Problem z zaokrąglaniem liczb

0 wyświetleń

nelson

nieprzeczytany,
8 paź 2004, 12:01:268.10.2004
do
Witam wszystkich

Nie potrafię poradzić sobie z następującą sprawą...

Na formularzu mam wyliczane pole z innych pól na zasadzie:
=(kwota*12/100)+kwota

We właściwościach pola (pola "kwota" również) mam "walutowy" i "miejsca
dziesiętne" 2
Wyliczona kwota jest zaokrąglona i wyświetlona poprawnie do dwóch miejsc
po przecinku, ale przechowywana jest w polu z większą dokładnością.

Czy jest mozliwość, aby precyzja wyliczonej kwoty była maksymalnie do 2
miejsc dziesiętnych ??

Sumuję później takie kwoty z rekordów i wychodzą mi różnice (groszowe)

nelson

Andrzej K.

nieprzeczytany,
8 paź 2004, 13:41:358.10.2004
do
> Na formularzu mam wyliczane pole z innych pól na zasadzie:
> =(kwota*12/100)+kwota

<ciach>

> Czy jest mozliwość, aby precyzja wyliczonej kwoty była maksymalnie do 2
> miejsc dziesiętnych ??

np Format((kwota*12/100)+kwota;"stałoprzecinkowy")

ak

nelson

nieprzeczytany,
9 paź 2004, 03:35:539.10.2004
do
Użytkownik Andrzej K. napisał:

OK, zrobiłem jak napisałeś, ale nic to nie dało... podam przykład:

(384,30 * 12 / 100 ) + 384,30 = 430.416
wyliczane to jest w polu:
=Format((([cena_jedn]*[procent])/100)+[cena_jedn];"Stałoprzecinkowy")

Po wyliczeniu wyświetlane w formularzu jest 430,42, ale do dalszych
obliczeń brane jest 430,416... jak teraz pomnożę to przez jakąś liczbę
to wychodzą mi różnice w groszach, właśnie z powodu tych trzech miejsc
po przecinku branych do obliczeń...

Potrzebuję, by wyliczona kwota 430,20 tak została zapamiętana i z taką
dokładnością była dostępna do dalszych wyliczeń.

Da się ??

nelson

Nguyen Bang Giang

nieprzeczytany,