WMS server s katastralnymi mapami

nobon

Jozef Vince (freemap.sk)

Skvele, mala oprava, myslim ze lepsie bude

http://93.184.70.94:21880/cgi-bin/mapserv?request=GetMap&version=1.1.1&style
s=&format=image/png&exceptions=application/vnd.ogc.se_inimage&TRANSPARENT=TR
UE&layers= kraje,kladpar,zappar,linie&

nobon

Toto je spravny URL do JOSM:

http://93.184.70.94:21880/cgi-bin/mapserv?request=GetMap&version=1.1.1&styles=&format=image/png&srs=epsg:4326&exceptions=application/vnd.ogc.se_inimage&layers=okresy,linie,kladpar,zappar&

Alebo skratene:

http://preview.tinyurl.com/wmskatasterSR

On Mar 18, 12:19 pm, "Jozef Vince \(freemap.sk\)"

<jozef.vi...@freemap.sk> wrote:
> Skvele, mala oprava, myslim ze lepsie bude
>

> http://93.184.70.94:21880/cgi-bin/mapserv?request=GetMap&version=1.1....
> s=&format=image/png&exceptions=application/vnd.ogc.se_inimage&TRANSPARENT=T R

Jozef Siska

vieme inac aky je presny kataster?

lebo napr v petrzalke je oproti yahoo posunuty asi tak o 5m na juh...
normalne by mi to bolo jedno, ale ked su tam uz budovy/cesty obkreslene
z yahoo, tak som mal dilemu ci k nim nejako napchat cestu/druhu budovu z
kapor-u, alebo ci ich posunut...

inac wms vyzera super... aj ked prave teraz som bol vdacny za to, ze ten
layer importnuty z toho java kapra bol priesvitny, takze som mohol
vidiet pekne na yahoo... co s tym wms nejde, lebo nie je priesvitny...

yoyo

nobon

Katastralne mapy su zakreslovane s centimetrovou presnostou. Aka je
presnost tejto digitalnej kopie katastra (http://
www.katasterportal.sk/ KaPoR) neviem povedat urcite, lebo nemam k
dispozicii GPSko, ktore by meralo s centimetrovou presnostou.

Yahoo maps maju v Bratislave chybu zopar metrov, to da overit aj
pomocou rucneho GPS.

Tj.

Tento WMS je presnejsi ako Yahoo Maps.

On Mar 18, 1:10 pm, y...@ksp.sk (Jozef Siska) wrote:
> [...]

nobon

Ten Java plugin
http://sourceforge.net/projects/freemapkapor/
mozno nie je taky prehladny, ale da s tym pracovat rychlejsie lebo
netreba obkreslovat znova vsetky body. Hlavne export budov.

zdenko podobny

podla mna WMS a plugin sa dobre doplnaju:
1. WMS je u mna rychlejsie (t.j. rychlejsie dostanem data z WMS ako za kaporu - toto je dobre, ked hladas chyby na vacsom uzemi
2. josm je rychlesi pri praci s WMS ako s novou datovou vrstvou... (t.j. ked exportnem data z pluginu, tak sa josm dost spomali
3. WMS je farebnejsie ;-) a teda niektore veci sa daju lepsie idenfikovat (export z pluginu je sedy)
4. Niektore budovy sa nedaju korektne prekopirovat z pluginu, je nutne ich prekleslit - mne vyhovuje viac WMS...
5. Pluginu ma viac informacii ;-) (nazov ulice, vodna plocha atd.)
6. Plugin je priesvitny ;-) a teda je pod neho mozne dat landsat, yahoo...
7 Z pluginu sa daju skopirovat objekty

Cize moja skusenost je nasledovna: v prvom kole pouzit WMS (opravit priebeh ciest, vodnych tokov, zeleznic atd.) potom chybajuce veci (budovy, nazvy ciest, oblasti, pripadne identifikaciu dalsich objektov) doplnat z pluginu.

Zd.

Milan Nobonn

Dve stranky pre porovnanie dat v katastralom WMS s inymi vrstvami.

2010/3/19 zdenko podobny <zde...@gmail.com>:

> osm_sk+unsubscribegooglegroups.com or reply to this email with the words
> "REMOVE ME" as the subject.

mapserver_priehladne.html
mapserver.html

nobon

Kto z vas pouziva WMS a katastralnymi mapami?
Chcem vediet ci bude velky zaujem a mal by som rozbehat nejake
cachovanie a zrychlenie tejto WMS sluzby, pripadne ju rozsirit.

On Mar 19, 1:49 pm, Milan Nobonn <milan.nob...@gmail.com> wrote:
> Dve stranky pre porovnanie dat v katastralom WMS s inymi vrstvami.

