next.freemap.sk

Pamatate si na next.freemap.sk? Tam vznikol sucasny www.freemap.sk.

Tuto URL som teraz ozivil na testovanie development verzie freemapu. Prosim pouzivajte tu a ak najdete chybu tak dajte vediet (na Github). Robil som vacsi refaktoring kodu takze bolo by to vhodne cele preklitat, ak sa niekomu chce.

Tomas Vanco

Ahoj Martin,
má v NEXT verzii fungovať aj prihlásenie? Bude synchrónne so stabilnou verziou?
Neviem či je to má byť chyba, alebo to tak má byť lebo ide o vývojovú verziu.
image.png

On Tue, Dec 8, 2020 at 10:54 AM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
má v NEXT verzii fungovať aj prihlásenie? Bude synchrónne so stabilnou verziou?
Neviem či je to má byť chyba, alebo to tak má byť lebo ide o vývojovú verziu.

a si sa prihlasil? to je dost dolezite a nespominas to.

backend to pouziva teraz ten isty.

Tomas Vanco

Hej prihlásil som sa. Ale stále svieti prihlásiť sa. Používam prihlásenie cez OSM.
Neprihlasuje ma na stabilnú verziu tým?
Založím teda issue na githube.

OSM login tam este neide, ostatne ano. kludne zareportuj, ale viem o tom :-)

Na next.freemap.sk som nasadil aktualnu dev verziu freemapu.

Hlavna zmena je aktualizacia zavyslosti (kniznic):
- react-leaflet z 2 na 3; update react-leaflet ma o.i. prinutil nahradit satelitne mapy Bing za Esri.
- react-bootstrap z 0.32 na 1.4 (cim sa updatla UI kniznica Bootstrap z 3 na 4)

Tieto zmeny si vyziadali prepisanie znacneho mnozstva kodu, preto prosim pretestujte si svoje oblubene funkcie a dajte vediet ak nieco nepojde. O roznych drobnostiach vsak viem.

Peter Dragun

Ahoj. Super vec. Vďaka

Tomas Vanco

Podľa toho čo pozerám, Satelitné mapy Esri sú identické s Ortofotomozaikou SR akurát majú horšie rozlíšenie v rámci SR. Čo je škoda že sú to identické snímky.

po 14. 12. 2020 o 11:38 Peter Dragun <peter....@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/af0c19e6-c767-4fbe-a06f-b35965b7d7a0n%40googlegroups.com.

On Mon, Dec 14, 2020 at 4:28 PM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Podľa toho čo pozerám, Satelitné mapy Esri sú identické s Ortofotomozaikou SR akurát majú horšie rozlíšenie v rámci SR. Čo je škoda že sú to identické snímky.

Esri sa zameriavaju na cely svet a ich ortofoto su zlepenie roznych, aj "lokalnych" ortofoto. Na Freemape ich mame iba preto, lebo Freemap sa nezameriava uz len na Slovensko.

A nemaju horsie rozlisenie, len na downsampling pouzili nejaky algorytmus co tie mapy na skodu trochu rozmazal. Ale porovnaj zoom 19 a rozdiel sotva spozorujes.

Tomas Vanco

Hej to mi bolo jasné že sú najmä kvôli tomu že pokrývajú aj oblasť mimo SR kde sa renderuje mapa.
To ma nenapadlo zoomovať viac keď už som ich videl rozmazané :)
Prekvapilo ma že sú to tie isté mal som pocit že SR si kúpila výhradné právo na tie snímky.

Škoda len že nemáme aj úplne odlišné snímkovanie. Občas je to fajn vidieť z iného obdobia iných podmienok. Ale to je len také panské huncúctvo :D

Na next som dal dalsie bugfixy a vylepsenia.

Pls potestujte, cca zajtra k veceru to chcem nasadit.

Na https://next.freemap.sk/ som nasadil dalsi update. Od poslednej verzie trochu upravena praca s nastrojmi a update ikon. Pls testujte a hlaste chyby (na github).

Miro Mirecnet

Prehliadac Brave zalozeny Chromiu po lognuti na https://next.freemap.sk/ hlasi chybu:

Aplikáciu sa nepodarilo spustiť
Uistite sa, že používate aktuálnu verziu niektorého zo súčasných prehliadačov (Google Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge, Chromium). Praveký Internet Explorer už viac podporovaný nie je.

Problem starting application
Please make sure you are using recent version of some modern browser (Google Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge, Chromium). Ancient Internet Explorer is no more supported.

Hiba történt az alkalmazás elindításánál
Győződjék meg arról, hogy egy modern böngésző (Google Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge, Chromium) friss verzióját használja. Az ősi Internet Explorer már nem támogatott.

po 8. 2. 2021 o 11:29 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):

Miro Mirecnet

Spravil som teraz na https://next.freemap.sk/ refresh a uz ide aj na Brave :)

po 8. 2. 2021 o 12:20 Miro Mirecnet <jur...@gmail.com> napísal(a):

Na next som nasadil dalsiu aktualizaciu:

- vylepsene UI na mobiloch (dlhe toobary su vertikalne skrolovatelne)
- stranku uz nie je potrebne nasilu refreshnut aby bola aktualna (teda kto este nerefreshol tak 1x mozno este bude musiet)
- dlho odkladana aktualizacia webpacku a webpack loaderov/pluginov na poslednu verziu (toto je dufam pre pouzivatela nepostrehnutelne)
- rozne mensie opravy a vylepsenia

Odporucam namiesto www pouzivat next aby sa vychytali posledne muchy lebo coskoro to chcem nasadit.

- fixnute rozne minur bugy
- oprava gramatickych chyb (vdaka Jose)

Ale ocividne to nikto hlbsie nepretestoval, kedze sam som tam este nasiel par skaredych bugov. A to som myslel, ze komunita ma o kvalitny slovensky osm web zaujem.

kayle

asi 2x som na next pozrel, ale nič zlé som nevidel. A bolo to asi 2x viac ako som v poslednej dobe použil www :(

Dňa 11.2.2021 o 10:11 Martin Ždila napísal(a):