Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: Den katolske kirke har fått en ny pave

22 views
Skip to first unread message

Sigvald

unread,
Mar 14, 2013, 2:54:44 PM3/14/13
to
On 14 Mar, 07:03, Hans Petter Nenseth <h...@nenseth.no> wrote:

> Og hvilken rolle spiller nå det? Han er en ikke engang folkevalgt leder
> av en sekt som er imot vesentlige menneskerettigheter.

Ikke vær dum!
Han forholder seg til Bibelen. På det moralske plan vil nok svært
mange kristne mene at Bibelen, med sin gudommelige forankring, ruver
himmelhøyt over disse menneskeskapte "menneskerettighetene" slik
grunnloven ruver over andre lover. Dette kan nok Terje Henriksen si
noe mer sikkert om.

> Tidligere paver har dekt over seksuelle misbruk av barn, fordømt
> homofili, sørget for aidsepidemier i Afrika ved å forby kondomer
> osv osv.

Katolikkene fremstår i så som de reneste søndagsskoleguttene
sammenliknet med islamistene og de siste 100 års kommunistiske
diktaturer. Husk også at pave Johannes Paul II spilte en svært sentral
rolle i sluttfasen av den kalde krigen.

Sigvald

Andreas Falck

unread,
Mar 14, 2013, 3:18:41 PM3/14/13
to
"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i meddelelsen
news:c52dcccf-d4f1-4dba...@hl5g2000vbb.googlegroups.com...
> On 14 Mar, 07:03, Hans Petter Nenseth <h...@nenseth.no> wrote:

> Ikke vær dum!
> Han forholder seg til Bibelen.

Nej, den hedning og afgudsdyrker ophøjer sig selv og sin kirke til at stå over
både Gud og Bibel.

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 14, 2013, 5:57:27 PM3/14/13
to
Den 14.03.13 19:54, skrev Sigvald:

> Han forholder seg til Bibelen.

Han forholder seg til en eventyrbok. Om - mot alle odds - grunntekstene
skulle stamme fra et gudommelig vesen med skjegg er de allikevel så
oversatt, omskrevet og fortolket at de uansett må regnes som verdiløse
som noen guds ord.

> På det moralske plan vil nok svært
> mange kristne mene at Bibelen, med sin gudommelige forankring, ruver
> himmelhøyt over disse menneskeskapte "menneskerettighetene" slik
> grunnloven ruver over andre lover.

Ja jøss. Har du lest om den hevngjerrige, blodtørstige psykopaten som
omtales i gamle testamentet?

> Dette kan nok Terje Henriksen si noe mer sikkert om.

Terje henriksen har beskrevet seg selv som en person som ikke er helt
mentalt i water. Han kan neppe si noe sikkert om noe som helst.

>
>> Tidligere paver har dekt over seksuelle misbruk av barn, fordømt
>> homofili, sørget for aidsepidemier i Afrika ved å forby kondomer
>> osv osv.
>
> Katolikkene fremstår i så som de reneste søndagsskoleguttene
> sammenliknet med islamistene og de siste 100 års kommunistiske
> diktaturer. Husk også at pave Johannes Paul II spilte en svært sentral
> rolle i sluttfasen av den kalde krigen.

Så fordi en håndfull rabiate islamister kjører fly inn i WTC er det
greit at katolske prester puler korgutter?


--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 14, 2013, 6:11:30 PM3/14/13
to
Den 14.03.13 20:18, skrev Andreas Falck:
Omtrent som deg da. :)

--

Sigvald

unread,
Mar 14, 2013, 7:23:09 PM3/14/13
to
On 14 Mar, 22:57, Hans Petter Nenseth <h...@nenseth.no> wrote:

> Så fordi en håndfull rabiate islamister kjører fly inn i WTC er det
> greit at katolske prester puler korgutter?

Nei, det strider mot den katolske kirkens lære om at homofili er
syndig.


> Den 14.03.13 20:18, skrev Andreas Falck:
> > Nej, den hedning og afgudsdyrker ophøjer sig selv og sin kirke til at
> > stå over både Gud og Bibel.
>
> Omtrent som deg da. :)

Oj da!! Her var det mange grove beskyldninger. Dersom dette havner i
retten vil det fort ende med at dere begge blir domfelt, Falck for
krenkelse av en religiøs minoritet (katolikkene) i Norge/Danmark (alt
etter hvilket land han evt. blir siktet), Nenseth for grove injurier
mot Falck. Falcks krenkelse av katolikkene gjør ham nemlig ikke
automatisk til hedning slik Nenseth påstår. Terje Henriksen vil være
et høyst aktuell som både sakkyndig og karaktervitne i begge saker.

Sigvald

Christer Solskogen

unread,
Mar 14, 2013, 8:10:13 PM3/14/13
to
On 2013-03-14, Sigvald <sigv...@yahoo.no> wrote:

> Oj da!! Her var det mange grove beskyldninger. Dersom dette havner i
> retten vil det fort ende med at dere begge blir domfelt, Falck for
> krenkelse av en religiøs minoritet (katolikkene) i Norge/Danmark (alt
> etter hvilket land han evt. blir siktet), Nenseth for grove injurier
> mot Falck. Falcks krenkelse av katolikkene gjør ham nemlig ikke
> automatisk til hedning slik Nenseth påstår. Terje Henriksen vil være
> et høyst aktuell som både sakkyndig og karaktervitne i begge saker.
>

Med over en milliard medlemmer kan umulig den katolske kirke være en
minoritet.

--
chs, for fellesskapets beste.

Andreas Falck

unread,
Mar 15, 2013, 4:24:13 AM3/15/13
to
"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i meddelelsen
news:b61b2199-190e-40fd...@hl5g2000vbb.googlegroups.com...

> Oj da!! Her var det mange grove beskyldninger. Dersom dette havner i
> retten vil det fort ende med at dere begge blir domfelt, Falck for
> krenkelse av en religiøs minoritet (katolikkene) i Norge/Danmark (alt
> etter hvilket land han evt. blir siktet),

Jeg tager gerne en sådan retssag, da det er ret let at dokumentere mine udsagn
om den katolske hedningekirke.

--
Med venlig hilsen
Andreas Falck
http://SDAnet.dk

Espen Vestre

unread,
Mar 15, 2013, 4:39:13 AM3/15/13
to
Sigvald <sigv...@yahoo.no> writes:

[mye morsomt]

*skulle hatt popcorn nå*
--
(espen)

christop...@getmail.no

unread,
Mar 15, 2013, 5:25:07 AM3/15/13
to
kl. 19:54:44 UTC+1 torsdag 14. mars 2013 skrev Sigvald følgende:

> Ikke vær dum!
> Han forholder seg til Bibelen. På det moralske plan vil nok svært
> mange kristne mene at Bibelen, med sin gudommelige forankring, ruver
> himmelhøyt over disse menneskeskapte "menneskerettighetene" slik
> grunnloven ruver over andre lover. Dette kan nok Terje Henriksen si
> noe mer sikkert om.

Kristen moral ga oss gasskamrene.

> Katolikkene fremstår i så som de reneste søndagsskoleguttene
> sammenliknet med islamistene og de siste 100 års kommunistiske
> diktaturer. Husk også at pave Johannes Paul II spilte en svært sentral
> rolle i sluttfasen av den kalde krigen.

Hitler var en katolikk. (ikke at det betyr at dagens katolikker er som ham, men svært mange var det dengang da)

Kristen moral er en fæl ting. Fordømmende mot harmløse ting, men velvilling innstilt til drap på jøder og andre annerledestenkende, positiv til slaveri, voldtekt, etnisk rensing, folkemord, og tilsvarende.

> Sigvald

christop...@getmail.no

unread,
Mar 15, 2013, 5:26:25 AM3/15/13
to
kl. 00:23:09 UTC+1 fredag 15. mars 2013 skrev Sigvald følgende:

> Oj da!! Her var det mange grove beskyldninger. Dersom dette havner i
> retten

...men det kommer det aldri til å gjøre. Du har det bare i kjeften.


> Sigvald

Andreas Falck

unread,
Mar 15, 2013, 5:50:38 AM3/15/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:aacbf590-d44a-458d...@googlegroups.com...

> Hitler var en katolikk.

Man bliver ikke katolik, blot ved at have "partibogen" i orden.

Hitler var hverken katolik eller kristen. Han var mere til de nordiske guder og
anden afgudsdyrkelse.

Men det interesseret dig næppe, for du vil hellere lyve og forvanske end du vil
holde dig til kendsgerninger.

christop...@getmail.no

unread,
Mar 15, 2013, 6:26:51 AM3/15/13
to
kl. 10:50:38 UTC+1 fredag 15. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:
> Hitler var hverken katolik eller kristen. Han var mere til de nordiske guder og
> anden afgudsdyrkelse.

Hitler var en katolsk kristen. Men jeg har følelsen av at for tyskerne på den tiden spilte det liten rolle om man var katolikk eller protestant.

