Re: ING BankOnLine - dane nadawcy/odbiorcy przy przelewach

0 wyświetleń
Wiadomość została usunięta
Wiadomość została usunięta

Marcin Kubiczek

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 06:57:011.11.2004
do
: Druga sprawa......

na dane odbiorcy masz cztery pola do wpisania:

1 - __________________________
2 - __________________________
3 - __________________________
4 - __________________________

pierwsze dwa masz na dane obiorcy, imię nazwisko, nazwa firmy etc..
trzecie jest na ulicę, a czwarte na kod i miejscowość.
Zrób jeszcze jeden przelew to zobaczysz że tak to działa, a w sprawie braku
kodu to chyba to jakiś ficzer ;)

--

pozdrawiam,
mk

--------------------------
jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
48 1140 2017 0000 4602 0387 8329
23 1050 1386 1000 0022 8231 8811

chairon

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 06:57:131.11.2004
do
Zastanawiają mnie następujące rzeczy. Przede wszystkim gdy dokonuję
przelewu, to moje dane, czyli dane nadawcy są niepełne (brakuje kodu
miejscowości). Gdy robię przelew, to pole nadawca wygląda następująco
(oczywiście dane podaję zmyślone):

KOWALSKI JAN
CZEREŚNIOWA 5/21
SOSNOWIEC

Brak kodu pocztowego przed nazwą miejscowości, choć w Danych Klienta na
stronie serwisu jest on wyświetlany.
Może czepiam się szczegółów, ale zastanawiam się czy u Was też tak jest.

Druga sprawa. Niedawno dokonywałem przelewu na konto w mBanku i mój
kontrahent przesłał mi zrzut ekranu duplikatu z przelewu abym sobie
obejrzał. Otóż okazało się, że dane adresata zostały przekazane w jakiś
chaotyczny sposób, a chodzi o to, że w poszczególnych polach znalazły się
dane, które nie powinny się tam znaleźć. Dla przykładu podaję również
zmyślone dane:

Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy: Michał KowalskiWiśniowa 4/35
Adres odbiorcy (ulica): 00-000 Katowice
Kod pocztowy, miejscowość: [to pole było puste]

Jak widać nazwa odbiorcy i nazwa ulicy znalazła się w tej samej linii, a na
dodatek pola te zlały się ze sobą. Nie wiem co jest grane, bo ja dane te
podałem następująco:

Michał Kowalski
Wiśniowa 4/35
00-000 Katowice

Dodatkowo dane nadawcy, czyli moje również nie zostały przekazane tak jak
widnieje to u mnie na duplikacie przelewu. Ukośnik w numerze ulicy został
odwrócony i wygląda to następująco:

CZEREŚNIOWA 5\21

pomimo, że u mnie na stronie wyświetla się prawidłowo tak jak na podałem na
początku. Mam zatem dwa pytania.

Czy u Was przy dokonywaniu przelewów przez ING BankOnLine również nie jest
podawany kod nadawcy?

Dlaczego dane adresata zostały przekazane w tak chaotyczny sposób i czy Wam
się to też zdarza?

--
chairon

chairon

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 06:59:401.11.2004
do
Marcin Kubiczek <usuntomarc...@hotmail.com> napisał(a):

> Zrób jeszcze jeden przelew to zobaczysz że tak to działa, a w sprawie
> braku kodu to chyba to jakiś ficzer ;)

Co rozumiesz przez ficzer? U Ciebie też tak jest, czy też tylko u mnie?

--
chairon

Marcin Kubiczek

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 07:20:241.11.2004
do
Już od 3lat jak korzystam z ING [BankOnline] to nie wysyłało kodu pocztowego
nadawcy w przelewach.

chairon

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 07:41:131.11.2004
do
Marcin Kubiczek <usuntomarc...@hotmail.com> napisał(a):

> pierwsze dwa masz na dane obiorcy, imię nazwisko, nazwa firmy etc..
> trzecie jest na ulicę, a czwarte na kod i miejscowość.

co i tak nie wyjaśnia dlaczego pola te się połączyły
załóżmy, że chcę wysłać przelew na następujące dane

Network Services
Jan Kowalski
Pszczela 18
00-000 Gliwice

śmiem twierdzić, że jeśli pierwszą linię wpiszę w pole nr 1, a drugą w pole
nr 2, to w przypadku konta docelowego w mbanku otrzymam:

Network ServicesJanKowalski
Pszczelna 18
00-000 Gliwice

może się mylę, a może nie...

