تایپ رقم‌های فارسی در ویندوز

111 views
Skip to first unread message

افشین فلاطونی

unread,
May 1, 2012, 5:51:32 AM5/1/12
to محاسبات فارسی

سلام.

تایپ رقم‌های فارسی در ویندوز:

http://afrait.com/projects/persian-numerals

Behnam Esfahbod

unread,
May 1, 2012, 1:00:01 PM5/1/12
to fala...@gmail.com, محاسبات فارسی
مرسی افشین جان.

لازم به یادآوری است که با استفاده از صفحه‌کلید استاندارد فارسی (Iranian Standard Persian Keyboard) نیز می‌توان عددهای فارسی را به درستی وارد کرد.


و البته استفاده از صفحه‌کلید درست روش بهتری است، چون به این راحتی نمی‌ةوان به یک نرم‌افزار که کد منبع آن  قابل دسترسی و مشاهده نیست اعتماد کرد.

-بهنام





--
    '     بهنام اسفهبد
    '     Behnam Esfahbod
   '      http://behnam.esfahbod.info
  *  ..   Persian Internet Society
 *  `  *  http://persian-isoc.org
  * o *   3E7F B4B6 6F4C A8AB 9BB9 7520 5701 CA40 259E 0F8B

lord

unread,
May 2, 2012, 6:11:20 AM5/2/12
to محاسبات فارسی
جدی می‌گید؟! شما که محتوا رو جوری عرضه نمی‌کنید که کاربر دنبالش نگرده
و به راحتی پیداش کنه نباید اینطوری حرف بزنید!

قطعا استفاده از صفحه کلید درست روش بهتری هست. ولی می‌تونید کمی زحمت
بکشید و برید به اون صفحه‌ای که دوستمون آدرس دادن و ۴۰۰ کیلوبایت دانلود
کنید و ببینید که عملکرد برنامه‌ی من به چه صورت هست! حتی حاضر نشدید
صفحه‌ی برنامه رو باز کنید! چون اگه می‌کردید می‌فهمیدید که برنامه
رایگان و کدباز هست.

از اساتیدی مثل شما که برنامه‌ها و کارهای اینچنینی می‌کنند این حرکات
بعیده. که به هر قیمتی شده کار هموطنتون رو بی‌ارزش و غیرقابل اعتماد
جلوه بدید. می‌تونید کمی وقت صرف کنید و کار هموطنتون رو یه نگاهی
بندازید و بعد قضاوت کنید.

با تشکر.
در انتها بابت لحن نسبتا تند پاسخ پوزش می‌خوام.

On May 1, 1:00 pm, Behnam Esfahbod <beh...@esfahbod.info> wrote:
> مرسی افشین جان.
>
> لازم به یادآوری است که با استفاده از صفحه‌کلید استاندارد فارسی (Iranian
> Standard Persian Keyboard) نیز می‌توان عددهای فارسی را به درستی وارد کرد.
>
> بیشتر:http://persian-computing.org/fa
>
> و البته استفاده از صفحه‌کلید درست روش بهتری است، چون به این راحتی نمی‌ةوان
> به یک نرم‌افزار که کد منبع آن  قابل دسترسی و مشاهده نیست اعتماد کرد.
>
> -بهنام
>

> On Tue, May 1, 2012 at 5:51 AM, افشین فلاطونی <falato...@gmail.com> wrote:
>
>  سلام.
>
> تایپ رقم‌های فارسی در ویندوز:
>
> http://afrait.com/projects/persian-numerals
>  --http://falatooni.blogfa.com
>

> --http://groups.google.com/group/persian-computing-fa

افشین فلاطونی

unread,
May 2, 2012, 6:12:33 AM5/2/12
to Behnam Esfahbod, محاسبات فارسی
این برنامه تحت مجوز FreeBSD منتشر شده و کد آن هم در دسترس است!

ضمناً تا جایی که من می‌دانم صفحه‌کلید استاندارد، اعداد ماشین حساب (سمت راست صفحه‌کلید) را فارسی نمی‌کند! و فقط اعداد بالای صفحه کلید فارسی می‌شوند.

Behnam Esfahbod

unread,
May 2, 2012, 6:42:33 AM5/2/12
to fala...@gmail.com, محاسبات فارسی
مرسی از جواب. من نگاه سریعی به صفحه‌ی این برنامه انداختم و در چند پاراگراف اول متوجه‌ی مجوزِ برنامه و در دسترس بودن کد منبع آن نشدم. خوب می‌شد که از اول اشاره‌ای به این نکته می‌کردین.

در مورد بخشِ عددیِ صفحه‌کلید، متاسفانه برنامه‌ی تعریف چیدمان صفحه‌کلید مایکروسافت امکان تغییر عملکرد کلیدهای آن را فراهم نمی‌کند. ولی شاید بتوان با کمی دست‌کاری این مشکل را هم حل کرد.

به هر حال، همچنان به نظر من استفاده از صفحه‌کلیدِ درست روش بهتری است.

-بهنام


2012/5/2 افشین فلاطونی <fala...@gmail.com>

این برنامه تحت مجوز FreeBSD منتشر شده و کد آن هم در دسترس است!

ضمناً تا جایی که من می‌دانم صفحه‌کلید استاندارد، اعداد ماشین حساب (سمت راست صفحه‌کلید) را فارسی نمی‌کند! و فقط اعداد بالای صفحه کلید فارسی می‌شوند.

banda...@gmail.com

unread,
May 2, 2012, 6:53:00 AM5/2/12
to persian-co...@googlegroups.com, fala...@gmail.com
ولی برنامه‌ی من بخش نام‌پد رو هم فارسی می‌کنه. پس کاری که دیگران انجام می‌دند سراسر عیب و ایراد نیست.

Reza Bakhtiarifard

unread,
Jan 3, 2013, 2:05:17 PM1/3/13
to persian-co...@googlegroups.com, fala...@gmail.com, banda...@gmail.com
ببخشید که دیر اومدم!
من خیلی با این مشکل! صفحه کلید موافقم. مشکلی که باعث شده نتونید نام‌پد رو تغییر بدید
ببینید تو برنامه‌های مختلف مثلا فتوشاپ ما وقتی میخوایم یه سایز واسه فایل بنویسیم باید با اعداد انگلیسی تایپ کنیم وگرنه ارور میده... یه‌چی تو همین مایه‌ها
این صفحه کلید خیلی هم مشکل خوبی داره. چون هم‌زمان امکان تایپ فارسی و لاتین برای اعداد رو به‌ما میده. من شخصاً امیدوارم ااین مشکل برطرف نشه.
به‌هرحال دم همتون گرم
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages