FreeMap na iPhone

Martin

Ahojte

Pracujem na projekte zalozenom na TouchMapLite pre zobrazenie FreeMap
mapy (primarne) na iPhone. Nulta verzia je na http://freemap.zdila.sk/.
Po prvom otvoreni stranky ju treba reloadnut (kvoli bugu cislo 1 :-)).

Prosim o komentare.

Cau Martin,

Funguje to pekne. Je to pokrok v porovnani s prehliadanim freemapu v
Safari na iPhone. Este keby bolo mozne cahce-ovat dlazdicky na iPhone
aby som mohol mapu pouzivat aj bez pripojenia na internet to by bola
bomba.

Vdaka

S.

Martin

Pokusil som sa rozbehat cachovanie do SQLite (HTML5) ktore je
podporovane us priamo v projekte TouchMapLite, avsak vysledok nie je
velmi pouzitelny:
- takymto cachovanim je to dost narocne na CPU a tym padom cele
pomalsie; naviac to nejako neuvolnuje pamat a browser mi po par
minutach spadne (toto by sa snad este dalo opravit)
- max. velkost takto nacachovanych map je 50MB
- offline nie je vseobecne mozne pre nutnost nacitania stranky mapy
- kvoli bezpecnostnym obmedzeniam som musel poskytovat dlazdice z
rovnakej domeny z akej je aj javascript. Toto som poriesil pomocou
mod_proxy v apache.

Z toho dvovodu taketo cachovanie pouzivat nebudem a mozeme spoliehat
iba na klasicke cachovanie browserom.

Novsia verzia je na http://martin.dev.mwaysolutions.com/fm/
Ak niekto chce vyskusat aj cache pomocou SQLite, tak moze na
http://martin.dev.mwaysolutions.com/fm/index-cache.html

TODO cislo 1 je pamatanie si nastavenia vrstiev po znovunacitani
stranky. Inac je prva verzia takmer hotova :-)

Jozef Vince (freemap.sk)

Asi sa opytam hroznu sprostost (asi preto ze som iphone nikdy v ruke
nedrzal)
... aplikacie pre iphone su akoze web-veci ?
Pytam sa len preto ze sa ta mapa zobrazuje v pohode aj vo firefoxe ...

Alebo ono je to "pre iphone" preto lebo to ma podobne ovladanie ako ine app
pre iphone ?
a keby som to pozeral cez iphone to vie aj nieco viac ako to co vidim vo
firefoxe ?

dik za vysvetelenie

Tiez ma zaujima ze ci tvoj projekt nechce byt dostupny na napr.
iphone.freemap.sk alebo tak ;)

Dodi

Tomas Kovacik

Kandy Talbot

Ludia, odkial taha Firefox moju lokaciu???
Ved podla IP/Host by to malo ukazovat bband-dyn138.178-40-208.t-com.sk
server location: Bratislava in Slovakia a vsade sa to tak aj sprava, ale
preco ked dam na tvojej stranke Share Location tak to ukaze par metrov
od mojho domu?
Aha uz nic, som to nasiel:
If you consent, Firefox gathers information about nearby wireless access
points and your computer’s IP address. Then Firefox sends this
information to the default geolocation service provider, Google Location
Services, to get an estimate of your location. That location estimate is
then shared with the requesting website.

Nechapacka, ale huste :)

KT

Jozef Vince (freemap.sk)

mdev.freemap.sk :) - vsade je pokrok len ho treba hladat :)

Martin

Ahoj

> [...]
> ... aplikacie pre iphone su akoze web-veci ?
> Pytam sa len preto ze sa ta mapa zobrazuje v pohode aj vo firefoxe ...

Aplikacie pre iPhone standardne nie su webove. Ale kedze neovladam
ObjectiveC a ani nemam cas to studovat, tak som to spravil ako webovu
aplikaciu (ako zaklad som vyuzil existujuci projekt TouchMapLite). Vo
Firefoxe bezi teda tiez.

> Alebo ono je to "pre iphone" preto lebo to ma podobne ovladanie ako ine app
> pre iphone ?

Tak.

> a keby som to pozeral cez iphone to vie aj nieco viac ako to co vidim vo
> firefoxe ?

