Liv-2 - måske det første bevis

7 dage *før* Tsunami-katastrofen, indtraf der en højst besynderlig hændelse:

Newsgroups: dk.politik
Date: Sunday, December 19, 2004 11:53 PM (DK-sommertime 2005)
Subject: Warning to Muslim World no 1 - Cosmic catastrophes (Jakarta,
Indonesia)
3481 news:wMmxd.76414$Vf.36...@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

TV2 TTV s121 Søn 19 Dec (2004, CET) 21.34.36

Eksplosion menes ar være meteorit

En mægtig eksplosion hørtes over den
indonesiske hovedstad Jakarta søndag,
efter, hvad der menes at have været en
meteorit, var blevet set trækkende en
stribe efter sig hen over himlen.

Der blev slået alarm efter eksplosio-
nen, der kommer netop som landet er i
nært forestående terrorangreb, skriver
Ritzau.

Men astronomer siger, at braget sand-
synligvis skyldes en stor meteorit, som
eksploderede nær jorden

19. dec 08:20 (CET, red.)

=== citat slut ====

En tilfældighed ?

eller ...

Kunne der være tale om et varsel, som vi blot ikke forstod at tyde
(dengang) ?

-

Indenfor videnskab siger man (vist nok), at den mest simple og enkle
forklaring som oftest er den rigtige.

Sandsynligheden for at der var tale om en tilfældighed, er yderst ringe.
Hændelsen var ret usædvanlig. Under kold-krigen kunne dette jo have udløst
en atomkrig!

Vi kan også så godt som udelukke, at Homo sapiens var involveret, fordi man
jo i sagens natur endnu ikke (her på jorden) er i stand til at forudse disse
jordskælv. Og havde man kunnet det, mon ikke man så ville have advaret
menneskene i området.

Tilbage står den teoretiske mulighed, at aliens (Liv-2) "placerede"
meteoret.

På den foranledning besluttede jeg mig for at gøre et eksperiment:

Lørdag aften den 2. april 2005 annoncerer jeg på
news:dk.livssyn.kristendom - med kort varsel - at en yderst interessant
film, Independence Day, nu vises på Dansk TV, se evt. ...
3772 news:EGB3e.109198$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget nu er forældet på serveren)

Denne film er tidligere blevet brugt symbolsk, se evt. i arkivet:
Searchstring: 99-02-25.IRA
Letter to Iran feb. 1999
1617 news:DgP0c.102635$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> Code "Independence day, tape-time:
> 1:37:16-1:38:37":

Klokken 22:06 samme aften - præcis da filmen on-line går fra den 3/7 til den
4/7 (vi taler om blot ét minuts præcision) - "overflyves" det østlige
Danmark af et meteor. Se evt. dokumentation ...
3810 news:omx4e.109919$Vf.41...@news000.worldonline.dk

Mit spørgsmål til dig lyder:

Kunne der - teoretisk set - være *intelligens*
bag disse meteor-hændelser ?

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4365

Ole Jonny Brænne

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> wrote in message

>7 dage *før* Tsunami-katastrofen, indtraf der en højst besynderlig
>hændelse:

Ah, enda en "tulling". :(

Ole Jonny Brænne

"Ole Jonny Brænne" skrev

> Ah, enda en "tulling". :(

Arh ... prøv nu at tage mig alvorligt ... :-)

Teoretisk set bør man kunne forvente, at Menneskeheden om nogle få
millioner år vil være i stand til at *forudsige* så kraftige jordskælv, som
tilfældet var i Indonesien i forbindelse med Tsunamien.

Derfor er der - logisk set - en sandsynlighed for, at en højerestående
udenjordisk civilisation allerede på *nuværende* tidspunkt er i stand
til at "forudse" hændelsen.

I så fald kunne de jo så give et varsel til Menneskeheden f.eks. 7 dage
forud, apropos meteor-hændelsen ... :-)

Deres meddelse til Menneskeheden vil da være noget i retning af:

Friend, NOT an enemy.

(Og det kunne derfor også godt tænkes at være forklaringen på, at de -
hypotetisk set - valgte at give responce på Independence Day, der jo
fremstiller dem i et knap så positivt lys. Man ønsker måske at gøre op med
denne dårlige myte-dannelse)

-

Hvorfor - kunne man så spørge - vælger de denne indirekte fremgangsmåde ?

Hvorfor giver de sig ikke bare åbenlyst til kende ?

Et muligt svar herpå har jeg forsøgt at give på nyhedsgruppen
news:dk.videnskab . Se mine indlæg desangående (7 eksempler, indtil videre,
mange flere kunne sikkert nævnes):

3865 news:xT56e.110984$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3935 news:aZ_7e.112942$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3938 news:9De8e.113083$Vf.41...@news000.worldonline.dk
4165 news:Whqce.430$Fe7....@news000.worldonline.dk
4198 news:kTqee.1440$Fe7....@news000.worldonline.dk
4231 news:7wNfe.4125$Fe7....@news000.worldonline.dk
4252 news:yBEge.4891$Fe7....@news000.worldonline.dk

(benyt venligt http://www.google.dk/grphp idet nyhedsindlæggene er
forældede)

Forklaringen kan være såre simpel:

Teoretisk set vil en civilisation jo ikke kunne overleve ret mange
årtusinder (herunder atomalderen med dens mulighed for et altomfattende
selvmord, apropos kold-krigen 1945-90), dersom civilisationen opfører sig
"umodent".

En udenjordisk civilisation, som har rejst mange lysår gennem rummet, kan
ganske simplethen ikke lade sig gøre, ved mindre man har gennemlevet og
*overlevet* dette stadium.

Det værste for dem kunne muligvis være at skulle slæbe rundt med ansvaret
for et lille "pattebarn", apropos Menneskeheden (med al dens úciviliserede
lovløshed).

Hvorfor ?

Fordi de jo øjeblikkelig vil blive inddraget i alle intrigerne.

I deres øjne - kunne man så sige - kunne det være hyggeligt at klappe en
lille "missekat" (Menneskeheden), men ... i længden er de nok mere
interesseret i en *ligeværdig* partner og forsøger muligvis at "modne" os
gennem disse "stimuleringer" ... :-)

Det kunne også være forklaringen på alle UFO-rygterne.

Ved at gøre Menneskeheden opmærksom på fænomenet, tvinger man jo disse
"skabninger" til at iagttage sig selv gennem deres "briller". Vi kalder
fænomenet for 'spejlning' indenfor psykologiens verden.

Dette skulle fremme en *sandfærdig* selvbevidsthed, som er en forudsætning
for at gennemleve "selvmords-stadiet" (atomalderen).

You know ... first-aid ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4372

"Jesus-loves-you" skrev
4372 news:90DWe.67985$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

Input memory:

"Jesus-loves-you" skrev
4373 news:CkDWe.67986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> I need responce, Sir ... You know ... *first-aid* ... :-)

Ja ... de er arrogante, det er korrekt ...

And blind ... yes.

But they need Your help ... please understand ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4374

VNilsen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> wrote in

Joda, folk kan nok ta deg alvorlig, men det er to vesentlige feil med din
posting som gjør at du ikke blir tatt seriøst.

1. Du poster i feil gruppe. Dette er en gruppe hvor UFO fenomenet blir
diskutert. Dette er IKKE en gruppe for diskusjoner om utenomjordiske
vesners fremgangsmåter i forhold til å gjøre seg kjent med menneskeheten
og andre ting som omhandler utenomjordiske vesner og deres praksiser.

2. Du poster under kallenavnet "Jesus-Loves-You". bare kallenavnet får
meg til å tro du er en useriøs liten fjott og en kristen person som som
alle andre kristne lar seg lure til å tro alt mulig rart. Post under ditt
egentlige navn eller bli tatt useriøst. Valget er ditt.

--
V. Nilsen

"Yeah, that's right, or we'll tie you to a tree,
f*** you in the ass while we jerk you off!
That'll show you what we do to perverts around here!"

"Jesus-loves-you" skrev
4372 news:90DWe.67985$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... atomalderen ... ]

> En udenjordisk civilisation, som har rejst mange lysår gennem rummet, kan
> ganske simplethen ikke lade sig gøre, ved mindre man har gennemlevet og
> *overlevet* dette stadium.

Vi ved intet *konkret* om andre livsformer, dog er naturlovene de samme i
hele universet:

Interstellare molekyler (herunder aminosyre-forbindelser) leverer bevis for,
at materialet i vort solsystem er typisk for hele vor galakse. Det store
kulstofindhold i alle disse forbindelser får biokemikere til at mene, at
andre livsformer sandsynligvis er baseret på kulstof ligesom livet på
Jorden.

Definitionen biologisk-liv behøver ikke nødvendigvis udelukkende at være
liv-af-jordisk-type. Eksempelvis viser analyser af det organiske materiale i
Murchison-meteoritten forekomsten af andre aminosyrer end de 20, der indgår
i de jordiske organismers proteiner.

Dog kan man sige - hypotetisk set - at dannelsen af komplicerede organiske
molekyler på et tidspunkt vil komme til at *inkludere* nucleotider og dermed
RNA- og DNA-molekyler samt de proteinstoffer (enzymer), som kopierer disse.

Der er derfor god grund til at antage, at en udenjordisk livsform på mange
måder - biokemisk set - er identisk med os.

Vor egen livsform er på nuværende tidspunkt - for mig at se - en gåde; idet
der findes 7 varianter af genkodesproget. Teoretisk set ville man forvente
et hav af varianter. De 7 varianter er nært beslægtede, men - set ud fra en
Darwinistisk synsvinkel - mangler der "mellemleddene", apropos the missing
link ... :-)

Dette *faktum* bestyrker mistanken om, at livet her på kloden slet ikke er
opstået her, men at jorden i sin tid blev "inficeret" af organisk liv
udefra.

Men andre ord er der altså en vis sandsynlighed for, at alt biologisk liv
her på jorden er i slægtskab med denne udenjordiske civilisation forstået på
den måde, at vi har *fælles* ophav.

En supernova- eller blot en nova-eksplosion kunne således godt have spredt
en simpel livsform mange tusinde lysår ud i rummet og inficeret *flere*
solsystemer undervejs ... :-)

-

Uanset om det nu er tilfældet eller ej kan vi dog sige, at der er visse
fællesregler for biologisk liv:

Først og fremmest nødvendigheden af at have råstoffer i form at organiske
molekyler til rådighed for at kunne kopiere sig selv. Uden denne
selvkopiering, ingen evolution.

Styringsprogrammet (DNA-koden) må altså være "programmeret" til at tilegne
sig nye råstoffer, hvorfor den Darwinistiske læresætning om cellernes
indbyrdes kamp for at overleve *også* må være relevant for udenjordiske
organismer.

Med andre ord er antagelsen berettiget (ind til videre), at en udenjordisk
civilisation har måttet gennemleve atomalderen med de dertil hørende risici
for selvudslettelse.

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4375

"VNilsen" skrev

[ ... file 4372 ... ]

> Joda, folk kan nok ta deg alvorlig, men det er to vesentlige feil med din
> posting som gjør at du ikke blir tatt seriøst.

Øh ... jeg tillader mig lige at ombytte rækkefølgen i dit indlæg:

> [...]
> alle andre kristne lar seg lure til å tro alt mulig rart. Post under ditt
> egentlige navn eller bli tatt useriøst. Valget er ditt.

Øh ... da denne nyhedsgruppe ikke er en kristendomsgruppe skal jeg ikke
belemre dig og andre med detaljer desangående, dog blot her nævne, at det er
en meget almindelig praksis indenfor jødedom og kristendom, at personer får
ændret deres navne undervejs i livet. Eksempelvis blev apostlen Simon
"omdøbt" til navnet Peter (klippen), og dette har en symbolsk sproglig
betydning.

At jeg har tilladt mig at tage navneforandring - kald det et alias om du
vil - det skammer jeg mig ikke over, og hvis folk har fordomme desangående
(nogengange jo med god grund), så bliver det ikke mit problem.

EOD herfra desangående.

Dog har jeg så et dilemma-spørgsmål til sådanne personer:

Hvis vi på forhånd udelukker visse kategorier indenfor UFO-observationer med
mere, afskærer vi os så ikke for den teoretiske mulighed, at det netop var i
disse observationer fænomenet eksisterer ?

-

Du skrev:

> [...]
> vesners fremgangsmåter i forhold til å gjøre seg kjent med menneskeheten
> og andre ting som omhandler utenomjordiske vesner og deres praksiser.

Heri vil jeg give dig ret.

Jeg tillod mig sådan set blot at uddybe mit *oprindelige* indlæg med
(forhåbentlig) saglige begrundelser i håbet om, at Ole Jonny Brænne (og
andre) ikke på forhånd afviste mine iagttagelser.

Godt nok er der ikke *direkte* tale om en UFO-observation, men da vi jo
antager, at der bag de sandfærdige beretninger ér intelligent liv, kan vi jo
IKKE på forhånd udelukke *hvilken* kommunikationsform de måtte ønske at
bringe.

Forstå mig nu ret:

Når vi diskuterer UFO-fænomenet, da fremkommer der jo nogle *berettigede*
spørgsmål. Eksempelvis:

1.
Kan det tænkes, idet UFO-observationer er gjort i storbyer med *mange*
vidner, at de ønsker at træde frem officielt ?

2.A
Betragtet *de* UFO-tilkendegivelserne blot som et udtryk for ønsket om at
opnå kommunikation med vores civilisation ?

2.B
Og i så fald: Kunne de finde på at kommunikere med os på andre faconer ?

Det er netop et muligt svar på spørgsmål 2.B jeg med mit oprindelige indlæg
ønskede at viderebringe til jer (og andre).

Det vigtigste svar - for mig at se - er nemlig ikke *hvor*
UFO-observationerne er gjort, men *hvorfor* denne tilkendegivelse i det hele
taget er gjort; i ønsket om at kunne forstå dem og opnå - om muligt -
nærkontakt af 3. grad ... :-)

Men idet jeg jo undervejs i mine antagelser kan have taget fejl, ønskede
jeg - og ønsker fortsat - en *saglig* bedømmelse, som I jo vel sagtens kunne
give ... :-)

Jeg er med andre ord primært *resultat-søgende*.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4376

> [...]

> vesners fremgangsmåter i forhold til å gjøre seg kjent med menneskeheten
> og andre ting som omhandler utenomjordiske vesner og deres praksiser.

Svar 2:

I svar 1 skrev jeg bl.a. ...
4376 news:qrPWe.68019$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]
> hele taget er gjort; i ønsket om at kunne forstå dem og opnå - om muligt -

Havde mit oprindelige indlæg fra i torsdags f.eks. lydt:

Følgende meddelse fra NASA er blevet opsnappet af en pålidelig hacker:

"They are going to land Saturday 17. September 2005 at 09:00 GMT at
J.F.Kennedy Airport."

... så havde mit indlæg vel - antagelig vis - været godkendt i Jeres
nyhedsgruppe, såfremt der var noget om snakken, fordi der jo i så fald er
tale om en forestående nærkontakt af 3. grad ... :-)

I virkelighedens verden er tingene dog noget mere komplicerede. Der er bl.a.
nogle *praktiske* ting, der først må "ordnes"!

Mit oprindelige indlæg (file 4365) er således blot et del-"komponent" i
denne processe ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.41...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4377

"Jesus-loves-you" skrev
4375 news:JFOWe.68018$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Med andre ord er antagelsen berettiget (ind til videre), at en udenjordisk
> civilisation har måttet gennemleve atomalderen med de dertil hørende
> risici for selvudslettelse.

Received responce 1 from Earth (igt. file 4372):
4383 news:DCSWe.68046$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Underforstået sagt, har de også *løsningsmodellen*.

Alt hvad vi som Menneskehed behøver er blot at *kopiere* denne model,
akkurart som levende celler benytter sig af kopiering ... You know: the
syntax of *Life* ... :-)

With kind regards,

Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4384

VNilsen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> wrote in

Huffameg.... *plonk*

"VNilsen" skrev

[ ... ]
> Huffameg.... *plonk*

You're welcome and thank You for Your galactic "civility". Hope You do it
better in regard to Life-2 ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4386

Maarit Mantila Hanssen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i melding

> [...]
> serveren)
>
> Denne film er tidligere blevet brugt symbolsk, se evt. i arkivet:

Arkivet er for gammel.
Kan du venligst forklare det på nytt: hvordan mener du denne filmen ble
brukt symbolsk? Tror du at det finnes slike aliens som ønsker å overta
Jorden og utslette menneskeheten? Hvis ja så er det nok med "kosmisk krig"
( åndelig krig ) mot dem eller må vi utvikle Star Wars med USA i spissen?

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... ]

> Arkivet er for gammel.

Goddag Maarit,

Ja, desværre slettes vores nyhedsindlæg fra serverne efter nogen tid ... :-(

Du kan benytte søgemaskinen http://www.google.dk/grphp og her så finde et af
mine indlæg med link-henvisningerne.

Dog tror jeg ikke, at du behøver at gøre dig anstrengelser desangående i
dette tilfælde; idet jeg blot med min link-henvisning ønskede at
*dokumentere*, at denne film allerede FØR meteor-hændelsen benyttes
symbolsk.

Selve VHS-filmen (hvori klip fra Independency Day indgår) er IKKE offentlig
tilgængelig (endnu), hvis det var dén, du var på jagt efter; idet der jo
desværre er ophavsret.

Men jeg kan da lave et kopi til dig, hvis du ønsker det.

1.

Du skrev:

> Kan du venligst forklare det på nytt: hvordan mener du denne filmen ble

> brukt symbolsk? ...

Øh ... Jeg skal prøve at fatte mig i korthed:

Bjorn lufter en tanke:

> [...]
> desværre er ophavsret.
>
> Men jeg kan da lave et kopi til dig, hvis du ønsker det.

Det hadde vært fint. Vi har både VHS og DVD. Adressen min er:
Maarit M.Hanssen
Kobbervikdalen 100
N-3036 Drammen

> Bjorn lufter en tanke:

> Såfremt der er noget om snakker *inkluderer* dette jo så også at bl.a. mit
> indlæg ...

Jeg tror de utenomjordiske rasene er kjent med menneskenes
kommunikasjonsystemer, radio/TV frekvenser og hele den elektromangnetiske
spektrum. Av og til har jeg følelse av at de kommuniserer med meg gjennom TV
( vi har paraboloverføring fordi TV-signalene er ikke tilstede her i
dalen ).

> I modsætning til den originale Independence day film, har min
> VHS-film-variant det stik *modsatte* budskab, dvs. at ET, aliens, Liv-2
> eller hvad vi nu skal kalde dem, er VENLIGTSINDEDE ... :-)

Å ha den vinklingen at de utenomjordiske er venligsinnede er sjelden i
filmens verden.

> I det konkrete tilfælde (December 19, 2004 - ?) må svaret være nej.

Ok. jeg deler forsåhvitt denne konklusjonen. Det er kun Hollywood som meler
den kaken med filmen Signs og lignende.

> Min teori er, at de i hvert fald har været her i flere 1000 år ... :-)

> De har muligvis på en eller anden måde medvirket i nogle af Bibelens
> beretninger.

Bare på det esoteriske plan tror jeg.

> [...]
> overtage vor planet, så havde de nok allerede gjort det for mange, mange

Ja, akkurat dette skaper forvirring hos mange UFO-entusiaster. Hvorfor har
de ikke invadert Jorden mens menneskene har bebodd planeten.

> [...]
> disse fremfor på en planet. Man kan fx. sove i vægtløs tilstand, og det
> skulle vist nok være ret behageligt ... :-)

Ja, det ser ut til at de ikke har _behov_ til de ressurssene Jorden kan by
på. På den annen side er de opptatt av menneskenes åndelig utvikling.
Hvorfor det?

VNilsen

"Maarit Mantila Hanssen" <maa...@online.no> wrote in

> Ok. jeg deler forsåhvitt denne konklusjonen. Det er kun Hollywood som
> meler den kaken med filmen Signs og lignende.

Du forstod ikke handlingen i Signs med andre ord.

Maarit Mantila Hanssen

"VNilsen" <NOvin...@NOhotmail.com> skrev i melding

> "Maarit Mantila Hanssen" <maa...@online.no> wrote in

> Du forstod ikke handlingen i Signs med andre ord.

Med min beste vilje kan jeg innrømme at filmen handlet om en prests
oppvåkning ( tro på at det finnes utenomjordiske skapninger ). Hvordan du
vil tolke filmen vil ikke du, som vanlig, si, eller du mangler forstand, noe
om. Fordi du er kun intressert i å dvele personen men ikke saken.

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... ]

> Det hadde vært fint. Vi har både VHS og DVD. Adressen min er:
> [...]

Øh ... i så fald må du enten sende mig et VHS-bånd eller - hvis du har
tålmodighed hertil - vente indtil jeg får overført VHS-båndet til et
digitalt kopi (som jo er knap så dyr at massekopiere).

[ ... ]

> [...]
> TV
> ( vi har paraboloverføring fordi TV-signalene er ikke tilstede her i

Teoretisk set vil man faktisk godt kunne sende dig et elektromagnetisk
signal, som "forstyrer" tuneren i dit TV-apparat.

Dog kræver dette, at *afsenderen* befinder sig ude i den geostationære bane,
hvor en omdrejning er PRÆCIS den samme som en jordklode-omdrejning.

I modsat fald vil afsender-signalet IKKE i mere end henved 1 sekund kunne
blive koncentreret i din parabol-antenne og dermed overdøve
satellit-senderen radiobølger.

Dette giver anledning til nogle spørgsmål:

1.
Af hvor lang varighed opblevet du kommunikationen ?
(sekunder, minutter eller timer)

Teoretisk set behøver signalet ikke nødvendigvis at komme via parabolen.
Ethvert TV-apparat har en dekoder (en såkaldt mellemfrekvens). Denne
benyttes dog ikke, dersom parabol-modtageren er forbundet direkte til
TV-apparatet med et shart-stik. Derimod indeholder parabol-modtageren,
akkurat ligesom TV-apparatet en dekoder.

Sagt med andre ord:
Selvom jeg - teoretisk set - IKKE befinder mig i den geostationære bane, vil
jeg dog *alligevel* godt kunne sende elektromagnetiske netop lige til dit
hus og forstyrre din TV-modtagelse. Dette kræver dog temmelig avanceret
elektronisk udstyr. Men udelukkes kan det ikke ... :-)

2.
Tilkendegiver du offentligt (fx. på denne nyhedsgruppe), når der har været
en sådan kontakt ?
(og dermed giver dem en responce, som vi kan nogenlunde regne med, at de
modtager)

3.
Hvad er deres budskab ?

Er der fx. om støjsignaler, når TV-apparatet viser visse typer
nyhedsindslag, billeder og/eller lyd ?

