Rozmiar katalogu Mail w operze

0 wyświetleń

Desmo

nieprzeczytany,
1 wrz 2004, 12:22:461.09.2004
do
Katalog mojej opery zajmoje ponad 100MB a wiekszosc z tego (95 MB)
zajmuje podkatalog Mail. Czy da sie cos zroboc zeby zajmowal mniej.
Dodam ze nie mam tyle maili bo niepotrzebne usowam.
Czy opera robi sobie jakies kopie starych usunientych juz maili??

<<< Desmo - de...@tlen.pl >>>
<<< GG: 4032739 ICQ: 30935825 >>>

Ryszard

nieprzeczytany,
2 wrz 2004, 08:09:132.09.2004
do
Dnia Wed, 1 Sep 2004 16:22:46 +0000 (UTC), Desmo <de...@tlen.pl> napisał:

> Dodam ze nie mam tyle maili bo niepotrzebne usowam.

Z "Kosza" też?

--
http://www.testopery.terramail.pl/

Desmo

nieprzeczytany,
2 wrz 2004, 08:45:062.09.2004
do
Ryszard wrote:

> Z "Kosza" też?

z kosza tez

Ryszard

nieprzeczytany,
2 wrz 2004, 14:44:592.09.2004
do
Dnia Thu, 2 Sep 2004 12:45:06 +0000 (UTC), Desmo <de...@tlen.pl> napisał:

> z kosza tez

No to jedno już jasne.

Oczywiście usuwasz też "Wysłane" i podstawowe widoki masz "Od zawsze"?

Jaka Opera? Jaki system?
Czy nowe wersje instalujesz "na czysto" czy "na starą"?
- mogło się przy instalacji jednej Opery na drugą przydarzyć, że po
"przeindeksowaniu" wiadomości zostawiła stare wersje i teraz zostało
trochę balastu.

--
http://www.testopery.terramail.pl/

Desmo

nieprzeczytany,
2 wrz 2004, 15:12:532.09.2004
do
Ryszard wrote:

wyslane rowniez oprozniam a widoki tak jak mowisz mam poustawiane na
"Od zawsze"
co do opery to :

Wersja 7.54
Kompilacja 3865
Platforma Win32
System Windows 98

atalog poczty C:\PROGRAM FILES\OPERA75\Mail (czyli domyslnie)

a teraz instalacja.
jesli sa wieksze zmiany numeracji instaluje na czysto i zazwycza
zastepuje katalog mail moim starym.
mowie zazwyczaj bo juz kiedys (nie moge sobie przypomniec kiedy to
bylo)kiedy rozmiar katalogu przekroczyl 100MB wywalilem wsyzstko i
calosc byla na czysto.
Jesli sa mniejsze skoki numerow intaluje na stara.
jesli dobrze pamietam to od 7.5 instaluje na stara

pozdrawiam

krzysztofsf

nieprzeczytany,
2 wrz 2004, 15:23:412.09.2004
do
Dnia Thu, 2 Sep 2004 19:12:53 +0000 (UTC), Desmo <de...@tlen.pl> napisał:

> mowie zazwyczaj bo juz kiedys (nie moge sobie przypomniec kiedy to
> bylo)kiedy rozmiar katalogu przekroczyl 100MB wywalilem wsyzstko i
> calosc byla na czysto.

Ja mam 400 MB i sie nie martwie (mam subskrybcje kilku grup news i widze,
ze uklada je poszczegolnymi miesiacami i to one tak mi rozdmuchuja
skrzynke.

--
Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
http://www.opera.com/

Adam Dziura

nieprzeczytany,
3 wrz 2004, 15:31:033.09.2004
> [...]

> Dodam ze nie mam tyle maili bo niepotrzebne usowam.
> Czy opera robi sobie jakies kopie starych usunientych juz maili??

Wyłącz Operę i zobacz ile zajmuję katalog lexicon. Jeżeli dużo to go usuń
- Opera przy ponownym uruchomiemiu przebuduje baze i powinien się
zmniejszyć rozmiar tego foldreru. (działa na operze 7.60 na 7.54 też
działało - na starszych nie gwarantuje - chyba wcześniej nie było tego
katalogu).

A oprócz tego spróbuj zobaczyć czy masz jakieś mejle z wielkimi
(kilkumemegowymi) załącznikami.

