Hjælp. Hva' skal man gøre, når robotten er selvretfærdig ? - Was: Sudan war crime charges expected + level-one

"Jesus-loves-you" skrev
7645 news:487af0ee$0$90263$1472...@news.sunsite.dk
7646 news:487b1126$0$90262$1472...@news.sunsite.dk
7651 news:g5g0kl$tdk$1...@newsbin.cybercity.dk

> ICC anklager Sudans præsident

samt ...

(Berlingske Tidende, Tirsdag den 15. juli 2008, side 16)

=== citat start ===

Knald eller fald for den internationale retsorden

=== citat slut ====

and ...

Sent: Wednesday, July 16, 2008, CET 12:39, GMT 10:39
7667 news:g5kj5h$2m0a$1...@newsbin.cybercity.dk

> Arabisk Liga kritiserer ICC

samt ...

(Berlingske Tidende, Tirsdag den 17. juli 2008, side 16)

=== citat start ===

Darfur og Straffedomstolen

Den argentinske chefanklager fortjener al den støtte, han kan få.

=== citat slut ====

DR1 s133 lør 19 jul (2008, CET) 22:56:13

21:16

Liga støtter Sudan mod domstol

Algeriet opfordrer Den Arabiske Liga
til at lægge pres på FN's Sikkerhedsråd
for at forhindre, at Den Internationale
Straffedomstol (ICC) udsteder en
arrestordre mod Sudans præsident, Omar
Hassan al-Bashir.

ICC's chefanklager vil have Bashir
anholdt for forbrydelser mod
menneskeheden i forbindelse med
konflikten i Sudans Darfur-region.

Algeriets udenrigsminister sagde under
mødet i Kairo, at domstolens anklager
skaber en farlig præcedens.

Mødet var sammenkaldt specielt for at
diskutere de skridt, som ICC muligvis
vil tage mod præsident Bashir.

=== citat slut ====

Ja, en farlig præcedens for massemordere !!!

and ...

Sent: Friday, July 18, 2008, CET 15:40, GMT 13:41
7681 news:g5q6gc$1p5m$1...@newsbin.cybercity.dk

> ICC-skridt frygtes at ville medføre anarki
>
> Kina og lande i Afrika frygter ...
>
> Med Kina i spidsen er en række lande begyndt at udtrykke "alvorlig
> bekymring" over, at ... (arrestordre) ...

samt ...

(Kilde: Kristeligt Dagblad, Mandag 21. juli 2008, side 3)

(NB! Afsnit tilføjet undervejs.)

=== citat start ===

ICC-ankalger i modvind

Haag

Chefankalgeren ved Den Internationale Straffedomstol (ICC), Luis
Moreno-Ocampo, er kommet i modvind på grund af timingen af sin anmodning i
sidste uge om, at der skal udstedes anholdelsesordre mod Sudans præsident,
Omar al-bashir, for folkemord, forbrydelse mod menneskeheden og
krigsforbrydelser i landet Darfur.region.

I såvel den hollandske avis De Telegraaf og i den svenske Svenska
Dagblad antyder folkeretseksperter, at Ocampo har timet sin kontroversielle
offentlige anmodning til i mandags for at tage opmærksomheden væk fra en sag
ved den internationale arbejdsret, ILOAT, som Ocampo tabte to dage forinden.

Her blev Ocampo dømt til at betale 1,3 millioner kroner i erstatning for
uberettiget fyring af en pressetalsmand ved ICC.

Talsmanden havde beskyldt Ocampo for voldtægt, alternativt seksuelle
krænkelser, af en sydafrikansk journalist i 2005, og var derefter blevet
fyret.

En nuværende talskvinde for ICC afviser en sammenhæng mellem de to
sager.

Leder side 6

=== citat slut ====

samt ...

(Kilde: Kristeligt Dagblad, Mandag 21. juli 2008, side 6)

=== citat start ===

Straffedomstol er under frontalangreb i disse dage. Det er skammeligt

=== citat slut ====

TV2 TTV s125 Man 21 Jul (2008, CET) 09.03.14

US-bombefly styrtet i Stillehavet

Et amerikansk bombefly af typen B-52 er
styrtet i Stillehavet, oplyser det
amerikanske luftvåben.

Flyet, som har et mandskab på seks per-
soner om bord, styrtede i vandet ud for
øen Guam i den vestlige del af
Stillehavet, omkring 40 kilometer nord-
vest for Apra Harbor.