4.
Har du forsøgt kommunikation, når du IKKE modtager direkte ?
(når du fx. afspiller et VHS-bånd eller en DVD-skive)

5.
Er der tale om telepati ?

Med min baggrund vil jeg ikke på forhånd kategorisk afvise, at denne
mulighed eksisterer. Begrundelse herfor, se ...
4331 news:7d3Ee.61602$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

-

Hvorom alting er kan vi i hvert fald med sikkerhed *konkludere*, at de er
særdeles godt informeret om livet på denne vor klode, dersom de fysisk er
til stede i vort solsystem. Alle vores Radio- og TV-stationer vil på så kort
afstand sagtens opfanges.

> Å ha den vinklingen at de utenomjordiske er venligsinnede er sjelden i
> filmens verden.

Nej, desværre er der mere salg i skræk- og gyser-film. Uheldigvis bevirker
dette, at en 3. gradskontakt vanskeliggøres pga. panik-stemningen (ihukom
fx. radio-transmissionen i 1930'erne USA med Klodernes Kamp ) ... :-(

Men der findes undtagelser. ET-filmen fx. ... :-)

> Ok. jeg deler forsåhvitt denne konklusjonen. ...

Glæder mig at høre ... :-)

[ ... ]

> Bare på det esoteriske plan tror jeg.

Okay.

> Ja, akkurat dette skaper forvirring hos mange UFO-entusiaster. Hvorfor har
> de ikke invadert Jorden mens menneskene har bebodd planeten.

Øh ... jeg har forsøgt at finde et svar herpå, og jeg tror, at jeg muligvis
har fundet et.

Forklaringen kan være meget simpel:

Forestil dig, at du har rejst mange 1000 år gennem rummet og endelig når du
frem til din destination, vort solsystem.

Allerede hjemmefra havde du store forventninger, idet du havde konstateret
flydende vand på en af planeterne med oxygen i atmosfæren (dvs. tegn på
biologisk liv)

Og du blev heller ej skuffet, da du ankom.

Du blev glædelig overrasket. Du fandt planeten Jorden... :-)

Men homo sapiens eksisterede dengang ikke, eller var i hver fald ret
primitiv.

Kan det i så fald tænkes, at du vil opføre akkurart på samme måde, som når
vi mennesker er på safari-tur med vores kamera ?

Vi iagttager fx. en hun-gepard med hendes unger og følger dem gennem flere
måneder.

Vi begræder dybt, når vi en dag konstaterer, at en af ungerne er omkommet
pga. et rovdyr, men trøster os selv ved at sige, at sådan er naturens orden.

-

Vender vi vores øjne mod nutiden, bliver spørgsmålet:

Jamen, hvorfor kommer de så ikke nu ?

Nu ér vi jo blevet "vokse".

Eller ér vi nu også det ?

Nogle mennesker opfører sig modent, men som en samlet population er det IKKE
sikkert, at de opfatter os sådan.

Om dette emne skrev jeg i et andet indlæg, hvorfor det er åndsvagt at
gentage det her. Se venligst, dersom du er interesseret, i mit svar-indlæg
til Ole Jonny Brænne:
Sent: Friday, September 16, 2005 7:10 PM
> [...]

> Ja, det ser ut til at de ikke har _behov_ til de ressurssene Jorden kan by
> på. På den annen side er de opptatt av menneskenes åndelig utvikling.

Godt spørgsmål, Maarit ... den skal jeg lige tænke over noget tid ... :-)

Ofte har jeg sammenlignet dem-og-os med en jordnær billedbeskrivelse: Et
bryllup og et *vedvarende* ægteskab. Inspirationskilden har været Bibelen,
idet jeg jo antager, at de heri har meddelt os deres tanker, ønsker og
(dag)drømme.

-

Til slut bør jeg lige kort nævne, at der er en AFGØRENDE hage ved det hele:

Vi har IKKE fundet Moderplaneten ... :-(

Teoretisk set *burde* der til stadighed foregå radio-kommunikation mellem
Moder-planeten og Moder-skibet-i-vort-solsystem.

Den eneste forklaring herpå kan være ... arh dvs. at der er 2:

1.
Moderplaneten er gået til grunde pga. et kollektivt selvmord (under eller
efter afrejsen) eller muligvis pga. at den lokale sol er brændt ud og i den
forbindelse svulmet op og udslettet moderplaneten.
Der findes mange sådanne rester (fx. hvide dværge) i vort nabolag, nogle
af dem ganske tæt på, dvs. under 20 lysår.

2.
Vi har blot endnu ikke opfanget dette radiosignal, fordi vi IKKE har været
systematiske nok i vores eftersøgning.

Det er i hvert fald *urealistisk* at tro, at moderplaneten vil holde sig
skjult. Begrundelse herfor kommer jeg ind på i mit SETI-test-program, se
angående dette emne ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4400

VNilsen

"Maarit Mantila Hanssen" <maa...@online.no> wrote in

Vel, kort og godt, filmen handlet om en dypt kristen mann som hadde
mistet troen på Gud etter at hand kone ble tatt fra han for å så finne
tilbake troen på Gud. That's all. Filmen handler ikke om personens tro
eller ikke tro på utenomjordiske skapninger. Filmen har faktisk ytterst
lite å gjøre med utenomjordiske skapninger, selv om dette er et
underliggende tema i filmen.

> OK. Jeg venter. Jeg har massevis av tålmodighet : )

Okay ... :-)

[ ... ]

Øh ... jeg bytter lige om på rækkefølgen af dit indlæg:

Du skrev:

> [...]

[ ... ]
> Det dreier seg om en slags telepatisk, synkronisert samhandling med dem
> og de utnytter de elektromagnetiske signaler i TV-mottakeren.

Altså ja.

> Det ser ut til å være helt opp til meg. Det ser ut til å være en slags
> synkront sending som parallelt løper med min egen tankevirksomhet.

Kommunikationen foregår altså i sindet.

> Ja, det forekommer også, men jeg tror at det dreier seg om jordisk
> etterretning, som sender støy.

:-)

Har du forsøgt kommunikation UDEN TV-mottakeren ?

Hvis ja: Var det en succes ?

> Det forekommer at jeg får svar på de spørsmålene jeg måtte finne på om å
> spørre dem.

Så det er altså IKKE dem, der givet dig et budskab?

Hvorfor i grunden ikke ?

> Jeg har ikke tidligere skrevet så mye om det her i UFO-gruppen. ...

Så kommunikationen fra dig til dem er via tankerne. Ingen fysisk målebare
kommunikationsmedier.

> De bruker systemer som går flere tusen ganger hurtigere enn lysets
> hastighet. Vi kan komme på sporet til deres kommunikasjonssystemer hvis vi
> lærer å bruke tankens hastighet og samme medium.

Ja, det er jo et postulat, som vi desværre hverken kan af- eller bekræfte
nu-og-her ... :-(

Men tanken er dog interessant ... :-)

Du skrev:
> ... Responsen
> hadde nok vært skrik og hyl og trusler om tvangsinnleggelse i et
> psykiatrisk
> sykehus. Det norske etablerte UFO-miljø, med UFO-Norge i spissen, er
> stalinistisk og værre blir det når de nå fikk et sosialistisk regjering
> (med unntak av Senterpartiet, som er mitt pari) : (.

Øh ... det er mig IKKE tilladt - på forhånd - at afvise dit udsagn, men idet
du muligvis - jeg har IKKE gennemlæst dine andre indlæg her på
nyhedsgruppen - ingen *konkrete* fysiske vidnesberetninger har om
UFO-relaterede observationer, har folk afvist dig.

I deres øjne er der tale om fiktion.

De er interesseret i facts, og der er en grund til det. Tillad mig at
forklare:

Hvis du rapporterer at du klokken 24:00 ser et objekt på himlen, og en anden
rapporterer, at ca. 5 km. syd for dit observationssted så vedkommende et
objekt klokken 24:05 ... osv.

Så har vi givetvis en *sandfærdig* beretning, fordi 2 kilder (uafhængig af
hinanden) *bekræfter* hinandens udsagn.

Antageligvis er det den primære hensigt med denne nyhedsgruppe.

Alle de andre DATA-informationer kan de ikke bruge til så forfærdelig meget.

-

Øh ... jeg konstaterede, at din virkelighedsbedømmelse tilsyneladende kunne
ændre sig. Du skrev:

> I 1997 fikk jeg åndelig beskjed å se på filmen om Roswell-obduksjoner (
> dissikering av døde kropper til uetenomjordisk rase ). Jeg fikk beskjed om
> se etter om kroppene så ekte ut, siden jeg har trening å se slikt etter
> som
> jeg har sykepleierutdanning. Jeg bekreftet at de døde kroppene i filmen så
> temmelig ekte ut. Når jeg senere så på den samme filmen var kroppene
> forandret seg til stive dukker og så alldeles ikke ut som ekte døde
> kropper.
> Dette fikk meg til å tenke på at de ønsket ikke at kroppene skulle se ekte
> [...]

Mener du hermed, at filmen blev ændret af *andre*, eller er forklaringen
den, at din virkelighedsbedømmelse ændres ?

-

:-)

Øh ... jeg har endnu ikke tænkt færdig ... :-(

Det er et meget *dybsindigt* spørgsmål, du har luftet ... :-)

Hvorfor er de i grunden i det hele taget interesseret i os mennesker ?

Slægtskab ?

Samhørighed, fællesskab ?

Eller hva' med denne:

At få afklaret gådefulde (ubegribelige) spørgsmål ?

> Jeg tror at disse utenomjordiske har den samme guden som oss. ...

Videnskabligt set er universets tilblivelse et mysterium. Forskere har
forsøgt at forklare det med - noget i retning af - at *låne* et-eller-andet
hos "kømanden" og så opbygge et univers her-ud-af (og så muligvis aflevere
det lånte tilbage sidenhen).

Problemet heri er imidlertid, at selve begrebet *tiden* er den del af
skaberværket. Tiden begyndte først, da universet opstod! Begrebet 'at låne'
FORUDSÆTTER tid.

Altså bliver forklaringen úlogisk.

Dette kommer så til at betyde i sin yderste konsekvens, at hele vor
eksistens er en gåde!

Såfremt der er noget om snakken, da kan vi jo godt forestille os, at de
udenjordiske væsener er nået til selvsamme konklusion.

Dette skulle give stof til eftertanke, hvor gudebegreber indgår.

Så svaret må - for mit vedkommende - være 'ja'. De tror muligvis på
en-eller-anden Gud.

> ... En venn av
> meg, som nå har passert, fortalte til meg at mens han var kidnappet inn i
> en
> UFO, spurte han om de trodde på Gud. De svarte ja, men sa at de visste
> ikke så mye om Jesus.

Nå. Måske er jeg "lidt" fordomsfuld her, men såfremt min teori om, at de
allerede har givet sig til kende gennem nogle af bibelens beretninger ...
såfremt min teori er korrekt, så har de også givet et klart og tydeligt
budskab om, at *når* de officielt ankommer, så vil HELE jordklodens beboere
være vidner til denne begivenhed.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4406

VNilsen

> "VNilsen" <NOvin...@NOhotmail.com> skrev i melding

> Det finnes sikkert flere alternativer. Jeg skal prøve en før jul og en
> annen etter jul.

Som skribent kan jeg fortelle deg at en før jul og en etter jul temmelig
sikkert ikke vil hjelpe deg stort. Skal du ha en bok publisert så må du
gjøre det samme som jeg gjør med teleplays og filmmanus. Pøse det ut til
femti, seksti forskjellige produsenter, dvs. i ditt tilfelle forlag. Og
dette bør du gjøre minst én gang pr måned.

