Svindler"firmaet" K-Soft

Torgeir Dahn

Ikke akkurat en vits,men dersom du følger lenken kan du finne ut hvor um jeg
var som kastet penger rett i dass!

Jeg hadde behov for et enkelt faktureringsprogram, og tilfeldigvis ble jeg
spammet av et "firma" -kanskje heller noen amatører på et gutterom- som
kunne tilby et slikt.
Programmet ble hentet i oppkrav med ca 1200,-.
Programmet viste seg å være totalt ubrukelig, og den såkalte supporten viste
seg å være en telefonsvarer. Jeg har pr mail tilbudt "firmaet" å ta tilbake
programvaren mot å returnere mine utlegg.
Ingen svar, og som advarsel til folk som måtte ha i tankene å kjøpe noe fra
dette "firmaet" legger jeg filen ut som zip-fil med brukerkode vedlagt.
Da programmet er totalt ubrukelig, antar jeg det ikke er ulovlig å legge det
ut til skrekk og advarsel.

http://dahn.no/FAKT2000.zip

Selgeren kaller seg K-Soft! og har adresse: Pb.188, Tolvsrød,3166 Tønsberg
"Supporttelefon/fax: 33 01 52 15 / 33 01 52 16
Mailadresse: in...@k-soft.no

Holmberg Anders/3ET/

he he, de er ikke veldig populære, så noe om dem på no.alt.rykter her også.
Ta en titt på hjemmesiden deres og tell skrivefeil.... :) www.k-soft.no

Thorbjørn Kirkeleit

For å ikke nevne at mange av argumentene for å kjøpe produktet burde være en
selvfølge.

*klipp*

Til Fakt 2000 finnes også en god lagerstyringsmodul som kan kjøpes for kun
kr 370,- Med denne vil lagret automatisk minske hver gang dere fakturerer.

*klipp*

Fakt 2000 skriver fakturaer som passer til vinduskonvolutter. Dermed kan
dere legge fakturaen direkte i konvolutten og siden rett på posten!

*klipp*

Håvard Husevåg Garnes

Torgeir Dahn wrote:
> [...]
> kunne tilby et slikt.
> Programmet ble hentet i oppkrav med ca 1200,-.
> Programmet viste seg å være totalt ubrukelig,

Jeg har hatt bedriftsøkonomikurset for vk2 i år, og ferdigmodellene
(excel)som følger med læreboka vår så bedre ut enn de greiene der. Håper
kundelista deres var fiktiv...

Håvard.

Asle Skarpengland

"Thorbjørn Kirkeleit" <thorbjorn...@broadpark.no> wrote in message

Reklamesiden der du kan bestille reklameplass i godt selskap med
multinasjonale firmaer må også nevnes. Det virker blant annet som om en viss
brusfabrikant har fått nytt slagord i sin annonse:

"Coca-Cola
- Vi slukker din tørst"

Fuck "Always Coca-Cola", liksom.

-=Asle=-

Fuzzy

"Håvard Husevåg Garnes" <h...@enter.vg> wrote in message

hehe, lite sansynelig at de har disse som kunder ja:

"
Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB, Raufoss Våpenfabrikk,
Nycomed, Helikopterservice, Rema 1000, Ford, Electrolux, Narvesen, Toyota,
ISS, Shell, Kiwi, Esso, Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS,
Rica, Rieber & Sønn
"

:-)

Roland Kruse

Fuzzy wrote:

> [...]
> ISS, Shell, Kiwi, Esso, Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS,

Noen burde tipse disse bedriftene om dette. De kan umulig bli glade for
å bli assosiert med dette...

Roland Kruse
--
My real e-mail address is: rkruse AT online DOT no
(the hotmail address is a spambox)

Torgeir Dahn

Det har jeg akkurat gjort!
"Roland Kruse" <rolan...@hotmail.com> skrev i melding

Roland Kruse

Torgeir Dahn wrote:
> Det har jeg akkurat gjort!

