ladnie, ze az chce sie wspolnie poimprowizowac ;)))
moge wiec wtracic swoich kilka dzwiekow? :)

> function roma(N){
> var b,i,o,a=2,s='',R='I,V,X,L,C,D,M'.split(',')
> for(b in R){
> a=7-a;o=N%a;N=(N-o)/a
> if(o==4){s+=R[1*b+(N&1)+1]+R[b];i=o*(N&1)}
> else{if(i!=4)for(i=0;i<o;i++)s+=R[b];i=0}
> }
> return s.match(/./g).reverse().join('')
> }

gdyby tak, zamiast for-in tablicy wag
zastosowac:

b=0;while(N)

W sumie bardziej naturalne wydaje sie iterowanie
dopoki liczba istnieje, niz poki starczy cyfr na reprezentacje ;)

teraz ow if... to, ze mozna (o>3) zamiast (o==4) to drobiazg ;)
bardziej chodzi o to else... mozna by np.:

if(o>3)s+=R[b+N%2+1],N&=-2,o=1

zalatwiamy po kolei:
a) dokladamy do stringa odpowiednio wyzsza literke
rzymska w zaleznosci od parzysosci N
b) samo N bezwarunkowo "uparzystowujemy" przez uciecie najmlodszego bitu
c) reszte z dzielenia ustawiamy na 1

...po czym nastapilo by juz naturalne i bezwarunkowe:

while(o--)s+=R[i];b++

i zamkniecie zewnetrznego while...
Tak, teraz tylko odwracanie stringa. Jednak dlugie...
Mozna by z niego zrezygnowac na rzecz zastapienia
wszytskich "s+=cokolwiek" sekwencja "s=cokolwiek+s"
nieznacznie tylko dluzsza ;)

moze wiec jakos tak (wersja robocza):

function rome(N,s,R,b,a,o){
R='IVXLCDM'.split(s='');b=0;a=2
while(N){
o=N%(a=7-a);N=N/a^0
if(o>3)s=R[b+N%2+1]+s,N&=-2,o=1
while(o--)s=R[b]+s;b++
}
return s
}

z komentarzem:
1. ucieczka przed lokalizacja za pomoca var ;)
2. inicjacja zmiennych, gdzie Blatek zazyczyl sobie aby:
N - liczba przetwarzana
s - string wynikowy
R - tablica cyfr rzymskich
b - wskaznik na aktualnie "przetwarzana" cyfre rzymska
a - przelacznik 2|5
o - reszta z dzielenia
(uzylem jednak split('') nie mogac sie oprzec pokusie rownoczesnej
deklaracji s='' ;))))
3. glowna petla, realizowana dopoty jest co liczyc
4. alternatywny sposob na wyciagniecie czesci calkowitej i reszty z
dzielenia :)
5. reakcja na wypisanie wiecej niz 3 jednakowych cyferek
nalezy wypisac odpowiednio wyzsza cyfre, by pozniej poprzedzic
ja _jedna_ aktualnie przetwarzana. N musi stac sie przy tym parzyste.
Nie pytajcie dlaczego, zastanowcie sie przez chwile sami ;p
(a dokladnie, w pewnych okolicznosciach pomniejszone o 1,
co na jedno w sumie wychodzi, wiec dlaczego z tego nie skorzystac?)
6. normalne juz wypisywanie cyfr, tak, jakby tego calego cyrku
z reszta=4 nie bylo, stad brak else
7. no to lecimy od poczatku (do pierwszego while)

tez "jazz" - choc juz nieco inny (co nie znaczy, ze lepszy, po prostu inny
;))

pozdrawiam - v.

VooDoo

> tez "jazz" - choc juz nieco inny (co nie znaczy, ze lepszy, po prostu inny

Po wyczynach BLATKA i VAXA na usta cisna mi sie tylko gratulacje. Panowie
gratuluje wiedzy. Chcialbym umiec choc czesc tego czego Wy jestescie w
stanie uzywac bez najmniejszej pomocy jakis zrodel. GRATULUJE !!!!

