ostrzeżenie - debetówka i blokada (MC w mBanku)

Marcin Kossakowski

Witam,

krótka historia z morałem - chciałem dziś kupić bilet lotniczy.
znalazłem najtaniej w agencji francuskiej (voyages-sncf.com) no i
uruchomiłem całą procedurę rezerwacji. Chciałem zapłacić debetówką MC
wydaną do eKonta w mBanku - w sumie czemu by nie spróbować...

Po kilkukrotnym odrzuceniu autoryzacji na ww. stronie telefon do banku
(mBank). Ustalili że zapytanie jest typu transkacje telef. i
korespondencyjne, ustaliliśmy limity kwotowe i ilościowe na ten typ
operacji i próbuję dalej zmusić serwis do zautoryzaowania płatności -
niestety bezskutecznie.

Po zakończeniu (i przegraniu) tej nierównej walki widzę, że mam idealnie
założoną blokadę na moją debetówkę, kwota oczywiście zgodna z tą, którą
PRÓBOWAŁEM uregulować. Telefon na mlinie - oni nie mogą zdjąć blokady bo
to francja założyła. Tel do francji - zdejmiemy blokadę w ciągu 7 dni.
No żesz kur... A jeszcze gwoli ścisłości - na stronie zawsze był
komunikat o odrzuceniu transakcji i prośba o skontaktowanie się z bankiem.

Koniec końców zapłaciłem wypukłą debetówką z francuskiego banku robiąc
sobie niezły debet... no ale mam nadzieję, że mi nie naliczą odsetek - w
końcu bezgotówkowo.

A francja dostała ode mnie w kredyt 350€ na tydzień. Oprocentowanie +
prowizja = 0€. Siedzę wnerwiony, ale chyba niewiele już z tym idzie
zrobić, czekam na zdjęcie blokady z MC i muszę zrobić przelew SEPA do
FR. Chyba że ktoś z grupowiczów mógłby służyć jakąś fajną radą w tej
sprawie.

Pozdrawiam,
Marcin

RobertS

> Koniec końców zapłaciłem wypukłą debetówką z francuskiego banku robiąc
> sobie niezły debet... no ale mam nadzieję, że mi nie naliczą odsetek - w
> końcu bezgotówkowo.

jak zrobiłeś debet to odsetki naliczą i może jeszcze jakąś opłatę karną...

RobertS

Sinus

Marcin Kossakowski <69ma...@interia.pl> napisał(a):
> A francja dostaĹ a ode mnie w kredyt 350â Ź na tydzieĹ . Oprocentowanie +
> prowizja = 0â Ź.

Niezupelnie. Pieniadze sa fizycznie wciaz na Twoim rachunku, tyle ze
zablokowane.

Wniosek z calej historii: w przypadku takich transakcji najlepiej placic
kredytowka.

--
Sinus

pmlb

"Marcin Kossakowski" <69ma...@interia.pl> wrote in message

> [...]
> korespondencyjne, ustaliliśmy limity kwotowe i ilościowe na ten typ
> operacji i próbuję dalej zmusić serwis do zautoryzaowania płatności -

A robiles juz kiedys operacje podobne ta karta?
Moze ta karta jest wylacznie o dzialniu lokalnym nie pozwoli na transakcjie
telefoniczne?
Ustalenie z bankiem limitu niewiele da, bo takie karty maja blokady
ustawione odgornie.

> [...]
> żesz kur... A jeszcze gwoli ścisłości - na stronie zawsze był komunikat o
> odrzuceniu transakcji i prośba o skontaktowanie się z bankiem.

Tyle, ze nikt nie napisal ci na stronie, ze zwolnienie blokady nastapi
natychmiast.
7 dni to jeszcze nie tragedia, ja znam przypadek, gdzie osoba wyplacajaca
kase z bankomatu w polsce miala pecha i awarie, przy czym kasa zablokowana
pieniedzy nie ma, blokada trwala ok 2 miesiecy.

> Koniec końców zapłaciłem wypukłą debetówką z francuskiego banku robiąc
> sobie niezły debet... no ale mam nadzieję, że mi nie naliczą odsetek - w
> końcu bezgotówkowo.

Wiec przelej na konto debetowe kase na pokrycie tego zakupu i nie bedzie
zadnych kar.

> [...]
> Chyba że ktoś z grupowiczów mógłby służyć jakąś fajną radą w tej sprawie.

