karty kredytowe - jak nie wpaść

Tomasz

Witam,

Nie wiem, czy potwierdzicie te informacje, ale część banków pogorszyła
radykalnie swoją ofertę argumentując... Ustawą...

Aby nie być gołosłownym: Jeden z banków (przez sentyment nie wymienię)
miał limit odpowiedzialności klienta do 48h ustawiony na zero złotych, a
powyżej na 100USD. Teraz zmieniono limit na 150EUR zgodnie z Ustawą,
zapominając, iż Ustawa określa przecież wariant minimum, a Bank o ile
uzna może zaproponować lepsze warunki...

Hmmmmm....

Tomek

PS. Jak macie wiedzę odnośnie zagadnień:
- procedura reklamacji transakcji;
- odpowiedzialność klienta;
- procedura zgłaszania kradzieży, zaginięcia, itp.,
to napiszcie.
Lepiej wiedzieć co może nas spotkać zanim to nastąpi.

Markus Sprungk

Tomasz napisał(a):

> Witam,
>
> Nie wiem, czy potwierdzicie te informacje, ale część banków pogorszyła
> radykalnie swoją ofertę argumentując... Ustawą...

Którą?

> [...]
> zapominając, iż Ustawa określa przecież wariant minimum, a Bank o ile
> uzna może zaproponować lepsze warunki...

A jak ma sie to do ustawy o kartach chipowych? :)

Od 1 stycznia 2005 roku Bank przejmuje pełną odpowiedzialność za te
transakcje oszukańcze, które zostały wykonane kartą magnetyczną nie
wyposażoną w chip

> Hmmmmm....

Hmmmm.... :)

*ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
*GG-1447098*

Tomasz

Markus Sprungk wrote:

> Którą?
Ustawą o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych.

> A jak ma sie to do ustawy o kartach chipowych? :)
Ooooops, nie jestem w temacie... :-(
Czy można coś więcej?

> Od 1 stycznia 2005 roku Bank przejmuje pełną odpowiedzialność za te
> transakcje oszukańcze, które zostały wykonane kartą magnetyczną nie
> wyposażoną w chip

Czyje POSy akceptują karty chipowe?

Markus Sprungk

Tomasz napisał(a):

> Ustawą o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych.

Już nieaktualna trochę ;)

http://www.kartyonline.net ?

> Czyje POSy akceptują karty chipowe?

Złe pytanie. Powinieneś zapytać "kto wydaje karty chipowe" ;)

Odpowiedź brzmi: Kredyt Bank, Pekao pilotażowo coś tam wydało i to chyba
koniec

Bankom się po prostu opłaca nie wydawać kart chipowych. Wyliczyli sobie, że
nawet przestępstwa z tym związane będą ich kosztować mniej niż wprowadzenie
kart chipowych

Adam S.

> Złe pytanie. Powinieneś zapytać "kto wydaje karty chipowe" ;)
>
> Odpowiedź brzmi: Kredyt Bank, Pekao pilotażowo coś tam wydało i to chyba
> koniec

BZWBK chyba dość poważnie do tego podszedł i raczej nie pilotażowo bedzie
wydawal w bieżacym roku

> [...]
że
> nawet przestępstwa z tym związane będą ich kosztować mniej niż

Cóz niestety prawda . Faktem jest ze akcjonariusze oczekują zysków, a
wdrożenie chipów to w krótkim okresie pewne bardzo duże koszty i bardzo
niepewne dochody . Który z prezesów ma tyle czasu żeby ich spokojnie
doczekać ??? Jak na razie tylko BZ wyrwało do przodu, reszta się okopała
albo planuje wejscie za 2-3 lata

pozd
as

Tomasz

Markus Sprungk wrote:

> Już nieaktualna trochę ;)
Masz może link do jej nowelizacji?

> Złe pytanie. Powinieneś zapytać "kto wydaje karty chipowe" ;)

Nie ma złych pytań. ;-)
W najbliższym czasie mam otrzymać nową Visę BZWBK - chipową, stąd
pytanie jest całkiem uzasadnione i je ponawiam:

Czyje POSy akceptują karty chipowe?

Czy ktoś coś wie?...

Tomek

kam

Markus Sprungk napisał(a):

> A jak ma sie to do ustawy o kartach chipowych? :)

do czego?

KG

Markus Sprungk

Adam S. napisał(a):

> BZWBK chyba dość poważnie do tego podszedł i raczej nie pilotażowo bedzie
> wydawal w bieżacym roku

Czytałem. Pytanie tylko kiedy wydadzą wszystkim?

> [...]
> niepewne dochody . Który z prezesów ma tyle czasu żeby ich spokojnie
> doczekać ??? Jak na razie tylko BZ wyrwało do przodu, reszta się okopała

Czytałem, że może nastąpić migracja przestępczości "kartowej" z innych
Państw, gdzie są takie karty do nas, gdzie tych kart nie ma

Ciekawe co wtedy banki na to powiedzą? Będą wprowadzać na szybko? Bo coś mi
się wydaje, że kalkulacja zysków i strat może się bardzo zmienić ;)

Markus Sprungk

kam napisał(a):

> do czego?

To oczywiście skrót myślowy. Zabrakło cudzysłowia ;)

Krzysztof Halasa

"Adam S." <dra...@poczta.onet.pl> writes:

> [...]
> niepewne dochody . Który z prezesów ma tyle czasu żeby ich spokojnie
> doczekać ??? Jak na razie tylko BZ wyrwało do przodu, reszta się okopała

Dla BS to moze by to i byly duze koszty ale mam wrazenie ze dla
normalnego, jak na nasze warunki duzego banku to sa koszty dosc srednie.
Tyle ze oczywiscie brak kosztow jest lepszy niz nawet niewielkie
koszty.
--
Krzysztof Halasa

Krystek

Adam S. napisał:

> BZWBK chyba dość poważnie do tego podszedł i raczej nie pilotażowo bedzie
> wydawal w bieżacym roku

Poważnie to jak na razie podszedł Kredyt Bank, który wydaje te karty już
od prawie 4 lat. Są "na bieżąco" z nowinkami technicznymi w sektorze
bankowości elektronicznej - http://skocz.pl/kb5-alicja BZWBK stara się
nadgonić czas i dogonić konkurencję na tym polu. No i to chyba jest
godne pochwały :)

K.