Szybki skaner

0 wyświetleń

Bartosz Kaliszewski

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 10:55:2812.03.2003
do
Witam
Prosze o porade
Szukam szybkiego skanera, A4, moze byc na SCSI.
I to wszystko. Najwazniejsze co by predkosc
skanowania byla chociaz w przyblizeniu tak szybka
jak na skanerach czarno-bialych, np. HP ScanJet IIp.

Pozdro.

Bartosz Kaliszewski

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 10:58:4312.03.2003
do
AHA, chodzi mi oczywiscie o skaner kolorowy........

Jaromir Swierczynski

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 11:19:5712.03.2003
do
Użytkownik "Bartosz Kaliszewski" <dry_d...@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b4nlg8$ks8$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> AHA, chodzi mi oczywiscie o skaner kolorowy........

Epsony uchodzą za najszybsze, ale po kompetentną popradę najlepiej udać się
na forum: www.lasersoft.com.pl/forum/
W LaserSoft ze względu na współpracę z programem SilverFast testują na
bieżąco dużo skanerów - moim zdaniem LS to najbardziej wiarygodne źródło
informacji o skanerach.
Ja mogę jedynie powiedzieć, że mój Epson 1640 jest kilka razy szybszy od
Umaxa PL3000 ;)

--
Jaromir Świerczyński

Zbyszek Czapnik

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 11:55:1712.03.2003
do
Użytkownik "Jaromir Swierczynski" <in...@opty.com.pl> napisał w wiadomości

> W LaserSoft ze względu na współpracę z programem SilverFast testują na
> bieżąco dużo skanerów - moim zdaniem LS to najbardziej wiarygodne źródło
> informacji o skanerach.

Problem w tym, że oni je również sprzedają i to stoi w sprzeczności z
wiarygodnością!

Poza tym pewne sprawy wychodzą np. po kilku miesiącach uzytkowania skanera
gdy jest absolutna pewnośc co do określonych zachowań w konkretnych
warunkach...

> Ja mogę jedynie powiedzieć, że mój Epson 1640 jest kilka razy szybszy od
> Umaxa PL3000 ;)

Może nawet i wygodniejszy! Przesuwna płyta skanująca w Umaxie jest nieco
kłopotliwa. Poza tym grubość skanowanego oryginału jest bardzo
ograniczona....
Za to do slajdów i negatywów Imax był całkiem niezły. Czasem przychodziły z
agencji duże slajdy... około 12x15 cm i sobie z nimi pięknie radził. Dopiero
po kilku latach poszedł w odstawkę po zakupie Jazza.

W domu mam Epsona 1650 Photo i bardzo sobie chwalę!

Zbyszek Czapnik

Marek Włodarz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 12:13:5412.03.2003
do
W artykule <b4np4d$g73$1...@atlantis.news.tpi.pl>
Zbyszek Czapnik napisał(a):

> Użytkownik "Jaromir Swierczynski" <in...@opty.com.pl> napisał w wiadomo ci

> Problem w tym, że oni je również sprzedajš i to stoi w sprzeczno ci z
> wiarygodno ciš!

[...]

Zbyszku, a cóż ci się porobiło z pliterkami?

Pozdrawiam,
Marek W.
--
http://venus.ci.uw.edu.pl/~marekw/
FAQ grupy pl.comp.dtp: http://dtp.art.pl/

Jaromir Swierczynski

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 12:37:4812.03.2003
do
Użytkownik "Zbyszek Czapnik" <czapnik@_spam_nie_polbox.com> napisał w
wiadomości news:b4np4d$g73$1...@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Jaromir Swierczynski" <in...@opty.com.pl> napisał w wiadomości

> Problem w tym, że oni je również sprzedają i to stoi w sprzeczności z
> wiarygodnością!

Przyjmując takie kryteria nie znajdziesz nigdzie wiarygodnego źródła ;-)
Pierwszy i podstawowy warunek, aby doradzać komuś w sprawie wyboru np.
skanera to przynajmniej widzieć z bliska najnowsze modele pojawiające się na
rynku.

Jaromir

Zbyszek Czapnik

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 12:44:5412.03.2003
do
Użytkownik "Marek Włodarz" <mar...@nospam.venus.ci.uw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.b6uq...@marekw.home...

> Zbyszku, a cóż ci się porobiło z pliterkami?

Sam nie wiem! OE tak czasem ma...

Zbyszek Czapnik

Zbyszek Czapnik

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 13:02:2112.03.2003

> Przyjmując takie kryteria nie znajdziesz nigdzie wiarygodnego źródła ;-)

Może jestem przewrażliwiony na tym punkcie!?

> Pierwszy i podstawowy warunek, aby doradzać komuś w sprawie wyboru np.
> skanera to przynajmniej widzieć z bliska najnowsze modele pojawiające się
na
> rynku.

