zaokraglanie liczb

1 wyświetlenie

john...@poczta.onet.pl

nieprzeczytany,
16 lis 2001, 16:04:4416.11.2001
do
Pomozcie bo szlak mnie juz trafia.

Chce podsumowac srednie w kolumnie ale po zaokragleniu.

INT obcina, a nie zaokragla, cINT warczy ze nie radzi sobie z nulami

jak to cholerstwo obejsc ?

Johny

Krzysztof Naworyta

nieprzeczytany,
16 lis 2001, 16:28:3816.11.2001
do

Użytkownik <john...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

| Chce podsumowac srednie w kolumnie ale po zaokragleniu.
|
| INT obcina, a nie zaokragla, cINT warczy ze nie radzi sobie z nulami
|
| jak to cholerstwo obejsc ?

wersja Access ?

john...@poczta.onet.pl

nieprzeczytany,
17 lis 2001, 04:39:4417.11.2001
do

> wersja Access ?

97 ale juz sobie poradzilem

Suma(Nz(cInt(Nz([Moja_Srednia]))))

BTW czy taka kombinowana skladnia to normalka w tym programie ?

najciekawsze jest to, ze jak wyczytalem w helpie cInt w przypadku 5 na
ostatniej pozycji zaokragla do najbliższej parzystej - czyzby programisci Bila
Gates'a wymyslili nowa matematyke ? ;-)))

przeciez tu sie az prosi o zwykla ludzka funkcje "Round" czy jak kto
woli "Zaokr", ktora przeciez jest w Excelu

Pozdrawiam

Krzysztof Naworyta

nieprzeczytany,
18 lis 2001, 13:55:2018.11.2001

> [...]
| > |
| > |

> [...]
Bila
| Gates'a wymyslili nowa matematyke ? ;-)))

nie wymyślili niczego nowego:
są zaokrąglenia matematyczne, "finansowe", statystyczne i
bo-ja-wiem-co-jeszcze

| przeciez tu sie az prosi o zwykla ludzka funkcje "Round" czy jak kto
| woli "Zaokr", ktora przeciez jest w Excelu

która też robi błędy

Na temat zaokrągleń poczytać możesz prawie na wszystkich polskich stronach
accessowych:
http://web.pertus.com.pl/~stanley/
http://www.access.vis.pl/
http://www.amg.gda.pl/~krzycz/

KN

P.S
Access 2000 posiada już funkcję Round, stąd moje poprzednie pytanie.

Nowe wiadomości: 0