>  mapserver_priehladne.html
> 6KViewDownload
>
>  mapserver.html
> 6KViewDownload

zdenko podobny

ja :-) V prvom kole ho chcem pouzit na kontrolu cestnej siete (v oblasti svojho zaujmu ;-) ) t.j. doplnit tie cesty (D, R I-III, ktore nie su na mape). Natahovat podklady k takejto kontrole cez cez plugin je u mna velmi pomale...

Zd.

Jozef Vince (freemap.sk)

Dodi sa hlasi:)
je to skvely doplnok pre opravy existujucich ciest a rychlu orientaciu
priamo v josm

Neskusal si nahodou zistovat preco zap. slov. nema tie "druhy a vyuzitia" -
to len "zavist" ze vychod je pekne farebny

Dodi

Milan Nobonn

Zapadne slovensko nemalo tieto informacie, lebo MapGuide kniznica
neposielala tieto informacie von pre zap.slov. Keby som chcel zistit
preco, tak by som znovu musel debugovat java bytecode :(

Popridavam som zopar farieb na parcely na Zapadnom slovensku podla
vrstiev ZNACKY.

2010/3/20 Jozef Vince (freemap.sk) <jozef...@freemap.sk>:

> [...]
>
> Neskusal si nahodou zistovat preco zap. slov. nema tie "druhy a vyuzitia" -
> to len "zavist" ze vychod je pekne farebny

Ja. Velmi uzitocna sluzba. Bolo by mozne rendrovat tie dlazdicky vo
vacsom rozliseni? Neviem ci je to len u mna, ale ciary sa na nich
zobrazuju dost hrubo co znamena napriklad ze domy sa nedaju vemi dobre
z toho obkreslovat. Pozri pripojeny screenshot.

dik

S.

<Picture 4.png>

Milan Nobonn

to Alexander Zatko, osm_sk
Treba si prepnut rozlisienie s ktorym stahuje JOSM obrazky z WMS.
"Change resolution" ked zvolis pravym tlacitkom WMS vrstvu v JOSM.

Na kopirovanie budov velmi silne odporucam pouzivat freemapkapor

2010/3/21 Alexander Zatko <ord...@strings.net>:
> Prepac - obrazok som predtym nepripojil.
>
> S.

Skvele - to je ine kafe.

Inak ten freemapkapor plugin sa mi doposial nepodarilo rozchodit.
Pouzivam Revision: 3094 a mam nakonfigurovany zdroj JOSM pluginov na
adrese:

http://freemapkapor.svn.sourceforge.net/viewvc/freemapkapor/sites/plugin.txt

S.

Picture 6.png

nobon

Pokial si predtym manualne instaloval mgjava.jar treba ho vymazat.

Stiahol som si JOSM-tested (Revision: 3094)
z http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM

Pridal som medzi zoznam stranok odkial sa maju tahat pluginy aj
http://freemapkapor.svn.sourceforge.net/viewvc/freemapkapor/sites/plugin.txt

Stiahol som zoznam pluginov.

Stiahol som a zapol som freemapkapor.

Vypol som a znovu som zapol JOSM (toto som musel urobit dva krat,
vyzera to, ze obcas sa pluginy nenastaruju v JOSM 3094,. Ten isty
problem mam aj s wmsplugin)

JOSM uz treba startovat z prikazoveho riadku, lebo inak bude nespravne
kodovanie diakritiky a nebudu sprave rozpoznavane budovy.

java -Dfile.encoding=cp1250 -jar josm-tested.jar

> http://freemapkapor.svn.sourceforge.net/viewvc/freemapkapor/sites/plu...
>
> S.
>
>  Picture 6.png
> 43KViewDownload

nobon

Predtym nez budes reinstalovat JOSM odporucam este uplne vymazat
adresar ~/.josm aby tam neostali nejake stare zvysky.

On Mar 21, 1:35 pm, nobon <milan.nob...@gmail.com> wrote:
> Pokial si predtym manualne instaloval mgjava.jar treba ho vymazat.
>
> Stiahol som si JOSM-tested (Revision: 3094)

> [...]

Jozo S

Ja sa tiež hlásim ako používateľ. Super vec pre doplnenie uličnej
siete v mestách a miestach, ktoré poznám, ale ktoré som ešte nepobehal
s GPS (a ani v dohľadnej dobe nepobehám). Farebné zvýraznenie na
východe je super.
Mne osobne to v danom stave vyhovuje, nemám problém ani s rýchlosťou
sťahovania dlaždíc ani s použiteľnosťou.

