Problem z Corel Draw 12

0 wyświetleń

Marek

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 11:14:287.04.2006
do
Witam,

Jak obejść problem z otwieraniem pliku PDF lub AI w Corelu Draw 12
polegający na totalnym przekłamaniu kolorów podczas importu pliku. Nie wiem
w czym rzecz. Oto plik: http://www.mssoftware.pl/test.pdf Plik ten został
utworzony w AI i wyeksportowany do PDF. Oba te pliki źle otwierają się w
Corelu.Pionowe zielone ozdobniki są albo fioletowe albo prawie czarne w
zależności od tego czy stosujemy profil czy nie. Błąd jest zbyt gruby jak na
konwersję kolorów w/g profilu zresztą. O co chodzi?

Marek

Marek

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 11:23:467.04.2006
do
P.S.
Zobaczcie jak to "widzi" Corel www.mssoftware.pl/test.jpg

Darek S.

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 12:31:527.04.2006
do

Użytkownik "Marek"

> P.S.
> Zobaczcie jak to "widzi" Corel www.mssoftware.pl/test.jpg
--------------------
Zapewne masz tam nawalone jakiś przeźroczystości, soczewek i innych dziwnych
efektów.

Pozdrawiam
Darek

Marek

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 12:39:407.04.2006
do
> Zapewne masz tam nawalone jakiś przeźroczystości, soczewek i innych
> dziwnych
> efektów.

W PDFie soczewki ?

Darek S.

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 12:44:067.04.2006
do

Użytkownik "Marek"

> W PDFie soczewki ?
-----------------
Coś mi się wydaje, że tak - przecież ten obraz nie jest zrastrowany, nadal
jest wektorem.

Pozdrawiam
Darek

Bartosz Nazar

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 14:23:297.04.2006
do
Marek napisał(a):
> O co chodzi?

Wg. mnie chodzi o przeźroczystości w tym PDFie.

Sprawdziłem w X3 i w ogóle nie otwiera tego PDFa.

pozdrawiam!
Bartosz Nazar

Marek

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 15:15:017.04.2006
do
Czy orientujesz się czy jest szansa na przeniesienie tego pliku do Corela w
jakiś sensowny sposób? Zależy mi na edycji wektorów z zachowaniem
kolorystyki. Mam plik źródłowy AI jeśli byłaby konieczność posłużenia się
nim. Otwarcie tego pliku możliwe jest również w Corelu lecz z takim samym
efektem. A co do przezroczystości to Corel nie miał we wcześniejszych
wersjach żadnych problemów z nimi a teraz zaczął ...
Czy w PDFie stosuje się coś bardziej zaawansowanego niż przezroczystość ?

Marek

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 15:18:397.04.2006
do
> Coś mi się wydaje, że tak - przecież ten obraz nie jest zrastrowany, nadal
> jest wektorem.

Tak, to prawda lecz jestem zaskoczony, że w PDFie istnieją jakieś filtry
bardziej zaawansowane niż przezroczystość. Sądziłem, że ten format służy
jedynie do przekazywania prostych obiektów wektorowych bez specjalnych
filtrów. Zresztą Acrobat Reader jest niezbyt dużym programem aby mieć w
sobie tak zaawansowane efekty... może mylę się jednak?

Giecze

nieprzeczytany,
7 kwi 2006, 16:09:477.04.2006
do
Marek wrote:

Raczej nie ma szans. Zdaje się od wersji 10 PDF jest natywnym formatem
Illustratora. Ten PDF został zapisany z CS2, mój I10 się na nim wywala.
Cyrki z pośrednictwem InDesigna i Acrobata spłaszczają te "zbajerowane"
wektory do bitmapy. Albo poproś o bardziej zjadliwy plik, albo wczytaj
sobie to cudo do Drawa (to jak piszesz się udaje, tzn. wektory są
zachowane) a kolory zadawaj ze "zrastrowanego" PDFa. Głupia robota, i
niedokładna.

Grzegorz

Wiesław Lewandowski

nieprzeczytany,
8 kwi 2006, 03:02:558.04.2006
do
Bartosz Nazar napisał(a):

> Wg. mnie chodzi o przeźroczystości w tym PDFie.
>
> Sprawdziłem w X3 i w ogóle nie otwiera tego PDFa.

Sprawdziłem - X3 OTWIERA!

Pozdrawiam:
Wiesław Lewandowski

Wiesław Lewandowski

nieprzeczytany,
8 kwi 2006, 03:07:188.04.2006
do
Giecze napisał(a):

> Raczej nie ma szans.

(?)
www.druk.net.pl/public/Graphic1.cdr

Pozdrawiam:
Wiesław Lewandowski

Giecze

nieprzeczytany,
8 kwi 2006, 08:25:038.04.2006
do
Wiesław Lewandowski wrote:

> (?)
> www.druk.net.pl/public/Graphic1.cdr

o! Raczej się myliłem ;) Chyba nie jest idealnie, ale całkiem całkiem.

Marek

nieprzeczytany,
8 kwi 2006, 09:34:248.04.2006
do
Witaj,

Kolory ciut rozjechane ale to drobiazg. Oświeć mie jak tego dokonałeś ? :-o

Bartosz Nazar

nieprzeczytany,
9 kwi 2006, 07:13:079.04.2006
do
Wiesław Lewandowski napisał(a):

> Sprawdziłem - X3 OTWIERA!

Mamy ten sam build (576) i u mnie po otwarciu PDFa
kończy operację, ale na stronie jest pusto
(brak obiektów po ctrl+A). To samo po imporcie.
Bez problemów importuję inne PDFy itp.

Może zmieniałeś coś w ustawieniach odnośnie
akceptacji przeźroczystości lub coś podobnego?

pozdrawiam!
Bartosz Nazar

Marek

nieprzeczytany,
9 kwi 2006, 07:55:259.04.2006
do
> Sprawdziłem - X3 OTWIERA!

Ja sprawdziłem w Corelu X3 w najnowszej wersji i nici z tego ... Przed
chwilą pobrałem demo ze strony Corela.

Nowe wiadomości: 0