Zaokraglanie liczb

2 wyświetlenia

su...@student.man.radom.pl

nieprzeczytany,
5 sty 2001, 05:09:455.01.2001
do
Jak zaokraglic liczbe do 2 miejsc i reszte po przecinku uciac.

i jescze jedno pytanie: jezeli w formularzu mam liczbe wyswietlana z
dokladnoscia 2 miejsc to czy do obliczen jest brana cała liczba czy to co widac
w polu (po wcisnieciu na pole z wlasciwoscia 2 miejsc po przecinku jezeli ona
jest dluzsza to pojawia sie cala)

Pozdrawiam
MIREK

Krzysztof Naworyta

nieprzeczytany,
5 sty 2001, 05:38:515.01.2001

http://web.pertus.com.pl/~stanley/faq/P004.htm

> [...]
widac
> w polu (po wcisnieciu na pole z wlasciwoscia 2 miejsc po przecinku jezeli

A jak myślisz ?
Uruchom przy otwartym formularzu okno Analizy programu (Ctr + G) i wpisz:
? Forms!NazwaTwojegoFormularza!NazwaTwojegoPola
i Enter
Potem możesz popróbować z wyrażeniami:
? 1 * Forms!NazwaTwojegoFormularza!NazwaTwojegoPola
? Forms!NazwaTwojegoFormularza!NazwaTwojegoPola /1
itd

Format to format - czyli jedynie sposób wyświetlania.

KN

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.comp.bazy-danych.msaccess

jerzyn

nieprzeczytany,
5 sty 2001, 11:18:295.01.2001
do

Użytkownik <su...@student.man.radom.pl> napisał w wiadomości

> [...]
widac
> w polu (po wcisnieciu na pole z wlasciwoscia 2 miejsc po przecinku jezeli

Co do pierwszego pytania to właśnie tutaj widać wyższość Accessa2000 -
wystarczy przy właściwości pola w tablicy wybrać skala 2 i po sprawie.
jerzyn

Krzysztof Naworyta

nieprzeczytany,
6 sty 2001, 09:08:276.01.2001
do
> Co do pierwszego pytania to właśnie tutaj widać wyższość Accessa2000 -
> wystarczy przy właściwości pola w tablicy wybrać skala 2 i po sprawie.
> jerzyn

równie dobrze można udowodnic wyższość wąsaczy nad brodaczami ...

Leo

nieprzeczytany,
12 sty 2001, 02:33:4212.01.2001
do
Użytkownik "Krzysztof Naworyta" <k.naw...@datacomp.com.pl> napisał w
wiadomości news:005701c07703$b68ee840$3d01...@datacomplan.com.pl...

Biorąc pod uwagę wywód nt. teorii zaokrągleń (przedstawiony na
http://web.pertus.com.pl/~stanley/faq/P004.htm), jak również wcześniejsze
sugestie grupowiczów w niniejszym temacie, funkcję pozwalającą na poprawne
zaokrąglenia do dowolnej liczby miejsc po przecinku należałoby chyba (?)
skonstruować jak następuje:

Public Function ZL(ByVal Liczba As Variant, ByVal Miejsca As Integer) As
Variant
Const TITLEBAR = ""
Dim l1, l2
l1 = Liczba * 10 ^ Miejsca
If l1 - Int(l1) <> 0.5 Then
ZL = Int(l1 + 0.5) / 10 ^ Miejsca
ElseIf l1 - Int(l1) = 0.5 Then
ZL = CLng(l1) / 10 ^ Miejsca
End If

End Function

Leo

kpie...@poczta.onet.pl

nieprzeczytany,
12 sty 2001, 06:25:5512.01.2001
do
> [...]
> skonstruować jak następuje:
>
> Public Function ZL(ByVal Liczba As Variant, ByVal Miejsca As Integer) As

ja bym to zrobil tak
Public Function ZL(ByVal Liczba As Variant, ByVal Miejsca As Integer) As Double
ZL = Int(Liczba * 10 ^ Miejsca + 0.5) / 10 ^ Miejsca
End Function

szybko i bez if'ow

Pozdrowienia Bohun

Nowe wiadomości: 0