Asi nie. Iba ak to, ze si to zapamata posledne zobrazene suradnice a
zoom (uklada sa to do SQLite). Ale toto asi prerobim na ukladanie do
cookies, nech je to viac kompatibilne. Malo by to bezat aj na androide
a inych zariadeniach ktore maju moderny webbrowser a dostatok zdrojov.
Tam sa do buducna tiez zide detekcia zariadenia aby sa styl GUI
kreslil v standarde s danym zariadenim.

> Tiez ma zaujima ze ci tvoj projekt nechce byt dostupny na napr.
> iphone.freemap.sk alebo tak ;)

No to bol moj skromny plan :-). A nie asi len iphone, ako som
spominal...

Inac m.freemap.sk nie je momentalne velmi funkcne.

Jozef Vince (freemap.sk)

> No to bol moj skromny plan :-). A nie asi len iphone, ako som
> spominal...

Tak si navrhni nazov subdomeny, posli kod, urcite ho dame do svn
(svn.moonbase.sk - je to sice zaheslovane lebo nie sme rozhodnuti o licencii
niektorych casti kodu portalu ;) ale pristup samozrejme dame ),

> Inac m.freemap.sk nie je momentalne velmi funkcne.

Use mdev.freemap.sk :)

--- m.freemap.sk bol len taky pokus... nefunguje zjavne kvoli nejakemu
"NOTICE" v php co je za tym... no jasne... fixed :)

Jozef Vince (freemap.sk)

> [...]
> ObjectiveC a ani nemam cas to studovat, tak som to spravil ako webovu
> aplikaciu (ako zaklad som vyuzil existujuci projekt TouchMapLite). Vo

Som si o tom TouchMapLite cosi nasiel, poklikam po ich deme,
hm chutnucky prehliadac... tusim ho budem mat rad na mojom Asus Eee PC s
Touch displayom ;)

Michal Palenik

ahoj

velmi pekne, sikovne, jednoduche...

este by to chcelo nejaku attribution.

vzhladom na maly display asi text dole nie je to prave orechove.

nejaky viditelny button 'about', alebo cosi podobne. tam treba priznat
zdroj osm, nejake linky a tak.

mp

Martin

Po veceroch na tom budem po troche robit. Ked to bude potom na vasom
SVN, tak potom mozu aj ostatni robit na tom upravy, napr. aj doladit
texty, licencie, doladovanie pre ine telefony ako iPhone. Co sa tyka
domeny, tak http://m.freemap.sk/ sa mi zda najprijatelnejsia :-). K
SVN, pre iui, TouchMapLite a PanoJS by som asi chcel pouzivat externe
SVN linky (s tym som este nerobil). Ale vsetky detaily dam samozrejme
vediet, ked uz to bude v zdielatelnom stave (o par dni) :-)

Martin

Odstranil som zavislost na SQLite (vyuzivam cookies) a mapa si pamata
nastavene vrstvy. Teraz riesim makers.

Dodi,

pisal som ti vcera email. Mas ho?

Jozef Vince (freemap.sk)

Martin,
uz viem ze som ho dostal, nasiel som ho v spame :P
Po navrate z prace sa vyjadrim ;)

d.

Jozef Vince (freemap.sk)

http://mm.freemap.sk/

:)

Jozef Siska

On Fri, Apr 16, 2010 at 09:58:12PM +0200, Jozef Vince (freemap.sk) wrote:
> http://mm.freemap.sk/

niiice ;)

este tak zistit preco midori na openmoku robi divy s farbami textu:
http://people.ksp.sk/~yoyo/screenshots/2010/neo_mmfreemap-1.png
nieco podobne to robilo aj na google.com/calendar/m

aby sa nepovedalo, tak aj obrazok s nejakou mapou
http://people.ksp.sk/~yoyo/screenshots/2010/neo_mmfreemap-2.png

yoyo

Jozef Vince (freemap.sk)

Ja by som mal vaznejsiu otaku ako farby ~ labels pre nazvy vrstiev by sa nedali ?
Hm... teda v firefox-e ich nevidno a iJablko zariadenie nemam zeby som skusil :S

Dodi

Jozef Siska

On Fri, Apr 16, 2010 at 11:24:51PM +0200, Jozef Vince (freemap.sk) wrote:
> Ja by som mal vaznejsiu otaku ako farby ~ labels pre nazvy vrstiev by sa nedali ?
> Hm... teda v firefox-e ich nevidno a iJablko zariadenie nemam zeby som skusil :S

co myslis tym labels pre nazvy vrstiev?