P.S.
Jak sie uczyc JS ? Dodam ze jestem w trakcie czytania kursu BLATKA (bardzo
dobry).
I moze ktos moglby mi jeszcze jakos wyjasnic petle w jakis przyjazny sposob
tak zebym wiedzial kiedy i gdzie je stosowac

Jeszcze raz Wasz wiedza to mistrzostwo ja nie moge wyjsc z podziwu i nie
myslcie ze to wazelina :-)

pozdrawiam
Voodoo

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "Vax" <v...@ircx.pl> napisał w wiadomości

[...]

> b) samo N bezwarunkowo "uparzystowujemy" przez uciecie najmlodszego bitu

rzeklbym "wyzerowanie" ;)
"uciecie" w pierwszym momencie falszywie mi sie skojarzylo z przesunieciem
bitowym w prawo.

W tym miejscu, bardziej "pogladawe" (nie mylic z "lepsze";) wydaje mi sie
AND-owanie z bitowa negacja jedynki. Przy okazji kumulujac dwie instrukcje
np

zamiast
N&=-2,o=1

moznaby
N&=~(o=1)

ale to juz kwestia indywidualnego poczucia estetyki... bajtow tyle samo;)))

[...]

> Tak, teraz tylko odwracanie stringa. Jednak dlugie...
> Mozna by z niego zrezygnowac na rzecz zastapienia
> wszytskich "s+=cokolwiek" sekwencja "s=cokolwiek+s"

racja... po co odwracac cos co mozna od razu ustawic w odpowiedniej
kolejnosci :)

[...]

> function rome(N,s,R,b,a,o){
> R='IVXLCDM'.split(s='');b=0;a=2
> while(N){
> o=N%(a=7-a);N=N/a^0
> if(o>3)s=R[b+N%2+1]+s,N&=-2,o=1
> while(o--)s=R[b]+s;b++
> }
> return s
> }
>
> z komentarzem:

[...]

> [...]
> (a dokladnie, w pewnych okolicznosciach pomniejszone o 1,
> co na jedno w sumie wychodzi, wiec dlaczego z tego nie skorzystac?)

Pozostale punkty to betka, ale w punkcie piatym to mi szczeka dosc nisko
opadla. Masz Ty bracie kaaaaawal wyobrazni!!!

No i coz ja teraz mam zrobic, zeby wydac jeszcze jakis dzwiek w tym
duecie??!!
Chodza sluchy, ze wielka sztuka jest wyrwac Vaxowi kilka bajtow z kodu (i
bynajmiej nie mam na mysli wciec czy nl-ow:). Tak wiec podwijam rekawy,
likwiduje if-a i wyrywam 9 bajtow ;p

jazz must go on...

function rome(N,s,R,b,a,o){
R='IVXLCDM'.split(s='');b=0;a=2
while(N){
o=N%(a=7-a);N=N/a^0

while(o)s=R[o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b]+s;b++
}
return s
}

pozdrawiam
BlaTek

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "VooDoo" <p...@exodusnet.org> napisał w wiadomości

inny

[...]

> Jak sie uczyc JS ? Dodam ze jestem w trakcie czytania kursu BLATKA (bardzo
> dobry).

Ksiazki i kursy moga (choc nie musza) byc dobre tylko w bardzo poczatkowym
okresie. Na pewnym etapie pozostaje juz tylko dokumentacja i... wyobraznia!
Wyobraznia, ktorej nie kazdemu moze nastarczyc...
Choc zdarzaja sie miejsca, w ktorych calkiem niezle mozna wyobraznie
pobudzic. Np. na tej grupie :)))

> I moze ktos moglby mi jeszcze jakos wyjasnic petle w jakis przyjazny
sposob
> tak zebym wiedzial kiedy i gdzie je stosowac

Trudno powiedziec co to jest przyjazny sposob. To co dla jednego jest super
przyjazne, dla innego moze byc nie do przelkniecia. Dlatego trzeba probowac
czerpac z roznych zrodel.

var tablica=[]
tablica[0]='pierwszy obieg petli'
tablica[1]='drugi obieg petli'
tablica[2]='trzeci obieg petli'

for(var i=0;i<tablica.length;i++){
alert(tablica[i])
}

pozdrawiam
BlaTek

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
wiadomości news:b0eg1c$ih5$1...@news.tpi.pl...
[...]
> rzeklbym "wyzerowanie" ;)

no coz, w jezykach programowania wyrazam
sie jednka scisliej niz np. w polskim ;))

[...]