Glimrende. Post gjerne videre utvikling i saken :)

Torgeir Dahn

> Glimrende. Post gjerne videre utvikling i saken :)

Flere av de omtalte "referansene" har meldt at de vil ta affære.
Her er forøvrig kopi av Emanuel Karlsons siste mail til meg (Legg forøvrig
merke til den ubehjelpelige ortografien, og det at han omtaler seg selv som
"vi") :

Vi har dessverre til gode å motta en seriøs mail fra deg.
Alt du sender er mail fulle av løgner og latterlige påstander som er for
dumme til å en gang bruke tid på.

Vi synes selvfølgelig synd på deg da det av mailene virker som du kanskje er
i behov av proffesjonell hjelp og anbefaller deg derfor å søke behandling,
(hvis du da ikke allerede får det...)

Vi gjør også oppmerksom på at den eneste som driver med svindel er du. Og
støld, hvilket piratkopiering er.

Hadde du vært litt glup ville du ikke gitt oss de bevis du har gjort, men
mailene fra deg leveres vår advokat og politiet.

Heldigvis har rettvesenet begynnt å slå hardt ned på slike som deg så du kan
se frem til hva som vil skje...

Baktaling som du også driver med er også straffbart og du vil selvfølgelig
saksøkes på en god sum.

Forøvrig gjør vi oppmerksom på at videre mail fra deg ikke vil leses. Enn
mindre besvares.

Lykke til med fremtiden....

K-Soft

Vidar Fagerjord

"Torgeir Dahn" <tor...@dahn.no> wrote in message

Ja, her LYSER det småunger, gett! I enhver aldersgruppe.

-VF-

Håvid A Falch

> Ja, her LYSER det småunger, gett! I enhver aldersgruppe.

Antageligvis så liten som man kan være, og allikevel kan håndtere en
datamaskin. Nåja.....

Ved en Whois på k-soft.no gjennom norid.no, fant jeg dette:

% Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/whois/kopirett.html
% Rights restricted by copyright. See
http://www.norid.no/whois/kopirett_eng.html
Domain Information
Domain Name................: k-soft.no
Organization Handle........: KSEK1O-NORID
Registrar Handle...........: REG38-NORID
Legal-c Handle.............: EK99P-NORID
Tech-c Handle..............: AH2R-NORID
Zone-c Handle..............: AH2R-NORID
Bill-c Handle..............: AIAR1R-NORID
Nameserver Handle..........: DNS206H-NORID
Nameserver Handle..........: DNS205H-NORID
Nameserver Handle..........: DNS207H-NORID
Additional information:
Created: 1999-11-15
Last updated: 2002-04-10
NORID Handle...............: KSEK1O-NORID
Organization Name..........: K Soft Emanuel Karlson
Organization Number........:
Post Address...............: Elstad Mogreina
Postal Code................: N-2072
Postal Area................: Dal
Country....................: Norway
Phone Number...............: +47 63 97 81 50
Fax Number.................: +47 63 97 80 55
Email Address..............: postm...@k-soft.no

Informasjon om hvem et domenenavn er registrert til pleier å være korrekt.
Forøvrig prøvde jeg en TraceRoute også, med følgende resultat. Den endte opp
på serveren: web-is-s001.activeisp.com.
Jeg vil da tro at det er ActiveISP som hoster vedkommende. Jeg vet ikke
hvilke retningslinjer de har, eller om de i det hele tatt bryr seg om slikt.
Men det går jo an å kontakte dem og høre.

Jaha, det var altså min første og antageligvis siste posting på denne
gruppa. Jeg går herved tilbake til read only. :-)
Ville bare prøve å hjelpe til, siden jeg blir frustrert over slike
holdninger som såkalte K-Soft viser her. Vet ikke om det var til stor nytte,
men hvorfor ikke, det er jo så enkelt.

OB Vits: K-Soft..... ;-)

-Mvh. Håvid A Falch

Torgeir Dahn

> Glimrende. Post gjerne videre utvikling i saken :)

Vedkommende som har laget K-softs web-side har nu fjernet sitt eget navn fra
siden.

"Karl A. Røsth"

Jeg sendte før i dag en mail til K-Soft, og utga meg for å ha en seriøs
interesse for programmene deres. Jeg skrev:

> [...]