Jozef Vince (freemap.sk)

http://proxy.freemap.sk/public/mm.png

to ze back tlacitko mas krajsie ako ja ani nehovorim ;)

Jozef Siska

On Fri, Apr 16, 2010 at 11:54:52PM +0200, Jozef Vince (freemap.sk) wrote:

> [...]
aha, ja som to vo ff nepozeral
takze to asi bude geckom ;)

http://people.ksp.sk/~yoyo/screenshots/2010/mmfreemap-chromium-ff.png

yoyo

Jozef Vince (freemap.sk)

> vrstiev by
> zeby

> aha, ja som to vo ff nepozeral
> takze to asi bude geckom ;)
>
> http://people.ksp.sk/~yoyo/screenshots/2010/mmfreemap-chromium-ff.png

Vadi mi toto vecne ... "tu to ide, tam to nejde lebo ..." a treba hekovat
podporu toho isteho "standardu" v roznych jeho intepretroch

Heh mal by byt iba jeden prehliadac ... a vobec... :D

Dodi

Jozef Siska

On Sat, Apr 17, 2010 at 12:23:11AM +0200, Jozef Vince (freemap.sk) wrote:

> Vadi mi toto vecne ... "tu to ide, tam to nejde lebo ..." a treba hekovat
> podporu toho isteho "standardu" v roznych jeho intepretroch
>
> Heh mal by byt iba jeden prehliadac ... a vobec... :D

btw, uz som ich nasiel, su vpravo od tych togglov, lenze su v tom dive
ktory robi riadok a tym padom vytrcaju a on ma asi overflov=hidden ;))

ked si ten div.row das overflow:auto, tak sa k nim doscrolujes ;)))

vyzera ze gecko nejak nezvladol napositionvat ten label, nechce sa mi to
studovat... ;)
dost sa mu tam v css nepacili nejake :not(cosi[nieco]...) ;)
aj ked tie boli na nejake inputy, tak neviem...

aha,
ked mu na div.row zrusim na text-align: right (ktory oddedil od niecoho
vyssieho), tak to je potom ok, mozn tam je skor problem...

yoyo

Lubos Petrovic

super vec, je to len iphone ?
skusam SE :) oba browsery a nejde ;) skoda.. ale nevadi..
mate ideu ako to integrovat s

m.freemap.sk
  - cez lokalizacne sluzby, resp cez hladaj sa teraz zobrazuje html only mapka..
  - if "iphone" then mapka moze byt mm.freemap.sk

=)

Jozef Siska

On Sat, Apr 17, 2010 at 07:13:45AM +0200, Lubos Petrovic wrote:
> super vec, je to len iphone ?
> skusam SE :) oba browsery a nejde ;) skoda.. ale nevadi..
> mate ideu ako to integrovat s

Ani nie, bezi to na comkolvek co ma rozumny javascript support, co by
viac menej malo byt na lubovolnom novsom smartfone (android, niektore nokie,...)
browsre v dumbfonoch velmi nevedia javascript zvycajne...

a teda problem vyzera byt s tym zobrazenim settings v gecku, ale myslim
ze vacsina mobilov ma browsre s webkitom ;)
to moje midori bolo vynimka, lebo pre openmoko vacsina webkit-based
browserov zatial nema velmi rozumne features (ui, bookmarky, ...)
a openmoko je celkovo vynimka ;)

ina vec je geolocotion, co som pozrel do skriptov, tak to pouziva bud
google gears, blackberry, alebo navigator.geolocation co neviem co je,
takze to asi bude ifonacke ;)

ale vlastne neviem ci je vobec este nejake ine javascriptove api na gps v mobile browseroch,
takze to mozno zvlada vsetko dostupne ;)