A może popracować na kilkunastu różnych skanerach trochę czasu i znać ich
słabe i mocne strony... Samo posiadanie ich w ofercie handlowej czy nawet w
magazynie, a nawet zeskanowanie kilku testów własnym softem to jeszcze
trochei mało....
Sprawdziłem sobie demo SilverFasta 6 i o ile w przypadku negatywów i slajdów
wszystko pięknie wychodziło to materiały refleksyjne wychodziły ciemno i
mdło w stosunku do sterownika Epsonowskiego... Może to kwestia wersji demo,
ale wiem, że nie mam co się napalać na zakup tego programu. I to też tylko w
tym konkretnym modelu bo w innych przypadkach pewnie bym sobie nie poradził
bez tego.

Gdybyśmy tak wierzyli sprzedawcom to pewnie nie istniała by żadna
konkurencja.

Nawet wczoraj przekonałem się, że karta graficzna która miała być GForce 440
MX pomimo posiadania oryginalnego pudełka i sterowników okazała się
podrobioną 400! :-(
Szczęście w nieszczęściu, że się radiator odkleił i wiatrak się zatarł... A
miał to być markowy ASUS... Dziś mój sprzedawca wiedział od progu po co
przyszedłem i podał mi drugie pudełko i powiedział "Przepraszamy, sami
zostaliśmy zrobieni na szaro... ".

Zbyszek Czapnik

Jaromir Swierczynski

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 13:20:5012.03.2003
wiadomości news:b4nt26$8vq$1...@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Jaromir Swierczynski" <in...@opty.com.pl> napisał w wiadomo¶ci

> Może jestem przewrażliwiony na tym punkcie!?

się
> na
> A może popracować na kilkunastu różnych skanerach trochę czasu i znać ich
> słabe i mocne strony...

Znasz kogoś kto pracuje na kilkunastu skanerach? Nie sprzedaje ich, zna się
na skanowaniu, potrafi dostrzec różnice... ;)

> Samo posiadanie ich w ofercie handlowej czy nawet w
> magazynie, a nawet zeskanowanie kilku testów własnym softem to jeszcze
> trochei mało....

"zeskanowanie kilku testów...." to chyba raczej na temat "testów" w
magazynach komputerowych ;-)

To już inna para kaloszy.
Niestety - zmykam już do domu ;)

--
Jaromir

Wiesław Karpusiewicz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 14:15:1212.03.2003
do

> Znasz kogoś kto pracuje na kilkunastu skanerach? Nie sprzedaje ich, zna
się
> na skanowaniu, potrafi dostrzec różnice... ;)

Na co dzień pracuję na kilku skanerach, konkretnie na trzech. Pierwszy to
Studioscan IIsi Agfy, którego używam do OCR, bo przede wszystkim szybko,
nigdy nie używam do prac kolorowych. Drugi skaner to Arcus II też Agfy,
doskonały do materiałów refleksyjnych (z pewnymi wyjatkami) soft to
oryginalne sterowniki Agfy i takież profile, ten skaner trzeba okresowo
kalibrować i dbać o częstą wymianę źródeł światła. Jakość jest wystarczająca
dla wielu prac refleksyjnych. Wreszcie trzeci to F-6 dawniejszego Scanwiev
(dziś Prurup) z własnym softem (ColorQuartet) . Niedościgniony w skanowaniu
slajdów i negatywów, o dużej rozdzielczości i gestości optycznej. Niestety
wymaga wiedzy w zakresie kalibracji i softu. Pozwala zrobić wiele - ale
trzeba się tego nauczyć. Dość powiedzieć że kiedyś przez pomyłkę zeskanowano
zdjęcie na papierze z nastawami na transparent, obrabiający w PS trochę się
dziwił co to za paskudztwo, ale tiff`a (nawet nie najgorszego) wykręcił.
Trudno coś doradzać w sprawie wyboru skanerów, nie ma bowiem urządzeń
uniwersalnych (co widać po powyższym zestawie). Tym bardziej, że na rynek
wchodzą nowe urządzenia pewnie sprawniejsze, lepsze i co najważniejsze
tańsze. Dobre opinie zbierają Nikony (przeźrocza i negatywy) i im podobne,
ale wtedy trzeba by dokupić coś "na papier" może właśnie z drugiej ręki
jakiegoś Duoscana (przepraszam za tą nieprodukowaną już Agfę ale te akurat
znam i są dostepne w całkiem niezłym stanie w drugim obiegu).

Wiesław Karpusiewicz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 14:21:1812.03.2003
do
Przepraszam za kodowanie, coś sie porobiło.

Zbyszek Czapnik

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 14:35:0712.03.2003
do

Użytkownik "Wiesław Karpusiewicz" <w...@poczta.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:b4o0tl$en0$1...@korweta.task.gda.pl...