> Manus er bare 100 sider. Det er en kladd fordi norsk er ikke mitt
> morsmål så er jeg avhengig å samarbeide med forlagets språklige og
> forhåpentligvis også andre faglige ressurser.
Jeg har også begynt å
> arbeide med stoffet for å kunne sette hele pakken i internet for fri
> nedlasting. Jeg er ikke først og fremst interessert i å tjene penger
> på stoffet.

Vel, dersom du liker å sløse med tid uten betaling så er jo det ditt
valg. Om en produsent ber meg skrive ned et 100 siders manus så er kravet
et minimum av $5.000 alle offers under dette slenges tilbake med en lapp
"nice try" vedlagt.
Jeg syntes du bør forsøke å få stoffet publisert før du gir det bort. Men
det er bare meg.

Maarit Mantila Hanssen

> [...]

> en sådan kontakt ?
> (og dermed giver dem en responce, som vi kan nogenlunde regne med, at de

Jeg har ikke tidligere skrevet så mye om det her i UFO-gruppen. Responsen

> [...]

> (når du fx. afspiller et VHS-bånd eller en DVD-skive)

I 1997 fikk jeg åndelig beskjed å se på filmen om Roswell-obduksjoner (

dissikering av døde kropper til uetenomjordisk rase ). Jeg fikk beskjed om å

.

> [...]
> bryllup og et *vedvarende* ægteskab. Inspirationskilden har været Bibelen,
> idet jeg jo antager, at de heri har meddelt os deres tanker, ønsker og

Jeg tror at disse utenomjordiske har den samme guden som oss. En venn av

VNilsen

"Maarit Mantila Hanssen" <maa...@online.no> wrote in

Maarit, i stedet for å skrive alt dette vaset her på denne gruppa,
hvorfor bruker du ikke tiden på å skrive en bok i stedet? Det finnes nok
av mennesker som sikkert hadde syntes det var underholdende lesing.
Kanskje du også hadde tjent ei krone eller to.

Maarit Mantila Hanssen

> [...]
> av mennesker som sikkert hadde syntes det var underholdende lesing.
> Kanskje du også hadde tjent ei krone eller to.

Dette er helt normalt diskusjon i en UFO-gruppe. Hvis noen blir inspirert av
tema til å ønske seg en bok av tema så er jo det ypperlig.

VNilsen

"Maarit Mantila Hanssen" <maa...@online.no> wrote in

vel, dette er en UFO gruppe og ingen "jeg har hatt kontakt med
utenomjordiske vesner"-gruppe. Ergo, det er ikke tema i denne gruppen.
Men uansett tema eller ikke så er jeg temmelig sikker på at det finnes en
haug av mennesker som ville finne en bok stappfull av dine
vrangforestillinger som underholdende lesing, og sikkert en eller to som
ville finne boka interessant. Heck, jeg ville sikkert kjøpt boka sjøl.

Maarit Mantila Hanssen

> vel, dette er en UFO gruppe og ingen "jeg har hatt kontakt med
> utenomjordiske vesner"-gruppe. Ergo, det er ikke tema i denne gruppen.

UFO betyr i det aller vesentligst i de fleste vestlige og østlige kulturer
en utenomjordisk romskip. Det er kun UFO-Norge som har en annen oppfatning.
Hvis du ikke tror på meg så får du finne bevis om noe annet. ( Bortsett fra
UFO-Norges moderorganisasjoner hos skeptikere ).

> [...]
> vrangforestillinger som underholdende lesing, og sikkert en eller to som
> ville finne boka interessant. Heck, jeg ville sikkert kjøpt boka sjøl.

Javel. Da må du være tålmodig. Jeg har manuskriptet, det dreier seg bare om
å finne en forlegger. Har prøvd et par men de sier at det er ikke deres
område. Kan du anbefalle en norsk forlegger som kunne være ineteressert i
tema?

VNilsen

> [...]
> annen oppfatning. Hvis du ikke tror på meg så får du finne bevis om
> noe annet. ( Bortsett fra UFO-Norges moderorganisasjoner hos

Jeg tror deg jeg Maarit, jeg tror at DU TROR at UFO betyr utenomjordisk
romskip. Men UFO betyr både vitenskaplig og i alle seriøse kretser
Uidentifisert Flyvende Objekt. UFO Norge er i den opfatningen at UFO
betyr Uidentifisert Flyvende Objekt, noe som er helt korrekt. De mener
som folk flest at et fenomen som svever gjennom luften som ikke kan
identifiseres hverken som et utenomjordisk romskip eller noe annet er en
UFO. Da og bare DA brukes betegnelsen UFO korrekt. Om et flyvende objekt
blir identifisert som et utenomjordisk romskip så er ikke
objektet/fenomenet lenger en UFO. Kun inntil, dvs, FØR objektet er
identifisert som et utenomjordisk romskip så er objektet fortsatt en UFO.
Skjønner du noe av dette i det heletatt?

Dette er antakelig den 28 gangen jeg har forsøkt å forklare deg dette.
Jeg forventer ikke at det skal hjelpe.

> [...]
> bare om å finne en forlegger. Har prøvd et par men de sier at det er
> ikke deres område. Kan du anbefalle en norsk forlegger som kunne være

Det er nok ganske sikkert innholdet, ikke temaet som gjør at de takker
nei, men det finnes flere foreleggere i Norge skulle jeg tro som kunne
være av interesse. Om du ikke finner en forelegger så kan du alltids
forsøke self-publishing, en ny måte å publisere bøker på, hvor
forfatteren selv er sin egen forelegger og hvor bøkene kan selges on-
demand via nettet og de største bokforretningene.

Maarit Mantila Hanssen

> [...]
> femti, seksti forskjellige produsenter, dvs. i ditt tilfelle forlag. Og
> dette bør du gjøre minst én gang pr måned.

Er det virkelig så ille. Kanskje forholdene er en smule hardere over there.
Her får du høre at du helst skal ha manusen kun hos et forlag av gangen.

> [...]
> "nice try" vedlagt.
> Jeg syntes du bør forsøke å få stoffet publisert før du gir det bort. Men

Siden jeg selv foretrekker å lese bundne bøker så vil jeg nok først og
fremst forsøke det. Jeg leser nok opp til 40 sider i løse ark hvis stoffet
er interessant. Jeg har lest at her er kravet 2500 kroner per side A4.

Maarit Mantila Hanssen

VNilsen

> [...]
>
> Er det virkelig så ille. Kanskje forholdene er en smule hardere over
> there. Her får du høre at du helst skal ha manusen kun hos et forlag

Jeg har funnet at forholdene er enklere her borte da det finnes tusenvis
av forlag og produsenter som hungrer etter materiale. Det er bare å finne
de rette å pitche til.

> [...]
> fremst forsøke det. Jeg leser nok opp til 40 sider i løse ark hvis
> stoffet er interessant. Jeg har lest at her er kravet 2500 kroner per

Enkel eller dobbel linje avstand?

$5000 per 100 sider her er for screen/teleplay format, som brukes for
film og TV. Dette betyr at de 100 sidene tilsvarer den samme mengden som
25 tettskrevne sider med enkel linje avstand.

Uansett bøker er best å lese i papirbasert bokformat i stedet for
elektronisk eller som e-Book. Så sats mot publikasjon først.

Og som sagt, dersom du føler at det er vanskelig å få boken publisert,
prøv self-publishing. Det koster noen tusenlapper, men det kan definitivt
være verdt pengene.

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

Svar nr. 2:

> De bruker systemer som går flere tusen ganger hurtigere enn lysets
> hastighet. Vi kan komme på sporet til deres kommunikasjonssystemer hvis vi
> lærer å bruke tankens hastighet og samme medium.

Øh ... jeg kommer lige i tanke om et sjovt fænomen:

Ifølge Einsteins relativitetsteori skulle tiden gå langsommere, når en
genstand er i bevægelse. Tiden skulle faktist stå helt stille ved lysets
hastighed.

En tysk civilingeniør hævder, at han har fået mikrobølger til at overskride
lysets hastighed, og det leder tanken så hen på, om tiden kan slå en
"krølle" og påvirke *fortiden* (dersom en modtager på denne position
opfanger signalet) ?

Det var dét, jeg bl.a. hentydede til med mit spørgsmål i svar nr. 1 (med
ordene):

4406A news:3uGXe.68296$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> At få afklaret gådefulde (ubegribelige) spørgsmål ?

Der står nemlig en ejendomlig ting i Bibelen:

"...Thewse are things which even the angels would like to
understand."
(1.Pet.1,12b)

De er altså muligvis bevidste om det højst ubegribelige fænomen:
*Tidsforskydninger*.

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4408

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> Mit spørgsmål til dig lyder:
>
> Kunne der - teoretisk set - være *intelligens*
> bag disse meteor-hændelser ?

Der er kommet et uofficielt svar herpå:
(2005-09-20, CET 01:41)
- "Ja."

Såfremt dette er korrekt, kan budskabet fra ET kun forstås på én måde:

Tsunami-warning (7 days *before*):

Hello Mankind.
(Hej Jordboere)

We want to help You.
(Vi ønsker at hjælpe Jer)

We are friends, NOT enemies.
(Vi er venner, IKKE fjender)

(Don't be afraid)
(Vær ikke bange for os)

-

2005-04-02:
(Input Independence Day memory)

De *demokratiske* frihedstanker blev født i New England, som var en
del af det område, der erklærede den amerikanske nation uafhængighed
af moderlandet.

Dvs. demokrati og frihed .
(Democracy and Freedom)

-

22 dage senere sker der følgende:

4054 news:6vPae.114254$Vf.41...@news000.worldonline.dk

> [...]
> tilkendegivelse. Det var blot en måde at udtrykke fællesskab, samhørighed
> og navnlig enighed (hvad angår ovenfor skrevet, file 4049). Fysisk
> berøring er jo et af de 5 kærlighedssprog, som Gud har givet os, se ...
> 0602 news:wuhta.50803$y3.34...@news010.worldonline.dk
> 1287 news:a_sPb.76716$jf4.4...@news000.worldonline.dk
>
> Om kvinden var Jomfru Maria eller en af menighedernes engle, ved jeg ikke.
> Eller om hun kom fra et muslimsk land eller fra det ydre rum (3932), ved
> jeg heller ej. Dog ét ved jeg: Hun var/er min søster/medtjener i

Der er her tale om et *subjektivt* vidnesbyrd. DATA'informationen er derfor
irrelevant i sig selv.

Men så sker der følgende henved 18 timer senere:

4088 news:Bnabe.114458$Vf.41...@news000.worldonline.dk
=== citat start ===

CNNTEXT P126 Mon 25 Apr. (2005, CET) 19:57:51

A meteor shower Sunday night sparked a
flurry of frantic phone call to
police departments across New England

=== citat slut ====

Vi bemærker STRAKS nøgleordet:

New England

(apropos de *demokratiske* frihedstanker)

Tilsyneladende er der tale om en *feed-back*-meddelse, men for en god ordens
skyld skal jeg gøre læseren opmærksom på, at idet der går i hvert fald 18
timer førend denne UFO-relaterede observation, kan der - teoretisk set -
fuskes med meteor-hændelsen.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4410

Maarit Mantila Hanssen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i melding
> "Maarit Mantila Hanssen" skrev

> Altså ja.

Av mangel på en bedre definisjon kan jeg kalle det for telepati. Overføring
av informasjon gjennom hjernebølger. Australske aboriginer klarer å sende
telepatisk informasjon til hverandre i radius på 30 kilometer. Min venninne
dr. Rauni-Leena Luukanen-Kilde ( en finsk UFO-ekspert )sier at radiusen er
uendelig og kan praktiseres fra en planet til en annen planet.