> m.freemap.sk
> - cez lokalizacne sluzby, resp cez hladaj sa teraz zobrazuje html only
> mapka..
> - if "iphone" then mapka moze byt mm.freemap.sk

no ako vravim, mozno az na gps by to malo bezat na dost inych veciach,
takze skor by som test spravil ze if javascript, alebo dat nejaku
moznost userovi prepinat si to... (na niektorych devicoch to moze
fungovat, ale moze to byt straaasne pomale napr...)

yoyo

> =)

Lubos Petrovic

dodi uz dlhsie chce do m.freemap.sk user setting ;) mame to vyvinute na velkom freemape..
tak to spravime cez tie settings ..

len pri lokalizovani auta treba zobrazit BOD kde to auto je..
dokaze ten mm.freemap.sk zazrak zobrazit bod?

http://mm.freemap.sk je zatial prva alphaverzia map pre moderne
mobilne zariadenia. Kedze ja mam iPhone, tak som to primarne vyvijal
pre toto zariadenie (look&feel je iPhonacky). Testoval som to aj na
emulatore androida (live-android) a tam to funguje bez problemov.
Dalej som to testoval na WebOS (Palm) (tiez v emulatore), no tam
nefunguje posuvanie mapy prstom, takze asi budem musiet spravit pre
WebOS nativnu aplikaciu (tiez je to vlastne javascript, takze zaklad
bude tovnaky). A co by som este rad podporoval, je Windows Mobile
platforma, a to len z dvovodu jej rozsitenia. Na mobilnom MSIE to bude
asi porod, no pokusim sa. Tiez sa pozriem na to OpenMoko a tiez aj na
nedotykove telefony ... postupne. Dalsie plany do buducna su cca
(copy&paste z mailu dodimu):

Co je potrebne dorobit:
- zobrazenie licencii (mapy a jednotlivych kniznic)
- otestovat a doladit chod aj na inych telefonoch

Dalsie plany do blizkej buducnosti, ktore mi momentalne napadli:
- zive zobrazenie aktualnej polohy
- sprava vlastnych POI (jednoduche vkladanie bez pamatania uz funuje,
ale kedze to nie je dotiahnute, tak som to vykomentoval)
- moznost prepinania zdrojov map (okrem freemap.sk a jeho roznych
vrstiev aj napr: OSM mapnik, OSM osmarender, google (vsetky typy),
NLC, rozne WMS, ...)
- bookmarkovanie / emailovanie aktualnej pozicie
- hladanie miest / POI podla nazvu
- zfunkcnit dalsie vrstvy, ako fotografie, wikipedia, geocaching,
ktore vyzaduju istu interaktivitu (napr. ak kliknem na ikonu geocache,
tak mi o nej zobrazi detailne info, ci uz v bubline, alebo na vlastnej
stranke)...
- lokalizacia
- prisposobenie look&feel podla typu mobilneho zariadenia

Moj najvacsi problem je chronicky nedostatok casu. Inac hocikto
kompetentny moze v mm robit upravy, ak ma pristup do svn. Ja si vzdy
pred robenim novych uprav dam stale svn up.

kayle.sk

Prave to skusal na MicroB (gecko browser na N900) a ako bolo pisane
ziadne popisky geo api fungcne (ak by to niekto skusal je treba
dohodit rozsirenie). Na Midori (pouziva webkit ale tam zas nie je geo
api) su popisky ok.

Co sa stane ak sa upravi CSS pridanym top a left (vid nizsie). Skusal
to vo firefoxe a potom nabehnu popisky tam kde maju byt a zvysok
vyzera byt OK

.row > label {
position: absolute;
top: 0px;
left: 0px;
margin: 0 0 0 14px;
line-height: 42px;
font-weight: bold;

Michal Palenik

este blbost navyse:
vies to natacat podla kompasu na iphone ? nie ze sever bude hore, ale
kam pozeraz tam bude hore. proste otacanie mapy ta ako otacas telefonom.

kayle.sk

hah tento tyzden aj mna napadlo otacat mapu a tak som skusil hladat
ako na to. Napr. http://geotest.kayle.sk/rotatecss.html ak vas browser
podporuje tu cas CSS3 ktoru treba na otocenie mal by text byt sikmo +
na http://geotest.kayle.sk/rotate.html je iny pristup pre obrazky.

