EJB3 - select robi update

Marx

Spotkalem sie z nastepujacym problemem.
Uzywam Seam 2.0 (EJB3 Hibernate itp)

1)Sciagam obiekt Entity z bazy
2)ustawiam mu jedno z pol setterem
3)zadaje zapytanie na liste obiektow wsrod ktorych znajduje sie tez A
4)w momencie wykonania getResults automatycznie wykonywany jest update
obiektu A pomimo iz nigdzie jawnie nie wywolalem persist. Bardzo ladnie
widac to po wlaczeniu pokazywania zapytan przez Hibernate.

Wydaje mi sie to troche dziwne, ze select moze sprokurowac wykonanie
update, i z checia sie dowiem czy tak ma byc czy nie
Marx

Brzezi

So, 15 gru 2007 o 13:22 GMT, Marx napisał(a):

> Wydaje mi sie to troche dziwne, ze select moze sprokurowac wykonanie
> update, i z checia sie dowiem czy tak ma byc czy nie

Nie wiem jak to jest w JPA, ale w samym hibernate jest to jak najbardzej
mozliwe, zalezy ustawienia polityki flushowania, nie musisz jawnie
zapisywac obiektu, wystarczy ze w transakcji pobierzesz obiekt, zmienisz
go, zakonczysz transakcje i obiekt autoamtycznie sie zapisze, ale
zauwazylem tez, ze flushowanie sesjo nastepuje w trakcje trwania
transakcji...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ]
[ Ekg: #3781111 ][ a--- C+++ UL++ P+ L+++ E--- W+++ N+++ ]

redbit

Marx pisze:

Pobrana przez ciebie encaja (ad. 1) jest zarządzana przez kontekst
utrwalania (EM) aż do jego zamkniecia. Tak wiec wszystkie zmiany
dokonane na encji znajdują odzwierciedlenie w bazie danych. Jednak
synchronizacja z bazą może nastąpić nieco poźniej (możliwe ze dopiero w
punkcie 3,4).

Jacek Laskowski

Marx wrote:

> Wydaje mi sie to troche dziwne, ze select moze sprokurowac wykonanie
> update, i z checia sie dowiem czy tak ma byc czy nie

Prosiłeś, więc proszę - Zasady zapisu zmian do bazy danych w JPA [1].
Ufam, że nie masz nic przeciwko, aby wspomnieć o Tobie i Twoim pytaniu w
artykule?

Jacek

[1]
http://www.jaceklaskowski.pl/wiki/Zasady_zapisu_zmian_do_bazy_danych_w_JPA

--
Jacek Laskowski
http://www.JacekLaskowski.pl

Marx

Jacek Laskowski pisze:

> Prosiłeś, więc proszę - Zasady zapisu zmian do bazy danych w JPA [1].
> Ufam, że nie masz nic przeciwko, aby wspomnieć o Tobie i Twoim pytaniu w
> [...]

nie ma spawy
dzieki za doglebne wyjasnienie ;)
Marx