Następna/poprzednia

ciast...@wp.pl

Witam.
Przeglądam sobie grupy dyskusyjne i brakuje mi przycisku(wraz ze skrótem
klaw. i gestem myszy)(Opera to Opera w końcu), żeby przejść do następnej
wiadomości i następnego wątku.
Co zrobić?

Ryszard

Dnia 25-11-2005 o 13:44:36 <ciast...@wp.pl> napisał:

> [...]
> Przeglądam sobie grupy dyskusyjne i brakuje mi przycisku(wraz ze skrótem
> klaw. i gestem myszy)(Opera to Opera w końcu), żeby przejść do następnej

Przeczytaj http://help.opera.com/Windows/8.50/pl/keyboard.html a zwłaszcza
kawałek "Poczta: czytanie i wysyłanie" :) Co prawda nie znajdziesz tam
informacji o używaniu strzałek, ale za to kilka innych przydatnych. Warto
też prawokliknąć wiadomość i zobaczyć jakie klawisze są przypisane do
akcji w "Oznacz".
Przydatne z Pomocy: [F8] - Uaktywnij listę wiadomości, [F9] - Uaktywnij
wiadomość
Przy aktywnej liście wiadomości strzałki góra/dół służą do przechodzenia z
wiadomości na wiadomość, a prawo/lewo do rozwijania i zwijania wątku. Z
[Shift] rozwijają/zwijają wszystkie wątki.
Przy aktywnej wiadomości wciśnięcie klawisza [strzałka w dół] przewija
treść wiadomości w dół, a po "dojściu" do końca wiadomości przełącza na
następną wiadomość. [Strzałka w górę] przewija wiadomości/listę w
przeciwną stronę. To "chodzenie" Odbywa się tylko po rozwiniętych wątkach.
Powyższe (czyli przełączanie wiadmość-lista) i używanie strzałek to
metoda, bądźmy szczerzy, nieco prymitywna.
O wiele "ciekawiej" jest z uaktywnioną listą wiadomości z klawiszem
spacja. Wciśnięcie spacji powoduje przewinięcie "strony" wiadomości w dół
lub, po dojściu do końca wiadomości, przejście do następnej wiadomości.
Jeżeli doszło się do końca pierwszej wiadomości w wątku, to spacja rozwija
wątek i przechodzimy do kolejnej wiadomości w wątku. [Shift]+spacja daje
odwrotne efekty, przy czym nie powoduje zwijania wątku. Jeżeli do spacji
dodać "możliwości" strzałek (cały czas oczywiście mowa o aktywnej liście
wiadomości), oraz klawisze [I] i [G] to mnie nic więcej nie trzeba.

Co innego w stosunku do tego co daje teraz klikanie w tematy na liście
wiadomości miałby dawać przycisk, o który pytasz? A gest "w prawo" rozwija
w Operze każdą listę, którą gest "w lewo" był w stanie zwinąć ;)

--
Ryszard
http://www.testopery.terramail.pl

Maciej Łebkowski

ciast...@wp.pl wrote:
> Przeglądam sobie grupy dyskusyjne i brakuje mi przycisku(wraz ze skrótem
> klaw. i gestem myszy)(Opera to Opera w końcu), żeby przejść do następnej
> wiadomości i następnego wątku.

Zobacz działanie klawiszy:
M - oznacz wiadomość jako przeczytaną
N - j/w + przejdź do następnej
K oraz G - jak wyżej, tyle że dotyczy całych wątków.
Do tego oczywiście spacja.

ciast...@wp.pl

Dnia 28-11-2005 o 10:15:44 Maciej Łebkowski"" <m.leb...@gmail.com>
napisał: