Invitatie la prozelitism, cu inalta binecuvantare

Filotheu Monahul

to Ortodoxia
http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/01/27/invitatie-la-prozelitism-cu-inalta-binecuvantare/

"Va invit să susţineţi o cruciadă evanghelistică!"
Ştirea pe care o veţi citi mai jos din păcate nu e o glumă proastă. Billy Graham, charismatic evanghelist şi predicator neoprotestant (baptist), este invitat (şi) de către IPS Nicolae Corneanu, Mitropolitul Banatului, să susţină "o cruciadă evanghelistică (sic!) în luna iulie 2008″ şi pe la noi, în Timişoara, pe stadion, pentru încreştinare zic ei, prozelitism spun eu.
De pe site-ul wikipedia mai putem afla că renumitul predicator american a mai efectuat o vizită de 11 zile în România în 1985 la invitaţia mitropolitului Antonie Plămădeală, pe atunci şeful Biroului de Relaţii externe al BOR, ocazie cu care Graham a predicat în Catedrala Mitropolitană "Sfânta Treime" din Sibiu. Din alte surse aflăm că atunci, în 85, Billy a avut vizite memorabile şi a ţinut predici fulminante nu doar în Sibiu, ci şi în Suceava, Cluj-Napoca, Oradea, Arad, Timisoara şi Bucureşti. "La serviciul divin din Timisoara, care s-a tinut la Catedrala Ortodoxă (!!, nn.), au participat aproximativ 150 000 de oameni (!? nn)" (vezi link). Autorităţile de atunci au aprobat vizita, mai spune wikipedia, dorind să arate astfel că "România comunistă respectă şi chiar promovează liberatatea religioasă". Dar despre răposatul Antonie să nu mai vorbim, faptul e consumat, Domnul să-l ierte! Despre cât de mare e gafa vlădicului octogenar, care pe vremuri trecea drept un patrolog aşezat, las pe alţii să se pronunţe. Vă asigur că nu există temei dogmatic, canonic (spuneti-i cum vreţi) care să justifice o astfel de atitudine "irenică" faţă de un eretic (şi încă nu un neica-nimeni de pe stradă pe care vrei, să zicem, să-l recuperezi, ci faţă de un pastor evanghelic cu faimă mondială). Trăim, fără doar şi poate, într-o epocă a unei relaxări canonice fără precedent. Nu ne mai pasă de ce ne-au învăţat Părinţii, facem doar ce-i political correct. Important e să fii "open minded"… Arhanghelul, care a oprit odinioară căderea îngerilor, strigă cu tărie: „Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte!".
Închei întrebând şi eu cu gând smerit pe cei ce au urechi de auzit şi pot schimba în bine lucrurile: Ce ar fi spus oare Sfântul Ioan Gură de Aur, Patriarhul, dacă unul din episcopii lui ar fi invitat un eretic (de talia lui Arie, Macedonie sau Nestorie) să facă prozelitism printre oile sale?!

HEY EVERYBODY, PUT YOUR HANDS IN DA' AIR…. LET ME SEE'EM! C'M'ON

LD

***
Ştire: Între 4 şi 6 iulie a.c., la Timişoara se va desfăşura Festivalul Speranţei, o cruciadă evanghelistică organizată de organizaţia lui Billy Graham, în colaborare cu bisericile evanghelice din România. Se pare că acest eveniment va reprezenta cea mai amplă acţiune întreprinsă vreodată de către evanghelicii români. Extrem de interesant, lucru care numai la Timişoara îl putem vedea deocamdată, printre cei care i-au scris lui Franklin (Billy) Graham(*) pentru a-l invita la acest eveniment s-a numărat chiar Mitropolitul Banatului, Nicolae Corneanu: "Acum, când ne-am câştigat libertatea prin sacrificii şi sânge vărsat, împreună cu fraţii din bisericile evanghelice, mă alătur creştinilor ortodocşi din ţara noastră şi vă adresez invitaţia să susţineţi o cruciadă evanghelistică în luna iulie 2008." Festivalul se va desfăşura pe stadionul Dan Păltinişan din localitate şi va implica eforturi uriaşe de organizare. Un singur exemplu: corul care va cânta va avea în componenţă nu mai puţin de 3000 de persoane.
Sursă: http://prologos.ro/dale-crestinismului/franklin-graham-la-festivalul-sperantei/

Pentru cei care spun că o ştire trebuie verificată din mai multe surse, pun mai jos şi alte linkuri care vorbesc despre invitaţia făcută lui Billy Graham de către Mitropolitul Nicolae:
http://www.alfanet.ro/viataspirituala/?pag=fest_sperantei
http://www.hope-tm.ro/Media/Blog.aspx
http://www.radio-emanuel.com/STIRI_CRESTINE.html

***
(*)Billy Graham (n. 7 noiembrie 1918) sau William Franklin Graham, Jr. este un evanghelist creştin american de orientare neoprotestantă. La nivel mondial, este cel mai renumit predicator baptist din a doua jumătate a sec. al XX-lea şi una dintre cele mai notorii personalităţi americane ale acestei perioade. Aducînd mesajul naşterii din nou, Billy Graham este renumit pentru adunările evanghelistice organizate în întreaga lume, care au produs convertiri masive. Invitat obişnuit al Casei Albe sub zece preşedinţi americani, Billy Graham este una dintre cele mai mediatizate personalităţi din Statele Unite ale Americii.
La invitaţia mitropolitului Antonie Plămădeală, pe atunci şeful Biroului de Relaţii externe al BOR, a efectuat în anul 1985 o vizită de 11 zile în România, ocazie cu care a predicat în Catedrala Mitropolitană Sfânta Treime din Sibiu. Autorităţile de atunci au aprobat vizita dorind să arate astfel că România comunistă respectă şi chiar promovează liberatatea religioasă.
(Sursa: Wikipedia).

Pentru cei ce au nelămuriri:

http://www.formula-as.ro/2004/611/spectator-38/i-p-s-nicolae-corneanu-4928 (cu o observaţie: google.com nu cunoaşte acest link, pentru că timpul pe care un link îl poate petrece pe google.com este foarte limitat; vă sfătuiesc, de aceea, pe cei interesaţi, să vă salvaţi materialele de pe acest grup de ştiri; deja foarte multe din cele postate pe grupul Ortodoxia nu se mai pot găsi)
sau aici: http://eresulcatolic.50webs.com/mapostat.html

" nu e usor sa sustii relatii bune cu Vaticanul sau cu America - patria asa-ziselor secte, un cuvant care-mi repugna, fiindca baptistii, spre exemplu, sunt o mare Biserica a Americii, si nu pot fi numiti sectari. "

razboint...@gmail.com

to Ortodoxia
http://www.razbointrucuvant.ro/2008/01/29/cand-lupul-rapitor-e-arhipastor-si-cheama-alti-lupi-si-mai-feroce-sa-vina-sa-sfasie-turma/