> Przepraszam za kodowanie, coś sie porobiło.

Tak samo się robi gdy odpowiadam na posty Jaromira...

Zbyszek Czapnik

Marek Włodarz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 14:52:4512.03.2003
do
W artykule <b4o2ec$c0s$1...@atlantis.news.tpi.pl>
Zbyszek Czapnik napisał(a):

Ano, trzeba dobry czytnik mieć :->

Do kolegi Jaromira - prośba o ustawienie kodowania, bo jak widać, to
jednak przeszkadza.

A ja muszę pochwalić slrn po raz kolejny - u mnie w headerze postu
koliegi J. jest taki o to śliczny wpis:

Po prostu - slrn _sam_ poprawia, jak mu się paskudztwo trafi... :-)

Wiesław Karpusiewicz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 15:15:2512.03.2003
do

> A ja muszę pochwalić slrn po raz kolejny - u mnie w headerze postu
> koliegi J. jest taki o to śliczny wpis:

> Po prostu - slrn _sam_ poprawia, jak mu się paskudztwo trafi... :-)

Uciąć głowę dostarczycielom złych wiadomości.

Marek Włodarz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 15:13:2612.03.2003
do
W artykule <b4o436$46b$1...@korweta.task.gda.pl>
Wiesław Karpusiewicz napisał(a):

> Uciąć głowę dostarczycielom złych wiadomości.

E, zaraz głowę ucinać... Dyskretnie poprawia, żeby było dobrze, i już.
Gdyby nie wasze problemy, to w ogóle bym nie zauważył, że J. ma
kodowanie źle ustawione.

mops

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 15:34:2112.03.2003
do
Mozna zrobic porownanie szybkosci skanerow przeca.
Kazdy jakis skaner ma.
Proponuje skanowac A4 RGB w 100 i 300 dpi bez stosowania filtrow (unsharp
mask itp.)
Ja jutro moge swojego epsona w pracy przebadac. No i wiele od kompa i stera
zalezy tak ze konfigi przy porownaniu warto by podac.

Z pozdrowieniami
Mops

Radio Erewan

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 16:09:5512.03.2003
do
mops <mo...@gold.pl> napisał:

> [...]
> Ja jutro moge swojego epsona w pracy przebadac. No i wiele od kompa
> i stera zalezy tak ze konfigi przy porownaniu warto by podac.

CanonScan n670U (USB), Windows XP, 512 MB RAM
Prescan 19,5 sekundy
RGB 100 DPI - 23 sekundy/40 sekund (druga wartość z powrotem karetki)
RGB 300 DPI - 42 sekundy/58 sekund
Skaner do domu wybrałem ze względu na rozmiar (masakrycznie mały, z opcją
stawiania w pionie), brak potrzeby zasialnia (ciągnie prąd z USB) i w miarę
normalną prędkość pracy. Jesteśmy z żoną z niego strasznie zadowoleni.
Oczywiście, to jest skaner do prevek, ale nie znam skanera płaskiego za
rozsądne pieniądze, który by się nawawał do czegoś więcej.

Radek "Radio Erewan" Przybył ra...@cdrom.pl; http://www.cdrom.pl
FAQ grupy pl.rec.foto.cyfrowa http://pl.rec.foto.cyfrowa.info
Wtórny rynek oprogramowania: http://www.cdrom.pl/modules/MyAnnonces/

Wiesław Karpusiewicz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 16:17:5912.03.2003
do

> Po prostu - slrn _sam_ poprawia, jak mu się paskudztwo trafi... :-)

> [...]

Rozumiem, że to "coś" inteligentne takie, oczywiście chadza pod linuksem?

Marek Włodarz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 16:25:0512.03.2003
do
W artykule <b4o7oe$q1l$1...@korweta.task.gda.pl>

> Rozumiem, że to "coś" inteligentne takie, oczywiście chadza pod linuksem?

Cytat z nagłówka _mojego_ postu:

Any questions? :->

Wiesław Karpusiewicz

nieprzeczytany,
12 mar 2003, 16:48:3012.03.2003
do

> Any questions? :->
>
> Pozdrawiam,
> Marek W.
> --

Gdzie w sieci? Na ich stronie jakoś nie mogę pobrać pliku pod w2k, może masz
jakiegoś linka gdzie indziej? Trochę sie boję goglać bo jednocześnie czwartą
godzinę renderuję film i nie chcę by się wywaliło. Przepraszam za kłopot.

Jaromir Swierczynski

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 02:55:0313.03.2003
wiadomości news:slrn.pl.b6v3...@marekw.home...

> Do kolegi Jaromira - prośba o ustawienie kodowania, bo jak widać, to
> jednak przeszkadza.