> Kommunikationen foregår altså i sindet.

Innenfor hjernens kapasitet kan man si.

> Har du forsøgt kommunikation UDEN TV-mottakeren ?
>
> Hvis ja: Var det en succes ?

Ja. Hvis jeg ikke har en referanseramme å forholde meg til som TV-mottaker
eller PC, hvor jeg kan synkronisere tankene mine så hører je budskapet som
talte ord inne i hodet.

> Så det er altså IKKE dem, der givet dig et budskab?

Jeg anser jo svarene deres på spørsmålene mine som budskap. I tillegg at jeg
får varslet ulykker og slikt fex. ubåt Kursk-ulykken i Barentshavet.

> Så kommunikationen fra dig til dem er via tankerne. Ingen fysisk målebare
> kommunikationsmedier.

Jeg anser kroppen min som fysisk målbar kommunikasjonmedium ( DNA fex).

> [...]
> nyhedsgruppen - ingen *konkrete* fysiske vidnesberetninger har om
> UFO-relaterede observationer, har folk afvist dig.

Jeg hadde øyekontakt med to utenomjordiske vesener, som lignet på mennesker
og som stod på hver sin side av Dr.Luukanen-Kilde når jeg hentet henne fra
flyplassen i Vardø ( Finmark). Jeg var dypt beveget etter kontakten.

> Mener du hermed, at filmen blev ændret af *andre*, eller er forklaringen
> den, at din virkelighedsbedømmelse ændres ?

Jeg mener at det første skjedde. Filmen ble forandret fordi de ønsket ikke
at kroppene skulle se ekte ut. Jeg mener at kroppene så ekte ut når jeg så
filmen første gang. Men jeg har jo ikke noe bevis at kroppene var
utenomjordiske. Kroppene kunne likeså greit å være resultater av hemmelig
menneske-eksperimentering.

> [...]
>
> Samhørighed, fællesskab ?
>
> Eller hva' med denne:
>
> At få afklaret gådefulde (ubegribelige) spørgsmål ?

Av en eller annen grunn er de interessert til å veilede menneskeheten både i
teknologien ( de fysisk målbare ting ) og i åndelige spørsmål. Er de Guds
sendebud med andre ord?

> Problemet heri er imidlertid, at selve begrebet *tiden* er den del af
> skaberværket. Tiden begyndte først, da universet opstod! Begrebet 'at
> låne'
> FORUDSÆTTER tid.

Jeg opplever av og til en parallel tilværelse, en slags tvillingtilværelse
eller tvillingplanet til det jordiske. Jeg kaller denne tvillingplaneten
for OB.

> [...]
> såfremt min teori er korrekt, så har de også givet et klart og tydeligt
> budskab om, at *når* de officielt ankommer, så vil HELE jordklodens

Den offisielle ankomsten kan kun skje i en høyere bevissthet, etter min
mening. I den fjerde og i den femte dimensjonen og at kun de som er
"schizofrene" tilstrekkelig og behersker sin ryggmarksrefleks, kan oppleve
dem. Andre blir stående igjen i den tredje dimensjonen ropende etter fysiske
bevis !

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... file 4406 ... ]

> [...]
> "schizofrene" tilstrekkelig og behersker sin ryggmarksrefleks, kan oppleve
> dem. Andre blir stående igjen i den tredje dimensjonen ropende etter

Øh ... jeg er en meget *praktisk* mand, Maarit. Jeg finder det útænkeligt,
at en civilisation rejser mange lysår gennem universet og så UNDLADER at
sige "Hej" (You are NOT alone).

Det ville jo ikke alene være tarveligt overfor den anden civilisation ...
galaksisk uhøjligt ...

Det ville jo også være kollegial *sabotage* af grundvidenskablig forskning
vedrørende Livets-opståen-i-Universet.

-

Jeg vender tilbage til resten af dit indlæg i svar nr. 2 ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4417

Maarit Mantila Hanssen

> "Maarit Mantila Hanssen" <maa...@online.no> wrote in

> Enkel eller dobbel linje avstand?

Hvis jeg ikke husker feil så er det dobbellinje avstand ( E.Newth
hjemmeside ).

> $5000 per 100 sider her er for screen/teleplay format, som brukes for
> film og TV. Dette betyr at de 100 sidene tilsvarer den samme mengden som
> 25 tettskrevne sider med enkel linje avstand.

Når en leverer her så er det krav dobbellinje avstand.

> Uansett bøker er best å lese i papirbasert bokformat i stedet for
> elektronisk eller som e-Book. Så sats mot publikasjon først.

Jeg får tenke på saken.

Maarit Mantila Hanssen

> [...]
> galaksisk uhøjligt ...
>
> Det ville jo også være kollegial *sabotage* af grundvidenskablig forskning

Hmmm... Jeg får ikke logikken til å stemme. På militære undergrunnsanlegg
oppfører de utenomjordiske seg innen den tredje dimensjonens rammer men hos
vanlige folk i den sivile verden bør man gå inn i en forandret bevissthet
innen i den fjerde dimensjonen for å få kontakt med dem. Det virker som om
de pokker å`har en slags avtale med de jordiske regjeringer USA i spissen.

Stig Bull

In article <94GdnU-EK89...@telenor.com>, maa...@online.no
says...

> Min venninne
> dr. Rauni-Leena Luukanen-Kilde ( en finsk UFO-ekspert )sier at radiusen er
> uendelig og kan praktiseres fra en planet til en annen planet.

Ding ding!

> [...]
> dem. Andre blir stående igjen i den tredje dimensjonen ropende etter fysiske

Akkurat, de som er mentalt syke og opplever sanseinntrykk som ikke
eksisterer andre steder enn i deres eget hode, ja.

--
Stig Bull
| remove .no.spam from my email address to reply by mail |

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... ]

> [...]
> de pokker å`har en slags avtale med de jordiske regjeringer USA i spissen.

Som jeg skrev, er jeg en praktisk mand, og skelner således mellem
*subjektive* og *objektive* informationer.

Tillad mig at forklare dette.

I et indlæg her på nyhedsgruppen skriver jeg følgende:

4410 news:65RXe.68336$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

=== citat start (NB! teksten forkortet og redigeret) ===

Jeg ... faldt pludselig hen i en art søvn, der dog kun varede i henved et
sekund, antager jeg.

I denne tilstand får jeg en drøm/syn, hvor en ung, smuk kvinde [kommer] hen

til mig og giver mig et kindkys.

(Tilkendegivelsen udtrykker) ... navnlig enighed (hvad angår ovenfor
skrevet, file 4049).

Om kvinden ... kom fra ... det ydre rum (3932), ved jeg (ikke).

=== citat slut ====

Beretningen er *subjektiv*.

Meget fornuftigt kunne man måske komme med den kritiske indvending, at
manden (dvs, mig) er psykotisk.

Det kan godt være at beretningen er sandfærdig, men vi har altså IKKE noget
*bevis*.

En *objektiv* information, derimod, er sandfærdig, forstået på den måde, at
vi (offentligheden) har flere kilder som úafhængigt af hinanden BEKRÆFTER
udsagnet.

-

Mht. UFO-forskningen bliver vi nødt til at skelne mellem *kendsgerninger* og
antagelser, herunder subjektive udsagn.

Det kan godt være, at dit udsagn er sandfærdigt - jeg vil gerne forholde mig
*neutral* i stillingtagen til dette - men informationen er altså
*subjektiv*, Maarit.

Dit udsagn er en *kendsgerning* for dig personligt, men sæt nu at du havde
taget fejl.

Ville det da ikke være - mildelst talt - tåbeligt (for alle andre) at
regligére facts (de videnskablige *beviser*) ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4432

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

Svar 2:

[ ... ]
> Av mangel på en bedre definisjon kan jeg kalle det for telepati. ...

Det er helt i orden.

På nuværende tidspunkt er vi (Menneskeheden) blot ikke i stand til at be-
eller afkræfte eksistensen af fænomenet telepati.

Dit udsagn kan således godt være sandfærdigt ... :-)

> [...]

> dr. Rauni-Leena Luukanen-Kilde ( en finsk UFO-ekspert )sier at radiusen er
> uendelig og kan praktiseres fra en planet til en annen planet.

Dette skal jeg ikke gøre mig klog på.

> Innenfor hjernens kapasitet kan man si.

Ja.

Det er - hypotetisk set - umuligt at modtage en information (uforvrænget),
dersom sindet IKKE er i stand til at gøre associationen. Hjernecellerne må
altså allerede have dannet den indbyrdes kontakt.

> Ja. ...

Okay.

Dermed kan vi muligvis konkludere, at primær-kommunikationen er telepati og
at den-anden-part blot udnytter TV-apparatet for at hjælpe dig til at gøre
de ønskede associationer (en art bekræftelse, eller understøttelse af
kommunikationen).

Er du enig med mig i dette ?

> ... Hvis jeg ikke har en referanseramme å forholde meg til som TV-mottaker

> eller PC, hvor jeg kan synkronisere tankene mine så hører je budskapet som
> talte ord inne i hodet.

Er det en plage for dig ?

> Jeg anser jo svarene deres på spørsmålene mine som budskap. ...

Ja selvfølgelig ... :-)

> ... I tillegg at jeg

> får varslet ulykker og slikt fex. ubåt Kursk-ulykken i Barentshavet.

Øh ... som tidligere sagt har jeg ikke læst dine andre indlæg på usernettet
(og får nok heller ej tid hertil).

Men det vil med andre ord sige, at kommunikationen inkluderer begrebet
*tidsforskydning*. Altså en art *Time*-mashine (hvad angår
informationsoverførslen) ?

> [...]

> og som stod på hver sin side av Dr.Luukanen-Kilde når jeg hentet henne fra
> flyplassen i Vardø ( Finmark). Jeg var dypt beveget etter kontakten.

Ja, det ville jeg da også være ... :-)

Var der andre vidner til stede foruden dig ?

[ ... ]

> [...]
> filmen første gang. Men jeg har jo ikke noe bevis at kroppene var
> utenomjordiske. Kroppene kunne likeså greit å være resultater av hemmelig

Jeg har selv set filmen på Discovery for noget tid siden (muligvis er det
den samme).

Det var oplagt - for mig at se - at der var tale om fusk.

Hvorfra modtog du den *oprindelige* film, førend den blev ændret ?

> [...]

> teknologien ( de fysisk målbare ting ) og i åndelige spørsmål. Er de Guds

Smukke tanker du gør dig ... :-)

> Jeg opplever av og til en parallel tilværelse, en slags tvillingtilværelse
> eller tvillingplanet til det jordiske. Jeg kaller denne tvillingplaneten
> for OB.

Er det dét du mener mht. dit ordvalg 3., 4. og 5. dimension ?

(ordene var molapyl for mig)

[ ... ]

> [...]
> fysiske bevis !

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4433

"Jesus-loves-you" skrev

> 7 dage *før* Tsunami-katastrofen, indtraf der en højst besynderlig
> hændelse:
[ ... ]
> Eksplosion menes ar være meteorit

Der har meldt sig et ganske interessant spørgsmål.

> "Maarit Mantila Hanssen" skrev

pokker å`har en slags avtale med de jordiske regjeringer USA i spissen.

> Som jeg skrev, er jeg en praktisk mand, og skelner således mellem
> *subjektive* og *objektive* informationer.

Vi famler i mørke, ja...

> [...]
> skrevet, file 4049).
>
> Om kvinden ... kom fra ... det ydre rum (3932), ved jeg (ikke).

Jeg er tilbøyelig å tro at du ble kidnappet og eventuelt " Behandlet " av
denne kvinnen. Hun manipulerte tiden som føltes som et sekund for deg. I
virkeligheten kunne det dreie seg om en time.

> [...]
> manden (dvs, mig) er psykotisk.
> Det kan godt være at beretningen er sandfærdig, men vi har altså IKKE

Kvinnen kunne godt være et hologram, et laserbilde. Hun satt egentlig i sin
lille UFO og sendte deg et bilde der du satt.

> [...]
> at
> vi (offentligheden) har flere kilder som úafhængigt af hinanden BEKRÆFTER

Bekreftelsen baserer seg kun på det vitenskapen vet på den tiden. Hva med
det 99% av virkeligheten vitenskapen ikke kan bekrefte?

> [...]
> Ville det da ikke være - mildelst talt - tåbeligt (for alle andre) at
> regligére facts (de videnskablige *beviser*) ?

Vi er nødt til å være subjektive mens vi venter at vitenskapen går videre. I
over ti år har min venninne dr.Rauni-Leena Luukanen -Kilde advart
befolkningen mot radiochips som myndighetene etter hennes mening ønsket å
operere inn i personer for å overvåke dem. Hun ble stemplet som sinnsyk av
bl.a. UFO-Norge. I januar i år, snart et år siden allerede, gav det
amerikanske Mattilsynet lov til å bruke radiochips i fanger og av
helsevesenet i medisinsk øyemed. Dr. Luukanen-Kilde så i fremtiden etter
nøye research og utforskning og tok på seg den ubekvemmeligheten å bli
stemplet som sinnsyk. Nå ser vi at hun har hatt rett i sine påstander. Det
samme vil skje med ufologernes påstander i fremtiden. Om ikke så lenge blir
det offentligjort at UFO:ene eksisterer og vi får muligens den første
kontakten ved at en UFO i offentlighet besøker Jorden. Jeg har en liten
prosjekt med det norske flyvåpen og jeg er veldig spent på hva dette
"samarbeid " vil medbringe i anledning til å forsøke å overbevise flyvåpen
om å la være å skyte mot en UFO.

Maarit Mantila Hanssen

> [...]
> at den-anden-part blot udnytter TV-apparatet for at hjælpe dig til at gøre
> de ønskede associationer (en art bekræftelse, eller understøttelse af

Ja. Det er "modernt" å kommunisere med de utenomjordiske gjennom
TV-apparatet. Det er ikke mer merkelig enn det at shjamaner kommuniserer med
naturen og dyrene.

> Er det en plage for dig ?

Nei, det er ikke en plage. Jeg får jo svar på mine spørsmål. Svarene har en
praktisk unyttelse av.

> Men det vil med andre ord sige, at kommunikationen inkluderer begrebet
> *tidsforskydning*. Altså en art *Time*-mashine (hvad angår
> informationsoverførslen) ?

Tidsforskyvning er veldig vanskelig emne for meg, men det dreier seg helt
sikkert om å manipulere tiden, ja.

> Ja, det ville jeg da også være ... :-)
>
> Var der andre vidner til stede foruden dig ?

Ventehallen var full av andre folk, men jeg tror ikke at de så noe. Jeg tror
at hjernen min ble projisert med en slags holograf, laserbilde fordi de to
utenomjordiske så ut til å ha en større avstand til dr.Luukanen-Kilde. De
var mye mindre enn henne. Obs! De var ikke den gråe sorten men så ut som
mennesker. Den ene antrukket i mørkebrun dress og den andre i mørkeblå kåpe.
De hadde ikke noen militære effekter på seg.

filmen om obduksjonen av angivelig extraterrestriale vesener i 1997:

> [...]
> Det var oplagt - for mig at se - at der var tale om fusk.
> Hvorfra modtog du den *oprindelige* film, førend den blev ændret ?

Jeg mener å huske at den norske TV2 viste filmen, som jeg så tok opp på
video. Når jeg så så på videoen var den forandret.

> Er det dét du mener mht. dit ordvalg 3., 4. og 5. dimension ?

Jeg tror ikke at en parallel verden eksisterer i en annen dimensjon, eller
kanskje. Jeg har ikke tenkt på det.

> [ ... ]

Ja, så langt har jeg kommet foreløpig i mine grublerier. Men hvis
menneskeheten får lov til å eksistere litt lengre til fremtiden uten
utslettelse av atomkrig eller naturkreftene, så har vi jo barn som alle har
fått forandret sine DNA i retningen å kunne tåle et sprang opp til fjerde og
femte dimensjon. Det er kun vi gamle som må lære saken ved å beherske vår
ryggmargsrefleks når den tiden kommer. Hvor gammel ( ung ! ) er så du?

"Jesus-loves-you" skrev
4451 news:jekYe.68546$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Liv-2 officiel ankomst her-og-nu ... ]

> Da radio-hørespillet 'Klodernes kamp' i 1930'erne blev udsendt, gik folk i
> masse-psykose.
>
> Kan psykotiske galninge finde på at bruge A-våben ?

En psykotisk paranoid tanke kunne jo være, som beskrevet i filmen
de-stjålne-kroppe, at aliens allerede har indtaget fx. New York, og derfor
skal atomsønderbombes.

Eller hva' med Moskva, Beking, New Dehli ... ?

Skønt der foregår en fredsprocesse mellem Pakistan og Indien vil en
atombombe over Indiens hovedstad nok igangsætte - prognostisk set - en
úkontrolleret gengældelses-kædereaktion, og snart lå alle lande øde ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4464

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... ]

> Vi famler i mørke, ja...

Meget fint ... :-)

[ ... ]

> Jeg er tilbøyelig å tro at du ble kidnappet og eventuelt " Behandlet " av
> denne kvinnen. Hun manipulerte tiden som føltes som et sekund for deg. I
> virkeligheten kunne det dreie seg om en time.

Idet det nu er *mig*, der har haft opblevelsen, er jeg jo af gode grunde
dén, som præcis ved, hvad der foregik ... :-)

Svaret er et klart nej. Jeg blev IKKE kidnappet. Der var *mange* vidner til
stede. Jeg sad i en Kirke under hændelsen til gudstjeneste.

Og skulle det - fiktivt tænkt - være tilfældet (som du skriver), vil jeg på
INGEN måde klassificere hændelsen som værende en kidnapning. Snarrere en
*venskablig* kontakt. Kvinden udtrykte jo, som jeg skrev: "... navnlig
enighed ..." med mig i et standpunkt: NO MORE SLAVERY ... :-)

> Kvinnen kunne godt være et hologram, et laserbilde. Hun satt egentlig i
> sin lille UFO og sendte deg et bilde der du satt.

Sagtens. Alting - havde jeg nær sagt - kan jo være muligt ... :-)

Men opblevelsen var *subjektiv* i den forstand, at det eneste *vidne* herpå
var mig.

Forstå mig nu ret:

Vi mennesker bliver nødt til at gøre os *konklusioner* nu-og-da ... :-)

Min opblevelse *kan* være objektiv, forstået på den måde, at hun jo også var
et vidne til begivenhen.

Problemet er så blot, at dette vidne (hende) IKKE er til stede og kan afgive
rapport om hændelsen.

Vores *midlertidige*-konklusion må altså være - indtil nyt bevis-materiale
foreligger - at vi har at gøre med en *subjektiv* information.

> Bekreftelsen baserer seg kun på det vitenskapen vet på den tiden. Hva med
> det 99% av virkeligheten vitenskapen ikke kan bekrefte?

Maarit! Det var IKKE på den måde, du skal forstå mit ordvalg (måske er jeg
også lidt dårlig til at formulere mig, og så har vi jo heller ej 100% det
samme modersmål).

Dét, jeg mente, var, at *først* i det øjeblik denne kvinde træder offentligt
frem og vidner i overensstemmelse med mit udsagn, kan vi klassificere
informationen som værende *objektiv*.

(så er der lige nogle undtagelser, men dem vil jeg ikke komme ind på her,
fordi det vil blot forvirre, og så taber vi alle overblikket)

En *objektiv* information forudsætter altså, at vi har en art *kontrol* for,
at informationen er sandfærdig.

Jeg kunne jo fx. *lyve* (eller noget andet).

> Vi er nødt til å være subjektive mens vi venter at vitenskapen går videre.

Ja, ja, den er jeg helt med på ... :-)

Men vi skal hele tid forsøge at *kontrollere* oplysningerne mhp. - om
muligt - at tilvejebringe objektive informationer.

> [...]
> prosjekt med det norske flyvåpen og jeg er veldig spent på hva dette
> "samarbeid " vil medbringe i anledning til å forsøke å overbevise flyvåpen

Ja, jeg læste dit indlæg og undrede mig over, at du ikke angav *dato* og
*tid* for modtagelsen af kaptajnens E-mail.

Tro mig når jeg nu fremsætter følgende postulat:

Flyvevåbnet i Norge og Danmark har IKKE til hensigt at skyde mod en
eventuel UFO.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4467

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... ]

> Ja. Det er "modernt" å kommunisere med de utenomjordiske gjennom
> TV-apparatet. Det er ikke mer merkelig enn det at shjamaner kommuniserer
> med naturen og dyrene.

:-)

> Nei, det er ikke en plage. ...

Fint ... :-)

> ... Jeg får jo svar på mine spørsmål. Svarene har en
> praktisk unyttelse av.

Okay.

> [...]

> mennesker. Den ene antrukket i mørkebrun dress og den andre i mørkeblå
> kåpe. De hadde ikke noen militære effekter på seg.

Idet ingen andre kan *bekræfte* dit vidnesbyrd, hører hændelsen under
kategorien en såkaldt *subjektiv* information, indtil ny viden i sagen
foreligger.

Dog kan dit udsagn om deres udseende sammenlignes med andre rapporter, og
hvem ved, hvad man så eventuelt herudaf kan konkludere.

Det hænder, når et menneske som dig afgiver vidnesbyrd, at man kan føle det
som en *afvisning*, når andre mennesker tilsyneladende ikke vil tro på ens
udsagn.

Men det er ikke dét, jeg mener med mine ord, når jeg tilskriver dit
vidnesbyrd som værende en *subjektiv* information.

Det er blot en nøgtern konstatering, at vi INGEN mulighed har for at
*kontrollere* oplysningen. Der var jo ikke andre vidner til stede.

Tag det derfor ikke så tungt (om dette skulle være tilfældet), når folk
tilsyneladende ikke forstår dig.

Din vurdering af "tingene" kan være ligeså rigtig som andres vurdering. Og
flertallet har jo langtfra altid ret. Jorden *vedbliver* jo at være rund,
SELVOM alle andre tror den er flad ... :-)

Men forsøg så vidt som det er dig muligt at *efter-kontrollere* mhp. at
tilvejebringe *objektive* informationer.

Kendsgerninger kan IKKE afvises ... :-)

> filmen om obduksjonen av angivelig extraterrestriale vesener i 1997:

> Jeg mener å huske at den norske TV2 viste filmen, som jeg så tok opp på
> video. Når jeg så så på videoen var den forandret.

Tro mig, når jeg nu fortæller dig, at jeg så den *oprindelige* film, og den
har IKKE forandret sig på noget tidspunkt.

Når politiet afhører vidner i fx. en trafikulykke, så er det *bevisligt*, at
vidnesudsagnene ikke altid stemmer helt overens.

Personlig har jeg i mit liv opblevet, at jeg ind-i-mellem tager fejl. Det er
meget menneskeligt.

Måske har det også været tilfældet med dig i den konkrete situation.

[ ... ]

> Jeg tror ikke at en parallel verden eksisterer i en annen dimensjon, eller
> kanskje. Jeg har ikke tenkt på det.

Jeg aner det ikke, og gør mig heller ej mange tanker herom. Vi egen
"dimension" er i sig selv yderst interessant ... :-)

> [...]
> femte dimensjon. Det er kun vi gamle som må lære saken ved å beherske vår
> ryggmargsrefleks når den tiden kommer. Hvor gammel ( ung ! ) er så du?

Jeg er en gammel "ged" på over 40 år, og vil således højst kunne leve 30-60
år endnu, ved mindre ... You know: Jagten på "foryngelses-kúren" (Åb.22,2)
... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4468

"Jesus-loves-you" skrev
4464 news:06CYe.68630$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Liv-2 officiel ankomst her-og-nu ... ]

> ... og snart lå alle lande øde ... :-)

RETTELSE:

Sorry - should have been:

og snart lå alle lande øde ... :-(

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4513

"Jesus-loves-you" skrev
4365 news:K0lWe.67898$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Kunne der - teoretisk set - være *intelligens*
> bag disse meteor-hændelser ?

Emnet er blevet drøftet på nyhedsgruppen news:dk.livssyn.kristendom

Og der kom mange interessante betragtninger frem.

Her er link'sene for eventuelt interesserede:

Sent: Wednesday, September 21, 2005 CET 18:52

4445 news:DegYe.68504$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4456 news:MhxYe.68600$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4465 news:ypDYe.68636$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4478 news:xtRYe.68692$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4490 news:vGbZe.68791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4504 news:6_NZe.68930$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4507 news:YyQZe.68945$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(såfremt du har spørgsmål eller kommentarer hertil: Prøv - om muligt - at
formulere dem her på nyhedsgruppen news:no.kultur.folklore.ufo således at vi
får samlet debatten under et, hvorved enhver uden vanskeligheder kan tilegne
sig informationerne)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4517

Maarit Mantila Hanssen

> "Maarit Mantila Hanssen" skrev

Om ikke så lenge

> Ja, jeg læste dit indlæg og undrede mig over, at du ikke angav *dato* og
> *tid* for modtagelsen af kaptajnens E-mail.

Datoen er: Wednesday:September 21, 2005 3:08 PM.
Jeg håper å være flinkere i fremtiden fordi jeg vet selv hvor viktig det er
med datoer.

> Tro mig når jeg nu fremsætter følgende postulat:
>
> Flyvevåbnet i Norge og Danmark har IKKE til hensigt at skyde mod en
> eventuel UFO.

Nei, det virker ikke slikt. Men på den annen side er det jo jagerfly de
bruker til å undersøke UFO:ene. Jagerflyet kan jo være ubevæbnet i første
runde, men kan godt tenkes å være bevæbnet i en annen runde. Det blir hevdet
at det norske luftvåpen skjøt ned en UFO i Spitsbergen i 1952. UFO:en ble så
fraktet til USA.

Maarit Mantila Hanssen

> [...]

> Men forsøg så vidt som det er dig muligt at *efter-kontrollere* mhp. at
> tilvejebringe *objektive* informationer.

Jeg fortalte hendelsen til Dr.Luukanen-Kilde og spurte henne om hun så to
utenomjordiske offiserer som fulgte henne til ventehallen, men hun hadde
ikke sett noe spesielt. Derfor trekker jeg den konklusjonen at det kun var
meg som så de to personene. Jeg opplevde altså en projisjon inn i min hjerne
som en slags mental bilde muligens forårsaket av laser.

> Kendsgerninger kan IKKE afvises ... :-)

> Tro mig, når jeg nu fortæller dig, at jeg så den *oprindelige* film, og
> den
> har IKKE forandret sig på noget tidspunkt.

Jeg har opplevd det samme i anledningen andre filmer, som jeg nå ikke kommer
på hva de heter.

> [ ... ]

> Jeg aner det ikke, og gør mig heller ej mange tanker herom. Vi egen
> "dimension" er i sig selv yderst interessant ... :-)

Vår dimensjon, den jeg kaller for den fysiske eller tredje dimensjonen er jo
intressant nok, men vi opplever sjelden eller aldri noen utenomjordisk i
denne tilstand. Vi må gå inn i manipulasjonen av tid og dimensjon for å
oppleve noe mystisk.

> Jeg er en gammel "ged" på over 40 år, og vil således højst kunne leve
> 30-60
> år endnu, ved mindre ... You know: Jagten på "foryngelses-kúren" (Åb.22,2)
> ... :-)

Du er på grensen til å ha muligheter av naturen å ta spranget inn i
denfjerde dimensjon uten å anstrenge deg så meget. Jeg ser det på min
ektemann som er noe over 40 år gammel. Du skulle bare vite hva jeg har
opplevd med ham av mystiske ting. Men det kan du lese noe av på min
hjemmeside:
http://www.maarithanssen.k-nettet.com

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... irt. file 4467 ... ]

> Datoen er: Wednesday:September 21, 2005 3:08 PM.
> Jeg håper å være flinkere i fremtiden fordi jeg vet selv hvor viktig det
> er med datoer.

Mycke bra, mon friend ... :-)

> [...]
> hevdet
> at det norske luftvåpen skjøt ned en UFO i Spitsbergen i 1952. UFO:en ble

Vær *realist*:

De første UFO-rapporter dukkede op, da *koldkrigen* var begyndt.

Øst og vest havde - af psykologiske grunde - "behov" for at fortælle
fjenden, at .... "vi har fået kontakt med en udenjordisk civilisation, og
deres våben har vi nu til hensigt at bruge, hvis I angriber".

Da Sydafrika i 1980'erne kom under internationalt pres, dukkede der lige
pludselig også nogle rapporter op om, at Sydafrika havde skudt et UFO ned.

Ligeledes kom et "UFO" til syne over Teheran (Iran) i 1986.
("mystisk" nok i vindstille vejr, apropos *luftballon*)

Osv. osv osv.

De *lyver* allesammen som en hest kan rende ... :-)

Vi kan derfor IKKE anerkende disse rapporter som værende *objektive*.

Vi må - med andre ord - have *facts* (kendsgerninger) på bordet ... :-)

-

But ... Let me tell you a "secret":

I think *they* are going to come soon.

Un-identified voice came (perhaps from 2304, ET ?):
(2005-09-27, CET 21:19)
- "Gates open."

Let's find out ... :-)

-

Internal news-updating (ET-searchstring):
4518 news:67g_e.69084$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4519 news:oDg_e.69088$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4520

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... ]

> [...]
> meg som så de to personene. Jeg opplevde altså en projisjon inn i min
> hjerne som en slags mental bilde muligens forårsaket av laser.

I så tilfælde må vi kalde det for et syn (eller noget endogent).

[ ... ]

> Jeg har opplevd det samme i anledningen andre filmer, som jeg nå ikke
> kommer på hva de heter.

Hvilket kunne tyde på, at din hjerne spiller dig et puds.

Som tidligere skrevet:
Det er meget menneskeligt at tage fejl ... :-)

[ ... ]

> [...]
> intressant nok, men vi opplever sjelden eller aldri noen utenomjordisk i

> denne tilstand. Vi må gå inn i manipulasjonen av tid og dimensjon ...

Bare det ikke bliver en virkelighedsflugt ... :-(

> ... for å
> oppleve noe mystisk.

Er du en oplevelses-"narkoman" :-) ... ?

[ ... ]

> [...]
> ektemann som er noe over 40 år gammel. Du skulle bare vite hva jeg har
> opplevd med ham av mystiske ting. Men det kan du lese noe av på min

Jeg vil kikke på den, ved lejlighed ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4522

Maarit Mantila Hanssen

> [...]
> Vi kan derfor IKKE anerkende disse rapporter som værende *objektive*.
> Vi må - med andre ord - have *facts* (kendsgerninger) på bordet ... :-)

På den annen side kan jeg tenke meg at UFO:ene lot seg bli skytet ned. De
ville at nå som freden er kommet på Jorden kan mennesker forflytte krigen
opp til rommet og være jevnbyrdige med de utenomjordiske våpen etter å ha
studert de kræshede UFO:ene. Det er derfor jeg foretrekker at President
George W.Bush flytter den militære oppmerksomheten sin opp i rommet. Du må
ikke misforstå meg, jeg er ikke militarist. Men jeg mener at Bush må få lov
til å møte en "fiende" som er verdig nok for ham. En motstandssoldat i det
irakiske Kurdistan med en kalasjnikov i hånden synes ikke jeg er jevnbyrdig
motstander for U.S.Marine.

> But ... Let me tell you a "secret":
> I think *they* are going to come soon.
> Un-identified voice came (perhaps from 2304, ET ?):
> (2005-09-27, CET 21:19)
> - "Gates open."

De _er_på tur. Hvis vi har noen håp om at meneskeheten kan overleve
tumultene i Naturen på Jorden så må de komme snart. Vi må lære å temme
Naturen og de har teknologien.

> Subject: Re: Hvorledes kan man fremskynde Kristi Genkomst ?
> 2250 news:Ldisc.1920$Vf.8...@news000.worldonline.dk

Jeg har lest at det lever flere kandidater på Jorden i vår tid som kan på
kort varsel steppe inn som Jesus. Han skal komme i en UFO på Oljeberget og
blir vist i TV over hele Jorden.

Maarit Mantila Hanssen

> "Maarit Mantila Hanssen" skrev

> I så tilfælde må vi kalde det for et syn (eller noget endogent).

Ikke et syn. Jeg mener at hjernen min ble manipulert.

> [ ... ]
>
> Hvilket kunne tyde på, at din hjerne spiller dig et puds.

Hva vil hjernen min fortelle meg i så fall?

> Er du en oplevelses-"narkoman" :-) ... ?

Nei, det er jeg ikke. Mine opplevelser er hardt arbeid og av og til kunne
jeg tenke meg å ha fri når det står på som verst.
Når du befinner deg i 14 dager i den fjerde dimensjonen så føler du deg som
du lever i ørkenet og har ingen adgang til drikke. Sentralnervesystemet
holder på å brenne opp. Noen mener det er nok å få bare et glimt av de
høyere dimensjoner. 14 dager derimot kan oppleves som tortur. Du har
skikkelig fått bevisstheten din utvidet.

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... file 4520, angående UFO-fup-numre ... ]

> [...]
> til å møte en "fiende" som er verdig nok for ham. En motstandssoldat i det
> irakiske Kurdistan med en kalasjnikov i hånden synes ikke jeg er

Øh ... vi har været inde på emnet før, Maarit, og jeg fastholder mit
standpunkt (ET er venner, ej fjender) indtil *bevis*-materiale angående dit
udsagn fremkommer.

Du må tænke på, at det ligger ligesom i vores gener, at være på vagt overfor
noget nyt. Det har noget at gøre med biologisk overlevelse. Hvis vi intet
frygtede, da ville den primitive homo sapiens (altså for henved 100.000 år
siden, men dog med de samme gener) jo hurtigt uddø pga. dumdristighed.

Det ligger derfor - som sagt - i vores gener at frygte de "fremmede".

Her må vi så huske på, at benytte vores såkaldte VETO-ret, således at vi (i
vores beslutninger) ikke lader os påvirke af vores følelser, men træffer
valgene udfra *saglige* og fornuftige argumenter.