> moznaby
> N&=~(o=1)
>
> ale to juz kwestia indywidualnego poczucia estetyki... bajtow tyle
samo;)))

nie widze przeciwskazan :)

[...]

> [...]
> while(N){
> o=N%(a=7-a);N=N/a^0
> while(o)s=R[o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b]+s;b++

wydajnosc nieznacznie spadla np. dla: MMMCCCXXXIII (3333)
warunek trzepie sie 12 razy zamiast 4, ale to juz urok tej konkretnej
"soloweczki" ;)

urwales 9... to ja z tego urwe jeszcze wiecej ;)

function rome(N,s,R,b,a,o){
for(R='IVXLCDM'.split(s=''),b=0,a=2;N;b++)
for(o=N%(a=7-a),N=N/a^0;o;)s=R[o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b]+s
return s
}

...i mniemam, ze to jeszcze nie wszystko, co mozna urwac :)))
to skrocilem "na szybciora" zmieniajac jedynie while na for'y,
bez zaglebiania sie w reszte ;) - eh, jak latwo mnie czasem podpuscic... ;)

v. :)))

VooDoo

WOW

Krzyszt_off

> ...i mniemam, ze to jeszcze nie wszystko, co mozna urwac :)))
> to skrocilem "na szybciora" zmieniajac jedynie while na for'y,
> bez zaglebiania sie w reszte ;) - eh, jak latwo mnie czasem podpuscic...
;)

Widze, ze sie niezle jazzy odchodzily w weekend...
Niezle mnie zaskoczyliscie z BlaTkiem, jak zwykle :>
Ja ze swojej strony chcialem tylko "wyrwac" Ci ze 3 znaki - poprzez pozbycie
sie R - ktore jest chyba srednio potrzebne - wpadles w pulapke
optymalizacji,
bo chciales miec jednoczesnie zadeklarowany s, tymczasem "normalnie" jest
krocej, co prawda split wykonuje sie za kazdym razem, ale co tam ;)

function rome(N,s,b,a,o){
for(s='',b=0,a=2;N;b++)

for(o=N%(a=7-a),N=N/a^0;o;)s='IVXLCDM'.split('')[o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b]+
return s
}

Krzysiek

Vax

Użytkownik "Krzyszt_off" <leszek...@grube.ryby.pl> napisał w wiadomości
[...]
> wpadles w pulapke
> optymalizacji,

to nie pulapka, to nawyk ;))

> bo chciales miec jednoczesnie zadeklarowany s, tymczasem "normalnie" jest
> krocej, co prawda split wykonuje sie za kazdym razem, ale co tam ;)

no wlasnie...

najwazniejszymi przeslankami sa takie sprawy,
jak deklaracja stalych wyrazen jako zmienne,
wyciaganie co sie da poza petle, by nie krecic
jalowo zbytecznych w kazdym kroku instrukcji,
etc. etc.
powstaje (w zalozeniu) ladny algorytm,
teraz pora to zakodowac, najlepiej oszczednie w znakach...

osobna dziedzina sztuki jest kompresja objetosci kodu
kosztem jego wydajnosci - to juz raczej ciekawostka :)
(osobna dziedzina sztuki)
W zamierzchlych czasach ZX Spectrum i stacji dyskow
do tegoz z rozmiarem sektora 512 byte'ow uprawialo
sie taka sztuke dla np. BASIC'a.
Zamiast i=0 pisalo sie i=NOT PI - 0 to bylo:
'0'+#14+XXXXX gdzie 5 ostatnich byte'ow bylo reprezantacja
liczby na potrzeby spectrumowskiego arytmometru,
zas NOT PI to byly tylko dwa tokeny (po bajcie na kazdy).
analogicznie. Podobne patenty istnialy na inne liczby,
a wszytsko to po to, by np. 600 byte'ow (dwa sektory-1024)
upchnac w 512 ;)))

...no koniec archeologii

pozdrawiam - v.

PS. a to, co napisales _tez_ da sie skrocic ;)

Krzyszt_off

> PS. a to, co napisales _tez_ da sie skrocic ;)

No to ostatecznie pozbywam sie tablicy - kolejne 3 znaki :>

for(s='',b=0,a=2;N;b++)
for(o=N%(a=7-a),N=N/a^0;o;)

s='IVXLCDM'.charAt(o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b)+s

Krzysiek

Krzyszt_off

Zarywam kolejne 2 znaki - razem udalo mi sie "wydrzec" 8 :)

for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)
for(o=N%a,N=N/a^0;o;)

s='IVXLCDM'.charAt(o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b)+s

Troche poprzestawialem kod, ale to akurat nie jest istotne,
natomiast zwroc uwage na s=b=''

Za jednym zamachem deklaruje pustego stringa, oraz inicjuje b jako 0
- co prawda to, ze b jest zerem, wychodzi dopiero przy inkrementacji:

var b
alert(b++) // kicha

b=''
alert(b++) // 1 - i o to chodzi

Vax, say You are proud of me... ;-)

Krzysiek

Vax

Użytkownik "Krzyszt_off" <leszek...@grube.ryby.pl> napisał w wiadomości

[...]
skoro juz:

s='IVXLCDM'.split('')[o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b]+s

to czemu nie:

s='IVXLCDM'.charAt(o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b)+s

? ;)))

v.
PS. "cos tak czuje", ze to jeszcze nie koniec... ;)

Krzyszt_off

> Vax, say You are proud of me... ;-)

Ech, lepiej nie mow (na razie) ;-(((

Krzysiek

Krzyszt_off

> Zarywam kolejne 2 znaki - razem udalo mi sie "wydrzec" 8 :)

> for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)
> for(o=N%a,N=N/a^0;o;)
> s='IVXLCDM'.charAt(o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b)+s

No coz, poprawiam ten kod (przy niektorych liczbach dzialal
nieprawidlowo) - dodaje jeden znak + ("nie tylko dla orlow
- toFloat") - ale i tak jest to o 1 znak mniej :)

for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)
for(o=N%a,N=N/a^0;o;)

s='IVXLCDM'.charAt(o-->3?+b+N%2+(N&=~1,o=1):b)+s

> Ech, lepiej nie mow (na razie) ;-(((

Teraz mozesz :>

Krzysiek

Krzyszt_off

> skoro juz:
> s='IVXLCDM'.split('')[o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b]+s
>
> to czemu nie:
>
> s='IVXLCDM'.charAt(o-->3?b+N%2+(N&=~1,o=1):b)+s

Hehe, zrobilem to juz dawno :P

Krzysiek

Vax

Użytkownik "Krzyszt_off" <leszek...@grube.ryby.pl> napisał w wiadomości
[...]

> natomiast zwroc uwage na s=b=''
[...]

> Vax, say You are proud of me... ;-)

olac postincrementacje, ale...
spostrzezenie iz w np. charAt argument ''==0
jest godne podziwu :))))

pozdrawiam - v.

PS. rwiesz dalej? :))
function rome(N,s,b,a,o){
for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)
for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)s='IVXLCDM'.charAt(o&2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+s
return s
}

Krzyszt_off

> olac postincrementacje, ale...
...ale warto wiedziec :)

> PS. rwiesz dalej? :))
> function rome(N,s,b,a,o){
> for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)
> for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)s='IVXLCDM'.charAt(o&2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+s
> return s
> }

Wynik dzialania Twojej funkcji:

II
IV
IV
VI
VII
IX
IX
XI
XII
XIV
XIV
XV
XVI
XVII
XIX
XIX
XX

Tez sie na tym nacialem, tylko w inny sposob, w jednym z moich poprzednich
postow, do ktorego zreszta wypuscilem errate. Wiec Vax, Ty tez sie popraw :P

Krzysiek

Vax

Użytkownik "Vax" <v...@ircx.pl> napisał w wiadomości

errata - literowka, zamiast "&2" winno byc ">2"

function rome(N,s,b,a,o){
for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)

for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)s='IVXLCDM'.charAt(o>2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+s
return s
}

dzieki '-' w srodku mam "toFloat" bez wymuszania nadmiarowym '+' na poczatku
;)))

v.