--
chairon

Marcin Kubiczek

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 08:34:501.11.2004
do
W takim razie zrób spację w pierwszej linii po ostatnim wyrazie ;)

Marcin Kubiczek

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 08:36:141.11.2004
do
Ale z drugiej strony przecież Network Services Jan Kowalski zmieści się w
jednej linii, a druga opuść :)

chairon

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 08:49:591.11.2004
do
Marcin Kubiczek <usuntomarc...@hotmail.com> napisał(a):

> W takim razie zrób spację w pierwszej linii po ostatnim wyrazie ;)

Na to już wpałem, nadal jednak nie wiem jak uzyskać nowy wiersz :(

--
chairon

chairon

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 08:52:331.11.2004
do
Marcin Kubiczek <usuntomarc...@hotmail.com> napisał(a):

> Już od 3lat jak korzystam z ING [BankOnline] to nie wysyłało kodu
> pocztowego nadawcy w przelewach.

No, a myślałem, że tylko u mnie jest coś nie tak.
Problem wielki to wprawdzie nie jest, ale w sumie dlaczego nie są
przekazywane pełne dane tego nie wiem. W końcu opłata za prowadzenie konta
nie należy do najniższych na rynku wśród banków marmurowych.

--
chairon

Marcin Kubiczek

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 10:39:381.11.2004
do
przecież masz do dyspozycji dwa wiersze / linie które musisz wykorzystać do
maksimum...

K. K.

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 15:16:441.11.2004
do
Użytkownik "Marcin Kubiczek" <usuntomarc...@hotmail.com> napisał w
wiadomości news:cm58h5$lsv$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]

> pierwsze dwa masz na dane obiorcy, imię nazwisko, nazwa firmy etc..
> trzecie jest na ulicę, a czwarte na kod i miejscowość.

Błąd, taki format nie jest zgodny z rekordem eliksiru.
Prawidłowy to jedno pole tekstowe podzielone na cztery wiersze, a każdy z
nich nie może być dłuższy od 35 znaków. Wiersze oddzielone są od siebie
znakiem "|" , czyli "HEX 7C".
Również żaden z wierszy nie jest przywiązany do wyżej wymienionych danych
zarówno nadawcy, jak i odbiorcy, czyli przykładowo w rekordzie eliksiru nie
ma określonego miejsca na ulicę i oddzielnego dla kodu pocztowego i
miejscowości.
Ktoś to kiedyś próbował wyjaśnić, więc dam tylko link, by się już nie
powtarzać ;-)
http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=109445&t=109404&v=t
Sądzę że dokładna analiza pozwoli wyjśnić przyczynę powstawania rzekomych
błędów, które jednak nie są błędami.
Może nie wszystkie 'błędy" da się tak wytłumaczyć, bo np brak kodu może
wynikać z celowego postępowania banku nadawcy. Wycięcie kodu pocztowego
pozwala na odzyskanie wolnego miejsca w polu "Nazwa i adres zleceniodawcy".
Te 7 usuniętych znaków powoduje że udostępnione miejsce w tym polu sztucznie
zwiększa się do 148, licząc już ze spacją. Przy nazwach niektórych firm jest
to dość istotne.
Zamiana niektórych znaków to efekt wykorzystywania ich w wewnętrznym
systemie banku. Zamienia się je by nie doszło do kolizji. Bywa że w opisach
wypełniania formatki banki wskazują jakich znaków nie powinno się używać.
Jednak ich wpisanie nie zawsze musi być przyczyną wyświetlania komunikatów
zmuszających wypełniającego do usunięcia tych znaków. Przy niektórych można
sobie pozwolić na zamianę bez ostrzeżenia, jeśli nie prowadzi to do
zniekształceń uniemożliwiających prawidłowe odczytanie, jak to jest ze
znakami "/" i "\" w polu "Nazwa i adres zleceniodawcy".

chairon

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 16:11:021.11.2004
do
K. K. <oporek...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zarówno nadawcy, jak i odbiorcy, czyli przykładowo w rekordzie eliksiru
> nie ma określonego miejsca na ulicę i oddzielnego dla kodu pocztowego i

Zerknąłem również na DEMO konta Inteligo. Tam również wyodrębniono pola
Nazwa Odbiorcy oraz Adres Odbiorcy, z tym że zaznaczono, iż dwie pierwsze
linie przypadają na nazwę (imię i nazwisko) a dwie kolejne na adres. mBank
natomiast wyodrębnia 3 pola: Nazwa Odbiorcy, Adres Odbiorcy (ulica), Kod
pocztowy i miejscowość. Czy oznacza to, że są to sztuczne przypisy i tak
naprawdę nie powinni sugerować użytkownikowi co w poszczególnych polach się
powinno znaleźć?