Og her er svaret jeg fikk, halv elleve i kveld (sær kontortid...)

>Hei og takk for henvendelsen. Vi beklager at svaret har tatt litt >tid...
>
>Fakt 2000 er 100 % kompatibel med Access og dermed alt Access er
>kompatibelt med....
>
>Dvs. du kan samkjøre det med alt..
>
>Vedr referenser så er vår policy å beskytte kundene så mye som mulig.
>
>Vi går derfor ikke ut med detaljerte referanser.
>
>Vi ønsker Dere en fortsatt god dag.
>
>Med Vennlig Hilsen
>
>K-Soft

Dette må vel være det eneste selskapet i hele verden som først skryter
av navngitte kunder på websidene sine til all offentlig beskuelse, for å
så trekke seg helt og snu 180 grader ved spørsmål om referanser?

--
Karl.

Jørgen Nielsen

"Torgeir Dahn" <tor...@dahn.no> wrote in message

> (Legg forøvrig merke til den ubehjelpelige ortografien ... )

Det beste er hvis man myser litt på skjermbildene i reklamen. Antall
skrivefeil øker tydeligvis i takt med mulighetene for ord delings
feil. Snakker om amatør...

- jørgen

Roland Kruse

Karl A. Røsth wrote:

> Dette må vel være det eneste selskapet i hele verden som først skryter
> av navngitte kunder på websidene sine til all offentlig beskuelse, for å
> så trekke seg helt og snu 180 grader ved spørsmål om referanser?

Knappast. Det finnes mange svindlere her i verden. Å smykke seg med
kjente firma som "referanser" er ikke noe nytt triks.

En sak som jeg husker fra avisene her i Trondheim for noen år siden var
et postordrefirma som solgte et Lotto-system(!) som de kalte "NRK-tips".
Logoen var selvfølgelig utformet så den til forveksling lingnet NRKs.
"Garantert" gevinst osv selvfølgelig.

Det var intervjuet en eldre dame som hadde bestilt "systemet" og fått
tilsendt noen papirark. Det morsomme var at det stod med veldig liten
skrift nederst på ett av arkene hva forkortelsen "NRK" stod for (hold
dere fast): "Norske Runde Kuler" :)

--
Roland Kruse
Real e-mail address: rkruse AT online DOT no

Roland Kruse

Karl A. Røsth wrote:
> Jeg sendte før i dag en mail til K-Soft, og utga meg for å ha en seriøs
> interesse for programmene deres. Jeg skrev:

<snip mail og svar på denne>

På dette grunnlaget bør du sende et svar til K-soft, og spørre dem om
det er i orden at du kontakter noen av referansene for å høre hvilke
erfaringer de har med produktet. Bare for å få gleden av å se hvordan
han vil ro seg ut av det ;)

"Karl A. Røsth"

Roland Kruse wrote:

> [...]
> det er i orden at du kontakter noen av referansene for å høre hvilke
> erfaringer de har med produktet. Bare for å få gleden av å se hvordan

Glimrende idé! Jeg satt og lurte på hvordan jeg kunne smyge kniven rundt
noen ganger ekstra. Takker! :)

--
Karl.

Vidar Fagerjord

For ikke å snakke om at du kan si at du har sendt mail til firmaene, og
de har ikke hørt om programmet. Evt. sender du mail til dem i
virkeligheten...

--
Vidar Fagerjord & Oliver Katt
http://hinux.hin.no/~vidarf/

"Karl A. Røsth"

Vidar Fagerjord wrote:

> For ikke å snakke om at du kan si at du har sendt mail til firmaene, og
> de har ikke hørt om programmet. Evt. sender du mail til dem i
> virkeligheten...

Jeg har dratt en liten hvit løgn (i hvertfall hvitere enn de han tosken
her drar) og sagt jeg er "inne" i bransjen som it-administrator, og at
jeg jo like gjerne kan høre med mine gode kollegaer, hvis noen
tilfeldigvis også jobber i de firmaene han har nevnt...

--
Karl.