> Men det interesseret dig næppe, for du vil hellere lyve og forvanske end du vil
> holde dig til kendsgerninger.

Kjensgjerningene er at jødeforfølgelser er en kristen tradisjon, og gasskamrene var ikke annet en del av den tradisjonen. Som de gode kristne nazistene var, så fortsatte de med den. Holocaust var ikke engang nazistenes oppskrift.

Christer Solskogen

unread,
Mar 15, 2013, 12:48:34 PM3/15/13
to
On 2013-03-15, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
> "Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i meddelelsen
> news:b61b2199-190e-40fd...@hl5g2000vbb.googlegroups.com...
>
>> Oj da!! Her var det mange grove beskyldninger. Dersom dette havner i
>> retten vil det fort ende med at dere begge blir domfelt, Falck for
>> krenkelse av en religiøs minoritet (katolikkene) i Norge/Danmark (alt
>> etter hvilket land han evt. blir siktet),
>
> Jeg tager gerne en sådan retssag, da det er ret let at dokumentere mine udsagn
> om den katolske hedningekirke.
>

Jeg kjenner jeg er over middels interessert i hvorfor du kaller katolikker
hedninger. Lyst til å utbrodere?

Andreas Falck

unread,
Mar 15, 2013, 12:53:30 PM3/15/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:nq2dnalHeIh6zd7M...@lyse.net...

> Jeg kjenner jeg er over middels interessert i hvorfor du kaller katolikker
> hedninger. Lyst til å utbrodere?

Blot en enkelt ud af rigtig mange:
Dyrkelse af og tilbedelse af afguder.

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 15, 2013, 1:31:44 PM3/15/13
to
Den 15.03.13 00:23, skrev Sigvald:
> On 14 Mar, 22:57, Hans Petter Nenseth <h...@nenseth.no> wrote:
>
>> Så fordi en håndfull rabiate islamister kjører fly inn i WTC er det
>> greit at katolske prester puler korgutter?
>
> Nei, det strider mot den katolske kirkens lære om at homofili er
> syndig.

Vel, det foregår hele tiden uansett.


>> Den 14.03.13 20:18, skrev Andreas Falck:
>>> Nej, den hedning og afgudsdyrker ophøjer sig selv og sin kirke til at
>>> stå over både Gud og Bibel.
>>
>> Omtrent som deg da. :)
>
> Oj da!! Her var det mange grove beskyldninger. Dersom dette havner i
> retten vil det fort ende med at dere begge blir domfelt, Falck for
> krenkelse av en religiøs minoritet (katolikkene) i Norge/Danmark (alt
> etter hvilket land han evt. blir siktet), Nenseth for grove injurier
> mot Falck. Falcks krenkelse av katolikkene gjør ham nemlig ikke
> automatisk til hedning slik Nenseth påstår. Terje Henriksen vil være
> et høyst aktuell som både sakkyndig og karaktervitne i begge saker.


*Hoppe opp og ned i glede over å kanskje bli anmeldt for dette*

Tror du egentlig en anmeldelse av dette ville føre til noe som helst?
Og nei, Henriksen er ikke brukbar som vitne.


--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 15, 2013, 1:33:23 PM3/15/13
to
Den 15.03.13 10:26, skrev christop...@getmail.no:
Nei, han har det ikke der heller.

--

Jon Wikne

unread,
Mar 15, 2013, 5:11:12 PM3/15/13
to
On 03/15/2013 12:23 AM, Sigvald wrote:

[...]
> Terje Henriksen vil være
> et høyst aktuell som både sakkyndig og karaktervitne i begge saker.

Å hildrande du!

-- Jon

Christer Solskogen

unread,
Mar 15, 2013, 8:22:11 PM3/15/13
to
On 2013-03-15, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
Avguder? Som i flertall?
Det finner jeg rart, siden deres bibel bare er syv bøker flere enn din.
Det ville vært høyst merkverdig om guden din angrer på bud #1 der.
Katolikkene er over en milliard mennesker. Hvem er du til å si at så mange
mennesker tar så feil?

Andreas Falck

unread,
Mar 15, 2013, 11:34:53 PM3/15/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:OsSdnZtcXsylJt7M...@lyse.net...
Når din kundskab er så fraværende og din viden så lille, så vil det være meget
tidskrævende at skulle opdatere både din viden og din kundskab så det kan man
lige så godt opgive på forhånd.

Christer Solskogen

unread,
Mar 16, 2013, 3:37:25 AM3/16/13
to
Så har du har altså ingen grunn til å hevde at katolikkene er hedninger.
Du bare liker dem ikke, jeg skjønner det.

Andreas Falck

unread,
Mar 16, 2013, 6:41:59 AM3/16/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:ZYidnXe-sLmmvNnM...@lyse.net...
ak din stakkel. du promoverer din uvidenhed og din dumhed.

Alene deres afgudsdyrkeri gør at de ikke er kristne men hedninger.

sæt dig dog ind i tingene i stedet for at fremture med at udstille din dumhed.

Christer Solskogen

unread,
Mar 16, 2013, 7:09:37 AM3/16/13
to
On 2013-03-16, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:

> Alene deres afgudsdyrkeri gør at de ikke er kristne men hedninger.
>

Avgud nå. I entall altså.
De har en bibel de også. Det står det samme der som det står i din, bare i
den katolske står det enda mer. Sist jeg sjekket var det den samme guden.

> sæt dig dog ind i tingene i stedet for at fremture med at udstille din dumhed.
>

Jeg lar din dumhet tale for seg selv. Se over for hvorfor :)

Andreas Falck

unread,
Mar 16, 2013, 8:49:43 AM3/16/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:O6OdnSpJqdJqz9nM...@lyse.net...
> On 2013-03-16, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
>
>> Alene deres afgudsdyrkeri gør at de ikke er kristne men hedninger.
>
> Avgud nå. I entall altså.

Slå op i en ordbog og find ud af hvad afgudsdyrkeri betyder. Det betyder nemlig
at dyrke afguder.

> De har en bibel de også. Det står det samme der som det står i din, bare i
> den katolske står det enda mer. Sist jeg sjekket var det den samme guden.

Du demonstrerer tydeligt din totale mangel på både viden og kundskab om både
Bibel og kristendom.

>> sæt dig dog ind i tingene i stedet for at fremture med at udstille din
>> dumhed.
>
> Jeg lar din dumhet tale for seg selv. Se over for hvorfor :)

Her demonstrerer du igen din dumhed, uvidenhed og manglende kundskab. Du udtaler
dig om noget du slet ikke ved det mindste om. Men det har fundamentalistiske
ateistfanatikere jo generelt for vane at gøre. Helt typisk at I vil gøre jeg
kloge på ting I ved nada om.


Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 16, 2013, 9:57:13 AM3/16/13
to
Den 16.03.13 13:49, skrev Andreas Falck:
> "Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
> news:O6OdnSpJqdJqz9nM...@lyse.net...
>> On 2013-03-16, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
>>
>>> Alene deres afgudsdyrkeri gør at de ikke er kristne men hedninger.
>>
>> Avgud nå. I entall altså.
>
> Slå op i en ordbog og find ud af hvad afgudsdyrkeri betyder. Det betyder
> nemlig at dyrke afguder.

For meg er alle guder avguder. Eller fantasifoster. Eller suttekluter om
du vil.


> Du demonstrerer tydeligt din totale mangel på både viden og kundskab om
> både Bibel og kristendom.

Nei, det er det du som gjør, når du velger å ta monopol på den rette
fortolkningen av bibelen.

> Her demonstrerer du igen din dumhed, uvidenhed og manglende kundskab. Du
> udtaler dig om noget du slet ikke ved det mindste om. Men det har
> fundamentalistiske ateistfanatikere jo generelt for vane at gøre. Helt
> typisk at I vil gøre jeg kloge på ting I ved nada om.

Om du skulle følge dette selv burde du ikke uttale deg om forskning.

--

Andreas Falck

unread,
Mar 16, 2013, 11:07:33 AM3/16/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqjc1q...@mid.individual.net...

>> Du demonstrerer tydeligt din totale mangel på både viden og kundskab om
>> både Bibel og kristendom.
>
> Nei, det er det du som gjør, når du velger å ta monopol på den rette
> fortolkningen av bibelen.

Da du ikke har viden om hverken Bibelen eller kristendommen er det kun det rene
sludder og vås du lukker ud - men det er jo meget kendetegnende for netop dig.
Eller er det benzindunstene der gør sig gældende.

Jon Wikne

unread,
Mar 16, 2013, 11:54:03 AM3/16/13
to
On 03/16/2013 11:41 AM, Andreas Falck wrote:

[...]
> Alene deres afgudsdyrkeri gør at de ikke er kristne men hedninger.

Er det katolikkenes helgenvesen du kaller avgudsdyrkelse? Hvis ja,
kan du ikke like godt slippe den katten ut av sekken med det samme,
fremfor å ralle i vei om andre debattanters mangel på kunnskap om
akkurat _din_ versjon av kristendom?