Raczej pretensje do polskiego banku... o produkt jakim jest konto z karta
ktora nie dziala na tranzakcjie telfoniczne...

zenek

Frajer jestes bo od dawna wiadomo ze do rezerwacji i podobnych pierdutow
w internecie i telefonicznie sluza kredytowki. Wczesniej mialem ING ale
z uwagi na kosmiczne koszta obslugi nieuzywanej karty wzialem
przedlacona z WBK i jak chce kupic bilet to przelewan na konto tyl;e ile
trzeba i place i nigdy nie mialem zadnych problemow.
Debetowki sluza do platnosci w TESCO.

witek

Marcin Kossakowski wrote:

> [...]
> No żesz kur... A jeszcze gwoli ścisłości - na stronie zawsze był
> komunikat o odrzuceniu transakcji i prośba o skontaktowanie się z bankiem.

Może to wreszcie kogoś przekona, że debetówki to można dać dzieciom do
zabawy niech sobie w karty pograją, jak sie ma tego więcej.
Do używania to się nie nadaje.

> A francja dostała ode mnie w kredyt 350€ na tydzień.

Nie. Mic nie dostała. Oni tych pieniedzy na koncie nie maja. To tylko
blokada twoich środków na twoim koncie. One ciągle tam są, procent leci,
tylko wydać ich nie możesz.

> Chyba że ktoś z grupowiczów mógłby służyć jakąś fajną radą w tej
> sprawie.

Wyrób sobie kredytówkę. Będzie ci zwisało czy i ile blokad masz na nie
swojej kasie.

witek

Nie naliczą, bo to tylko blokada środków.

gtoni

On 9 Lip, 16:45, Marcin Kossakowski <69mar...@interia.pl> wrote:
> [...]
> uruchomiłem całą procedurę rezerwacji. Chciałem zapłacić debetówką MC
> wydaną do eKonta w mBanku - w sumie czemu by nie spróbować...

A widzisz jaki jest pozytek z nauki czytania w szkole!
Trzeba bylo sie uczyc a nie zbijac baki, to bys przeczytal w mbanku,
ze przed pierwszym uzyciem karty debetowej do
platnosci przez internet trzeba ustawic limity. I to jest ZALETA a nie
wada tej karty, bo sklep nie pobierze Ci wiecej niz
chcesz, lub ktos bez twojej zgody.Nieuczciwy sklep, lub pracownik ma
dane twojej karty i moze Cie ogolic, a tak to
po transakcji ustawiasz limit 0 i spisz spokojnie. Transakcje przez
internet nie robi sie co godz. ani codziennie.
gtoni

witek

gtoni wrote:
> Nieuczciwy sklep, lub pracownik ma
> dane twojej karty i moze Cie ogolic, a tak to
> po transakcji ustawiasz limit 0 i spisz spokojnie.

No to żebyś się kiedyś nie obudził w nocy z krzykiem, bo ci się koszmary
śniły, że masz debet na koncie i kasa wyparowała.

pmlb

"witek" <wite...@gazeta.pl.invalid> wrote in message

> Może to wreszcie kogoś przekona, że debetówki to można dać dzieciom do
> zabawy niech sobie w karty pograją, jak sie ma tego więcej.
> Do używania to się nie nadaje.

Niby dlaczego?
Wszystko zalezy od typu konta z karta a nie debetowki jako debtowki.
W Poprzednim watku pisalem, ze wiekszosc kart debetowych w Polsce miala
blokady na trnasakcjie zagraniczne, i moimo dyuzych zmina nadal czesc pewnie
ma...
Dlugo trzeba bylo czekac na przyklad?
Debetowk jaest jak najbardziej bardzo przydatna, tylko trzeba wiedziec czym
jest i jak z niej mozna korzystac a nie rzucac na prawo i lewo inwektywy
wylcznie z braku swojej wiedzy.
Najpierwej poczytac potem dyskutowac.

> [...]
> tylko wydać ich nie możesz.

> Wyrób sobie kredytówkę. Będzie ci zwisało czy i ile blokad masz na nie

Albo zaluz konto w normalnym banku, gdzie karta debetowa nie ma blokad i
kosztuje: 0!

Marcin Kossakowski

> A widzisz jaki jest pozytek z nauki czytania w szkole!
> Trzeba bylo sie uczyc a nie zbijac baki, to bys przeczytal w mbanku,
> ze przed pierwszym uzyciem karty debetowej do
> platnosci przez internet trzeba ustawic limity.

Ta transakcja była zapytaniem typu transakcje telefoniczne i
korespondencyjne. Na internetowe miałem limity poustawiane.

pzdr, MK

Marcin Kossakowski

> Nie naliczą, bo to tylko blokada środków.

Piszę o debecie na koncie z którego ostatecznie poszła zapłata a nie o
blokadzie na koncie w PL...

Rafał

W dniu 10-07-09 19:58, witek pisze:

> No to żebyś się kiedyś nie obudził w nocy z krzykiem, bo ci się koszmary
> śniły, że masz debet na koncie i kasa wyparowała.

