ORA-12154: TNS: nie udalo sie rozstrzygnac podanego identyfikatora polaczenia

jack...@gmail.com

Na swoim laptopie posiadam Developers Suite 10G oraz baze 10G a w niej
bazke ORCL, do kótrej sie zwyklem podlaczac. W momencie
instalacji DevSuite musialem w jego tnsnams.ora dopisac dane bazki
ORCL, wtedy wszystko zaczelo poprawnie pracowac. Postanowilem
obecnie pozbyc sie silnika bazy i zostawic tylko dev suite by
laczyc sie ze szkolna baza. Wszedlem zdalnie na komp w szkole i
zassalem z tamtad tnsnames.ora by wyciagnac wpis do interesujacej
mnie bazy:
soil =
(DESCRIPTION =
(ADDRESS_LIST =
(ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST =
soil-festivities.wsisiz.edu.pl)(PORT = 1521))
)
(CONNECT_DATA =
(SID = ORCL)
)
Otowrzylem w firewallu port TCP 1521 i próbuje sie laczyc ale
dostaje blad: ORA-12154

Napisalem do admina w szkole, najpierw mówil, ze cos skopalem,
potem, ze najwyrazniej to problem firewalla bo Oracle uzywa nie
tylko 1521. No dobra to czego jeszcze uzywa, zrobilem test
wlaczylem DMZ w moim routerze i wystawilem swój komp bez
zabezpieczen do sieci. Niestety blad znów sie pojawil. Nie
rozumiem, no a gdyby to szkolny serwer byl zabezpieczony przed
wejsciem spoza szkolnej domeny to raczej szanowny admin by mi
powiedzial :(

Jacek

news997

<jack...@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag

Chyba bylo juz ze 2 razy w ostatnim czasie. Ustaw zmienna USE_SHARED_SOCKET
i powinno byc ok.

dap

--
polanski.biz
xoops.pl

jack...@gmail.com

Znalazlem taka podpowiedz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE\HOME0
(i kazdy inny HOMEx jesli jest ich wiecej) - nalezy dodac
nastepujacy string
value

Wiec dopisalem taki ciag do ALL_HOMES, HOME0, KEY_DevSuite_HOME,
KEY_OraDb10g_HOME1.

Niestety po takim dopisaniu nic sie nie zmienilo, nadal ten sam
blad mi sie pojawia. Co jeszcze mam zmienicm, bo tu mowas o
zmiennej, mam to dodac do zmiennych srodowiskowych systemu ??

news997

jack...@gmail.com

Expoerts-exchange wymaga rejestracji i oplaty wiec musialem sobie
odpuscic, orafaq - bez ladu i skladu. Jakos nie moge znalezc
problemu zdefiniowanego jak mój, jak w google wrzucam numer bledu
wywala mi litanie na temat czy aby identyfikator na pewno jest w
tnsnames.ora, bla bla. Dodatkowo znów trafilem gdzies na kwestie
wpisów do rejestru i zmiennych. Wyniklo z tego, ze ustawienia sa
szukane w zmiennych a potem w rejestrze. No doba jesli w zmiennych mam
to ustawic to czy w zmiennych uzytkownika czy systemowych ??

Jacek

news997

>Expoerts-exchange wymaga rejestracji i oplaty wiec musialem sobie
>odpuscic, orafaq - bez ladu i skladu.

Taaaak ???? A jak bys troszeczke przewinal strone w dol?

Poprzednie posty np. Oracle za firewallem sprawdziles?
Jak np. ten link?
http://blogs.msdn.com/vsdata/archive/2004/12/17/323719.aspx

Tu popatrz...
Informacja od Comment from brucecairo Date: 09/23/2005 11:10AM PDT
[...]
While doing your tnsping and during your connection with sqlplus try this
command in the server:
C:\> NETSTAT

There you can see if connections are being made using only your oracle port
(usually 1521)
You'll see something like this:

Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP server:1036 server:1521 ESTABLISHED
TCP server:1043 server:1088 ESTABLISHED
TCP server:1088 server:1043 ESTABLISHED
TCP server:1521 server:1036 ESTABLISHED
TCP server:1316 CLIENT02:netbios-ssn TIME_WAIT
TCP server:1317 CLIENT02:netbios-ssn TIME_WAIT
TCP server:1318 CLIENT02:netbios-ssn TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1336 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1337 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1338 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1339 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1340 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1341 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1342 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1343 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1344 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1345 TIME_WAIT
TCP server:1521 CLIENT04:1347 ESTABLISHED

There we see that in column "Local Address" only port 1521 is being used for
our client computer "CLIENT04" (among other ports and clients connected)

You can use any other kind of connections you would like to test, in my case
tnsping and sqlplus were enough.

Troubleshooting:
On your server check the files listener.log and sqlnet.log they can give you
some good information about connections.
Delete them both to start fresh (you'll have to stop the listener service to
delete the listener.log file, you do so with running "C:\> LSNRCTL" then
using the STOP command, deleting the file, then restarting the service using
the START command and then the EXIT command)

Step 3: Local tests using tnsping and sqlplus, done.

Now you have to open your Oracle port in the firewall, usually TCP port 1521

Troubleshooting:
Sometimes you'll have a modem, a router, a firewall or a mix of them,
consider that you might configure some of them or all to make port
forwarding work.
Also considering security issues: 1521 is a very well known port, you can
change it. Also consider Listener password and some others, check your
options well.

After opening the port do some testing from outside the firewall (depending
on your configuration you can even try testing using an internet Dial-up
connection).

Do your TNSPING, your SQLPLUS connection, your NETSTAT on the server and so
on.

Troubleshooting:
In my experience I had no problems with clients working with a personal
firewall so I had not to open any port on those personal firewalls.

[...]

Generalnie moje odpowiedzi mialy nie tyle odpowiedziec na Twoje pytanie - bo
moze to byc np. jakis zwariowany bug, albo cos inne. To byly miejsca gdzie
nalezy szukac inspiracji do zrozumienia i rozwiazania tego problemu. Z tego
co pamiatem mozna to rozwiazac przez zmienne i przez wpisy w rejestrze -
polacam zmienna bo szybciej to sprawdzic.
Oczywiscie ustawianie zmienia sie po stronie serwera!!!

dap
--
polanski.biz
xoops.pl

jack...@gmail.com

Juz nie dociekam bo dziwna rzecz - jak recznie edytowalem
tnsnames.ora to mialem blad, jak odpalilem net managera to
zadzialalo i samo dodalo do tnsnames.ora dokladnie ten wpis, kótry
ja dodawalem notanikiem. Dziwne i tego raczej nikt mi nie wytlumaczy,
zadnego restartu nic nie wykonywalem, po prostu uruchomilem
netmanagera.

P.S po stronie serwera to ja raczej nic nie zmienie a admin nie jest
moim kumplem by zmienil kiedy tylko o cos poprosze/

Jacek