On 17. Apr, 18:19 h., Michal Palenik <sportovyspo...@gmail.com> wrote:
> este blbost navyse:
> vies to natacat podla kompasu na iphone ? nie ze sever bude hore, ale
> kam pozeraz tam bude hore. proste otacanie mapy ta ako otacas telefonom.

Fixol som CSS pre Firefox (pouzil som aj hint od kayle.sk, vdaka).

Otacanie mapy spravim tiez - co som skusal, bude to mozne (http://
vision-media.ca/resources/css/css-transformations-animations-and-
transitions-examples). Davam si to do TODO listu :-)

Inac najcerstvejsie zmeny mozete vidiet na http://martin.dev.mwaysolutions.com/fm,
kde to aj vyvijam. Dodi to potom dava na mm.freemap.sk.

Jozef Vince (freemap.sk)

Firefox - tlacitko back aj nazvy layers funguju ;)
mm.freemap.sk updated zo svn ...

Dodi

Jozef Siska

On Sat, Apr 17, 2010 at 11:13:55PM +0200, Jozef Vince (freemap.sk) wrote:
> Firefox - tlacitko back aj nazvy layers funguju ;)
> mm.freemap.sk updated zo svn ...
>
> Dodi

Mala drobnost, hypsometria je nepriesvitna vrstva takze by mala byt
pod cestnou sietou (vyzera ze sa skladaju presne podla toho poradia ako
su v zozname), kedze "Podklad - cestna siet" nie je az tak uplne
podklad... ;)))

yoyo

> [...]
> pod cestnou sietou (vyzera ze sa skladaju presne podla toho poradia ako
> su v zozname), kedze "Podklad - cestna siet" nie je az tak uplne

Mylne som predpokladal, ze podkladova cestna siet nie je priesvitna.

Opravene (v SVN).

Jozef Vince (freemap.sk)

Uz je to aktivne aj na mm.freemap.sk :) vdaka

opravene v SVN

> [...]
> pod cestnou sietou (vyzera ze sa skladaju presne podla toho poradia ako
> su v zozname), kedze "Podklad - cestna siet" nie je az tak uplne

Jozef Vince (freemap.sk)

Mozem este dalsie 2 drobnosti?

1) na velkej obrazovke su settings ok,
ale ked spravim vyrez (na vysku pod 900 px) vo firefoxe sa mi nespravia
scroolbars na posuvanie nastaveni.
Skusal som (2 min som tomu iba dal) cez firebug dopisat "overflow" kadetade
ale nenasiel som to spravne div :)

2) zmenim v nastaveniach vrstvy, dam back z nastaveni, a mapa sa mi
neprekresli = ostane tam stara kombinacia vrstiev, nova sa zacne natahovat
az ked pohnem mapou

Aha, no ked poviete, ze to je nie je pre ffox, tak prestanem reportovat :)

Dodi

samozrejme, kolko len chces :-)

> [...]
> scroolbars na posuvanie nastaveni.
> Skusal som (2 min som tomu iba dal) cez firebug dopisat "overflow" kadetade

Pozriem sa na to vecer.

> 2) zmenim v nastaveniach vrstvy, dam back z nastaveni, a mapa sa mi
> neprekresli =  ostane tam stara kombinacia vrstiev, nova sa zacne natahovat
> az ked pohnem mapou

O tomto probleme viem, skusim ho verec poriesit. Na iPhone sa to
neprejavuje, lebo po navrate zo settings sa sam vygeneruje resize
event, ktory sposobi prekreslenie mapy.

> Aha, no ked poviete, ze to je nie je pre ffox, tak prestanem reportovat :)

Je to aj pre firefox :-)

Jozef Siska

On Tue, Apr 20, 2010 at 10:57:32PM +0200, Jozef Vince (freemap.sk) wrote:
> [...]
> az ked pohnem mapou
>
> Aha, no ked poviete, ze to je nie je pre ffox, tak prestanem reportovat :)

obidve veci mi robi aj vo webkitovych browseroch na openmoku
(midori a potom nejake minimalisticke enlightenmentove a podobne browsre;)

defaultne vidim prvych 10 vrstiev, ale da sa "odzoomovat" , potom sam mi
zmestia vsetky... az na to ze stale nevidim nazvy, vsetky fonty mam ale
biele, takze je dost mozne su napositionovane dobre, len su biele na
bielom ;)) (a z nejakeho dovodu sa mi na tej settings stranke nedaju
selectovat texty, asi preto ze sa odklikavaju kliknutia cez js, takze
neviem ani zistit ci tam fakt tie texty su ;)))

je dost mozne ze vsetky tie browsere pouzivaju dost stary
webkit... ak to ma vplych na nejake css veci, ktore to
nezvladne a ostane biely ten text..

yoyo

Jozef Siska

On Wed, Apr 21, 2010 at 11:56:03AM +0200, Jozef Siska wrote:

> [...]
>
> je dost mozne ze vsetky tie browsere pouzivaju dost stary
> webkit... ak to ma vplych na nejake css veci, ktore to

teraz mi doslo, ze biele je aj pozadie toho horneho napisu "settings",
aj ON tlacitok...
http://people.ksp.sk/~yoyo/screenshots/2010/neo_mmfreemap-1.png

yoyo

Tomas Kovacik

nejde mi vytvorit okno nefunguje capcha na wiki, tak to posielam sem

navrh na pridanie transparentnej nlc a oprava url pre potlach

Potlatch

kliknúť ikonku "Set options" [v] (štvorček s kvačkou vľavo dole) do
custom dať
http://gpsteam.eu/cache/nlcml/!/!/!.png

Josm

Keď si do Josm stiahnete slippymap plug in a následne poeditujete
settings, pridáte

kompletná mapa NLC
(kresliť podľa červených a zelených čiary, radšej len červené)

slippymap.custom_tile_source_1.ext=png
slippymap.custom_tile_source_1.name=nlc
slippymap.custom_tile_source_1.path=/%z/%y/%x.png
slippymap.custom_tile_source_1.url=http://gpsteam.eu/cache/nlcmm

transparentná mapa NLC
(kresliť podľa červenohnedých a fialových čiary, radšej len
červenohnedé)

slippymap.custom_tile_source_2.ext=png
slippymap.custom_tile_source_2.name=nlc_transparent
slippymap.custom_tile_source_2.path=/%z/%x/%y.png
slippymap.custom_tile_source_2.url=http://gpsteam.eu/cache/nlcml

Inac trosku mimo mm.freemap.sk, ale k iPhone:

z http://izeize.com/openmaps/ mi odpisali na moj feature request aby
supportovali custom mapy (slippy):

~~~

Hi,

Thanks for the suggestion. I want to let you know that in the next
major update OpenMaps will support custom URLs for map types. I
deleted your post so that others can't get your email address.

Regards,
Csongor Nemes,
IZE, Ltd.

Kandy Talbot

Co sa JOSM tyka, dal som sem aj so screenshotmi, nech mi to nelezi na
disku zbytocne, lebo do wiki som neskusal este nahravat a teraz sa
nemozem zdrzovat:
http://forum.freemap.sk/viewtopic.php?f=3&t=7

KT

Tomas Kovacik

ok, ale niekto zmente minimalne tu potlach linku na transparentne nlc
lebo len to funguje v potlachovi

Tomas Kovacik

ok uz vidim, nic som nenapisal :)

Michal Palenik

robime aby na wiki boli tie iste usernames ako na www.(uz nebude treba
capcha na wiki)

ked bude dame vediet

mp
On Wed, Apr 21, 2010 at 12:22:06PM +0200, Tomas Kovacik wrote:
> nejde mi vytvorit okno nefunguje capcha na wiki, tak to posielam sem

Opravene.

Rozhodol som sa vsak, ze toto riesenie map uz nebudem dalej vyvijat a
idem to implementovat pomocou Sasha Maps (http://www.maryanovsky.com/
sasha/maps/), pretoze zlipat 3 javascriptove kniznice sa nezaobide bez
ich upravovania a tym padom sa straca moznost ich upgradovania na
vyssiu verziu. Naviac s GWT mam viac nez bohate skusenosti. Stay tuned!