No patrz, mi na ustawionym limicie na 0 przychodziły smsy o odrzuceniu
transakcji (skradziono dane mojej karty). Jak mają debet zrobić?

--
Raf

gtoni

Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
Uzywasz do niego CVV2
Do gotowkowych i bezgotowkowych PIN
gtoni

Marcin Kossakowski

> Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
> korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
> [...]

W mBanku (na Visie i MC) transkacje bezgotówkowe dzielą się na

a) Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
b) Transakcje internetowe

Dla a i b osobno i niezależnie ustawiwasz limity kwotowe i ilościowe.
Kwotowe można zmieniać samemu, ilościowe tylko przez tel.

pzdr, MK

MarekZ

Użytkownik "gtoni" <gto...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> Cos krecisz lub nie rozumiesz , transakcje telefoniczne
> korespondencyjne i internetowe, to ten sam rodzaj transakcji.
> Uzywasz do niego CVV2

Nic nie kręci, tylko ma rację. To nie jest ten sam rodzaj transakcji.

witek

a) Idź do kanjpy dopisz napiwek i czekaj na debet.
b) zleć sobie płatność kartą za jakąś usługę, np. skypa
c) zatankuj na stacji gdzie autoryzacja karty odbywa sie na minimalną
kwotę przed rozpocząciem tankowania np 1 euro, a obciążenie przychodzi
później.
d) kup coś za granicą i czekaj na zmianę kursu waluty.
e) zarezerwuj pokoj w hotelu na jedną noc i opróźnij barek w całości
obrzygując przy okazji ściany

w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
ci nie pomoże.
Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

Elwinko

Użytkownik "witek" <wite...@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

> w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
> ci nie pomoże.
> Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

Coś tu nie rozumiem.
Jak nie ma autoryzacji, to nie ma też obciążenia.
Czyżby było inaczej ?

Borys Pogoreło

Dnia Fri, 09 Jul 2010 14:25:49 -0500, witek napisał(a):

> w każdym z tych przypadków limit ustawiony na zero bądź jakąś małą kwotę
> ci nie pomoże.
> Limit chroni cię przed autoryzacją, ale nie przed obciążeniem karty.

Co ciekawe mnie babka w EB wciskała w żywe oczy, że debetu na koncie nie
da się zrobić. Chociaż pod nosem miała cennik z opłatą za niego.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

witek

oczywiście.

witek

Borys Pogoreło wrote:

> Co ciekawe mnie babka w EB wciskała w żywe oczy, że debetu na koncie nie
> da się zrobić. Chociaż pod nosem miała cennik z opłatą za niego.

tak to jest jak szkolenie trwa tylko 8 godzin i do roboty.

witrak()

No, z tą oczywistością to jest względnie: muszą być spełnione
pewne warunki, bo inaczej klient zareklamuje.

Zatem należałoby powiedzieć "jak nie ma autoryzacji to *zwykle*
nie ma też obciążenia": jeśli kasa się sprzedawcy/usługodawcy nie
należy, a karta jest w przywoitym banku, to jest duża szansa na
jej odzyskanie.
Ale np. debet może się pojawić...

witrak()

witrak()

Borys Pogoreło wrote:

> Co ciekawe mnie babka w EB wciskała w żywe oczy, że debetu na koncie nie
> da się zrobić. Chociaż pod nosem miała cennik z opłatą za niego.

EB to młody bank :-)
Ale mnie to samo mówiono w dezinfolinii w Citi, VW a kiedyś
dawniej w LB :)

witrak()

Krzysztof Halasa

Marcin Kossakowski <69ma...@interia.pl> writes:

> A francja dostała ode mnie w kredyt 350€ na tydzień.

Nie, to akurat bank dostal ten kredyt. Wiszace blokady to zysk banku,
sklep nic z tego nie ma.
--
Krzysztof Halasa

Krzysztof Halasa

"MarekZ" <br...@adresu.w.pl> writes:

> Nic nie kręci, tylko ma rację. To nie jest ten sam rodzaj transakcji.

Z tym ze trzeba pamietac ze zwlaszcza male firmy czesto wszystkie
transakcje zdalne robia jako telefoniczne, a czasem nawet jako takie
z obecnoscia karty.
--
Krzysztof Halasa

Michal Jankowski

witek <wite...@gazeta.pl.invalid> writes:

> Wyrób sobie kredytówkę. Będzie ci zwisało czy i ile blokad masz na nie
> swojej kasie.

Co to za różnica jest? Blokada na karcie tak czy owak zmniejsza
dostępna kwotę do wydania.

MJ