Vax

> Wynik dzialania Twojej funkcji:

> II
> IV
> IV

[...]

blednie poszlo &2 zamiast >2, "&" to wynik poszukiwania oszczednosci
gdzie indziej, nie usuniety przed wyslaniem - errata poszla przed momentem
;)

v.

Krzyszt_off

IVXLCDM... Wlasnie zauwazylem, ze autorzy wielu terminow
(skrotow) zwiazanych z informatyka musieli sporo siedziec
nad cyframi rzymskimi...

XML
VIM
VXD
DLL
MCI
MDI
VCL
CLX
DVD
ICM

Znacie jeszcze cos (trzyliterowego)? :-)

Krzysiek

Bogdan Błaszczak

> [...]
>
> function rome(N,s,b,a,o){
> for(s=b='',a=5;N;b++,a=7-a)
> for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)s='IVXLCDM'.charAt(o>2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+s

dobrze sie bawicie cooo? :)))

urywam jeden znak poprzez xorowa wersje przelacznika

function rome(N,s,b,a,o){
for(s=b='',a=5;N;b++,a^=7)

for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)s='IVXLCDM'.charAt(o>2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+s
return s
}

BlaTek
ps. i tak powstaje cos czego nikt pozniej nie rozumie, a jednak dziala
:)))))

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
wiadomości news:b0h54d$no9$1...@news.tpi.pl...
[...]

> dobrze sie bawicie cooo? :)))

yessssssss :)))))

> urywam jeden znak poprzez xorowa wersje przelacznika

E-U-RE-KA !!!
na to wlasnie czekalem, a jakos nikt nie kwestionowal
mojego a=7-a, a 111(2) az _kluje_ w oczy :)))))))))))))

> ps. i tak powstaje cos czego nikt pozniej nie rozumie, a jednak dziala
> :)))))

praca zbiorowa zrozumiala jedynie przez autorow i ok 5 postronnych osob,
ktorej analiza zajmuje duzo wiecej niz samo napisanie ;)))

ufff - v.
PS. czyzby to juz koniec? (mam jakies "niejasne" przeczucia, ze nie ;)))

Krzyszt_off

> PS. czyzby to juz koniec? (mam jakies "niejasne" przeczucia, ze nie ;)))

Ha! Mam Cie!!! Teraz wszystko jasne - jesli jeszcze chcesz cos z tego
kodu wyciac, to znaczy, ze jednak jestes cyborgiem. Kamien z serca
- moge isc spokojnie spac i rano bez nerwow czytac dalej ten watek...

A tak na powaznie:
zastanawiam sie, czy zonglowac dalej tymi pileczkami, czy tez
skombinowac jakies nowe... Siedze i przerzucam bloki kodu z miejsca
na miejsce, bawie sie operatorami itp., ale ciagle to jest ten sam kod.
Moze sprobowac inaczej? Podpowiedz, Vax, czy ideal bardzo sie
rozni od obecnej wersji, czy jednak da sie bez radykalnych zmian
skrocic jeszcze ten kod?

Krzysiek

P.S.: Coder, a Ty gdzie sie podziewasz??? Juz tyle czasu ten watek
trwa, a Ciebie ani widu, ani slychu, tudziez czytu postu.

Coder

> P.S.: Coder, a Ty gdzie sie podziewasz??? Juz tyle czasu ten watek
> trwa, a Ciebie ani widu, ani slychu, tudziez czytu postu.

Pan coder jest chory i lezy w lozeczku. Przy 39C nie jest w stanie sklecic
ani jednego madrego zdania...

Pozdrawiam

Krzyszt_off

Zalecam dwa razy dziennie podwojna dawke operatora this oraz czeste
plukanie gardla operatorem void, a takze - w razie koniecznosci -
postinkrementacje. Acha, zapomnialbym o okladach z setTimeout.
Jak widzisz, JavaScript jest dobre na wszystko, a wiec kuruj
sie i wracaj do zywych.

