Synchronizacja Oper (M2)

piotrek walczak

Witam...

Żeby nie owijać w bawełnę.
Mam dwie Opery. Jedną w domu, jedną w pracy. Na obu używam Opera Mail
(M2). Jest szansa, że będę mógł pracować z domu i chciałbym mieć dostęp do
emaili z pracy.

Teraz tak.
Jeśli chodzi o wiadomości odebrane, to nie ma problemu. Na obu Operach
zaznaczyłem, by pozostawiała wiadomości na serwerze, dzięki czemu mogę
sobie spokojnie przeczytać, co do mnie przyszło. Z tym jest luzik.

A co, jeśli chodzi o emaile wysłane?
Jest szansa, żeby np. zapakować je na jakiegoś PenDrive'a? Żeby połączyć
te, które wysłałem z domu z tymi, które wysłałem z pracy i mieć jedną,
wielką, wspólną Operę?

Czytałem forum na my.opera.com ale tam było powiedziane, że jeśli to nie
jest IMAP tylko POP3 (jak w moim przypadku), to praktycznie nie ma szans.
Czy to prawda?

Pozdrawiam.

--
piotrek walczak
GSM: +353933393940

Ryszard

Dnia 21-11-2007 o 10:05:12 piotrek walczak <underh...@gazeta.pl>
napisał(a):

> Jest szansa, żeby np. zapakować je na jakiegoś PenDrive'a?

Tak, musisz tylko wyeksportować, te wiadomości na jednym komputerze i
zaimportować na drugim.

> Czytałem forum na my.opera.com ale tam było powiedziane, że jeśli to nie
> jest IMAP tylko POP3 (jak w moim przypadku), to praktycznie nie ma
> szans. Czy to prawda?

Raczej tak.
Obejścia:
- używanie gmaila. Na jednej Operze można przez pop3/smtp, na drugiej
wyłącznie przez webmaila
- używanie 2 dodatkowych kont. Na jednej Operze masz ustawione wysyłanie
ukrytych kopii na konto 1, a na drugiej Operze odbierasz z tego konta i
odwrotnie. + odpowiednie filtry - bo tam, gdzie odbierasz wiadomości nie
będą w wysłanych.

--
http://www.testopery.terramail.pl/

piotrek walczak

Dnia 21-11-2007 o 19:56:21 Ryszard napisał(a):

> Tak, musisz tylko wyeksportować, te wiadomości na jednym komputerze i
> zaimportować na drugim.

Ok. Nie brzmi tak skomplikowanie. Tyle, że jak wyeksportować te wiadomości?
W menu File mam Import And Export a tam Export Opera Bookmarks, Export
Bookmarks as HTML i Export Opera Contacts. Jest jakiś inny sposób? Mam się
bawić ze ścieżkami dostępu Opery? Przegrać katalogi na tego Pen Drive'a i
potem zmieniać jedną po drugiej?

> [...]
> ukrytych kopii na konto 1, a na drugiej Operze odbierasz z tego konta i
> odwrotnie. + odpowiednie filtry - bo tam, gdzie odbierasz wiadomości nie

Dziękuję za podpowiedź. W miarę możliwości jednak, wolałbym obejść się bez
obejść. ;-)

cornolio

proste,

znajdź skrzynkę imap i po kłopocie

Ryszard

Dnia 22-11-2007 o 17:44:30 piotrek walczak <underh...@gazeta.pl>
napisał(a):

> Jest jakiś inny sposób? Mam się bawić ze ścieżkami dostępu Opery?
> Przegrać katalogi na tego Pen Drive'a i potem zmieniać jedną po drugiej?
Może i jest to jakaś myśl.
Otwórz sobie adres:
opera:config#Mail%20Root%20Directory
i wpisz tam ścieżkę do Pen Drive'a, klik w zapisz, zamknij Operę, przenieś
na Pen Drive'a katalog poczty, uruchom. Potem podobna operacja -
ustawiania ścieżki na drugim komputerze i w zasadzie powinno być. Powinno
- bo np. pliki sygnatur wpisane są w .../poczta/accounts.ini bezwzględnie.
Można przeedytowć na względne, można też mieć na każdym komputerze
dokładnie w tym samym miejscu foldery z sygnaturami i innymi "stałościami".
Oczywiście przed wypięciem Pen Drive'a warto robić kopie zawartości.
Można też używać
http://mojaopera.9g.pl/wiki/Opera_na_dyskach_USB
Co do konkretów - nie wiem, nie używam.

> Ok. Nie brzmi tak skomplikowanie. Tyle, że jak wyeksportować te
> wiadomości?
> W menu File mam Import And Export a tam Export Opera Bookmarks, Export
> Bookmarks as HTML i Export Opera Contacts.