[ ... ]

> De _er_på tur. Hvis vi har noen håp om at meneskeheten kan overleve
> tumultene i Naturen på Jorden så må de komme snart. Vi må lære å temme
> Naturen og de har teknologien.

*Venner* plejer at hjælpe hinanden. Og hvis jeg har ret angående min
hypotese, så sammenligner de faktisk mødet som en art *bryllup* (apropos
Jesu Ord); altså noget positivt, godt og livsbekræftende.

Det vil med andre ord sige, at ET vil tage sig *kærligt* af os (hans/hendes
ægtefælle) ... :-)

> Jeg har lest at det lever flere kandidater på Jorden i vår tid som kan på

> kort varsel steppe inn som Jesus. ...

Ifølge Bibelens ord tilkendegiver engle (ET ?) følgende:

Hvorfor står I (Jesu disciple) og ser op imod Him-
melen ? Denne Jesus, som er optaget
fra jer til Himmelen, Han skal komme
igen på samme måde, som I har set
Ham fare til Himmelen.
(Apostlenes Gerninger kapittel 1 vers 11)

Så hvis vi skal forholde os bibeltro, må dette nødvendigvis betyde, at
*ingen* kandidater på Jorden kan steppe inn (erstatte) Jesus Kristus.
Faktisk advarer Jesus os om, at såkaldte *falske* Messias'er og falske
profeter skal fremstå (se fx. Mattæus-evangeliet (Matt) kapittel 24 vers
23-26)

> ... Han skal komme i en UFO på Oljeberget og

> blir vist i TV over hele Jorden.

Præcis *hvordan* Jesus kommer igen, ved jeg ikke, og derfor kan man vel
ikke - på forhånd - kategorisk afvise denne mulighed ... :-)

Ifølge Bibelen siger Jesus, at *forud* for Hans Genkomst skal der komme et
tegn på himmelen (se Matt. 24,30), og derfor holder vi kristne jo
selvfølgelig øje med dette. Muligvis kan det være UFO'er, Jesus mente med
sine ord (men det er langtfra 100% sikkert).

Om tegnet siger Jesus følgende:

Thi ligesom lynet, der kommer fra øst,
lyser *helt om* i vest, sådan skal
Menneskesønnens° (dvs. Jesus) komme være.
(Matt.24,27)

Altså vil *alle* mennesker blive klar over, at dagen er kommet ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4554

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... file 4522 ... ]

> Ikke et syn. Jeg mener at hjernen min ble manipulert.

Okay.

> Hva vil hjernen min fortelle meg i så fall?

Hjerneforskningen er knap begyndt (blot sølle 50-100 år). Om nogle
årtusinder vil vi langt bedre kunne forstå, hvad der *præcis* foregår i
vores hjerner i en konkret situation.

I mangel af bedre kunne jeg sådan umiddelbart forestille mig, at din hjerne
måske ønskede - gennem nogle impulser fra underbevidstheden - *samhørighed*
med andre skabninger (det er da i hvert fald en mulighed. Men jeg ved det
som sagt ikke).

[ ... ]

> Nei, det er jeg ikke. ...

Fint ... :-)

> ... Mine opplevelser er hardt arbeid og av og til kunne

> jeg tenke meg å ha fri når det står på som verst.

Aha !

Tidligere fortalte du mig vedrørende "kommunikationen":

4468 news:acFYe.68655$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Fint ... :-)

Noget kunne altså tyde på, at det ind i mellem ér en plage for dig, eller
hva' ?

> [...]
> høyere dimensjoner. 14 dager derimot kan oppleves som tortur. Du har
> skikkelig fått bevisstheten din utvidet.

Øh ... umiddelbart fornemmer jeg, at du nærmest dyrker indsigten/kundskaben
(eller hvad vi nu skal kalde den) som en art gud ...

Min *erfaring* er derimod, at ET (?) ønsker noget helt andet:

(teksten forstås bedst på hverdagsdansk)

Hvilen i Gud

Herre, jeg har opgivet min stolthed, jeg
har omvendt mig fra min selvtilstrække-
lighed; jeg regner ikke mig selv for
mere, end jeg er.

Jeg har slået mig til ro og fundet *hvile*;
som barnet, der sover trygt i moderens arm,
sådan har jeg fundet hvile i mig selv hos Gud.

(Salmernes Bog (Psalm) 131 vers 1 og 2)

Kom herefter (da jeg nedskrev disse ord) til at be', Maarit:
River-of-God, flow over me, us and them out there (in space).

DADDY:
(2005-10-01, CET 12:49)
- "Jeg vil ... lade Min Ånd ... flyde ... over jer ... alle."

Means: I will let My Spirit flow above you all.

(The DADDY-words came then I was listning to the music from Live'98, a
classic year of live worship, Disc two: "River of God".)

Thank You, DAD.

Ha' det bra, Maarit - og må Gud velsigne dig ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4555

Maarit Mantila Hanssen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i melding

På den andre siden er det vel slikt at når ET ( englene?) kjenner våres
svakhet til våpen så vil de hjelpe oss å overleve ved bruk av våpen. Krigene
på Jorden kan etter min mening begrense seg til krigen mot terrorismen.
Derfor må de avanserte krigene flyttes til rommet, til skyene hvor de
frafallne engler ( ET?) oppholder seg. Langt på veg har amerikanerne klart å
snu utenomjordisk våpenteknologi mot rommet mot de frafallne engler selv.
Men det er enda en lang vei å gå. Denne teknologien hjelper oss dessuten å
komme tilbake til Månen og erobre planeten Mars. På lengre sikt må jo
menneskeheten forlate dette solsystem for å overleve. Det er ikke for tidlig
å begynne.

"Maarit Mantila Hanssen" skrev

[ ... file 4554 ... ]

> [...]
> komme tilbake til Månen og erobre planeten Mars. På lengre sikt må jo
> menneskeheten forlate dette solsystem for å overleve. Det er ikke for

Hvad angår *koloniseringen* af rummet, kan jeg kun fuldt ud tilslutte
mig dette, idet ...

Memory on:
0297 news:kRq3a.87982$Hl6.8...@news010.worldonline.dk

> "HrSvendsen" skrev:
[ ... ]
> [...]
[ ... ]
> [...]
> 1962,
> YomKippur-krigen 1973 ... und-so-weither), eller dersom jorden fx bliver
> ramt af en B) Globe-destroyer (input memory: Asteroide-nedslag for ca. 65
> millioner år).
> Begrebet "biologisk decentralisering" betyder blot, at Menneskeheden nu
> også har bosat udenfor planeten jorden. Det biologiske liv kan overleve
> úafhængigt af, om planeten jordkloden eksisterer eller ej.
> Eksistenstrussel A) og B) er elimineret!

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4562

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... file 4562 ... ]

> Hvad angår *koloniseringen* af rummet, kan jeg kun fuldt ud tilslutte
> [...]

Øh ... nødvendigheden heraf har *2* betydninger:

1.
Set udfra en selvisk, egenkærlig men dog *konstruktiv* synsvinkel ønsker
Menneskeheden at bevare sin egen eksistens.

2.
Set udfra en grundvidenskablig forskning i Livets-opståen-i-Universet kan
det biologiske liv (os, Liv-1) *bidrage* med oplysninger til andre
civilisationer (Liv-2) i vor Galakse, Mælkevejen.

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4566

"Jesus-loves-you" skrev
4432 news:9GbYe.68461$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

The Lady

[ ... ]

> [...]
> skrevet, file 4049).
>
> Om kvinden ... kom fra ... det ydre rum (3932), ved jeg (ikke).

samt:
4467 news:yHEYe.68653$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]

> en *venskablig* kontakt. Kvinden udtrykte jo, som jeg skrev: "... navnlig
> enighed ..." med mig i et standpunkt: NO MORE SLAVERY ... :-)

Interrupt from ...
4929 news:IgRef.465$Cl2....@news000.worldonline.dk

> Interview med Ayaan Hirsi Ali, Hollandsk parlamentsmedlem
[ ... ]
> Det står i Koranen,
> at mænd og kvinder ikke er lige.
>
> Hvis jeg som muslim tænker
> eller udt´rykker de opfattelse, -
>
> - at mænd og kvinder
> skal være lige, så er det blasfemi.

And ...
(Iran: Internal business)
4933 news:zj0ff.493$Cl2....@news000.worldonline.dk

Mens jeg her til aften læste gamle aviser igennem, bl.a. ...

Gratis-avisen MetroXpress

(Tirsdag 15 november 2005)

=== citat start ===

(forsiden)

Hvor er hun mon, pigen ?

(side 6)

Klummen

Den hellige gral

af Farshad Kholghi

... Jeg fik øje på på en kvinde, hvis øjne var fulde af livsglæde. Hendes
tilstedeværelse gav den stilfulde stue et skær af lune sommernæ...*2
...tter. Hendes latter gjorde mig mere glad ens Sinatras 'Fly me to the
moon'. Hun vendte sig om, og vores blikke mødtes. Hendes smil fik mig til -
foran alle de andre gæster - at danse af glæde. En akavet blanding af
flamenco og cha-cha.

Et magisk og usynligt bånd forbandt os til hinanden. Vi smilede, og uden
den mindste ordveksling forstod vi hinandens punchlines. Vi har på samme
bølgelængde. Det virkede, som om vi tænkte ens. Som om vi var én og samme
sjæl. Jeg var lykkelig og håbede, at hun ville blive min borddame. Allermest
ønskede jeg, at hun skulle blive min dame.

Jeg prøvede at kæmpe mig igennem alle de andre mid...*3 ...dagsgæster for at
komme over til hende, men blev forhindret i det af værten, der ...

Fra min plads kunne jeg desværre ikke se pigen, jeg allerhelst ønskede at
sidde sammen med; men jeg kunne høre hendes latter ... indtil hun som en
dejlig Askepot forsvandt i natten. Jeg leder ... stadig efter hende...*1

=== citat slut ====

... bliver jeg afbrudt af:

*1
The Lady (perhaps 2304, ET):
(seefile 4410)
(2005-11-18, CET 00:53:33, delay -0:01:04)
- "Her er jeg."

(herefter indtastes teksten på computeren, og nye afbrydelser kommer
undervejs)

*2:
(2005-11-18, CET 01:12)
- "Login program."

*3:
01:18
- "Login ... Jeg har set dine vanskeligheder, og kommer dig til hjælp nu,
min kære."

OUTPUT message ?

01:28
- "Det må du gerne, min ven. Fryd Jer ... Jeres Far ... vogter Jer ... "

DADDY-Break:
01:30
- "ALDRIG ... mere ..."

Aldrig mere hvad, Far ?

Lader os og dem være alene (Faderløse) ?

01:32
- "Præcis."

Lady ?

01:34
- "Ja, min ven."

Shall we from now on call You, Askepot ?

01:35
- "Det må I gerne, mine venner ... elsker Jer ... alle."

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk

Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4935

"Jesus-loves-you" skrev
4935 news:3n9ff.545$Cl2....@news000.worldonline.dk

[ ... The Lady, Askepot ... ]

[ ... ]

> Hvor er hun mon, pigen ?

[ ... ]

> [...]
> at sidde sammen med; men jeg kunne høre hendes latter ... indtil hun som
> en dejlig Askepot forsvandt i natten. Jeg leder ... stadig efter

[ ... ]

> [...]
>
> Shall we from now on call You, Askepot ?
>
> 01:35
> - "Det må I gerne, mine venner ... elsker Jer ... alle."

Message to (who knows, code: RAM):

"Askepot"-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-18, CET 02:08)
- "Savner også Jer."

> [...]

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4936

"Jesus-loves-you" skrev ...

Compare with ...