-- Jon

Andreas Falck

unread,
Mar 16, 2013, 12:33:38 PM3/16/13
to
"Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
news:x8ednaD7fYR6C9nM...@lyse.net...
du er altså også uden kundskab og viden har du heller ikke megen af.

Men hvor skulle i gudløse egentlig også have viden og kundskab om dette fra?

I råber og hyler som gale uden at vide hvad i råber og hyler om.

Jon Wikne

unread,
Mar 16, 2013, 1:07:08 PM3/16/13
to
On 03/16/2013 05:33 PM, Andreas Falck wrote:
> "Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
> news:x8ednaD7fYR6C9nM...@lyse.net...
>> On 03/16/2013 11:41 AM, Andreas Falck wrote:
>>
>> [...]
>>> Alene deres afgudsdyrkeri gør at de ikke er kristne men hedninger.
>>
>> Er det katolikkenes helgenvesen du kaller avgudsdyrkelse? Hvis ja,
>> kan du ikke like godt slippe den katten ut av sekken med det samme,
>> fremfor å ralle i vei om andre debattanters mangel på kunnskap om
>> akkurat _din_ versjon av kristendom?
>
> du er altså også uden kundskab og viden har du heller ikke megen af.

Jeg er ikke synsk hva din tankeverden angår, det har jeg ingen
problemer med å innrømme.

> Men hvor skulle i gudløse egentlig også have viden og kundskab om
> dette fra?

Mener du at dette er informasjon som bare kan komme direkte fra
guden til den enkelte? At du som troende dermed ikke ser noen
grunn til å dele av din «kundskap» når guden selv velger ikke
å gjøre det?

> I råber og hyler som gale uden at vide hvad i råber og hyler om.

Rop og hyl? Min agenda her er begrenset til å prøve å forstå
_hvorfor_ du mener at katolikker er hedninger. Jeg konstaterer
at du ikke ser grunn til å svare utover å påstå at jeg (og andre)
mangler «kundskab og viden». Du begynner nå (ikke helt uventet)
å kjede meg, Falck.

-- Jon

Andreas Falck

unread,
Mar 16, 2013, 1:25:53 PM3/16/13
to
"Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
news:studnWBTtfWUNdnM...@lyse.net...

> Jeg konstaterer
> at du ikke ser grunn til å svare utover å påstå at jeg (og andre)
> mangler «kundskab og viden».

Da har du set rigtigt. Der ER ingen grund til at forsøge at forklare disse ting
for ignorante ateister, der ikke har anden agenda end at håne og nedgøre dem der
ikke deler deres ateistiske trosoverbevisning.

med andre ord: det er regulært spild af tid at forsøge at forklare disse ting
for jer. Det er som at smide perler for svin.

Helt almindelige normale ateister vil ikke have problemer med at forstå disse
ting. Og de føler ikke samme trang til nedgørelse og hån som I
fundamentalistiske beton-ateister.

Jon Wikne

unread,
Mar 16, 2013, 4:12:24 PM3/16/13
to
«Beton-ateister»? Svært så vektig argumentasjon, troende Falck.
Jeg tar dine frenetiske utgytelser mest som et kompliment. :-)

-- Jon

Terje Henriksen

unread,
Mar 16, 2013, 6:02:31 PM3/16/13
to
On 14.03.2013 22:57, Hans Petter Nenseth wrote:
> Den 14.03.13 19:54, skrev Sigvald:
>
>> Han forholder seg til Bibelen.
>
> Han forholder seg til en eventyrbok. Om - mot alle odds - grunntekstene
> skulle stamme fra et gudommelig vesen med skjegg er de allikevel så
> oversatt, omskrevet og fortolket at de uansett må regnes som verdiløse
> som noen guds ord.
>
>> På det moralske plan vil nok svært
>> mange kristne mene at Bibelen, med sin gudommelige forankring, ruver
>> himmelhøyt over disse menneskeskapte "menneskerettighetene" slik
>> grunnloven ruver over andre lover.
>
> Ja jøss. Har du lest om den hevngjerrige, blodtørstige psykopaten som
> omtales i gamle testamentet?

Gud er rettferdig.
>
>> Dette kan nok Terje Henriksen si noe mer sikkert om.
>
> Terje henriksen har beskrevet seg selv som en person som ikke er helt
> mentalt i water. Han kan neppe si noe sikkert om noe som helst.

Tull.

--
Terje Henriksen
Kirkenes


Terje Henriksen

unread,
Mar 16, 2013, 6:18:45 PM3/16/13
to
On 15.03.2013 10:25, christop...@getmail.no wrote:
> kl. 19:54:44 UTC+1 torsdag 14. mars 2013 skrev Sigvald følgende:
>
>> Ikke vær dum!
>> Han forholder seg til Bibelen. På det moralske plan vil nok svært
>> mange kristne mene at Bibelen, med sin gudommelige forankring, ruver
>> himmelhøyt over disse menneskeskapte "menneskerettighetene" slik
>> grunnloven ruver over andre lover. Dette kan nok Terje Henriksen si
>> noe mer sikkert om.
>
> Kristen moral ga oss gasskamrene.

Eventyr.
>
>> Katolikkene fremstår i så som de reneste søndagsskoleguttene
>> sammenliknet med islamistene og de siste 100 års kommunistiske
>> diktaturer. Husk også at pave Johannes Paul II spilte en svært sentral
>> rolle i sluttfasen av den kalde krigen.
>
> Hitler var en katolikk. (ikke at det betyr at dagens katolikker er som ham, men svært mange var det dengang da)
>
> Kristen moral er en fæl ting. Fordømmende mot harmløse ting, men velvilling innstilt til drap på jøder og andre annerledestenkende, positiv til slaveri, voldtekt, etnisk rensing, folkemord, og tilsvarende.

Det du beskriver er ikke god kristen moral. Du beskriver djevelens moral.

--
Terje Henriksen
Kirkenes


christop...@getmail.no

unread,
Mar 16, 2013, 6:47:38 PM3/16/13
to
kl. 23:18:45 UTC+1 lørdag 16. mars 2013 skrev Terje Henriksen følgende:
> > Kristen moral ga oss gasskamrene.
> Eventyr.

Nei. Dere kristne ga oss jødehatet. Gasskamrene var resultatet. Nazistene viderutviklet bare den gamle, kristne tradisjon med jødedrap ved hjelp av moderne teknologi. Hovedinspirasjonen til Hitler var ingen andre enn Martin Luther, som la frem hovedretningene til Holocaust.

> > Kristen moral er en fæl ting. Fordømmende mot harmløse ting, men velvilling innstilt til drap på jøder og andre annerledestenkende, positiv til slaveri, voldtekt, etnisk rensing, folkemord, og tilsvarende.
> Det du beskriver er ikke god kristen moral. Du beskriver djevelens moral.

Det jeg beskriver er kristen moral slik den har vært fra Konstantin til Hitler, dvs over 1600 år -- og fortsatt er det nok av kristne med tilsvarende moral. Spesielt i USA og Afrika sør for Sahara.

Christer Solskogen

unread,
Mar 16, 2013, 7:07:41 PM3/16/13
to
On 2013-03-16, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
>> De har en bibel de også. Det står det samme der som det står i din, bare i
>> den katolske står det enda mer. Sist jeg sjekket var det den samme guden.
>
> Du demonstrerer tydeligt din totale mangel på både viden og kundskab om både
> Bibel og kristendom.
>

Du bjeffer, men biter ikke. Hva er din begrunnelse, er hva jeg lurer på.
Er det så innmari vansklig å forstå?

Andreas Falck

unread,
Mar 16, 2013, 4:23:27 PM3/16/13
to
"Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
news:FISdncDdjcLoTtnM...@lyse.net...

> Jeg tar dine frenetiske utgytelser mest som et kompliment. :-)

Ja gør du bare det.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 3:01:02 AM3/17/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:Aq2dnRGsUdSiZtnM...@lyse.net...
Du forholder dig stadig ikke til den katolske kirkes afguderi. Men forsøger, som
altid, at krybe uden om, når du må erkende at du slet ikke har noget at byde ind
med.

Du demonstrerer blot igen at du hverken har viden eller kundskab om Bibelen
eller kristendommen, alligevel buldrer du frem med våde stråmænd og andet
stinkende fordomsfyldt gyllespredning.

Dette er så typisk for beton-aeister der forsøger at begrænse andres frihed,
akkurat som dine trosfæller under Stalins og Pol Pots regimer.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 3:03:00 AM3/17/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:a2091098-f055-4533...@googlegroups.com...

> Nei. Dere kristne ga oss j�dehatet.

Du kender jo tydeligvis intet til historiens forl�b.

Men revisionistisk historieforfalskning er jo en kendt sag fra de troskredse
hvor du h�rer hjemme.