Eksport wiadomości Wysłanych:
- włączasz panel Poczta (albo krawędź przełączająca albo
[ctrl]+[shift]+[3] albo [F4] i klik)
- prawoklik w pozycję "Wysłane" (na panelu) i szukaj "Eksportuj..."
Powinieneś bez trudu wyprodukować plik *.mbs zawierający wszystkie wysłane
wiadomości.
Gdybyś chciał wyeksportować wyłącznie np. dzisiejsze to przed eksportem
musisz w widoku poczty przełączyć na pokazywanie wyłącznie dzisiejszych
(Widok (w poczcie) → Okres → i wybierz). Można też mieć przed oczami
odpowiedni przełącznik.
Import wiadomości Wysłanych:
Tam gdzie znalazłeś Export powinna też być pozycja "Impotuj pocztę". A
potem trzeba wybrać "Importuj plik standardowej skrzynki pocztowej" (chyba
"Import generic mbox file") i potem:
- przez [Przeglądaj...] znajdujesz plik *.mbs
- przełącznik przy "Importuj do:" ustawiasz na któreś konto
- przełącznik przy "Do Wysłanych" przestawiasz z <brak> na nazwę pliku
*.mbs
Klik w importuj i powinno być ;) Tym razem "powinno" bo piszę z Opery 9.24
- ale chyba w 9.50 w w imporcie/eksporcie wiadomości rewolucji nie zrobili.
--
http://www.testopery.terramail.pl/

piotrek walczak

Dnia 22-11-2007 o 21:11:06 cornolio napisał(a):

> proste,
> znajdź skrzynkę imap i po kłopocie

Tzn.?

Mam przestać korzystać z firmowego adresu email?

piotrek walczak

Dnia 22-11-2007 o 21:47:07 Ryszard napisał(a):

> [...]
> przenieś na Pen Drive'a katalog poczty, uruchom. Potem podobna operacja
> - ustawiania ścieżki na drugim komputerze i w zasadzie powinno być.

Jeśli dobrze rozumiem, w takim wypadku, pocztę miałbym na Pen Drive a sama
Opera pozostawałaby na dwóch HDD, tak?
Czy w takim razie przypadkowe uruchomienie jej bez podłączonego Pen
Drive'a nie zepsułoby czegoś?

> [...]
> bezwzględnie. Można przeedytowć na względne, można też mieć na każdym
> komputerze dokładnie w tym samym miejscu foldery z sygnaturami i innymi

Teraz trochę się pogubiłem. Opera ma moje sygnatury w
.../poczta/accounts.ini zarówno na jednym, jak i drugim dysku. Jak
uruchamiam Operę - powiedzmy - w pracy, to ona korzysta sobie ze swoich
accounts.ini i z poczty (wiadomości wysłanych, odebranych etc.) na Pen
Drive. W domu tak samo. Opera pliki sygnatur bierze z HDD (żaden problem
mieć takie same pliki sygnatur na dwóch HDD) a pliki poczty z Pen Drive'a,
tak?

> Oczywiście przed wypięciem Pen Drive'a warto robić kopie zawartości.

To jeszcze przydałoby się jakieś wielkie przypomnienie przed wyłączeniem
Opery - PAMIĘTAJ, ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ. :-)

> Można też używać
> http://mojaopera.9g.pl/wiki/Opera_na_dyskach_USB
> Co do konkretów - nie wiem, nie używam.

Kiedyś próbowałem, ale jak mi szlag trafił dysk USB, to mam trochę
obiekcji.

> Eksport wiadomości Wysłanych:
> - włączasz panel Poczta- prawoklik w pozycję "Wysłane" (na panelu) i
> szukaj "Eksportuj.."

Nie przyuważyłem tego. Dzięki.

> [...]
> Klik w importuj i powinno być ;) Tym razem "powinno" bo piszę z Opery
> 9.24 - ale chyba w 9.50 w w imporcie/eksporcie wiadomości rewolucji nie

Korci mnie, żeby pokombinować. Chyba zainstaluję sobie w domu drugą Operę
i zobaczę, co z tego wyjdzie.

Pozdr.

Ryszard

Dnia 24-11-2007 o 10:57:52 piotrek walczak <underh...@gazeta.pl>
napisał(a):

> Jeśli dobrze rozumiem, w takim wypadku, pocztę miałbym na Pen Drive a
> sama Opera pozostawałaby na dwóch HDD, tak?
> Czy w takim razie przypadkowe uruchomienie jej bez podłączonego Pen
> Drive'a nie zepsułoby czegoś?

Tak właśnie by było. Ja mam Operę na C: a pocztę ustawiłem na D:.
Przypadkowe uruchomienie - tego nie wiem. Jak skasować folder poczty i
uruchomić Operę to folder jest tworzony (oczywiście bez ustawionych kont).
Co byłoby, gdyby nie było nawet dysku? Mam nadzieję, że dym by nie poszedł.

> [...]
> Drive. W domu tak samo. Opera pliki sygnatur bierze z HDD (żaden problem
> mieć takie same pliki sygnatur na dwóch HDD) a pliki poczty z Pen

Tak mi się naiwnie wydaje. Otwórz accounts.ini "notatnikiem", będziesz
niewątpliwie więcej wiedział.