Jožo

Tomas Kovacik

no mne nefunguje ani to wms ani ten kapor plugin, uz pol hodinu hladam
how-to aby som sa docital ako to spravne spravit a ci je podporovana
openjdk ... no ani v google groups sa k tomu neviem normalne doklikat a
hladat to v celych diskusiach to ee ..

je teda nejake how-to na instalaciu niekde?
ten wms mi hadze pekne cervene pozadie v josm ako bon text: nastala
chyba (v eng)

Milan Nobonn

Napisal som zhrnutie do:
http://wiki.freemap.sk/KatasterWMS

Tomas Kovacik

super, este tam dopln ze ta url sa doplna v nastaveniach v
novovytvorenej zalozke WMS.
este by to chcelo ku kaporu nieco podobne :)

nobon

http://wiki.freemap.sk/freemapKaPor

Mne to pod OpenJDK (IcedTea6 1.6.1) funguje.

Jozef Vince (freemap.sk)

> Popridaval som zopar farieb na parcely na Zapadnom slovensku podla
> vrstiev ZNACKY.

V ivanke je to dost dobre, cesty a voda je vidno takze OK, a dakujem

dodi

Tomas Kovacik

super, doplil by som tam ze to tlacitko pre pridanie toho "http:// ...
plugin.txt" a treba roztiahnut okno preferences ... mozno nato kazdy
pride hned, mne to trvalo chvilu :)

mne to pise toto: skusal som niekde nahrat mgjava.jar ale bez uspechu,
tak ho skusam teraz praveze zmazat, ci to nahodov nema vplyv

nail@das:~$ rm -rf .josm/
nail@das:~$ java -Dfile.encoding=cp1250 -jar josm-tested.jar
Warning: Missing preference file '/home/nail/.josm/preferences'.
Creating a default preference file.
Repository Root: http://josm.openstreetmap.de/svn
Build-Date: 2010-03-08 02:32:04
Last Changed Author: Gubaer
Revision: 3094
Repository UUID: 0c6e7542-c601-0410-84e7-c038aed88b3b
Last Changed Date: 2010-03-07 18:48:56 +0100 (Sun, 07 Mar 2010)
Last Changed Rev: 3094

Warning: no preference 'proxy.policy' found.
The proxy will not be used.
[...]

Mar 21, 2010 6:24:24 PM org.geotools.factory.FactoryRegistry
scanForPlugins
WARNING: Can't load a service for category "MathTransformProvider".
Cause is "ServiceConfigurationError:
org.geotools.referencing.operation.MathTransformProvider: Provider (...)
Provider could not be instantiated: java.lang.NoClassDefFoundError:
javax/media/jai/WarpAffine".
java.util.ServiceConfigurationError:
org.geotools.referencing.operation.MathTransformProvider: Provider
org.geotools.referencing.operation.transform.WarpTransform2D$Provider
could not be instantiated: java.lang.NoClassDefFoundError:
javax/media/jai/WarpAffine
at java.util.ServiceLoader.fail(ServiceLoader.java:224)
at java.util.ServiceLoader.access$100(ServiceLoader.java:181)
at java.util.ServiceLoader$LazyIterator.next(ServiceLoader.java:370)
at java.util.ServiceLoader$1.next(ServiceLoader.java:438)
at
org.geotools.factory.FactoryRegistry.register(FactoryRegistry.java:829)
at
org.geotools.factory.FactoryRegistry.scanForPlugins(FactoryRegistry.java:773)
at
org.geotools.factory.FactoryRegistry.scanForPluginsIfNeeded(FactoryRegistry.java:808)
at
org.geotools.factory.FactoryRegistry.getServiceProviders(FactoryRegistry.java:195)
at
org.geotools.referencing.operation.DefaultMathTransformFactory.getProvider(DefaultMathTransformFactory.java:281)
at
org.geotools.referencing.operation.DefaultMathTransformFactory.getDefaultParameters(DefaultMathTransformFactory.java:315)
at org.geotools.referencing.wkt.Parser.parseProjection(Parser.java:593)
at org.geotools.referencing.wkt.Parser.parseProjCS(Parser.java:897)
at
org.geotools.referencing.wkt.Parser.parseCoordinateReferenceSystem(Parser.java:222)
at
org.geotools.referencing.wkt.Parser.parseCoordinateReferenceSystem(Parser.java:201)
at
org.geotools.referencing.factory.ReferencingObjectFactory.createFromWKT(ReferencingObjectFactory.java:1088)
at org.geotools.referencing.CRS.parseWKT(CRS.java:450)
at sk.freemap.kapor.Projection.loadCRS(Projection.java:54)
at sk.freemap.kapor.Projection.initCRS(Projection.java:38)
at sk.freemap.kapor.KaporPlugin.<init>(KaporPlugin.java:25)
at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native
Method)
at
sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance(NativeConstructorAccessorImpl.java:57)
at
sun.reflect.DelegatingConstructorAccessorImpl.newInstance(DelegatingConstructorAccessorImpl.java:45)
at java.lang.reflect.Constructor.newInstance(Constructor.java:532)
at
org.openstreetmap.josm.plugins.PluginInformation.load(PluginInformation.java:240)
at
org.openstreetmap.josm.plugins.PluginHandler.loadPlugin(PluginHandler.java:382)
at
org.openstreetmap.josm.plugins.PluginHandler.loadPlugins(PluginHandler.java:443)
at
org.openstreetmap.josm.plugins.PluginHandler.loadLatePlugins(PluginHandler.java:482)
at
org.openstreetmap.josm.gui.MainApplication.main(MainApplication.java:197)
Caused by: java.lang.NoClassDefFoundError: javax/media/jai/WarpAffine
at java.lang.Class.forName0(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:264)
at java.util.ServiceLoader$LazyIterator.next(ServiceLoader.java:362)
... 25 more
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: javax.media.jai.WarpAffine
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:217)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:205)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:319)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:264)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:332)
... 28 more

