Jaki program do manipulacji modelami 3d?

Tomasz Pyra

Szukam darmowego i prostego programu do prostych manipulacji na modelach 3d.

Cała funkcjonalność jakiej potrzebuję to import z popularnych formatów
typu .3ds, .lwo, eksport do formatów które obsługuje mój engine
graficzny (Irrlicht) takich jak np. .3ds, .x
Byłoby świetnie gdyby dobrze sobie dawał radę z zachowaniem skali przy
konwersji (czyli żeby 1.0 to było 1.0, a to bolączka wielu konwerterów)
i materiałów.
Jak na razie konwerterem najbliższym doskonałości jest jak dla mnie
Biturn, przynajmniej w dziedzinie lwo->3ds.

Po programie oczekuję możliwości manipulacji takich jak obracanie,
zmiana skali, usunięcie części modelu i określenie pozycji jakiegoś
elementu.
Na modelowaniu 3d zbytnio się nie znam, Blendera nie potrafię obsługiwać
- kiedyś próbowałem, nawet mniej-więcej dawałem radę, ale i tak
interfejs co chwilę mnie zaskakiwał. Dodam że filtry eksportujące do
Blendera są takie sobie i również sprawiały mi masę problemów.

Piszę własny program (symulacja fizyczna w 3d) i potrzebuję do niego
modeli 3d. Same modele biorę ze stron z których mogę pobrać takie modele
za darmo, potrzebuję je jednak dla moich zastosowań podzielić na
elementy, skonwertować i prawdę mówiąc talent "modelarski" mam marny
więc nie chcę mieć z tym zbyt wiele wspólnego.

Potrzebuję więc narzędzia które np. dla modelu samochodu pozwoli mi
rozbić go na osobno model nadwozia i osobno model koła które już sobie
we własnym zakresie wstawię w czterech miejscach.
I to rozbić tak żeby nie została zmodyfikowana skala poszczególnych
elementów (czyli jak sobie wyskaluję w programie model w metrach, to
żeby po konwersji i załadowaniu nadal to były metry) , ani żeby nie
doszły mi jakieś niekontrolowane transpozycje ( a więc jeżeli punkt
0,0,0 ustawiłem sobie w środku osi koła, to żeby obracając to koło wokół
tej osi żeby mi obracało ).

Może jest jakiś program dedykowany do takich zastosowań?

Alex81

In article <fnlhv8$2kl$1...@nemesis.news.tpi.pl>, hell...@spam.spam.spam
says...
[ciach]

> Może jest jakiś program dedykowany do takich zastosowań?

Milkshape? http://chumbalum.swissquake.ch/
Może nie darmowy, za to bardzo tani (35USD), jest 30-dniowy trial i
możliwości ma też dość szerokie ;)

--
GG #1667593

Robert_001

witam,

sprobuj Deep Exploration, ma pare fajnych funkcji, wersja trial dziala chyba
bez ograniczen,

PZDR
r.