> To jeszcze przydałoby się jakieś wielkie przypomnienie przed wyłączeniem
> Opery - PAMIĘTAJ, ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ. :-)

Taką kopię lepiej byłoby robić już po wyłączeniu Opery.
I teraz wymyśliłem - a jakby nie ustawiać ścieżki na Pen Drive'a, ale po
wyłączeniu Opery kopować katalog poczty na Pen Drive'a, a na drugim
komputerze najpierw podkładać kopię, a dopiero potem uruchamiać? I żeby
było mniej klikania to obydwie Opery ustawić tak, żeby pocztę miały np. w
C:\poczta

> Korci mnie, żeby pokombinować. Chyba zainstaluję sobie w domu drugą
> Operę i zobaczę, co z tego wyjdzie.

Nie instaluj drugiej Opery, ale zrób drugi profil
http://opera1.ovh.org/profil.php

Pewnie, że IMAP byłby najlepszy - próbowałeś metodą "na głupa" - w Operze
to konto firmowe dodać jako konto IMAP? A może jest właśnie takie, ale
nikt nie pomyślał o poinformowaniu Cię o tym?

Ciągle uważam, że dwa dodatkowe konta i ustawienie we właściwościach konta
firmowego automatycznego wysyłania ukrytych kopii na jedno z domu
(odbieranie w pracy) a na drugie odwrotnie byłoby najwygodniejsze. Owszem
- jak korespondencja jest tajna, to niebardzo byłbym chętny do wysyłnia
jej na darmowe serwery.

--
http://www.testopery.terramail.pl/

cornolio

Dnia 24-11-2007 o 10:47:19 piotrek walczak <underh...@gazeta.pl>
napisał(a):

> Tzn.?
>
> Mam przestać korzystać z firmowego adresu email?

jeżeli firmowy to tym bardziel dlaczego nie imap?

to przecież admina rola

piotrek walczak

Dnia 24-11-2007 o 19:45:29 Ryszard napisał(a):

> [...]
> (odbieranie w pracy) a na drugie odwrotnie byłoby najwygodniejsze.
> Owszem - jak korespondencja jest tajna, to niebardzo byłbym chętny do

To podpowiedział mi firmowy informatyk. Kto wie, może rzeczywiście takie
wyjście byłoby najlepsze.
Pojawiło mi się jednak jeszcze jedno pytanie. Sytuacja wygląda w ten
sposób. Na codzień (przynajmniej na razie) nie potrzebuję mieć "służbowej"
korespondencji w domu. Będę jej potrzebował w przerwie świątecznej. Mogę,
jak sobie wymyśliłem, ostatniego dnia wyeksportować katalog 'sent', nagrać
na CD / pen drive'a, w domu zaimportować. Tylko czy, gdy później,
ostatniego dnia przerwy świątecznej znów wyeksportuję 'sent' i zaniosę do
pracy, Opera mi nie zwariuje? Wiadomości wysłane nie zdublują się? Czy bez
przeprowadzania testów da się to określić? Czy możliwe byłoby,
teoretycznie, raz na tydzień eksportowanie wiadomości wysłanych,
importowanie ich w domu przy założeniu, że importowane byłyby tylko te
najnowsze?

John Kowalski

Dnia 21-11-2007 o 17:05:12 piotrek walczak <underh...@gazeta.pl>
napisał(a):

> Witam...

> Żeby nie owijać w bawełnę.
> Mam dwie Opery. Jedną w domu, jedną w pracy.

Jeśli mógłbym się podpiąć pod ten wątek.
Czy jest możliwość eleganckiej synchronizacji zakładek [bookmarks]
pomiędzy dwoma instalacjami?
Przez eleganckość mam na myśli coś sensownego, co nie duplikowałoby
istniejących i nie wymagałoby manualnego usuwania duplikatów.
Pozdrowienia
Roman

Emil Smolenski

John Kowalski <j.kow...@arach.net.au> rzecze:

> [...]
> Przez eleganckość mam na myśli coś sensownego, co nie duplikowałoby
> istniejących i nie wymagałoby manualnego usuwania duplikatów.

Będzie w 9.5: ,,What does it synchronize? Bookmarks, Speed dial
entries, Personal bar items and your Web panels. The latter two are
really just bookmarks with settings. You can pick which to sync in the
login dialog, and the checkbox for Personal bar also controls whether
web panels are synced.''

--
am

Ryszard

Dnia 04-12-2007 o 10:13:43 piotrek walczak <underh...@gazeta.pl>
napisał(a):

> [...]
> eksportowanie wiadomości wysłanych, importowanie ich w domu przy
> założeniu, że importowane byłyby tylko te najnowsze?

Tak ogólnie to spokojnie mogę napisać - wszystko powinno być OK. Ale
szczególnie - nie wiem jaki jest Twój "poziom" opanowania M2 więc...
Ja używam eksport/import do sprzątania i archiwizacji wiadomości nic mi
nie ginie.
Przy imporcie automatycznie tworzony jest widok - zaimportowane. Jakby się
coś podublowało to łatwo posprzątać.

Jest możliwe wyeksportowanie wyłącznie wybranych wiadomości.

Pliki *.mbs można oglądać notatnikiem - niestety bez kilku testów się nie
obejdzie. Ale po testach będziesz spał spokojniej.

A jak zrobisz kopie folderów poczty to sen będzie jeszcze spokojniejszy ;)

--
http://www.testopery.terramail.pl/