Roland Kruse

Karl A. Røsth wrote:

> [...]

Nei for all del, det ville jo ødelegge hele moroa. La fyren steke i sitt
eget fett en stund til først :)

Det har vel den opprinnelige fornærmede allerede gjort.

Vil tro at det kan være grunnlag for politianmeldelse fra de refererte
bedriftenes side. I saken om "Norske Runde Kuler" som jeg refererte til
her i et annet innlegg hører det med til historien at NRK politianmeldte
forholdet.

> [...]
> jeg jo like gjerne kan høre med mine gode kollegaer, hvis noen
> tilfeldigvis også jobber i de firmaene han har nevnt...

:)

Igjen, hold oss gjerne orientert. (ja, jeg vet at man ikke skal
publisere privat e-mail, men i dette tilfellet mener jeg det er fullt
forsvarlig. Med ondt skal ondt fordrives)

Håper dusten ikke leser no.kultur.humor - men den er jo egentlig et
usannsynlig sted å diskutere en slik sak. Noen vil vel si at det er
off-topic her, men IMHO er dette en av de morsomste trådene som har gått
her på lenge (mye ufrivillig humor fra K-softs side).

(Bare så det er helt klart: Selvfølgelig er det ikke morsomt at folk har
blitt fralurt penger. Men kreativiteten som utvises i etterkant er det.)

Ketil Thorsen

"Torgeir Dahn" <tor...@dahn.no> wrote in
news:acip9o$pq1$1...@troll.powertech.no at to, 23 mai 2002 13:02:34 GMT:

> "Roland Kruse" <rolan...@hotmail.com> skrev i melding

> Flere av de omtalte "referansene" har meldt at de vil ta affære.

Et tips er å ta kontakt med Forbrukerombudet, for det de driver med er
faktisk brudd på Markedsføringsloven. Så vidt jeg husker er mailadressen
til Forbrukerombudet f...@forbrukerdep.no

--
mvh / Greetings Ketil Thorsen
Hjemmeside (Sorry Norwegian): <URL: http://home.no.net/ketthors/>

Holmberg Anders/3ET/

de har jo noen fete sponsorer da:

Coca-Cola Drikker AS
Pb. 143, Heimdal - 7471 Heimdal
Tlf. 72 59 30 00 - Fax. 72 59 30 01
Web: www.cocacola.com
"Vi slukker din tørst."

trodde slagordet var "life tastes good"...
og iog med at det er coca cola norge, så burde vel
webadressen være cocacola.no..?

Hadde vært morro å vist hva coca cola syntes om dette her :)

Roland Kruse

Håvid A Falch wrote:

> Created: 1999-11-15
> Last updated: 2002-04-10
> NORID Handle...............: KSEK1O-NORID
> Organization Name..........: K Soft Emanuel Karlson
> Organization Number........:

Hverken søk i telefokatalogen,no eller lingningsprotokollen for hele
landet ga noen treff på Emanuel Karlson. Fiktiv person?

K-soft finnes derimot i telefonkatalogen.no:

K-Soft 3150 Tolvsrød 33 01 52 15

> Post Address...............: Elstad Mogreina
> Postal Code................: N-2072
> Postal Area................: Dal
> Country....................: Norway
> Phone Number...............: +47 63 97 81 50
> Fax Number.................: +47 63 97 80 55

Telefonkatalog-søk gav:

Heltorp, Unni Miltangen 7, 2050 Jessheim 63 97 81 50
Kirkefjord, Arild Miltangen 7, 2050 Jessheim 63 97 81 50
Unikum AS Miltangen 7, 2050 Jessheim 63 97 81 50

"Unikum AS" finnes det mange av, de på Jessheim er oppført i Gule Sider
uten bransjetilknytning. Det lukter liskom stråfirma og stråpersoner
lang vei her.

Noen som har tilgang til foretaksregisteret i Brønnøysund? (de ser ut
til å ha sluttet med gratis-søk siden sist jeg var der)

Roland Kruse

Frode Heimen

"Roland Kruse" <rolan...@hotmail.com> wrote in message

> Hverken søk i telefokatalogen,no eller lingningsprotokollen for hele
> landet ga noen treff på Emanuel Karlson. Fiktiv person?