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 4:45:42 AM3/17/13
to
Den 16.03.13 16:07, skrev Andreas Falck:
> "Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
> news:aqjc1q...@mid.individual.net...
>
>>> Du demonstrerer tydeligt din totale mangel på både viden og kundskab om
>>> både Bibel og kristendom.
>>
>> Nei, det er det du som gjør, når du velger å ta monopol på den rette
>> fortolkningen av bibelen.
>
> Da du ikke har viden om hverken Bibelen eller kristendommen er det kun
> det rene sludder og vås du lukker ud

Godag mann økseskaft.

Hvor har du din fortolkning av bibelen fra? Eller er det din egen
fortolkning?


--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 4:50:45 AM3/17/13
to
Den 16.03.13 23:02, skrev Terje Henriksen:

> Gud er rettferdig.

Gud er allmektig. Han lar små barn som ikke har hørt om ham og heller
ikke syndet sulte ihjel uten å gi dem muligheten til å komme til sitt rike.
Er det rettferdig? Hvorfor får ikke alle samme muligheten?

Samtidig hører vi en del amerikanske stjerner takke gud for sin suksess.
Åpenbart uten at han griper inn. Fortsatt rettferdig?

>> Terje henriksen har beskrevet seg selv som en person som ikke er helt
>> mentalt i water. Han kan neppe si noe sikkert om noe som helst.
>
> Tull.

Som sagt...


--

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 5:28:08 AM3/17/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqle5k...@mid.individual.net...

>> Da du ikke har viden om hverken Bibelen eller kristendommen er det kun
>> det rene sludder og vås du lukker ud
>
> Godag mann økseskaft.
>
> Hvor har du din fortolkning av bibelen fra? Eller er det din egen fortolkning?

Bibelen skal ikke tolkes. Man skal lade Bibelen selv forklare sig. Et rigtig
godt princip der gjaldt i ur- og oldkirken og som igen kom til være og værdighed
med reformationen.

Så igen viser du din eklatante mangel på viden og kundskab om Bibelen og
kristendommen.

Men det er jo ikke noget nyt - det demonstrerer du jo ofte. Har det mon noget
med benzindampe at gøre.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 5:29:44 AM3/17/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqlef4...@mid.individual.net...
> Den 16.03.13 23:02, skrev Terje Henriksen:
>
>> Gud er rettferdig.
>
> Gud er allmektig. Han lar små barn som ikke har hørt om ham og heller ikke
> syndet sulte ihjel uten å gi dem muligheten til å komme til sitt rike.
> Er det rettferdig? Hvorfor får ikke alle samme muligheten?

Sådan skriver kun en idiot der slet ikke har spor viden eller kundskab om hvad
Bibelen fortæller om Gud.

Christer Solskogen

unread,
Mar 17, 2013, 6:22:12 AM3/17/13
to
On 2013-03-17, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:

> Du forholder dig stadig ikke til den katolske kirkes afguderi.

Jeg forholder meg hveken til guder eller avguder, så det har du helt rett
i. Hva det har med å gjøre at du ikke kan forklare /hvorfor/ katolikkene
tilber avguder og ikke den guden som står i bibelen, vet jeg ikke. Faktum
er at det er (nesten) samme bibel. Og dernest også samme gud. Om det å
tilbe guden i bibelen er det samme som å tilbe avguder så har du et
forskrudd bilde av din egen bibel.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 7:10:01 AM3/17/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:46KdnQPOifLIBNjM...@lyse.net...

> Faktum
> er at det er (nesten) samme bibel. Og dernest også samme gud.

Ja det er NÆSTEN samme Bibel, men også kun næsten. For ikke nok med at
katolikkerne har tilføjet nogle ekstra bøger skrevet under falske navne, så har
de tilmed også deres egen opversættelse, som på ikke uvæsentlige punkter
adskiller sig fra de oprindelige bibeltekster.

Nej, det er bestemt på ingen måder samme gud, guder og gudebilleder katolikkerne
dyrker og tilbeder som den GUD vi finder i de bibelske skrifter.

Hvis du vil udtale dig om noget med Bibelen så burde du da sætte dig lidt ind i
hvad det er Bibelen drejer sig om og hvad Bibelen indeholder.

Men hvor er det typisk at uvidende højthylende bibelhadere som dig og dine
lidelsesfæller råber højt med skingre skrig og vil gøre jer kloge på det i aner
en dyt om.

Men herligt nok at I på denne måde afslører jeres uvidenhed og kundskabsløshed,
for derved er der en endnu større chance for at helt almindelige normale
ateister ikke lader sig forvirre og forvilde af jeres løgne og forfalskninger og
fordrejninger og stinkende våde stråmænd.

christop...@getmail.no

unread,
Mar 17, 2013, 8:20:24 AM3/17/13
to
kl. 08:03:00 UTC+1 søndag 17. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:

> > Nei. Dere kristne ga oss jødehatet.

> Du kender jo tydeligvis intet til historiens forløb.

Det er nettopp det jeg gjør. Hvordan forklarer du elelrs slikt som dette:

"Luthers kanskje mest kjente antisemittiske skrift er «Om jødene og deres løgner» fra 1543. Her imøtegår han de jødiske lærdes skrifttolkningsmetoder, altså «deres løgner». Men dessverre lar han seg ikke begrense til kun å komme med teologiske innvendinger. Snarere anbefaler han brenning av synagoger, at deres hellige skrifter konfiskeres og at jødene selv sendes til tvangsarbeid. Heldigvis fikk ikke hans anbefalinger politisk gjennomslag, men bidro ikke rent lite i den tyske antisemittismens utvikling."

http://www.miff.no/nyheter/2008/08/19MartinLuthersAntisemittisme.htm

En viss person ved navn "Adolf" realiserte planene til Luther. Vi vet hvordan det gikk.

> Men revisionistisk historieforfalskning er jo en kendt sag fra de troskredse
> hvor du hører hjemme.

Du må gjerne fortelle meg hvor du mener jødehatet kom fra. En god latter er alltids velkommen.

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 8:23:32 AM3/17/13
to
Den 17.03.13 10:28, skrev Andreas Falck:

> Bibelen skal ikke tolkes.

Men den blir det.

> Man skal lade Bibelen selv forklare sig.

OK, da må man ha rett bibel. Det finnes forskjellige oversettelser.
Bibelens historie tilsier jo at den er satt sammen av en gruppe
mennesker. Kan jeg gå ut fra at disse har vært helt upåvirket miljøet og
tiden de levde i og hva de ønsket å oppnå?

--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 8:25:18 AM3/17/13
to
Den 17.03.13 10:29, skrev Andreas Falck:
OK, hva sa jeg som var feil?

--

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 8:53:44 AM3/17/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqlqu5...@mid.individual.net...
du går under alle omstændigheder ud fra lige præcis alt det dine syge fordomme
tilsiger dig.

Men du kunne jo forsøge at gøre dig en undtagelse og i stedet anstrenge dig en
smule for sagligt at sætte dig ind i tingende - selv om det jo ville være noget
helt nyt og noget helt anderledes for dig. Men det ville, for dig selv, være det
hele værd.


Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 8:54:56 AM3/17/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqlr1e...@mid.individual.net...

> OK, hva sa jeg som var feil?

Pr. definiton: Alt hvad du finder på at sige.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 9:03:26 AM3/17/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:27e5e85c-61bb-4261...@googlegroups.com...

> En viss person ved navn "Adolf" realiserte planene til Luther. Vi vet hvordan
> det gikk.

F�rst vil du g�re Aolf til katolik, nu vil du g�re samme til lutheraner.

Og s� var Luther i�vrigt ca. 1.500 �r efter Jesu tid.

Men kender du historien, hvad du tydeligvis IKKE g�r, ville du ogs� vide at
j�deforf�lgelse er noget der ogs� fandt sted for ca. 2.500 �r siden. S�
j�deforf�lgelse er IKKE noget man har kristne.


Og s� Luthers bog om j�derne:
Heller ikke den er du i stand til at fatte en brik af. Hverken dens indhold
eller budskab. Ej heller baggrunden for den. Og slet ikke den tids retorik da
den blev skrevet.

I det hele taget er der slet ikke noget du ved. Du har blot en stor stak
sygelige fordomme, stinkende v�de str�m�nd og et helt igennem sygeligt sind at
diske op med. Helt akkurat som dine lidelsesf�ller Stalin, Mao og Pol Pot helt i
stil med hvad vi i dag ser i fuld funktion i Nord Korea.

Heldigvis kan vi gl�de os over, at der kun findes ganske f� mennesker med samme
syge indstilling, mening og holdning som du giver udtryk for. Det eneste
samfundet skal s�rge for, er at s�danne personer aldrig nogen sinde f�r nogen
som helst magt, for s� vil ondskaben og dyriskheden igen komme til at blomstre.

christop...@getmail.no

unread,
Mar 17, 2013, 10:30:04 AM3/17/13
to
kl. 14:03:26 UTC+1 søndag 17. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:

> > En viss person ved navn "Adolf" realiserte planene til Luther. Vi vet hvordan
> > det gikk.