Natomiast w panelu do definiowania przelewów z konta Inteligo wyodrębniono
dwa wiersze na nazwę odbiorcy. Jeśli zechcę zrealizować przelew do firmy
pana X Y i wypełnię te pola powiedzmy w poniższy sposób

Systemy Komputerowe Sp. z.o.o
Michał Kowalski

to istnieje duże prawdopodobieństwo, że np. mBank zaksięguje to w
następujący sposób

Nazwa odbiorcy: Systemy Komputerowe Sp. z.o.oMichał Kowalski

i wtedy jaki sens ma przypisywanie na nazwę (imię i nazwisko) dwóch wierszy
skoro jest on traktowany jako jeden? Czyli zatem nie można uzyskać
dwuwierszowego zapisu w polu Nazwa Odbiorcy?

Tak czy inaczej chciałbym Ci tutaj podziękować za wyczerpującą wypowiedź i
jednocześnie odpowiedź na mój post. Wyjaśnienia były naprawdę bardzo
informatywne.

--
chairon

K. K.

nieprzeczytany,
1 lis 2004, 17:41:251.11.2004
do
Użytkownik "chairon" <cha...@interia.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pocztowy i miejscowość. Czy oznacza to, że są to sztuczne przypisy i tak
> naprawdę nie powinni sugerować użytkownikowi co w poszczególnych polach

Można przyjąć za sztuczne, ale nie zawsze oznacza to że sugerowanie jest
bezcelowe, gdyż umożliwia ono przedstawienie historii zleceń w
uporządkowanej formie. Tylko zleceń, bo nie wszystkich operacji na rachunku.
W przypadku zewnętrznych operacji uznaniowych takie uporządkowanie już nie
jest możliwe.
Nie można też wykluczyć innej przyczyny, jak choćby wycinanie kodu
pocztowego. Brak takiego sugerowania mógłby być przyczyną usunięcia innych
znaków numerycznych, będących np numerem mieszkania lub domu, gdyby pojawiły
się tam, gdzie system bankowy oczekuje kodu pocztowego.

> [...]
> wierszy skoro jest on traktowany jako jeden? Czyli zatem nie można uzyskać
> dwuwierszowego zapisu w polu Nazwa Odbiorcy?

Jak wyżej to wyjaśniłem, takie przypisywanie umożliwia uporządkowanie
historii zleceń, a za tym np możliwość wymiany danych z dedykowanym
oprogramowaniem obsługującym księgowość firmy. Bank też musi prowadzić
własną księgowość, o czym nie można zapominać. Musi też wystawiać
zleceniodawcom dokumenty, które powinny spełniać wymogi faktury (bankowej -
odrębne uregulowania prawne co do zawartości), więc porządek w banku musi
być ;-)

> Tak czy inaczej chciałbym Ci tutaj podziękować za wyczerpującą wypowiedź i
> jednocześnie odpowiedź na mój post. Wyjaśnienia były naprawdę bardzo
> informatywne.

Odnoszę wrażenie że chciałbyś nieco głębiej przestudiować zagadnienie, więc
za Twoją zgodą mogę przesłać na priva 300 kB skromnej i nieco przykurzonej
dokumentacji (ma już dwa latka). Co prawda zaszły już pewne zmiany, ale w
podstawach jest zgodna z informacjami usuniętymi (2001 r) z tego regulaminu,
który jest dostępny publicznie na stonach KIR. Raczej ciężko by było ten
dokument przeredagować na formę tekstową tak by nie stracił na swojej
czytelności. Zbyt wiele nie wyjaśnia wprost, ale może być podstawą do
własnych wniosków.

Pozdr.
K.K.

chairon

nieprzeczytany,
3 lis 2004, 11:10:173.11.2004
> [...]

> więc za Twoją zgodą mogę przesłać na priva 300 kB skromnej i nieco
> przykurzonej dokumentacji (ma już dwa latka).

Chętnie bym sobie poczytał, więc jeśli nie sprawi Tobie to kłopotu, to ślij
śmiało ;)

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie wątkiem i tak obserne wyjaśnienia.

--
chairon

Nowe wiadomości: 0