Fjerne røyklukt ??

Eyvind Spangen

On Fri, 05 Jul 2002 22:01:49 GMT, r2...@c2i.net wrote:

>Hjelp og gode ideer mottas med takk.

Profesjonell rens først og så ozonbehandling, så blir nok stanken
borte. Hva slags bil er det? Det er omtrent umulig å få vekk stanken
ved å bare rense, ozon må nok til for å fjerne lukten, siden den
setter seg i alt mulig, ikke bare i stoff/tepper og plastikk..

--
E. Spangen (uten penger)
'90 Audi 200TQ 20v (uten skilter)

Frode Strand

r2...@c2i.net wrote:

> Kjøpte meg "ny" bil, 2000 mod. for et par måneder siden, men forrige
> eier var storrøyker, og jeg klarer ikke å bli kvitt lukta. Har tatt
> stoffrens på teppene og taket, samt sprayet med noe som heter
> febreeze, som skal fjerne lukt. Men det lukter fortsatt en del, særlig
> hvis bilen har stått noen timer i sola.
> Hørte om noe som het ozonbehandling(?). Noen som har erfaring med
> dette ?

Jepp. funker dritbra. Sto noen dager i min, og all røyklukt var borte.

> Eller skulle jeg bare sette bort bilen til innvendig profesjonell
> rens?

Prøv om du kan få tak i et prozon(e?)apparat

fS

Simen Malerbakken

<r2...@c2i.net> wrote in message

> [...]
> dette ?
> Eller skulle jeg bare sette bort bilen til innvendig profesjonell

Sender du meg en mail kan jeg hjelpe deg, regner med at adressen din ikke er
aktiv, den så litt vel fantasifull ut!
min adresse er smal...@online.no

--
Simen Malerbakken
98' E 300 TDT Avantgarde

www.mbentusiastklubb.com

Jan Otto Ruud

<r2...@c2i.net> wrote in message
> [...]
> dette ?
> Eller skulle jeg bare sette bort bilen til innvendig profesjonell

Bortsett fra de tipsene du har fått må det kanskje være å lukte på bilen før
du kjøper bil neste gang. Jeg er ikke røykfri selv, men jeg røyker aldri i
bilen og tillater heller ikke at andre gjør det.

--
Jan Otto

JAG

<r2...@c2i.net> wrote in message
> [...]
> dette ?
> Eller skulle jeg bare sette bort bilen til innvendig profesjonell

En palle med Wonderbaum skulle fikse detta grait!

JAG

Vidar Salvesen

Eyvind Spangen <eyvind....@c2i.net> wrote :

> [...]
> ved å bare rense, ozon må nok til for å fjerne lukten, siden den
> setter seg i alt mulig, ikke bare i stoff/tepper og plastikk..

Hva er «ozonbehandling»?

Vidar

Simen Malerbakken

"Vidar Salvesen" <gl...@online.noT> wrote in message

Ozon er naturens eget steriliserings middel, kjemisk tegn er O3 eller tre
oksygen molekyler er det vel??
Dette oppstår når det er stor spenning av elektrisitet i noe, som feks når
det lyner. Etter lynvær kan man kjenne at luften ofte er frisk dette skyldes
ozon.
Går du rundt en laserskriver eller kopimaskin som jobber litt hardt, kan du
kjenne en noe spesiell lukt, dette er ozon.

Det er ganske venlig at biler blir behandlet med Ozon for å fjerne lukt og
bakterier, trodde dere hadde slikt utstyr på bruktbil avdelingen???

Knut Jacob Jakobsen

"JAG" <jon-...@online.no> wrote in message

> En palle med Wonderbaum skulle fikse detta grait!

=)

Jeg er ikke røyker, men blir mye røyking i bilen, så jeg har kjøpt inn en
"pall" med Wunderbaum :)

Funker fint for meg og vennene mine er fornøyde når dem kan røyke i bilen.

--
KJJ

Eyvind Spangen

On Sun, 07 Jul 2002 11:52:05 GMT, "Knut Jacob Jakobsen"
<kn...@fragglene.no-ip.com.invalid> wrote:

>Jeg er ikke røyker, men blir mye røyking i bilen, så jeg har kjøpt inn en
>"pall" med Wunderbaum :)
>
>Funker fint for meg og vennene mine er fornøyde når dem kan røyke i bilen.

Uæh.. Hvis noen hadde tent en røyk i bilen min hadde jeg klikket
fullstendig og kastet dem på trynet skikkelig langt vekk.. :-)

Vidar Salvesen

"Simen Malerbakken" <smal...@online.no.invalid> wrote :

> Det er ganske venlig at biler blir behandlet med Ozon for å fjerne lukt
> og bakterier, trodde dere hadde slikt utstyr på bruktbil avdelingen???

Vi gjør dette eksternt.

Hva gjøres? Spray?

Vidar