Krzysiek

Vax

> [...]

...a ja sie tu cholera spodziewalem zachwytow i glebszej
analizy patentu binarnego... czy _nikt_ procz Blatka
nie pamieta poprzedniej "szkolki" z zadaniem "all lights"? ;)))

tam wlasnie bylo napomkniete, ze XOR jest jednoznaczny
i odwracalny ;))
wiec procz:
C=(A*B)/C
C=(A+B)-C
czemu nie:
C=(A^B)^C (tylko calkowite, niestety ;)

a Blatek skorzystal z faktu, ze kolejnosc argumentow
przy XOR nie ma znaczenia, wobec czego
C=C^(A^B) --> C^=(A+B)

...ucial niby tylko jeden byte, ale to jedno z _najladniejszych_ ciec
w tym przykladzie :)))

a co de reszty pytan... "przerzucanie blokow kodu" to chyba eufemizm...
tu mamy do czynienia co najwyzej z zonglowaniem literkami ;))))

eh... nawet spirytusu nie da sie destylowac w nieskonczonosc,
a my juz jestesmy bardzo, bardzo blisko "absolutu"... ;)

v.

Krzyszt_off

> ...a ja sie tu cholera spodziewalem zachwytow i glebszej
> analizy patentu binarnego... czy _nikt_ procz Blatka
> nie pamieta poprzedniej "szkolki" z zadaniem "all lights"? ;)))

Co to jest XOR to nie musisz mi tlumaczyc :P
Prawde mowiac, to sam nie wiem, czemu tego nie zrobilem od razu,
pomyslalem o tym, ale na mysleniu sie skonczylo, bo sie za bardzo
skoncentrowalem na reszcie, i o tamtym zapomnialem...

> eh... nawet spirytusu nie da sie destylowac w nieskonczonosc,
> a my juz jestesmy bardzo, bardzo blisko "absolutu"... ;)

No to niedlugo pijemy? ;-)

Krzysiek

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "Vax" <v...@ircx.pl> napisał w wiadomości

[...]

> eh... nawet spirytusu nie da sie destylowac w nieskonczonosc,
> a my juz jestesmy bardzo, bardzo blisko "absolutu"... ;)

ja tam jeszcze jednego asa w rekawie trzymam... ale sie do tablicy nie
wywrywam
moze Ktos wczesniej to pokaze... choc do dosc hmm.. "ekstremalne" ciecie ;)

BlaTek

Bogdan Błaszczak

> IVXLCDM... Wlasnie zauwazylem, ze autorzy wielu terminow
> (skrotow) zwiazanych z informatyka musieli sporo siedziec
> [...]

LCD
CCD
DCD
DCE
DDC

jeszcze cztero
DIMM
MIDI

BlaTek

Coder

> ja tam jeszcze jednego asa w rekawie trzymam... ale sie do tablicy nie
> wywrywam
> moze Ktos wczesniej to pokaze... choc do dosc hmm.. "ekstremalne" ciecie
;)

Dawaj, suszy mnie ;))

Pozdrawiam

Vax

Użytkownik "Coder" <mic...@w.pl> napisał w wiadomości
[...]

> Dawaj, suszy mnie ;))

nie przesadzaj, juz jakies 6 destylacji (wersji) temu
nadawalo sie do picia i u coniektorych moglo
powodowac zawroty glowy ;)))

v.

Bogdan Błaszczak

> Dawaj, suszy mnie ;))

I jak tam? Meczycie sie? Probujecie odciac chocby jeszcze jeden znak? Nie da
sie?
Chyba zabawa zbliza sie do konca :)
Ok, sprobuje odciac jeszcze... 13 znakow!!!

Jak juz mowilem, to dosyc extremalne i dziwaczne ciecia i wlasciwie mozna
sie zasatanawiac, czy warto robic cyrk dla zaoszczedzenia kilku bytow. Ale
na upartego to sie jeszcze da ;)))

Ograniczam nazwe funkcji do jednego znaku, czyli rwe trzy znaki...
Tu slysze glosy powszechnego oburzenia:
- Nie o to chodzi!!!
- To sie nie liiiiiiiiczy!!!

