zaokrąglenia liczb

3 wyświetlenia

ANDY

nieprzeczytany,
2 lis 2000, 15:13:402.11.2000
do
Mam pytanie:

dlaczego Access inaczej zaokrągla liczby a inaczej waluty
sprawdzałem to i przy zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku
liczba 0,005 to 0,00 (0,006 to 0,01) a
waluta 0,005 to 0,01 (0,006 to 0,01)
czy da się ustawić gdzieś parametr zaokrąglania liczb dla formatów

wydaje mi się że może to powodować błędy przy przeliczaniu np.
wartości brutto gdzie walute mnoży się przez liczbę (vat)

jak uniknąć błędów powstałych z tego powodu?

ANDY

Dp

nieprzeczytany,
3 lis 2000, 03:48:463.11.2000
do

Oczywiście, że będą błędy przy przeliczeniach VAT. A tutaj musi być
dokładnie, co do grosza. Przypominam, że VATu od nieprawidłowo policzonej
faktury nie można odliczyć (ale trzeba naliczyć oczywiście, jeśli to ja
wystawiam fakturę).
Istnieje instrukcja, która zaokrągla liczby (chyba CLNG), ale nie udało mi
się zaokrąglić do żądanej liczby po przecinku.

Problem rozwiązałem następująco:
1) Wartość mnożę razy 100
2) Wykonuję instrukcję zaokrąglenia (CLNG)
3) Dzielę otrzymaną wielkość przez 100
ergo:
Mam wartość VAT do jednego grosza..
Trochę to prymitywne, ale działa...

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.comp.bazy-danych.msaccess
http://niusy.onet.pl/pl.comp.bazy-danych.msaccess

Dp

nieprzeczytany,
3 lis 2000, 04:37:273.11.2000

--

"Rafał_Rypień"_<rahaal@poczta.onet.pl>

nieprzeczytany,
3 lis 2000, 07:31:223.11.2000
do

opis tego problemu znajdziesz pod tym adresem
http://web.pertus.com.pl/~stanley/faq/P004.htm

ANDY

nieprzeczytany,
4 lis 2000, 03:00:004.11.2000
do
a moze najlepiej byłoby używać tylko jednego formatu dla wszystkich danych
np liczbowego, a w walucie przedstawiac je tylko na formularzach i w
raportach zmieniajac format w odpowiednich polach na formularzu, wtedy
wszystkie operacje przeprowadzane byłyby na danych tego samego typu i nie
byłoby błędów

Nowe wiadomości: 0