> Først vil du gøre Aolf til katolik, nu vil du gøre samme til lutheraner.

Hæ?

Luther var en nasjonalhelt for alle tyskere, uansett om de var katolikker eller protestanter. Det der er bare et forsøk på avsporing fra din side.

> Og så var Luther iøvrigt ca. 1.500 år efter Jesu tid.

Jeg nenvte Luther fordi han er en viktig person i kristendommens historie, fordi han var en stor inspirasjonskilde for bla Hitler, og fordi han var et typisk eksempel på kristent jødehat.

Men, hvis du vil lengre tilbake i tid:

"In 324, Constantine enacted laws forbidding Jews to live in Jerusalem and to engage in any proselytizing activity. It was not until 438, under Eudoxia, Theodosius the Younger's wife, that Jews were allowed to return to Jerusalem. In 325, after Constantine's Council of Nicaea, he addressed bishops all over the empire regarding Easter, Passover and the Jews. Here are some excerpts from the letter to those that missed the council:

"..the Jews, who had soiled their hands with the most fearful of crimes, and whose minds were blinded. In rejecting their custom, we may transmit to our descendants the legitimate mode of celebrating Easter, which we have observed from the time of the Savior's Passion to the present day. We ought not, therefore, to have anything in common with the Jews,. ...we desire, dearest brethren, to separate ourselves from the detestable company of the Jews..."

"How, then, could we follow these Jews, who are most certainly blinded by error? For to celebrate the Passover twice in one year is totally inadmissible. But even if this were not so, it would still be your duty not to tarnish your soul by communications with such wicked people."

"You should consider not only that the number of churches in these provinces makes a majority, but also that it is right to demand what our reason approves, and that we should have nothing in common with the Jews.""

http://www.stopthereligiousright.org/constantine.htm

> Men kender du historien, hvad du tydeligvis IKKE gør, ville du også vide at
> jødeforfølgelse er noget der også fandt sted for ca. 2.500 år siden. Så
> jødeforfølgelse er IKKE noget man har kristne.

I motsetning til deg kjenner jeg historien godt nok til å vite at det er en forskjell på å forfølge jøder fordi de var i veien (slik det var før Konstantin) og å forfølge jøder fordi de var jøder (slik dere kristne pleide å gjøre).

> Og så Luthers bog om jøderne:
> Heller ikke den er du i stand til at fatte en brik af. Hverken dens indhold
> eller budskab. Ej heller baggrunden for den. Og slet ikke den tids retorik da
> den blev skrevet.

Her sitter du og bortforklarer en av de viktigste antisemitiske skriftene i historien ... helt utrolig. Men det er vel ikke annet å vente fra en kristen.
Bakgrunnen for boka hans var at han i begynnelsen syntes synd på jødene og måten de ble behandlet av datidens kristne, men etterhvert ble han forbitret over hans manglende evne til å omvende dem, og tilslutt var han en like stor jødehater som alle andre kristne på den tiden.

Kloakkutslipped ditt gidder jeg ikke kommentere.

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 11:17:59 AM3/17/13
to
Den 17.03.13 13:53, skrev Andreas Falck:
Hvilke ting mener du jeg burde sette meg inn i, og hvordan?

Og prøv nå å svare på det jeg spør om i stedet for å fortelle hvor dum
du syns jeg er, for det vet jeg.


--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 11:18:29 AM3/17/13
to
Den 17.03.13 13:54, skrev Andreas Falck:
Gud er god.

--

Christer Solskogen

unread,
Mar 17, 2013, 11:53:24 AM3/17/13
to
On 2013-03-17, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
> "Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
> news:46KdnQPOifLIBNjM...@lyse.net...
>
>> Faktum
>> er at det er (nesten) samme bibel. Og dernest også samme gud.
>
> Ja det er NÆSTEN samme Bibel, men også kun næsten. For ikke nok med at
> katolikkerne har tilføjet nogle ekstra bøger skrevet under falske navne, så har
> de tilmed også deres egen opversættelse, som på ikke uvæsentlige punkter
> adskiller sig fra de oprindelige bibeltekster.
>

Nei, det er ikke lagt til noe som helst. De har bare ikke fjernet noe.
De fleste av bøkene er uansett skrevet med falske navn - og det gjelder
også din bibel.

> Nej, det er bestemt på ingen måder samme gud, guder og gudebilleder katolikkerne
> dyrker og tilbeder som den GUD vi finder i de bibelske skrifter.
>

Det er på alle måter samme gud.

> Hvis du vil udtale dig om noget med Bibelen så burde du da sætte dig lidt ind i
> hvad det er Bibelen drejer sig om og hvad Bibelen indeholder.
>

Av en eller annen grunn så har jeg all grunn til å tro at jeg kan mer enn
deg om din bibel.

> Men hvor er det typisk at uvidende højthylende bibelhadere som dig og dine
> lidelsesfæller råber højt med skingre skrig og vil gøre jer kloge på det i aner
> en dyt om.
>

Jeg hater da ikke bibelen. Men når jeg ser hva slags effekt den har hatt
på deg så er greit at det finnes folk som meg som kan gi deg en ørefik når
du tar grådig feil.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 12:20:29 PM3/17/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqm558...@mid.individual.net...

> Hvilke ting mener du jeg burde sette meg inn i, og hvordan?
>
> Og prøv nå å svare på det jeg spør om i stedet for å fortelle hvor dum du syns
> jeg er, for det vet jeg.

Det er da altid en god begyndelse at du erkender at du er dum. Alene gør at der
muligvis alligevel er en bette smule håb for dig.

Og når du er begyndt at erhverve dig en smule normal forståelse, så kan du jo
prøve at sætte dig en smule ind i hvad der står i Bibelen. et godt sted at
begynde kunne være ved at læse de 4 evangelier - det er de 4 første bøger i den
del af Bibelen der kaldes Ny Testamente. Og det er det sorte der er bogstaverne,
bare hvis du skulle være i tvivl.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 12:49:43 PM3/17/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:TPOdnauGx5Zoe9jM...@lyse.net...

>> Ja det er NÆSTEN samme Bibel, men også kun næsten. For ikke nok med at
>> katolikkerne har tilføjet nogle ekstra bøger skrevet under falske navne, så
>> har
>> de tilmed også deres egen opversættelse, som på ikke uvæsentlige punkter
>> adskiller sig fra de oprindelige bibeltekster.
>>
>
> Nei, det er ikke lagt til noe som helst. De har bare ikke fjernet noe.

Jo de har lagt til de apokryfiske bøger, som slæet ikke var en del af Bibelen
før den katolske kirke MANGE århundrede senere tillagde dem til Bibelen.

Du burde forholde dig til konkrete faktuelle data i stedet for at lyve.

> De fleste av bøkene er uansett skrevet med falske navn - og det gjelder
> også din bibel.

Din manglende viden er himmelråbende. Alternativet er at du bevidst lyver.

>> Nej, det er bestemt på ingen måder samme gud, guder og gudebilleder
>> katolikkerne
>> dyrker og tilbeder som den GUD vi finder i de bibelske skrifter.
>>
>
> Det er på alle måter samme gud.

Nej.
>
>> Hvis du vil udtale dig om noget med Bibelen så burde du da sætte dig lidt ind
>> i
>> hvad det er Bibelen drejer sig om og hvad Bibelen indeholder.
>>
>
> Av en eller annen grunn så har jeg all grunn til å tro at jeg kan mer enn
> deg om din bibel.

Du ved tydeligvis absolut null og nix.

>> Men hvor er det typisk at uvidende højthylende bibelhadere som dig og dine
>> lidelsesfæller råber højt med skingre skrig og vil gøre jer kloge på det i
>> aner
>> en dyt om.
>>
>
> Men når jeg ser hva slags effekt den har hatt
> på deg så er greit at det finnes folk som meg som kan gi deg en ørefik når
> du tar grådig feil.

Det er du slet ikke mand nok til.



Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 12:51:48 PM3/17/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqm565...@mid.individual.net...
Nu siger du jo noget du slet ikke mener er rigtigt. Så ud fra hvad din
opfattelse ER, så er det en løgn. Så selv en sandhed formår du at gøre til en
løgn, for ved at sige noget du slet ikke mener, siger du en løgn.

Men grundet benzindampe er du sikkert ikke selv i stand til at fatte dette. Det
er nok for konpliceret for dig.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 12:53:41 PM3/17/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:c28ac1d5-167b-47c3...@googlegroups.com...

> Luther var en nasjonalhelt for alle tyskere, uansett om de var katolikker
> eller protestanter.

Ak dit stakkels falske t�gehorn. Absolut intet hverken fatter eller forst�r du.
Men det var heller ikke forventeligt at du havde s� meget hjemme i de �verste
etager at du ville kunne fatte det. Du er jo en sn�versynet ateist.