Milan Nobonn

Toto robi vzdy, este sa my tu chybovu hlasku nepodarilo odstranit.
Nema to vplyv na fungovanie pluginu.

Tomas Kovacik

do wiki?

Tomas Kovacik

no uz to funguje, nespravil som nic len som sa bol najest :)

Vykonal som kroky ktore uvadzas a prvy krat po restarte sa JOSM na
kapor plugin nestazoval (neviem co dalej - ako zobrazit vrstvu KaPor?).

Potom som zapol WMS plugin a po restarte sa JOSM zasa stazuje ze kapor
plugin sa nedal nastartovat. Spominal som ze to spustam na MacOS (java
verzia 1.5.0_22)?

Tu je stack trace:

box:~ sano$ java -Dfile.encoding=cp1250 -jar /Applications/gps\ soft/
josm-tested.jar

Build-Date: 2010-03-08 02:32:04

Last Changed Author: Gubaer
[...]

Silent shortcut conflict: 'file:exportgpx' moved by
'system:findselected' to '?+?+E'.
Silent shortcut conflict: 'system:merge' moved by 'system:minimize' to
'?+?+M'.
Silent shortcut conflict: 'system:mergeselection' moved by
'system:merge' to '?+K'.
Silent shortcut conflict: 'audio:faster' moved by 'apple-reserved-22'
to '?+F9'.
Silent shortcut conflict: 'menu:view:wireframe' moved by
'system:closewindow' to '?+R'.
Silent shortcut conflict: 'menu:view:fullscreen' moved by 'apple-
reserved-24' to '?+F11'.
java.lang.UnsupportedClassVersionError: Bad version number in .class
file
at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:676)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:
124)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:260)
at java.net.URLClassLoader.access$100(URLClassLoader.java:56)
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:195)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:317)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:252)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:375)
at java.lang.Class.forName0(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Class.java:242)
at
org
.openstreetmap
.josm.plugins.PluginInformation.loadClass(PluginInformation.java:263)
at
org
.openstreetmap
.josm.plugins.PluginHandler.loadPlugin(PluginHandler.java:379)
[...]

Milan Nobonn

to Alexander Zatko, osm_sk
Aha, takze tam moze byt problem. Ja pouzivam java version "1.6.0_17"

Oficialny JOSM je stavany tak, aby bezal aj na java 1.5.0, ale ja som
moj plugin robil 1.6.

On 3/22/10, Alexander Zatko <ord...@strings.net> wrote:
> ako pisem nizsie:

> S.

@milan: nedalo by sa trosku vyhrat s farbami, resp. farby kombinovat s
roznymi druhmi srafovani? takto su si niektore farebne odtiene tak
podobne, ze proste niekedy nemam sancu rozoznat, o aky typ ide.

dik, jose

Milan Nobonn

Ked chces mozes upravit tento konfiguracny subor, ktory pouziva mapserver.

Jednotlive triedy ciar, polygonov maju pomenovania v NAME, farby su
napisane ako trojice R,G,B

Dalsie informacie najdes tu:
http://mapserver.org/mapfile/class.html

m1.map

nobon

Nahodil som do WMS novy dataset, takze bude lepsie ofarbenie Zapadneho
slovenska.

On Mar 21, 12:20 am, "Jozef Vince \(freemap.sk\)"