Kystvagten oplyste, at to personer var
reddet op af vandet, men der var ikke
umiddelbart oplysninger om deres til-
stand. Redningsmandskab leder fortsat
efter de fire andre om bord værende.

21. jul 07:44 (CET, red.)

=== citat slut ====

SVT Text 148 Mån 21 jul (2008, CET) 17:34:00

(Værlden i korthet 21 Juli)

2(5)

USA Ett amerikanskt bombplan av typen
B52 størtade i Stilla havet i natt,
strax efter starten från basen på øn
Guam. Minst sex i besættningen saknas,
enligt tv-kanalen Kuam News.

=== citat slut ====

Hmm ...

Memory on from ...

Bill Clinton underskrev som præsident først sidste dag (vist nok den
4. jan 2000) forstadiet til ICC-aftalen, og *modarbejdede* således
the-procedure ... :-(

But ...

7243 news:8JDTi.13$Rb...@news.get2net.dk

> Findes der udryddelseslejre her i Danmark ?
>
> Nej, gudskelov ! - I dén henseende har I været Menneskeheden tro(-fast).

Findes der udryddelseslejre i USA ?

Ligeledes er svaret her:

Nej, gudskelov ! - I dén henseende har I været Menneskeheden tro(-fast).

(Derfor:)

Hmm ...

Memory on from ...

7554 news:4853de73$0$90266$1472...@news.sunsite.dk
7580 news:g3ipp2$2u1b$1...@newsbin.cybercity.dk
7674 news:g5n28o$ijg$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> Himmelbjerget.
>
> Men skønt vi henimod slutningen at køreturen ligefrem kunne se selve
> Himmelbjergets top gik der fejl i GPS'en, hvorved den anbefalede os at
> tage en afkørsel (bort fra Himmelbjerget). Og det gjorde vi; bare lige
> sådan for at se, hvad maskinen fandt på.
>
> Den kørte herefter i *labyrint* på nogle blinde veje !!!
>
> Typisk fejl for en *robot*, hvor der jo INGEN hjemme er i knolden
[ ... ]
> Hypotesen er altså, at ...
> Robotten søger efter en-eller-anden form for *eksistensberettigelse*...

(Helt *seriøst*:)

Hjælp. Hva' skal man gøre, når robotten er selvretfærdig (og således IKKE
kan skelne mellem stort og småt men på *åndsbollevis* har forvildet sig ind
i en labyrint) ?

Hmm ...

(Clint Eastwood)

*Nødret*: Let's jævne det hele med jorden.

Last OUTPUT: 7692 news:g5urtt$k9e$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7693

"Jesus-loves-you" skrev ...

7693 <news:g62n47$21f4$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.edb.programmering/msg/47e8238b90c6ea12>

and ...

7664 <news:g5k8fo$2i1g$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/828500f844dbf750>

samt ...

7632 <news:g4ie9b$lro$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/6b5595c41f5db935>
(and its links)

Jeg *gentager*:

Er der nogen til stede, som har forstand p� robot-programmering ?

Interface:

8522 <news:49adb195$0$90272$1472...@news.sunsite.dk> Info
<http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>

> Asteroid above Pacific Ocean (Warning, 2009-03-02)
> 8519 <news:49ad64ba$0$90274$1472...@news.sunsite.dk> ast. PacO
> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/8f5c1764ad4edba3>
>
> 8520 <news:49ad9bd7$0$90262$1472...@news.sunsite.dk> ast PacO, 43-61
> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/4aca5d6fa82d7ae6>
>
> 8521 <news:49adab9e$0$90264$1472...@news.sunsite.dk> ast PacO, 150
> <http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/43cda8a6ac48e4a0>

(code 185.000)

With kind regards,

Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)

Last OUTPUT: 8783 <news:4a168e68$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8784

"Jesus-loves-you" skrev ...

8784 <news:4a1a6a43$0$90264$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.edb.programmering/msg/c090805e62c8b91b>

> Jeg *gentager*:
>
> Er der nogen til stede, som har forstand p� robot-programmering ?

> [...]

And then I heard a voice said (perhaps ET):
(2009-05-25, Monday, day no 145, CET 14:00, GMT 12:00)
- "We are ready to fire."

(Fine.)

CET 14:03
- "Sir!"