Jon Wikne

unread,
Mar 17, 2013, 12:55:11 PM3/17/13
to
Andreas Falck wrote:

[...]
> Du har blot en stor stak
> sygelige fordomme, stinkende v�de str�m�nd og et helt igennem sygeligt
> sind at diske op med. Helt akkurat som dine lidelsesf�ller Stalin, Mao
> og Pol Pot helt i stil med hvad vi i dag ser i fuld funktion i Nord Korea.

Det er noe rent ut surrealistisk ved � se en person som deg f�rst
beskylde en motdebattant for � ha �stinkende v�de str�m�nd�, for
s� i neste setning selv � diske opp med Stalin, Mao, Pol Pot og
Kim Jong-un.

Rett og slett ubetalelig underholdende, Falck! :-D

-- Jon

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 1:05:51 PM3/17/13
to
"Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
news:ki4shf$cmb$1...@readme.uio.no...

> Rett og slett ubetalelig underholdende, Falck! :-D

Jamen s� m� jeg da hellere sende dig et kontonummer du kan s�tte et stort bel�b
ind p� n�r du i den grad f�ler dig underholdt.

Christer Solskogen

unread,
Mar 17, 2013, 1:56:13 PM3/17/13
to
On 2013-03-17, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:
> "Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
> news:TPOdnauGx5Zoe9jM...@lyse.net...
>
>>> Ja det er NÆSTEN samme Bibel, men også kun næsten. For ikke nok med at
>>> katolikkerne har tilføjet nogle ekstra bøger skrevet under falske navne, så
>>> har
>>> de tilmed også deres egen opversættelse, som på ikke uvæsentlige punkter
>>> adskiller sig fra de oprindelige bibeltekster.
>>>
>>
>> Nei, det er ikke lagt til noe som helst. De har bare ikke fjernet noe.
>
> Jo de har lagt til de apokryfiske bøger, som slæet ikke var en del af Bibelen
> før den katolske kirke MANGE århundrede senere tillagde dem til Bibelen.
>

Igjen, de har ikke /lagt til/ noe som helst. Det var protestantene som
/fjernet/ bøkene fra sin bibel. Hvorfor vet du ikke dette, Falck?

> Du burde forholde dig til konkrete faktuelle data i stedet for at lyve.
>

Se over. Du tar feil - enten er det fordi du er ignorant eller så er det
fordi du ikke vedkjenner det faktiske forhold.


>> De fleste av bøkene er uansett skrevet med falske navn - og det gjelder
>> også din bibel.
>
> Din manglende viden er himmelråbende. Alternativet er at du bevidst lyver.
>

Så du mener i fult alvor at det var Matteus som skrev Evangeliet etter
Matteus?

>>
>> Men når jeg ser hva slags effekt den har hatt
>> på deg så er greit at det finnes folk som meg som kan gi deg en ørefik når
>> du tar grådig feil.
>
> Det er du slet ikke mand nok til.
>

Eh, ser over. Du har fått en kraftig irettesettelse i kraft av en verbal
ørefik. Det lønner seg dårlig å kjempe mot en med fasit.

christop...@getmail.no

unread,
Mar 17, 2013, 3:54:40 PM3/17/13
to
kl. 17:53:41 UTC+1 søndag 17. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:

> > Luther var en nasjonalhelt for alle tyskere, uansett om de var katolikker
> > eller protestanter.

> Ak dit stakkels falske tågehorn. Absolut intet hverken fatter eller forstår du.
> Men det var heller ikke forventeligt at du havde så meget hjemme i de øverste
> etager at du ville kunne fatte det. Du er jo en snæversynet ateist.

Hadde du ikke annet enn personagrep å komme med?

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 4:41:47 PM3/17/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:8d6dnWDZh8sjntvM...@lyse.net...
> On 2013-03-17, Andreas Falck <dew...@invalid.dk> wrote:

>> Jo de har lagt til de apokryfiske bøger, som slæet ikke var en del af Bibelen
>> før den katolske kirke MANGE århundrede senere tillagde dem til Bibelen.
>>
>
> Igjen, de har ikke /lagt til/ noe som helst. Det var protestantene som
> /fjernet/ bøkene fra sin bibel. Hvorfor vet du ikke dette, Falck?

Igen lyver du. Protestanterne har ikke fjernet noget. Det er katolikkerne der
har tillagt de apokryfe bøger til Bibelen.

Men som sædvanlig farer du blot med løgn.

> Så du mener i fult alvor at det var Matteus som skrev Evangeliet etter
> Matteus?

Det siger de ældste kilder, og der er flere kilder. Men det er jo typisk for dig
at du ikke vil anerkende kilder der går dine fordomme imod.

> Eh, ser over. Du har fått en kraftig irettesettelse i kraft av en verbal
> ørefik.

DU har ikke formået at give nogen hverken irettesættelse eller verbal ørefigen.
Du er kommet med udokumenterbare påstande og løgn - ikke en dyt mere end det.

Du udtaler dig om noget du ganske tydeligt ikke ved noget om, eller endnu værre:
du udtaler imod bedre vidende = direkte løgnagtigt.

Det er helt tydeligt at enten intet ved om Bibelens tilblivelseshistorie. Eller
også udtaler du dig om dette imod bedre vidende = direkte løgnagtigt.

Andreas Falck

unread,
Mar 17, 2013, 4:42:42 PM3/17/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:a1d4150e-0efe-4b43...@googlegroups.com...
> kl. 17:53:41 UTC+1 s�ndag 17. mars 2013 skrev Andreas Falck f�lgende:
>
>> > Luther var en nasjonalhelt for alle tyskere, uansett om de var katolikker
>> > eller protestanter.
>
>> Ak dit stakkels falske t�gehorn. Absolut intet hverken fatter eller forst�r
>> du.
>> Men det var heller ikke forventeligt at du havde s� meget hjemme i de �verste
>> etager at du ville kunne fatte det. Du er jo en sn�versynet ateist.
>
> Hadde du ikke annet enn personagrep � komme med?
>

Konstaterede fakta er ikke personangreb.

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 5:19:37 PM3/17/13
to
Den 17.03.13 17:20, skrev Andreas Falck:
> "Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
> news:aqm558...@mid.individual.net...
>
>> Hvilke ting mener du jeg burde sette meg inn i, og hvordan?
>>
>> Og prøv nå å svare på det jeg spør om i stedet for å fortelle hvor dum
>> du syns jeg er, for det vet jeg.
>
> Det er da altid en god begyndelse at du erkender at du er dum.

Det er jeg sikkert innimellom, men det jeg siktet til var at jeg vet at
du syns jeg (og alle andre du snakker med) er dum, og at du ikke trenger
å fortelle det hver gang. Så ville du kanskje fått plass til noe
meningsfullt i postingene dine.

> Alene gør at der muligvis alligevel er en bette smule håb for dig.

Å forstå at man har noe å lære er en visdom i seg selv.

> Og når du er begyndt at erhverve dig en smule normal forståelse, så kan
> du jo prøve at sætte dig en smule ind i hvad der står i Bibelen. et godt
> sted at begynde kunne være ved at læse de 4 evangelier - det er de 4
> første bøger i den del af Bibelen der kaldes Ny Testamente. Og det er
> det sorte der er bogstaverne, bare hvis du skulle være i tvivl.

Så man må altså lese - og forstå - bibelen for å kunne kalle seg kristen?

--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 5:21:57 PM3/17/13
to
Den 17.03.13 17:51, skrev Andreas Falck:

>>> Pr. definiton: Alt hvad du finder på at sige.
>>
>> Gud er god.
>
> Nu siger du jo noget du slet ikke mener er rigtigt. Så ud fra hvad din
> opfattelse ER, så er det en løgn. Så selv en sandhed formår du at gøre
> til en løgn, for ved at sige noget du slet ikke mener, siger du en løgn.

Jøss, du kan ressonere på egenhånd...

> Men grundet benzindampe er du sikkert ikke selv i stand til at fatte
> dette. Det er nok for konpliceret for dig.

Hva er dette snakket om bensindamp?
--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 17, 2013, 5:23:35 PM3/17/13
to
Den 17.03.13 21:42, skrev Andreas Falck:

> Konstaterede fakta er ikke personangreb.

Andreas Falck er en hyklende idiot.

--

Christer Solskogen

unread,
Mar 17, 2013, 6:13:38 PM3/17/13
to

christop...@getmail.no

unread,
Mar 18, 2013, 3:29:57 AM3/18/13
to
kl. 21:42:42 UTC+1 søndag 17. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:

> Konstaterede fakta er ikke personangreb.

Fakta er at det er få deltagere her på NSR som oftere vitner falskt enn deg.

...Men de ti bud har dere kristne aldri brydd dere særlig med.

Andreas Falck

unread,
Mar 18, 2013, 3:38:53 AM3/18/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqmqba...@mid.individual.net...