--
Pozdrowienia || Adam Dziura || http://www.mojaopera.prv.pl
"W domu będzie ogień, a do domu proste drogi

Desmo

nieprzeczytany,
3 wrz 2004, 16:38:253.09.2004
do
Adam Dziura wrote:

> [...]
> było tego katalogu).
>
> A oprócz tego spróbuj zobaczyć czy masz jakieś mejle z wielkimi

lexicon zajmuje malo ok 2 MB,
ale za to katalog Mail\store zajmuje 85 MB nie wiem tylko co opera
trzyma w tym katalogu.
mam tam podkatalogi account1, account2 a w nich pliki:
2004-03.mbs
2004-04.mbs
2004-05.mbs
2004-08.mbs
zajmujace od kilku kilo do 40MB najwiekszy
wyglada to jakby to bylo jakies archiwum bo jak podejze ktorys z
mniejszych plikow (wiekszych nie da sie podejzec bo sa za duze) do sa
tam maile ktorych juz dawno byly wywalone

Adam Dziura

nieprzeczytany,
3 wrz 2004, 16:57:413.09.2004
do Desmo
Dnia Fri, 3 Sep 2004 20:38:25 +0000 (UTC), Desmo <de...@tlen.pl> napisał:

> zajmujace od kilku kilo do 40MB najwiekszy
> wyglada to jakby to bylo jakies archiwum bo jak podejze ktorys z
> mniejszych plikow (wiekszych nie da sie podejzec bo sa za duze) do sa
> tam maile ktorych juz dawno byly wywalone

to zrób kopię folderu mail i zacznij usuwać od tych największych - jak się
zpsuje to przywrócisz ten katalog i chyba będzie działać - ale to robisz
na własną odpowiedzialnośc.

Albo jeszcze inaczej: Klikasz na Odebrane w operze prawym -> wybierasz
eksportuj i zapisujesz plik.
Następnie instalujesz w nowym folderze Operę, tworzysz w niej te konto z
którego te listy masz i importujesz je. Ale musisz włączyć pokazywanie
wszystkich listów: widok -> pokaż -> przeczytane, przefiltrowane itd.

Jeżeli masz listy z różnych kont to musisz przed eksportowaniem z menu
poczta -> pokaż wybierasz jakieś po kolei. Ale tak się chyba nie da
zaimportować wysłanych.

Adam Dziura

nieprzeczytany,
3 wrz 2004, 16:58:203.09.2004
> [...]

Jeżeli masz listy z różnych kont to musisz przed eksportowaniem z menu
poczta -> pokaż wybierasz jakieś po kolei. Ale tak się chyba nie da

4 wrz 2004, 03:07:224.09.2004
do
Dnia Fri, 3 Sep 2004 20:38:25 +0000 (UTC), Desmo <de...@tlen.pl> napisał:

> ale za to katalog Mail\store zajmuje 85 MB nie wiem tylko co opera
> trzyma w tym katalogu.

Właśnie znalazłeś katalogi z e-mailami.
folder account1 to Twoje pierwsze konto i.t.d
Faktem jest, że w poprzednich wersjach Opery z kasowaniem plików (przez
Operę) po usunięciu wiadomości bywało różnie.
Adam radzi usuwać pliki - czy ja wiem, a jak ma gdzieś zapisane ile ma
mieć tych plików i zgłupieje?
A jakby:
Skopiować katalog poczty ale tylko pliki z głównego katalogu i folder
store(razem z zawartością);
Przy wyłączonej Operze zmienić w pliku profile\opera6.ini ścieżkę do
poczty na nową (oczywiście wcześniej skopiować orginalny oprea6.ini)
Uruchomić Operę - start potrwa dłużej bo Opera będzie na nowo indeksować
wiadomości i po uruchomieniu sprawdzić, czy np. nie znajdziesz znowu w
Odebranych czegoś co "dawno" usunąłeś.

Jest tylko jeden problem - nie jestem pewien czy żeby ponownie zindeksować
wiadomości nie trzeba zostawić jeszcze jakiegoś folderu.

Przy okazji - w katalogu poczty mam foldery:
autofilter Katalog
indexer Katalog
lexicon Katalog
store Katalog
accounts.ini
incoming11.txt
incoming16.txt
incoming2.txt
incoming6.txt
incoming7.txt
incoming9.txt
; tych plików jest mniej niż kont
index.ini
mailbase.dat
msgidcache.dat
news.opera.com.newsrc
news.tpi.pl.newsrc
signature1.txt
signature10.txt
; plików sygnatur jest oczywiście tyle kont
--
http://www.testopery.terramail.pl/

Cornolio

nieprzeczytany,
6 wrz 2004, 18:46:316.09.2004
do
Witam,

to jest nic, ja mam zaznaczone, żeby opera nie zapamiętywała czytanych
newsów na dysku a i tak zapamiętuje, to samo się tyczy maili,

no i folderek ma 120 mb, a opera się co raz dłużej uruchamia...

--
Cornolio

Gargamel

nieprzeczytany,
28 wrz 2004, 21:11:1028.09.2004
do
Dnia Tue, 07 Sep 2004 00:46:31 +0200, Cornolio
<corn...@gdynia.multinet.pl> napisał:

> to jest nic, ja mam zaznaczone, żeby opera nie zapamiętywała czytanych
> newsów na dysku a i tak zapamiętuje, to samo się tyczy maili,
>
> no i folderek ma 120 mb, a opera się co raz dłużej uruchamia...