Rzeczywiście - kiedy odpowiadam na posty bez deklaracji kodowania lub z
kodowaniem Windows mój OE ustawia kodowanie Windows. Sprawdzę, gdzie to
można zmienić.

Jaromir

Jaromir Swierczynski

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 03:02:1313.03.2003
do
Użytkownik "Wiesław Karpusiewicz" <w...@poczta.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:b4o436$46b$1...@korweta.task.gda.pl...
[...]

> Uciąć głowę dostarczycielom złych wiadomości.

Ty się kolego "dyżurnemu" nie podlizuj ;)

Jaromir

Jaromir Swierczynski

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 03:04:3913.03.2003
> [...]

> koliegi J. jest taki o to śliczny wpis:

> Po prostu - slrn _sam_ poprawia, jak mu się paskudztwo trafi... :-)

Żadne cuda - OE też wymusi zmianę kodowania jeśli odpowiednio go ustawisz
(właśnie to zrobiłem ;)

Jaromir

Marek Włodarz

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 03:23:2213.03.2003
do
W artykule <b4o9hl$83k$1...@korweta.task.gda.pl>
> [...]

> godzinę renderuję film i nie chcę by się wywaliło. Przepraszam za kłopot.

http://slrn.kropka.net/download.html na samym dole strony (na górze
faktycznie są wersje dla linuxów...)

Burak Pastewny

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 05:33:5013.03.2003
do

"Jaromir Swierczynski" <in...@opty.com.pl> wrote in message

> [...]
> [...]
>
> Żadne cuda - OE też wymusi zmianę kodowania jeśli odpowiednio go ustawisz

Dokładnie, na zakładce "send" w opcjach trzeba odznaczyć "Reply to messages
using format in which they were sent".
Tylko nie wiem dlaczego domyslnie jest zaznaczone - to jest kretyństwo.

BURAK

mops

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 06:14:0513.03.2003
do
> [...]
> Oczywiście, to jest skaner do prevek, ale nie znam skanera płaskiego za
> rozsądne pieniądze, który by się nawawał do czegoś więcej.

EPSON PERFECTION 1640SU
USB, slaby komp - pentium 400mhz, 128 ram, win 98
Prescan 7 sekund
RGB 100 DPI - 10 sekund
RGB 300 DPI 33 sekundy

Powrot karetki zawsze 4 sekundy
Progs - siverfast

Z pozdrowieniami
Mops

Wojtek

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 07:35:2913.03.2003

wiadomości news:b4nla6$k4n$1...@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> I to wszystko. Najwazniejsze co by predkosc
> skanowania byla chociaz w przyblizeniu tak szybka
> jak na skanerach czarno-bialych, np. HP ScanJet IIp.

EPSON Perfection 1660 ma złącze USB2 i jest rzeczywiście szybki
(wiem bo mam) - ale moim zdaniem jakość skanów jest co najwyżej
przyzwoita.

Pozdrawiam
-woYtek

Jacek Kauch

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 07:33:5413.03.2003
do

"Marek Włodarz" <mar...@nospam.venus.ci.uw.edu.pl> wrote in message

> Ano, trzeba dobry czytnik mieć :->

Oj Marku, Marku...
Ja taki na ten przykład dobry czytnik mam, OutlookExpress. Ma opcję
odpowiadaniaw formacie otrzymanej wiadomości, wystarczy wyłączyć. :-)

Pozdrawiam,
Jacek.

Tymoteusz Rduch

nieprzeczytany,
13 mar 2003, 16:26:2013.03.2003
> [...]

> W LaserSoft ze względu na współpracę z programem SilverFast testują na
> bieżąco dużo skanerów - moim zdaniem LS to najbardziej wiarygodne źródło

Powiem tak: niech sie Laser Soft zajmie sprzedawaniem silverfasta i niczym
wiecej. Chcialem kupic u nich Microteka do negatywow, tak do domu do
archiwizowania. 2 dostalem, oba jednakowo zrąbane. Po blisko 3 miesiącach z
wielką łaską moja reklamacja została uwzględniona i dostałem zwrot kasy.
Sprzętu nie kupię tam nigdy więcej. W efekcie kupiłem w Cortlandzie w
Katowicach Epsona 1660 Photo - negocjowalna cena, prezentacja i mozliwosc
przetestowania na dobrze wyposazonym stanowisku - same miłe rzeczy. W
zakresie transparentów o 2 klasy jakościowo lepszy niż to co dostałem od LS
jako specjalizowany skaner do klisz (Microtek FS35), no i b. szybki choć mam
USB tylko 1.1.

Pozdro
T.R.

P.S. - czy oryginalnego Silver Fasta odłączonego do skanera dosteje się na
plytkach "noname" powielanych w nagrywarce??

Nowe wiadomości: 0