Dobra, ok, jedziem dalej ;)
Majac takie cos, usuwam jedna ze zmiennych lokalnych. Urywam nastepne dwa
znaki:

function r(N,b,a,o){
for(r=b='',a=5;N;b++,a^=7)
for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)r='IVXLCDM'.charAt(o>2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+r
return r
}

Zaraz, zaraz...
Skoro teraz wynik dzialania mamy tak czy inaczej w zmiennej globalnej, to
funkcja moze, ale wcale nie musi zwracac wartosci.
Usuwam nastepne 8 znakow:

function r(N,b,a,o){
for(r=b='',a=5;N;b++,a^=7)
for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)r='IVXLCDM'.charAt(o>2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+r
}

Suma sumarum 13 znakow.
A teraz, zeby nie bylo nieporozumien, sposob wywolania takiej funkcji
zamiast
wynik=r(x)

r(x);wynik=r

Wywolanie i przechwycenie wartosci - dwa znaki wiecej. Ogolny bilans 11
znakow zaoszczedzonych ;)

Dla przecietnego kodera (nie mylic z Coderem), funkcja ma jedna wade:
jednorazowka!!!
Ale dla magikow I i II stopnia, to zaden problem. Odpowiednia zonglerka
zmiennymi pozwoli Im odpalic funkcje dowolna ilosc razy :)))

pozdrawiam
BlaTek

Coder

> [...]
> sie?
> Chyba zabawa zbliza sie do konca :)
> Ok, sprobuje odciac jeszcze... 13 znakow!!!

OK, ja w takim razie zetne z tego 10 ;).

> Jak juz mowilem, to dosyc extremalne i dziwaczne ciecia i wlasciwie mozna
> sie zasatanawiac, czy warto robic cyrk dla zaoszczedzenia kilku bytow. Ale
> na upartego to sie jeszcze da ;)))

No wlasnie ;). Rwe wszystkie new-liny i wciecia (a Outlook i tak linie
polamie):

function
r(N,b,a,o){for(r=b='',a=5;N;b++,a^=7)for(o=N%a,N=N/a^0;o--;)r='IVXLCDM'.char
At(o>2?b+N-(N&=~1)+(o=1):b)+r}

"Nie o to chodzi !"
"To sie nie liczy"

A jednak 10 bajtow mniej ;).

Pozdrawiam

Zbigniew Braniecki

Bogdan Błaszczak wrote:
> [...]
> wynik=r(x)
>
> r(x);wynik=r
>
> Wywolanie i przechwycenie wartosci - dwa znaki wiecej. Ogolny bilans 11

Ale gubisz urode... Gdzie tu OOP?

> [...]
> Ale dla magikow I i II stopnia, to zaden problem. Odpowiednia zonglerka
> zmiennymi pozwoli Im odpalic funkcje dowolna ilosc razy :)))

Tylko, ze zaglerka to kolejne bajty... Moim zdaniem to juz nic nie daje.
Uwazam, ze poprzednia wersja jest piekniejsza... Podejrzewam niesmialo,
ze Vax mnie poprze.

Ogolnie wspaniala robota chlopaki :) Gratuluje

A teraz, kiedy juz mozna chyba uznac dzielo za kompletne, pozwole sobie
na dwie personalne uwagi...

1) Ktos mial mi cos przyslac
2) Ktos moglby sie zajac tym co obiecal, a nie kastrowac niewinny kod...

Ktos wie o co mi chodzi ;p

pozdr.
Gandalf

Krzyszt_off

> Wywolanie i przechwycenie wartosci - dwa znaki wiecej. Ogolny bilans 11
> znakow zaoszczedzonych ;)

BlaTku, musiales byc juz niezle zdesperowany, skoro cos takiego
wymysliles :P A tak na serio: pomysl ciekawy, mozna sobie zapisac
w zeszyciku z "patentami" - swoja droga w tym watku wyszlo ich
calkiem sporo. Podoba mi sie zwlaszcza Vaxowe N-(N&=~1), no i Twoj xor,
oraz moje s=b='' ;-) Faktycznie, niby zadanko proste, ale nasze
(chyba mamy juz prawo tak powiedziec, Vax?) rozwiazanie, choc krotkie,
zawieta tyle fajnych sztuczek... A co do Twojej ostatniej propozycji,
jednak wyglada mi to na akt desperacji, niestety, chociaz calkiem,
calkiem zgrabny :>