Jeg fant en Rune Emanuel Karlson i Brreg. Men ellers like blank...
Og jeg er litt nysjerrig fordi jeg bor på Tolvsrød hvor de har postboks...
men jeg har aldri hørt om dem før nå...

F.

Roland Kruse

Frode Heimen wrote:

> Jeg fant en Rune Emanuel Karlson i Brreg. Men ellers like blank...
> Og jeg er litt nysjerrig fordi jeg bor på Tolvsrød hvor de har postboks...
> men jeg har aldri hørt om dem før nå...

Et forbedret søk i ligningsprotokollen ga treff (merk stavemåten):

Etternavn: KARLSSON
Fornavn: RUNE EMANUEL
Alder: 31
Poststed 5535 HAUGESUND
Nettoformue 0
Inntekt 0
Skatt 758

Merk at dette er data for ligningen i 2000 og han kan ha flyttet (f.ex
til Tønsberg) senere.

Kyrre Soleng

Dette begynner å ligne på personforfølgelse.

Kanskje på tide å avslutte "morsomheten".

Kyrre

Håvid A Falch

I såfall burde en klage sendes til Active ISP øyeblikkelig, da de ikke
godtar fiktiv kontaktinformasjon. Men av nettopp den grunn er jeg ganske
sikker på at informasjonen er riktig. Hvis den ikke er det, kan i følge
brukeravtalen Active ISP stenge nettstedet uten varsel.

Det er denne Emanuel som er registrert under Legal-c handle, så han er
ihvertfall juridisk ansvarlig for alt innhold på nettstedet.

> [...]
> Inntekt 0
> Skatt 758
>
> Merk at dette er data for ligningen i 2000 og han kan ha flyttet (f.ex

Kanskje det ble litt for hett rundt ørene for han i Haugesund, særlig hvis
han holdt på på samme vis som nå. ;-)
Og til enhver som måtte tro at dette er noen slags personforfølgelse, så kan
jeg si at det er det ikke. Det er bare ren og skjær personuthengning. :-P
Dette er jo tross aølt, som noen sa, en av de morsomste trådene på denne
gruppen på lenge. :-)

-Mvh. Håvid A Falch

OB Vits: Bryllup i Trondheim..... Hah! :-)

Andreas Botne

Her: http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj.jsp?orgnr=980004104

Organisasjonsnummer: 980 004 104
Navn/Firma: K SOFT Emanuel Karlsson
Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak
Forretningsadresse: Jernbanegata 2
3111 TØNSBERG
Kommune: TØNSBERG
Postadresse: Postboks 188
3166 TOLVSRØD
E-postadresse: -
Internettadresse: -
Telefon: 52 86 68 00
Mobil: -
Telefaks: 52 86 68 02
Registrert i Enhetsregisteret: 27.07.1998
Stiftelsesdato: -
Kontaktperson(er): Rune Emanuel Karlsson

Næringskode(r): 74840 Forretningsmessig tjenesteyting ikke nevnt annet
sted

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende
Også registrert i: Merverdiavgiftsmanntallet

Enheten har reservert seg mot bruk av de registrerte opplysningene til
direkte reklame.

Andreas

"Karl A. Røsth"

Okei, siste mail fra K-Soft kom nå, halv elleve på fredagskvelden. De
har en særdeles overtidsbelastet arbeidskultur later det til...

Svaret ble som følger:

Hei og takk for henvendelsen. Vi beklager at svaret har tatt litt tid...

Du må selvfølgelig kontakte de du kjenner. Men i de store bedriftene
brukes det ofte kun på mindre avd. Eks. Tine. Det brukes på et av Tines
meierier. (Der som hovedprogram...)

Og det er ikke alle som vet hva som brukes hvor.

Vi ønsker Dere en fortsatt god dag.