> Så man må altså lese - og forstå - bibelen for å kunne kalle seg kristen?

Hvis man skal læse og forstå - så er der jo nok lang vej endnu for dig

Andreas Falck

unread,
Mar 18, 2013, 3:40:01 AM3/18/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:NYKdnRzt-deJ3dvM...@lyse.net...

> Hva er dine kilder, Falsk?

Bedre end dine - og her faldt du helt igennem ....

Andreas Falck

unread,
Mar 18, 2013, 3:40:40 AM3/18/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqmqfl...@mid.individual.net...

> Hva er dette snakket om bensindamp?

Har du taget så megen skade ...

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 18, 2013, 4:11:05 AM3/18/13
to
Den 18.03.13 08:38, skrev Andreas Falck:
Hvorfor klarer du ikke å besvare helt enkle spørsmål?

Leser du bibelen på samme måte som du leser her inne?

--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 18, 2013, 4:12:03 AM3/18/13
to
Den 18.03.13 08:40, skrev Andreas Falck:
Uten så mye som én begrunnelse på hvorfor du mener han falt hjennom...
--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 18, 2013, 4:15:17 AM3/18/13
to
Den 18.03.13 08:29, skrev christop...@getmail.no:
Nei, de har jo allerede fått syndsforlatelse. Det er vi andre som ikke
tror på det våset som må følge dem.

--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 18, 2013, 4:17:34 AM3/18/13
to
Den 18.03.13 08:40, skrev Andreas Falck:
Oppfører du deg likeledes for alle som jobber på bensinstasjoner?
--

Jon Wikne

unread,
Mar 18, 2013, 4:41:48 AM3/18/13
to
Det er Falcks modus operandi å kalle andre for kunnskapsløse,
uten en gang å forsøke å redegjøre for hvorfor han selv mener
som han gjør, langt mindre dokumentere sine påstander.
Fyren minner stadig mer om et klassisk troll.

-- Jon

Espen Vestre

unread,
Mar 18, 2013, 4:48:00 AM3/18/13
to
"Andreas Falck" <dew...@invalid.dk> writes:

> Da har du set rigtigt. Der ER ingen grund til at forsøge at forklare
> disse ting for ignorante ateister, der ikke har anden agenda end at
> håne og nedgøre dem der ikke deler deres ateistiske trosoverbevisning.

Det virker nesten som du har sett det som ditt kall å sørge for at din
egen variant av kristendommen for all del ikke får flere tilhengere,
siden du bare roper og hyler og kommer med fornærmelser når du blir bedt
om å forklare hva som er galt med andre varianter av kristendommen.
--
(espen)

Jon Wikne

unread,
Mar 18, 2013, 1:48:41 PM3/18/13
to
Hans Petter Nenseth wrote:

[...]
> Leser du bibelen på samme måte som du leser her inne?

Det er ikke mulig å poste svarinnlegg og kommentarer i Bibelen.
Også slik sett virker hele konseptet rimelig stivnet og utdatert.
;-)

-- Jon

Terje Henriksen

unread,
Mar 18, 2013, 8:28:51 PM3/18/13
to
On 16.03.2013 23:47, christop...@getmail.no wrote:
> kl. 23:18:45 UTC+1 lørdag 16. mars 2013 skrev Terje Henriksen følgende:
>>> Kristen moral ga oss gasskamrene.
>> Eventyr.
>
> Nei. Dere kristne ga oss jødehatet. Gasskamrene var resultatet. Nazistene viderutviklet bare den gamle, kristne tradisjon med jødedrap ved hjelp av moderne teknologi. Hovedinspirasjonen til Hitler var ingen andre enn Martin Luther, som la frem hovedretningene til Holocaust.

Bare tøys.
>
>>> Kristen moral er en fæl ting. Fordømmende mot harmløse ting, men velvilling innstilt til drap på jøder og andre annerledestenkende, positiv til slaveri, voldtekt, etnisk rensing, folkemord, og tilsvarende.
>> Det du beskriver er ikke god kristen moral. Du beskriver djevelens moral.
>
> Det jeg beskriver er kristen moral slik den har vært fra Konstantin til Hitler, dvs over 1600 år -- og fortsatt er det nok av kristne med tilsvarende moral. Spesielt i USA og Afrika sør for Sahara.
>
Nei, det du beskriver er djevelens moral, utkledd som kristen moral.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

unread,
Mar 18, 2013, 8:33:38 PM3/18/13
to
On 17.03.2013 09:50, Hans Petter Nenseth wrote:
> Den 16.03.13 23:02, skrev Terje Henriksen:
>
>> Gud er rettferdig.
>
> Gud er allmektig. Han lar små barn som ikke har hørt om ham og heller
> ikke syndet sulte ihjel uten å gi dem muligheten til å komme til sitt rike.
> Er det rettferdig? Hvorfor får ikke alle samme muligheten?

Det er menneskers feil.
>
> Samtidig hører vi en del amerikanske stjerner takke gud for sin suksess.
> Åpenbart uten at han griper inn. Fortsatt rettferdig?
>
>>> Terje henriksen har beskrevet seg selv som en person som ikke er helt
>>> mentalt i water. Han kan neppe si noe sikkert om noe som helst.
>>
>> Tull.
>
> Som sagt...

Hva da?

--
Terje Henriksen
Kirkenes


Terje Henriksen

unread,
Mar 18, 2013, 8:36:49 PM3/18/13
to
On 17.03.2013 13:20, christop...@getmail.no wrote:
> kl. 08:03:00 UTC+1 søndag 17. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:
>
>>> Nei. Dere kristne ga oss jødehatet.
>
>> Du kender jo tydeligvis intet til historiens forløb.
>
> Det er nettopp det jeg gjør. Hvordan forklarer du elelrs slikt som dette:
>
> "Luthers kanskje mest kjente antisemittiske skrift er «Om jødene og deres løgner» fra 1543. Her imøtegår han de jødiske lærdes skrifttolkningsmetoder, altså «deres løgner». Men dessverre lar han seg ikke begrense til kun å komme med teologiske innvendinger. Snarere anbefaler han brenning av synagoger, at deres hellige skrifter konfiskeres og at jødene selv sendes til tvangsarbeid. Heldigvis fikk ikke hans anbefalinger politisk gjennomslag, men bidro ikke rent lite i den tyske antisemittismens utvikling."
>
> http://www.miff.no/nyheter/2008/08/19MartinLuthersAntisemittisme.htm
>
> En viss person ved navn "Adolf" realiserte planene til Luther. Vi vet hvordan det gikk.
>
>> Men revisionistisk historieforfalskning er jo en kendt sag fra de troskredse
>> hvor du hører hjemme.
>
> Du må gjerne fortelle meg hvor du mener jødehatet kom fra. En god latter er alltids velkommen.
>
Jødehatet kommer fra djevelen.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

christop...@getmail.no

unread,
Mar 19, 2013, 3:56:21 AM3/19/13
to
kl. 01:36:49 UTC+1 tirsdag 19. mars 2013 skrev Terje Henriksen følgende:

> Jødehatet kommer fra djevelen.

Kanskje dere kristne også kommer fra djevelen? Siden det er der jødehatet kommer fra?

> Terje Henriksen

Andreas Falck

unread,
Mar 19, 2013, 7:42:56 AM3/19/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:252bd418-32f7-4491...@googlegroups.com...
Jødehad eksisterede længe før kristendommen opstod.

Så mon ikke det snart var på tide at stoppe din historieforfalskning og få styr
på fakta i stedet for.

christop...@getmail.no

unread,
Mar 19, 2013, 9:19:06 AM3/19/13
to
kl. 12:42:56 UTC+1 tirsdag 19. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:

> > Kanskje dere kristne også kommer fra djevelen? Siden det er der jødehatet
> > kommer fra?

> Jødehad eksisterede længe før kristendommen opstod.

Da kan du sikkert finne meg noen eksempler på dette. Husk å skille mellom forfølgelse av jøder fordi de var i veien og forfølgelse av jøder fordi de var jøder.

> Så mon ikke det snart var på tide at stoppe din historieforfalskning og få styr
> på fakta i stedet for.

Du har ingen rett til å anklage andre for urederlighet.

Andreas Falck

unread,
Mar 19, 2013, 10:03:56 AM3/19/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:93328ad0-2e0c-407b...@googlegroups.com...
> kl. 12:42:56 UTC+1 tirsdag 19. mars 2013 skrev Andreas Falck f�lgende:

>> S� mon ikke det snart var p� tide at stoppe din historieforfalskning og f�
>> styr
>> p� fakta i stedet for.
>
> Du har ingen rett til � anklage andre for urederlighet.

N�r du i den grad laver historieforfalskning, selv om du ved eller burde vide
bedre, s� har jeg al mulig ret til at kalde dig historieforfalsker og dermed en
gemen bevidst l�gner - for det er jo hvad du er. Og vil du anklage mig for
injurie ser jeg frem til det med gl�de, for jeg har jo fuld dokumentation for
min p�stand om dig.

