Karty PayPass

Marcin

Witam

Crosspost na pl.misc.elektronika i pl.biznes.banki !!
Widze, ze pare osob tez udziela sie na obu.
Pare dni temu na pl.biznes.banki zawiazala sie dyskusja n/t kart
bezstykowych i jak by je ewentualnie "unieruchomic"

No to moja Mastercard PayPass z Multibanku poszla na przeswietlenie:

http://img843.imageshack.us/img843/6859/multi01.png
http://img269.imageshack.us/img269/4029/57415970.png
http://img69.imageshack.us/img69/4602/66067416.png
http://img855.imageshack.us/img855/7182/45435299.png

Przypuszczam, ze co jest w srodku zainteresuje innych.
Antena to cienki drucik po obwodzie, podlaczony do chipa EMV.
Tak wiec jesli ktos chce deaktywowac funkcje bezprzewodowosci,
nozyczki i tniemy brzeg karty....
Samej struktur nie widac na zdjeciach, krzem dla promieni rentgena
jest przezroczycty (przynajmniej przy takich enrgiach ktore pozwalaja
na zobaczenie anteny). Bonding widac dosc dokladnie.

Marcin
p.s. uprasza sie o nie robienie zakupow na moj koszt ;)

--
www.bawolski.pl

witrak()

Marcin wrote:

> Marcin
> p.s. uprasza sie o nie robienie zakupow na moj koszt ;)

Było nie prosić - może nie zauważyliby :-)
A teraz to masz już co najmniej kilka prób (oby nieudanych) "jak w
banku" ;-)

witrak()

neoniusz

W dniu 11-03-07 21:23, Marcin pisze:

> Przypuszczam, ze co jest w srodku zainteresuje innych.
> Antena to cienki drucik po obwodzie, podlaczony do chipa EMV.
> Tak wiec jesli ktos chce deaktywowac funkcje bezprzewodowosci,
> nozyczki i tniemy brzeg karty....

Ja pocialem swojego PayPassa z Alioru i wygladalo to tak samo - tzn.
antena byla podlaczona do chipa i tam siedzial caly szajs od platnosci
zblizeniowej - nie tak jak bylo w "filmie o niszczeniu PayPass" :)

> No to moja Mastercard PayPass z Multibanku poszla na przeswietlenie:

...juz myslalem, ze to kolejny lament jakie te paypassy sa zle
i jacy to ludzie sa nieszczesliwi, ze banki im je wciskaja -
- a tu prosze - mila niespodzianka :).

Dzieki za bardzo ciekawe zdjecia.

gostek

swoja droga Inteligo dla niektorych swoich kart umozliwia zmiane limitu
transakcji zblizeniowych (wg info ze strony www), ale nie dla wszystkich
(kredytowki juz nie, a szkoda!)

Przemyslaw Kwiatkowski

neoniusz pisze:

> Ja pocialem swojego PayPassa z Alioru i wygladalo to tak samo - tzn.
> antena byla podlaczona do chipa i tam siedzial caly szajs od platnosci
> zblizeniowej - nie tak jak bylo w "filmie o niszczeniu PayPass" :)

Jest tak samo jak w "filmie o niszczeniu PayPass", tyle że tam karta
była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

--
MiCHA

Krzysiek

On 8 Mar, 08:52, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

> Jest tak samo jak w "filmie o niszczeniu PayPass", tyle że tam karta
> była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
> pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

Zgodnie z ideologią: albo PayPass albo rezygnujesz z usług banków:P

neoniusz

W dniu 11-03-08 08:52, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Wydawalo mi sie, ze na filmie ten modul byl w innym miejscu...

Zbynek Ltd.

Krzysiek napisał(a) :

Right.

A natnij sobie krawędź karty i spróbuj zapłacić kartą w sklepie.
Nie, nie hardware nawali - software jak najbardziej.

Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Piotr Galka

Uzytkownik "Marcin" <mbaw...@o2.pl> napisal w wiadomosci

> Samej struktur nie widac na zdjeciach, krzem dla promieni rentgena
> jest przezroczycty (przynajmniej przy takich enrgiach ktore pozwalaja
> na zobaczenie anteny). Bonding widac dosc dokladnie.

Zastanawia mnie dlaczego drucik anteny kolo chipa jest w taki zygzak ulozony
(tego typu ulozenie kabli przy badaniach EMC okreslane jest jako
bezindukcyjne).
P.G.

Krzysiek

On 8 Mar, 09:04, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:

> Wydawalo mi sie, ze na filmie ten modul byl w innym miejscu...

Na filmie który ja widziałem mieli jakąś amerykańską kartą w wersji
pasek + PayPass.

Czyli tam nie mieli nawet okazji poznać technologii która daje prawie
to samo co PayPass bez PayPass.
(autoryzacja off-line a nawet można zrezygnować z PINu).
Chyba jedynie szybsze zużywanie się styków byłoby argumentem za
PayPass.

Zbych

W dniu 08.03.2011 09:30, Piotr Galka pisze:

> Zastanawia mnie dlaczego drucik anteny kolo chipa jest w taki zygzak
> ulozony (tego typu ulozenie kabli przy badaniach EMC okreslane jest jako
> bezindukcyjne).

Wydaje mi się, że chodzi o zwiększenie wytrzymałości na zginanie w
pobliżu mało elastycznego elementu (czyli chipu).

Maciej 'AbrahaM' Piotrowski

Krzysiek wrote:

> Chyba jedynie szybsze zużywanie się styków byłoby argumentem za
> PayPass.

Co nie jest bezzasadne. Właśnie jedna z kart
którą się(intensywnie) posługuję postanowiła
raz na ileś transakcji nie obsługiwać chipa.
Ważna jeszcze do 12/12, czyli 21 miesięcy za
wcześnie..

Albert Einstein (1879-1955)

Rafal M

> [...]

> była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
> pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

A nie wystarczy tylko jakos uszkodzic tych dwoch linii odchodzacych od
EMV?
Antenka bedzie chyba wtedy za mala, zeby odbic sygnal?

Pozdrawiam
Rafal