wymuszenie przełądowania pliku ze skryptami

Marek 'Qrczak' Potocki

Mam pewien nieduży, ale upierdliwy problem.
Otóż jest sobie strona, do której dopinam pliki z se skryptami
<script src='abc.js'...

Jako, że strona ewoluuje, to w plikach tych pojawiają się zmiany. Norma.
Tylko przeglądarki nie dociągają nowej wersji i w efekcie strony nie chcą
działać jak powinny. Niby wystarczy wymusić odświeżenie strony (w Firefoxie
ctrl+shift+r), ale jest to dość upierdliwe. Jest jakaś prosta metoda na
zmuszenie przeglądarki do przeładowywania takich plików, jeśli uległy one
zmianom? Wydaje mi się, że powinno się to dziać samoczynnie, ale jakoś nie
chce :(

Podpowiedzcie, co z tym fantem zrobić?

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Sergiusz Rozanski

Dnia 01.12.2011 Marek 'Qrczak' Potocki <br...@maila.pl> napisał/a:
> [...]
> zmianom? Wydaje mi się, że powinno się to dziać samoczynnie, ale jakoś nie

Najprościej to zmiana nazwy pliku. Może w apache idzie zablokować odpowiedź
304.

coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Marek 'Qrczak' Potocki

Dnia 01 Dec 2011 08:16:48 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> Najprościej to zmiana nazwy pliku.

Dużo zabawy by z tym było, ale w ostateczności...

> Może w apache idzie zablokować odpowiedź
> 304.

O tym faktycznie nie pomyślałem. Dzięki za trop :)

Sergiusz Rozanski

> Dużo zabawy by z tym było, ale w ostateczności...

Jak strona dynamiczna to może pomóc jakiś 'lewy' parametr typu np
w php:

echo "<script src=\"java.js?v=".rand()."\">";

Marek 'Qrczak' Potocki

Dnia 01 Dec 2011 09:00:30 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> Jak strona dynamiczna to może pomóc jakiś 'lewy' parametr typu np
> w php:
>
> echo "<script src=\"java.js?v=".rand()."\">";

Dzięki, przetestuję. Tylko nie rand(), a filemtime(), co (chyba) pozwoli na
przeładowywanie tylko jeśli plik był zmieniony.

Adam Byrtek

On 12/01/2011 10:28 AM, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
> Dzięki, przetestuję. Tylko nie rand(), a filemtime(), co (chyba) pozwoli na
> przeładowywanie tylko jeśli plik był zmieniony.

Raczej to drugie, bo pierwsza opcja to wylewanie dziecka z kąpielą
(tracisz cały caching).

--
Adam Byrtek

Marek 'Qrczak' Potocki

Wygląda nawet, że działa.
Podziękowania wielkie dla Sergiusza :)

Sergiusz Rozanski

Ale to był właśnie taki cel aby pomijać cache i ładować zawsze nowy JS.

Artur Muszyński

W dniu 2011-12-01 09:16, Sergiusz Rozanski pisze:
> Najprościej to zmiana nazwy pliku. Może w apache idzie zablokować odpowiedź
> 304.

Po co blokować 304? Jeśli serwer odeśle 304, to znaczy, że plik nie
został zmodyfikowany i browser powinien wyświetlić, co ma w pamięci
podręcznej, w przeciwnym razie powinien przeładować. Może w konfiguracji
Apache ktoś przedobrzył, usuwa nagłówek Last-Modified i korzysta z
mod_expires. Podejrzyj, co dostajesz w nagłówkach odpowiedzi.

artur

Adam Byrtek

On 12/02/2011 07:51 PM, Sergiusz Rozanski wrote:
> Ale to był właśnie taki cel aby pomijać cache i ładować zawsze nowy JS.

Celem było pomijać cache jeśli kod uległ zmianie. Jaki sens miałoby
ignorowanie go zupełnie i wydłużanie czasu ładowania strony?

Nawiasem mówiąc, bardziej eleganckie rozwiązanie to konfiguracja serwera
HTTP tak, aby przesyłał poprawne nagłówki ETag dla plików statycznych.

--
Adam Byrtek
http://adambyrtek.net

Sergiusz Rozanski

Dnia 03.12.2011 Adam Byrtek <adamb...@gmail.com> napisał/a:

> Celem było pomijać cache jeśli kod uległ zmianie. Jaki sens miałoby
> ignorowanie go zupełnie i wydłużanie czasu ładowania strony?

Gdy browsery przychodzą po statyczne pliki i lecą z cache po 304 ...

> Nawiasem mówiąc, bardziej eleganckie rozwiązanie to konfiguracja serwera
> HTTP tak, aby przesyłał poprawne nagłówki ETag dla plików statycznych.

... to ww jest dobrym wyjściem.

Gorzej gdy już było źle i klienci nie przylatują po pliki w ogóle, nawet po
304. Wtedy jedyne rozwiązanie (na szybko) to zmiana pliku, parametru itd.
Oczywiście nie na stałe, ale do znalezienia problemu i jego rozwiązania
zasugerowałem skuteczny workaround.

Marek 'Qrczak' Potocki

Dziękuję jeszcze raz z rady, podejrzę nagłówki.
Wprawdzie na tym serwerze pracuje lighttpd, a nie apache, ale to nie ma
raczej większego znaczenia.