Jeśli mogę coś zaproponować ;) ...
Ja z przerostem katalogu radzę sobie tak (wymagana ponowna instalacja
Opery):
1. przenoszę wszystkie mejle, które chcę zachować (lub po prostu całą
skrzynkę odbiorczą ;) ) do nowoutworzonego filtra
2. filtr ten eksportuję do pliku (np. na Pulpit)
3. po zamknięciu Opery usuwam podkatalog mail
4. odinstalowuję i ponownie instaluję Operę (tworzy więc ona nowy,
"czysty" katalog mail)
5. importuję wiadomości z wcześniej utworzonego pliku .mbs
6. ustawiam konta pocztowe (reszta jest - nie usunąłem przecież
podkatalogu profile, zawierającego zakładki itp.)

Być może da się to zrobić bez konieczności ponownego ustawiania kont,
jednak jeszcze nie przyjrzałem się na tyle dokładnie plikom ustawień by
stwierdzić, które powinienem zachować.

Mam nadzieję, że powyższy sposób przyda się użytkownikom przerażonym
rozrostem katalogu z profilem Opery ;) .

P.S. Kopie wysłanych przez nas listów oczywiście także można wyeksportować
do pliku - wystarczy utworzyć osobny filtr.

--
Pozdrowienia
Gargamel

Gargamel

nieprzeczytany,
28 wrz 2004, 21:20:2628.09.2004
do
Właśnie sprawdziłem. Jest prostszy sposób ;) .

1. przenoszę wszystkie mejle, które chcę zachować (lub po prostu całą
skrzynkę odbiorczą ;) ) do nowoutworzonego filtra
2. filtr ten eksportuję do pliku (np. na Pulpit)

3. po zamknięciu Opery usuwam z podkatalogu mail wszystkie pliki oprócz
accounts.ini, index.ini, incoming*.txt, signature*.txt
4. uruchamiam Operę

5. importuję wiadomości z wcześniej utworzonego pliku .mbs

Nie muszę więc reinstalować Opery czy ustawiać na nowo kont :) .

--
Pozdrowienia
Gargamel

Adam Dziura

nieprzeczytany,
29 wrz 2004, 00:34:2729.09.2004
do
Dnia Wed, 29 Sep 2004 03:20:26 +0200, Gargamel
<garg...@usunto.megapolis.pl> napisał:

> Nie muszę więc reinstalować Opery czy ustawiać na nowo kont :) .

A wystarczy usunąć nieoptrzebne listy z Opery, np. wysłane i z katalogu
mail usunąć katalog lexicon. (przy wyłączonej Operze - przy uruchomieniu
ona sobie stworzy ten katalog ponownie, ale mniejszy)

--
Pozdrowienia || Adam Dziura || http://www.mojaopera.idu.pl

Gargamel

nieprzeczytany,
29 wrz 2004, 06:34:3729.09.2004
do
Dnia Wed, 29 Sep 2004 06:34:27 +0200, Adam Dziura
<adziura@gazeta.(bez_spamu).pl> napisał:

> A wystarczy usunąć nieoptrzebne listy z Opery, np. wysłane i z katalogu
> mail usunąć katalog lexicon. (przy wyłączonej Operze - przy uruchomieniu
> ona sobie stworzy ten katalog ponownie, ale mniejszy)

Ech, i po co ja się tyle napisałem... ;)

--
Pozdrowienia
Gargamel

wuja

nieprzeczytany,
29 wrz 2004, 17:13:3729.09.2004
do
On Wed, 29 Sep 2004 06:34:27 +0200, Adam Dziura wrote:

> A wystarczy usunąć nieoptrzebne listy z Opery, np. wysłane i z katalogu
> mail usunąć katalog lexicon. (przy wyłączonej Operze - przy uruchomieniu
> ona sobie stworzy ten katalog ponownie, ale mniejszy)

Tylko nie radzę tego robić w wersji linuksowej - nie odbuduje poczty.
Można natomiast skasować lexicon jeśli katalog mail jest wspólny dla
wersji linuksowej i windowsowej - wtedy odpalenie Opery z windowsa
odbuduje pocztę.

Jarek Piórkowski

nieprzeczytany,
29 wrz 2004, 18:49:1429.09.2004
<adziura@gazeta.(bez_spamu).pl> wrote:

> A wystarczy usunąć nieoptrzebne listy z Opery, np. wysłane i z katalogu
> mail usunąć katalog lexicon. (przy wyłączonej Operze - przy uruchomieniu
> ona sobie stworzy ten katalog ponownie, ale mniejszy)

Tak, tylko że mój \Mail\lexicon to tylko 20 MB podczas gdy cały \Mail ma
133 MB.

--
Jarek Piórkowski

Nowe wiadomości: 0