Krzysiek

Zbigniew Braniecki

Krzyszt_off wrote:
> A co do Twojej ostatniej propozycji,
> jednak wyglada mi to na akt desperacji, niestety, chociaz calkiem,
> calkiem zgrabny :>

Mozna tez przeciez usunac to z funkcji i zaoszczedzic 13 bajtow!!!!

I znowu, lamer nie da rady z tym nic zrobic, ale profesjonalista
pozagluje i bedzie mogl tego uzywac ile razy zechce...

pozdr.
Gandalf

Vax

Użytkownik "Bogdan Błaszczak" <blatek@twentyfive[toDigits].pl> napisał w
wiadomości news:b0mbec$h91$1...@news.tpi.pl...
[...]

> r(x);wynik=r

iii.... ja tam mam cos innego ;)))
ale o tym pozniej... ;)))

v.

Krzyszt_off

> I znowu, lamer nie da rady z tym nic zrobic, ale profesjonalista
> pozagluje i bedzie mogl tego uzywac ile razy zechce...

Ja tam uzywam tego ile razy zechce :-)))

for(i=1;i<11;i++){a=r;r(i);document.write(r+'<br>');r=a}

Krzysiek

Vax

Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <gan...@alladyn.art.pl> napisał w
wiadomości news:b0mp9n$arc$1...@news.tpi.pl...
[...]

> Uwazam, ze poprzednia wersja jest piekniejsza... Podejrzewam niesmialo,
> ze Vax mnie poprze.

popieram :)))
(za to jako "publikacyjna" najladniejsza jest ta z "while",
moze z dodatkiem kilku sztuczek z nastepnych wersji :))

[...]

> 1) Ktos mial mi cos przyslac
> 2) Ktos moglby sie zajac tym co obiecal, a nie kastrowac niewinny kod...
>
> Ktos wie o co mi chodzi ;p

tu tez sie zgadzam ;)

v.

Bogdan Błaszczak

Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <gan...@alladyn.art.pl> napisał w
wiadomości news:b0mp9n$arc$1...@news.tpi.pl...

[...]

> Ale gubisz urode... Gdzie tu OOP?

kompresja jest?... jest
dziala?... dziala
dziekuje ;)

A tak powaznie to

> Uwazam, ze poprzednia wersja jest piekniejsza... Podejrzewam niesmialo,
> ze Vax mnie poprze.

Nie tylko Vax. Ja Cie tez popre :)))
Nie na darmo uzylem takich pojec jak: "extremalne", "dziwaczne", "cyrk", "na
upartego".
Nic tam nie zachwalalem. Pokazalem tylko pewne mozliwosci i ush.

> Ogolnie wspaniala robota chlopaki :) Gratuluje

Dzie-ku-je-my !!!

pozdr.
BlaTek

Zbigniew Braniecki

Bogdan Błaszczak wrote:
> Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <gan...@alladyn.art.pl> napisał w
> [...]

No tak... Wedle zasady "Co tam potwor..." ;p

pozdr.
Gandalf

Krzyszt_off

> No tak... Wedle zasady "Co tam potwor..." ;p

LOL Gandalfie, LOL x 10 :)

Krzysiek

P.S.: Vaxiu, daj juz rozwiazanie...

Vax

Użytkownik "Zbigniew Braniecki" <gan...@alladyn.art.pl> napisał w
wiadomości news:b139nr$fp7$2...@news.tpi.pl...
[...]

> No tak... Wedle zasady "Co tam potwor..." ;p

nie, no... najwazniejsze, ze nie spelnia juz warunkow zadania ;))

BTW, da sie urwac heszcze kilka bajtow, ale...
z _matematycznego_ punktu widzenia algorytm
nie ma prawa dzialac, ale dziala... z uwagi na skonczona
precyzje typu float ;)))

v.