Med Vennlig Hilsen

K-Soft

Først legger de ut navn på forskjellige selskap som skryteside på nett,
så når jeg spør etter referanser oppgir "de" at de har som policy å
beskytte kundene mest mulig og derfor ikke vil oppgi noen referanser, så
når jeg så sier at jeg selv tar kontakt med itfolk i selskapene begynner
han å blabre i vei om at på Tine er det et eller annet meieri som bruker
det "som hovedprogram", og at ikke alle vet hva som brukes hvor.

Bare det at begge svarene fra firmaet K-Soft har blitt sendt meg halv
elleve om kvelden får alarmklokkene mine til å ringe...

Noen som har gode ideer til follow ups?

--
Karl.

Vidar Fagerjord

Forbrukerrådet. Eller aller helst TV2 hjelper deg. =)

Forresten er det villedende reklame - TINE bruker IKKE det programmet.
"Tine meierier, avd. ytre enebakk" er korrekt reklame - om det stemmer,
noe det garantert ikke gjør. Tror dere ikke TINE har et felles system?

Jeg sender tips til TV2 hjelper deg, jeg.

Roland Kruse

Vidar Fagerjord wrote:

> Forbrukerrådet. Eller aller helst TV2 hjelper deg. =)

Forbrukertådet, for villedende reklame. En lang rekke navngitte kjente
norske bedrifter er oppgitt som kunder, uten at så er tilfelle. Åpenbart
villedende markedsføring.

De bedriftene som er navngitt på siden har sikkert en høne å plukke med
fyren siden deres navn blir brukt uten deres samtykke i
markedsføringsføringen til et snuskete enmannsfirma.

Coca-Cola Norge AS har sikkert visse innvendinger mot å ha blitt tildelt
slagordet "Vi slukker din tørst" :)

Politianmeldelse, for svindel (av de som har kjøpt produktet). Den kan
sitte litt lenger inne, siden mye programvare selges med lisenser som
fritar leverandøren for ansvar, og med politiets arbeidsmengde og
IT-kompetanse er det vel stor fare for at saken henlegges.

Roland Kruse

Torgeir Dahn wrote:
> Ikke akkurat en vits,men dersom du følger lenken kan du finne ut hvor um jeg
> var som kastet penger rett i dass!

Noen er ærlig og går ut og advarer andre, andre prøver å kvitte seg med
problemet på andre måter. Kom over følgende etter et google-søk etter
K-soft i hele .no hierarkiet (har fjernet personens navn/e-mail-adresse):

From: *** ****** (*****@*****.no)
Subject: S: Faktureringsprogram med varelager
Newsgroups: no.annonser.it.programvare.diverse
Date: 2002-02-03 06:37:52 PST

Fakt 2000 fra K-Soft. GI BUD!
--
mvh *** ******

Arild Svensgam

Nå er ikke dette morsomt lenger.
Her handler det ikke om no.kultur.humor men no.it.etterforskning.
Vær så snill å gå ett annet sted! Vær så snill!

"Vidar Fagerjord" <FJERNDET...@student.hin.no> skrev i melding

Ketil Thorsen

Roland Kruse <rolan...@hotmail.com> wrote in news:3CEF54D8.4070307
@hotmail.com at lø, 25 mai 2002 09:10:36 GMT:

Rette instans er Forbrukerombudet. Tror mail-adressen er f...@forbrukerdep.no

Knut

Arild Svensgam <sven...@online.no> skrev i
meldingsnyheter:GQOH8.5056$fG3.1...@news2.ulv.nextra.no...

> Nå er ikke dette morsomt lenger.
> Her handler det ikke om no.kultur.humor men no.it.etterforskning.
> Vær så snill å gå ett annet sted! Vær så snill!

Ingen som tvinger DEG til å lese disse innleggene.
Syns det er greit at svindlere blir avslørt, slik at
ikke flere av oss blir lurt.
Er det ikke noe som heter "galgenhumor"
KK.

MortenM

"Roland Kruse" <rolan...@hotmail.com> wrote in message

Mulig han Pål er en disse K-soft folket da...