Christer Solskogen

unread,
Mar 19, 2013, 11:05:07 AM3/19/13
to
On 2013-03-19, christop...@getmail.no <christop...@getmail.no> wrote:

> Du har ingen rett til å anklage andre for urederlighet.

Mens det har han som påstår at katolikkene har lagt til bøker i bibelen?
:-)

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 19, 2013, 11:25:34 AM3/19/13
to
Den 19.03.13 01:33, skrev Terje Henriksen:
> On 17.03.2013 09:50, Hans Petter Nenseth wrote:
>> Den 16.03.13 23:02, skrev Terje Henriksen:
>>
>>> Gud er rettferdig.
>>
>> Gud er allmektig. Han lar små barn som ikke har hørt om ham og heller
>> ikke syndet sulte ihjel uten å gi dem muligheten til å komme til sitt
>> rike.
>> Er det rettferdig? Hvorfor får ikke alle samme muligheten?
>
> Det er menneskers feil.

Kanskje. Men din allmektige gud løfter ikke en finger for å hjelpe dem.
Så jeg vil si han er ansvarlig.


--

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 19, 2013, 11:28:44 AM3/19/13
to
Den 19.03.13 15:03, skrev Andreas Falck:

> Og vil du anklage mig for injurie..

Du har ikke injurierende kraft, din Molbo.

--

Andreas Falck

unread,
Mar 19, 2013, 11:42:00 AM3/19/13
to
"Christer Solskogen" <sols...@antarctica.no> skrev i meddelelsen
news:wd-dnSqsXPU549XM...@lyse.net...

han som påstår at katolikkene har lagt til bøker i bibelen?

Det er jo hvad de har gjort. Men du fornægter jo fakta for at kunne fastholde
din sygelige påstande.

Andreas Falck

unread,
Mar 19, 2013, 11:40:30 AM3/19/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqrebc...@mid.individual.net...

> Kanskje. Men din allmektige gud løfter ikke en finger for å hjelpe dem.
> Så jeg vil si han er ansvarlig.

Så du vil gøre ham ansvarlig for alle dine egne fejl og fejltagelser?

Det er en helt igennem syg indstilling.

Jon Wikne

unread,
Mar 19, 2013, 12:25:23 PM3/19/13
to
On 03/19/2013 04:40 PM, Andreas Falck wrote:
> "Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
> news:aqrebc...@mid.individual.net...
>
>> Kanskje. Men din allmektige gud løfter ikke en finger for å hjelpe dem.
>> Så jeg vil si han er ansvarlig.
>
> Så du vil gøre ham ansvarlig for alle dine egne fejl og fejltagelser?

Var det dette Nenseth skrev? Nei. Er det rimelig å tolke ham slik?
Nei.

> Det er en helt igennem syg indstilling.

Typisk ditt lavmål av en «debatteknikk». Tillegg andre en mening
de ikke har, og angrip så denne.

-- Jon

Andreas Falck

unread,
Mar 19, 2013, 1:37:24 PM3/19/13
to
"Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
news:kia3hk$6l1$1...@readme.uio.no...
du er blot endnu en rable tosse. Dem er I jo en lille håndfuld af ...

Og det er jo lidt bemærkelsesværdigt at I jo heller ikke har nogen støtte og
opbakning.

Christer Solskogen

unread,
Mar 19, 2013, 1:45:04 PM3/19/13
to
Jeg har bare ditt ord på at de har gjort det. Og ditt ord er ikke verdt
noe her inne, min gode mann. Kom med noen kilder, jeg elsker å ta feil!

Jon Wikne

unread,
Mar 19, 2013, 2:17:54 PM3/19/13
to
Andreas Falck wrote:

[...]
> Og det er jo lidt bemærkelsesværdigt at I jo heller ikke har nogen
> støtte og opbakning.

Hvem skulle jeg få «støtte og opbakning» fra? På Usenet? I år 2013?
Mot ditt molboaktige tåkeprat? Du er bare enda mer fjern rasjonelt
sett enn hva jeg antok.

-- Jon

christop...@getmail.no

unread,
Mar 20, 2013, 3:53:08 AM3/20/13
to
kl. 15:03:56 UTC+1 tirsdag 19. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:

> Når du i den grad laver historieforfalskning, selv om du ved eller burde vide
> bedre, så har jeg al mulig ret til at kalde dig historieforfalsker og dermed en

I motsetning til deg har jeg ingen problemer med å legge frem referanser for det jeg sier -- bla ting som dere kristne selv har skrevet og gjort. Du, derimot, gjør ikke annet enn å skrike og hyle som en trassig unge.

> gemen bevidst løgner - for det er jo hvad du er. Og vil du anklage mig for
> injurie ser jeg frem til det med glæde, for jeg har jo fuld dokumentation for
> min påstand om dig.

Jeg trenger ikke anklage deg for noe som helst. Det at du er en løgner er åpenbart for alle som leser det du skriver (anklagen din om at jeg bedriver historieforfalskning er et eksempel). Alt jeg gjør er å konstatere fakta: Du er en løgner.

christop...@getmail.no

unread,
Mar 20, 2013, 3:55:48 AM3/20/13
to
kl. 16:40:30 UTC+1 tirsdag 19. mars 2013 skrev Andreas Falck følgende:
> Så du vil gøre ham ansvarlig for alle dine egne fejl og fejltagelser?

En allmektig, altvitende, og altelskende gud er ansvarlig for absolutt alt som skjer i universet. Inkludert alt sprøytet du skriver her på NSR.

(nå finnes det ingen allmektig, altvitende, altelskende gud i dette universet, men det er en annen debatt)

Hans Petter Nenseth

unread,
Mar 20, 2013, 4:46:15 AM3/20/13
to
Den 19.03.13 16:40, skrev Andreas Falck:
> "Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
> news:aqrebc...@mid.individual.net...
>
>> Kanskje. Men din allmektige gud løfter ikke en finger for å hjelpe dem.
>> Så jeg vil si han er ansvarlig.
>
> Så du vil gøre ham ansvarlig for alle dine egne fejl og fejltagelser?

Fra ditt (et kristent) utgangspunkt er han jo det om du mener han har
skapt oss og er allmektig.
Nå er uansett mine feil nærmest ubetydelige sammenliknet med de
naturkatastrofene guden din er ansvarlig for. Som han altså må være for
din del.

Jeg tror jo ikke selv på den guden, jeg er realistisk og vet at det kun
er jeg som er ansvarlig for mine feil.

> Det er en helt igennem syg indstilling.

At gud er allmektig? Jepp det er det.
--

Andreas Falck

unread,
Mar 20, 2013, 5:02:14 AM3/20/13
to
"Jon Wikne" <jon-...@wikne.no> skrev i meddelelsen
news:tOmdncR1moZPNtXM...@lyse.net...

> Du er bare enda mer fjern rasjonelt
> sett enn hva jeg antok.

Det må antages som den største kompliment man kan få, når det kommer fra dig.

Andreas Falck

unread,
Mar 20, 2013, 5:04:18 AM3/20/13
to
<christop...@getmail.no> skrev i meddelelsen
news:095b8bad-0ba9-4ae4...@googlegroups.com...
> kl. 16:40:30 UTC+1 tirsdag 19. mars 2013 skrev Andreas Falck f�lgende:

>> S� du vil g�re ham ansvarlig for alle dine egne fejl og fejltagelser?
>
> En allmektig, altvitende, og altelskende gud er ansvarlig for absolutt alt som
> skjer i universet.

Hvor er det egentig synd for dig at du slet ikke har det mindste begreb om hvad
disse udtryk d�kker over. Derfor er du helt p� afveje.

Og hvor er det egentlig bem�rkelsesv�rdig at ateister der ikke har nogen viden
om Bibelen og kristendommen vil g�re sig selvkloge p� disse ting. Det siger jo
mere end alt om jer.

Andreas Falck

unread,
Mar 20, 2013, 5:05:56 AM3/20/13
to
"Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
news:aqtban...@mid.individual.net...
> Den 19.03.13 16:40, skrev Andreas Falck:
>> "Hans Petter Nenseth" <h...@nenseth.no> skrev i meddelelsen
>> news:aqrebc...@mid.individual.net...
>>
>>> Kanskje. Men din allmektige gud løfter ikke en finger for å hjelpe dem.
>>> Så jeg vil si han er ansvarlig.
>>
>> Så du vil gøre ham ansvarlig for alle dine egne fejl og fejltagelser?
>
> Fra ditt (et kristent) utgangspunkt er han jo det om du mener han har skapt
> oss og er allmektig.

Hvad med om du fik lært noget om disse ting, inden du forstætter med at blamere
dig med din uvidenhed.

Det er jo helt latterligt at se hvordan I ateister vil gøre jer kloge på Bibelen
og kristendommen uden at have bare basal viden om disse.

It is loading more messages.
0 new messages