MM

Torgeir Dahn

"MortenM"
<sjokkobinladen.@huskoggihunden.dinfrisktvannfleregangerprdagellerskandenkan
sjeblisyk.hund> skrev i melding
Han er nok definitivt en av dem som har blitt lurt.
K-soft er bare en mann: Rune Emanuel Karlson, 31 år gammel og snakker og
skriver gebrokkent Svorsk. Antakelig noe tilbakestående.

MortenM

"Torgeir Dahn" <tor...@dahn.no> wrote in message

Tja, må jo være det siden han ikke har fjernet "alle disse tusen" kundene
sine fra hjemmesiden

MortenM

MortenM

> [...]
> sjeblisyk.hund> skrev i melding

> Her er den virkelige vitsen: dette er funnet på den skjulte siden
> http://k-soft.no/support , og er altså hva k-soft har å tilby de som lar
seg
> lure til å bestille en "support- avtale".
> Personlig syns jeg kapitlet om LOGO er aller morsomst!
>
> SUPPORT FOR FAKT 2000
> Ta gjerne kontakt via epost in...@k-soft.no eller send en fax: 33 01 52 16
>
> BrukerkodeFakturering fra flere firmaerFlytte data fra en PC til en
> annenLagringLogoOrdre nrProblem med Summering i FakturaenRun time error:

her må jeg bare le ;-)

"Ta noen hundre faktura-ark og legg dem i skriveren"
hehehehe

Eller:

Normal pris kr 3.800,- eks moms.
Webtilbud:
Bestill Kalkyl 2000 over internett og vi tilbyr det for kr 570,- eks moms.
HEHE..

Har ingen mailet dem og fortalt hvor tåpelig dette er?
Siden BØR jo fjernes før man ler seg ihjel....dette er jo rett og slett
komikk av det beste slag :-))

MM

MortenM

"MortenM wrote in message news:4UyJ8.1232$AA.4...@news.world-online.no...

Må nesten legge til denne:

"Her kan du annonsere for din webside!
Vi sender ut flere tusen faxer og e-mails hvert døgn til Norges bedrifter
der vi reklamerer for denne websiden.
På grunn av dette har vår side svært mange besøkende. (Du er en av dem !)"
http://k-soft.no/linker/index.htm

Altså...flere TUSEN faxer hvert døgn??

Et lett regnestykke...
Si dem sender ut 5000 tusen fakser i døgnet
En ca oppkoblingsavgift på 55 øre

Gang 55 øre med 5000 og du får den nette sum av 2750..hehe..*ler litt*
Ta så at samtaleavgiften for fax er..skal vi si 20 øre pr faks? gang med
5000 igjen.. summen blir da 1000 sepnn

Summen er nå: 3750

Så ganger vi da dette med 28 (dager i måneden) 105000 kroner.
DET er en tøff telefonregning det!

Vel...da tjener dem penger..hehehehe

LOL

MM

Erlend Bjørnson Barkbu

Klokka 01:49, på en fredag, skrev MortenM:

> [...]

Run time error: 5

Det betyr normalt at det er en feil i registeret i Windows. Det eneste
kjente programmet som skaper denne feilmeldingen er en gratisversjon av
Lotus. Det som må gjøres er å få rettet opp i en registerfeil. Dette
gjøres vanligvis ved å formatere harddisken og legge inn Windows på ny.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

HALLO?!???!?

--
- To E-mail me, remove the .vikings I use to get rid of SPAM!

MortenM

"Erlend Bjørnson Barkbu" <erlend....@hegeogerlend.com> wrote in message

hehe..at dem TØR og legge ut sånn info!

mm

Kjetil Roso

"MortenM" wrote:

> [...]
> bedrifter der vi reklamerer for denne websiden.
> På grunn av dette har vår side svært mange besøkende. (Du er en av dem

<klippe>

Faktisk, så lå det en faks fra K-Soft i faksmaskinen på jobben idag.
Det var et knalltilbud på "FAKT 2000". Prisen var kr.970,- (eks.mva)
I tillegg sto det en del bullshit som har blitt kommentert tidligere.
Det overraskende var faktisk at de sender ut fakser. Hvorvidt de sender ut
"tusenvis" av fakser pr. døgn er jeg vel noe tvilende til.

KRoso